Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Autorské právo v kině
Thesis title in Czech: Autorské právo v kině
Thesis title in English: Copyright Law and Cinema
Key words: provozovatel kina, distributor, audiovizuální dílo
English key words: cinema operator, distributor, audio-visual work
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law (22-UPA)
Supervisor: JUDr. Veronika Křesťanová, Dr.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.03.2011
Date of assignment: 15.03.2011
Confirmed by Study dept. on: 05.03.2013
Date and time of defence: 05.03.2013 08:45
Venue of defence: PFUK č.28
Date of electronic submission:11.02.2013
Date of proceeded defence: 05.03.2013
Opponents: JUDr. Irena Holcová
 
 
 
Preliminary scope of work
Autorské právo v kině - výčet všech záležitostí autorskoprávní ochrany, se
kterými se lze setkat v budově kina. Práce "Autorské právo v kině“ pojednává o
problematice autorskoprávní ochrany audiovizuálních děl, přímých přenosů a dalších
činností nejčastěji se odehrávajích na velkém sále kina. Autor práce zároveň působí
od března roku 2011 jako vedoucí jednosálového městského digitálního kina. Snaží
se proto všechna témata práce nezkoumat jen z hlediska pozitivněprávního, ale
konfrontovat zákonná ustanovení s běžnou praxí v oboru, jak ji při výkonu své praxe
u sebe a svých kolegů poznal, včetně některých svých návrhů na jejich změnu. Celá
práce se kromě první kapitoly o základních pojmech věnuje zejména právnímu
vztahu mezi provozovatelem kina a distributorem.
Preliminary scope of work in English
Cinema copyright – a list of all issues concerning copyright protection, which
might be dealt with in a cinema building. The thesis “Cinema Copyright” is focused
on the problems of copyright protection of audio-visual work, live broadcast and
other activities which most often take place in a grand hall of a cinema. The author
holds a position of a director of a one-hall city digital cinema. Therefore, it is not the
only goal of this thesis to take a positive view of the issues in the legal sense of the
word, but also to confront the legal regulation with the common practice in the field
in the way I and my colleagues experience it on a daily basis. As a result I propose
some changes regarding the matters in question. Except for the first chapter, the
whole thesis deals with the legal relations between a cinema operator and a
distributor.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html