Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
On Thursday, September 4, 2025, from 8:00 PM to 10:00 PM, there will be an outage of WhoIs system. This will limit work in IS studium. For example, you will not be able to submit thesis. Subscription to courses should remain unaffected by the outage. We apologize for any inconveniece and we thank you for understanding. 
Didaktika ve sportovní přípravě nejmladších věkových kategorií v LH
Thesis title in Czech: Didaktika ve sportovní přípravě nejmladších věkových kategorií v LH
Thesis title in English: Trainer´s personality and his influence on the personality development of children in age group 8 to 10 years.
Key words: Trénink, mladší školní období, koučování, psychologická příprava, lední hokej.
English key words: Training, elementary school age, coaching, psychological training, ice hockey.
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Sportovní hry (51-600300)
Supervisor: doc. PhDr. Petr Šťastný, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 10.03.2011
Date of assignment: 10.03.2011
Date and time of defence: 12.09.2012 13:30
Venue of defence: Seminárka sportovních her SSH
Date of electronic submission:29.08.2012
Date of submission of printed version:29.08.2012
Date of proceeded defence: 12.09.2012
Opponents: PhDr. Zdeněk Vojta
 
 
 
References
1) BĚLKA, J., DVOŘÁK, M. Diference profesních kompetencí učitele TV a trenéra. 2006. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií, 2006 [CD - ROM].
2) DANIEL SMITH, MICHAEL BAR-ELI. Essential Readings in Sport and Exercise Psychology. USA: Human Kinetics, 2007. ISBN -13:978-0-7360-5767-7.
3) Dovalil, J. a kol. Výkon a trénink ve sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2005. s. 212, ISBN 8070337605.
4) EVROPSKÁ KOMISE. Bílá kniha o sportu: KOM (2007) 391. 2005, [cit. 2012-05-07]. Dostupné z WWW: <http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/cs/com/2007/com2007_0391cs01.pdf>.
5) EVROPSKÁ KOMISE. Eurobarometer Survey on Sport and Physical Activity highlights large disparities among Member States: EB72.2, [online][cit. 2010-05-07]. WWW:<http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_334_en.pdf>.
6) FEEDBACK OF INFORMATION IN THE EMPATHIC ACCURACY OF SPORT COACHES.
WWW:<http://dx.doi.org.ezproxy.is.cuni.cz/10.1016/j.psychsport.2009.03.006, How to Cite or Link Using DOI
7) GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
8) IAN STAFFORD. Coaching Children in Sport. 2011. vyd. British library: Taylor-Frandcis, 2011. ISBN 0-203-85068-8.
9) INFLUENCE OF PERCEIVED AND PREFERRED COACH FEEDBACK ON YOUTH ATHLETES PERCEPTIONS OF TEAM MOTIVATIONAL CLIMATE.
WWW:<http://dx.doi.org.ezproxy.is.cuni.cz/10.1016/j.psychsport.2012.02.004, How to Cite or Link Using DOI
67
10) KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
11) KOSTKA, V., BUKAČ, L., ŠAFAŘÍK, V. Lední hokej: teorie a didaktika. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. ISBN 000237307.
12) LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie, Praha: Grada, 2003. 80-7178-503-2.
13) LAZAROVA, B., UHLIŘOVA, V. Osobnost trenéra a profesní požadavky. Sport jako sociálně-kulturní fenomén. Brno: MU, Fakulta sportovních studii, 2006. ISBN 80-210-4136-6.
14) LUDĚK BUKAČ, Petr Stupnička. Dlouhodobý trénink mládeže: Hokej pro žáky od A do Z. 2012. vyd. Praha: ČSLH, 2012
15) MARTENS, R. Úspěšný trenér. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80- 247-1011-0.
16) PAVLIŠ, Z. Školení trenérů ledního hokeje: vybrané obecné obory, Český svaz ledního hokeje: 1995. ISBN 80-9000-638-8.
17) PERIČ, T. Sportovní příprava dětí, Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0683-0.
18) PRŮCHA, Walterová, Mareš,. Pedagogický slovník: 4. aktualizované vydání. 2008. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-647-6.
19) SEKOT, A. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-0-17.
20) SEKOT, A. Sociologie v kostce. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-021-2.
21) SLEPIČKA, P., HOŠEK, V., HÁTLOVÁ, B., Psychologie sportu. Praha: 2006. ISBN 80-246-1290-9.
22) SPORT PSYCHOLOGY FOR COACHES. 2008. Vyd. Unites States of America: Human Kineties, 2008. ISBN 13: 978-0-7360-3986-4.
23) SVATOŠ, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, UHK, 2002. ISBN 80-7041-604-1.
24) SVOBODA B. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1358-1.
68
25) ŠVEC, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-70-2.
26) ŘÁDKOVÁ, M. Výzkum vlivu tréninkového působení na osobnost adolescenta ve vybrané sportovní disciplíně: Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií, 2006.
Preliminary scope of work
Hlavním cílem této práce bylo na základě teoretických a praktických znalostí a pomocí vhodných metod pedagogického výzkumu zjistit, jakou roli hraje osobnost trenéra a emotivnost jeho projevu ve vztahu k žákům a do jaké míry ovlivňuje žáky a jejich postoje.
Preliminary scope of work in English
The main objective of this study was based on theoretical and practical knowledge and using appropriate methods of educational research to determine the role played by trainer´s personality and emotion and his speech in relation to the pupils.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html