Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 393)
Thesis details
   Login via CAS
Výklad pojmu packaging s využitím značky Apple jako příkladu
Thesis title in Czech: Výklad pojmu packaging s využitím značky Apple jako příkladu
Thesis title in English: Interpretation of the Term Packaging Using the Apple Brand as an Example
Key words: Packaging, obal, balení, marketingový mix, design, Apple.
English key words: Packaging, casing, package, marketing mix, design, Apple.
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: PhDr. Pavel Dolanský
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 14.12.2010
Date of assignment: 14.12.2010
Date and time of defence: 20.06.2011 00:00
Date of electronic submission:19.05.2011
Date of proceeded defence: 20.06.2011
Opponents: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
 
 
 
References
CALVER, Giles. What Is Packaging Design? Mies: 2007, RotoVision SA. 256 str. ISBN 978-2-940361-88-5

CAPSULE. Design Matters // Packaging 01. Beverly: 2008, Rockport Publishers. 192 str. ISBN-13: 978-1-59253-342-8, ISBN-10: 1-59253-342-6

DUPUIS, Steven & SILVA, John. Package Design Workbook. Beverly: 2008, Rockport Publishers. 240 str. ISBN-13: 978-1-59253-322-0, ISBN-10: 1-59253-322-1

BORDEN, Neil H. The Concept of Marketing Mix. Journal of Advertising Research [online]. Září 1984, Classics, Vol. 2. [cit. 2011-05-09]. Dostupný z WWW: http://www.commerce.uct.ac.za/managementstudies/Courses/bus2010s/2007/Nicole%20Frey/Assignments/Borden,%201984_The%20concept%20of%20marketing.pdf

BIX, Laura & RIFON, Nora & LOCKHART, Hugh & DE LA FUENTE, Javier. The Packaging Matrix: Linking Package Design Criteria to the Marketing Mix. IDS packaging [online]. 2003, [cit. 2011-05-10]. Dostupný z WWW: http://www.idspackaging.com/Common/Paper/Paper_47/PdfImge.pdf
Preliminary scope of work
Náplní této práce bude objasnit význam pojmu packaging a následně blíže popsat jeho historii, vývoj a současnou podobu. Součástí práce bude rovněž začlenění pojmu packaging jakožto tzv. „pátého P” do marketingového mixu. Opodstatnění zmíněného začlenění a nezbytnost, jakou dnes packaging pro marketing představuje, budou následně demonstrovány v druhé části práce na příkladu společnosti Apple, jež se zabývá vývojem a výrobou softwarových aplikací a elektronických přístrojů.
Preliminary scope of work in English
The aim of this thesis will be to explain the term packaging and, subsequently, to describe its history, evolution and contemporary form. The thesis will also cover the inclusion of packaging as a so called "fifth P" into the marketing mix. The foundation of the mentioned inclusion and the necessity which packaging represents for marketing today will be demonstrated in the second part of the work on the example of the Apple company, which develops a manufactures software applications and electronic devices.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html