Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Pedagogicko-psychologický modul a univerzitní (společný) základ: analýza studijních plánů pedagogických fakult
Thesis title in Czech: Pedagogicko-psychologický modul a univerzitní (společný) základ:
analýza studijních plánů pedagogických fakult
Thesis title in English: Pedagogical-psychological module and university (common) base:
analysis of programmes of study at faculties of education
Key words: pedagogická fakulta, univerzitní základ, pedagogicko-psychologický modul, studijní plán
English key words: Faculty of Education, university base, , pedagogical-psychological module, programme of study
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.06.2011
Date of assignment: 02.06.2011
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.11.2011
Date and time of defence: 05.09.2012 09:20
Date of electronic submission:29.06.2012
Date of proceeded defence: 05.09.2012
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce se zabývá pedagogicko-psychologickým modulem a univerzitním základem ve strukturovaném studiu učitelství na 9 českých pedagogických fakultách. Analyzováno je zastoupení povinných předmětů a případné změny za jednotlivé akademické roky se zřetelem na časovou dotaci, formu výuky, způsob ukončení předmětu, kreditní ohodnocení a období výuky. Cílem je zmapovat stav v bakalářském a navazujícím magisterském studiu učitelství na pedagogických fakultách. Obsahový rámec: 1. Představení pedagogických fakult a jejich pojetí pedagogicko-psychologického modulu a univerzitního základu 2. Srovnání disciplín pedagogicko-psychologického modulu a univerzitního základu napříč fakultami v akademickém roce 2011/2012 3. Konfrontace zjištěných výsledků s dosavadními výzkumy
References
HAVLÍK, Radomír. Vysokoškolská příprava očima studentů všeobecně vzdělávacích předmětů na PedF UK. In: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 2.díl. Praha: Univerzita Karlova, 2001, s. 76-80. ISBN 80-7290-059-5.
MAREŠ, Jiří. Šedesátiletí pedagogických fakult : hledání svébytnosti. Pedagogika. 2007, roč. LVII, č. 4 , s. 312-325. ISSN 0031-3815.
PODLAHOVÁ, Libuše. Zanedbávání pedagogické praxe v přípravě učitelů jako příčina kompetenční latence začínajících učitelů. In: Připravujeme učitele pro 21.století a vstup do Evropy?. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, s. 210. ISBN 80-7067-871-2.
ŘEZÁČ, Jaroslav. K problému psychologické přípravy učitele. Pedagogická orientace. 1993, č. 8/9., s. 117.
ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogicko-psychologická příprava učitelů. In: Připravujeme učitele pro 21.století a vstup do Evropy?. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, s. 249-252. ISBN 80-7067-871-2.
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel : Některé pedagogické problémy začínajících učitelů. Brno : Masarykova univerzita, 1994. 94 s. ISBN 80-210-0944-6.
ŠVEC, Vlastimil. Kde hledat zdroje inovací pregraduální pedagogické přípravy učitelů? Pedagogická orientace. 1995, č. 16/17, s.56.
ŠVEC, Vlastimil. Od znalostí k pedagogické kondici: nový vhled do pedagogické přípravy studentů učitelství?. Pedagogika. 2006, č. 1., s. 91-102. ISSN 0031-3815.
ŠVEC, Vlastimil. Přípravné vzdělávání učitelů: Výzkumy přípravného vzdělávání učitelů. PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, s. 412. ISBN 978-80-7367-546-2.
ŠVEC, Vlastimil. Zdokonalování přípravného vzdělávání učitelů. In: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 1.díl. Praha: Univerzita Karlova, 2001, s. 47-63. ISBN 80-7290-059-5.

studijní plány strukturovaného studia učitelství (bakalářský program Specializace v pedagogice/Obory se zaměřením na vzdělávání, navazující magisterské programy Učitelství pro ZŠ a SŠ)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html