Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Motivace k učitelské profesi
Thesis title in Czech: Motivace k učitelské profesi
Thesis title in English: Motivation for the teaching profession
Key words: Učitel, učitelská profese, příprava a profesionalizace učitelů, mýty o učitelích, prestiž učitelského povolání, motivace k učitelské profesi, demotivace k učitelské profesi,pracovní spokojenost učitelů, syndrom vyhoření , stres v učitelské profesi
English key words: Teacher, teaching profession, teacher training and professionalization, the myths about teachers, the prestige of the teaching profession, motivation for the teaching profession, lack of motivation to the teaching profession, teachers' job satisfaction, b
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.04.2011
Date of assignment: 06.04.2011
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.02.2012
Date and time of defence: 18.09.2012 00:00
Date of electronic submission:24.06.2012
Date of proceeded defence: 18.09.2012
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Guidelines
1. ÚVOD
2. TEORETICKÁ ČÁST
2.1 Teorie učitelské profese
2.2 Volba učitelské profese
2.3 Fáze učitelské profese
2.4 Typologie učitelů
2.5 Role učitele
2.6 Příprava a profesionalizace učitelů
2.7 Mýty o učitelské profesi
2.8 Postavení učitele ve společnosti
2.9 Prestiž učitelské profese
2.10 Motivace k učitelské profesi
2.11 Demotivace k učitelské profesi
2.12 Pracovní spokojenost učitelů
2.13 Zvládání zátěže v učitelské profesi
3. PRAKTICKÁ ČÁST
3.1 Cíl praktické části
3.2 Stanovené předpoklady
3.3 Strategie výzkumu
3.4 Použité metody výzkumu
3.5 Charakteristika zkoumaného vzorku
3.6 Vyhodnocení dotazníkového šetření
3.7 Vyhodnocení předpokladů
4. ZÁVĚR
5. SEZNAM POUŽITÝCH INFORMAČNÍCH ZDROJŮ
6. SEZNAM PŘÍLOH
References
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I.: Psychologické otázky motivace ve škole. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1989. ISBN 80-04-23487-9.
KYRIACOU, CH.: Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 1996. ISBN 80-7178-022-7.
PAŘÍZEK, V.: Učitel a jeho povolání. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1988. ISBN 14-563-88.
PRŮCHA, J.: Moderní pedagogika. 4. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
PRŮCHA, J.: Učitel – současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 2002. ISBN 80-7178-621-7.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 1995. ISBN 80-7178-029-4.
SKALKOVÁ, J.: Od teorie k praxi vyučování. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1978. ISBN 14-621-78.
SPILKOVÁ, V. a kol.: Současné proměny vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Nakladatelství Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html