InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (PřF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Martin Kuthan, Ph.D. [31-140], Essentials in molecular biology [MB140P71, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.09.2006, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Nepovinná část:Pěkné cvičení,seznámení se se základními technikami v praxi...vřele doporučuji!Sice trochu delší z časového hlediska,ale zase si aspoň trochu osvojíte nějaké techniky a porozumíte lépe probírané látce(technikám)...
Povinná část:Prostě bla bla,ne moc záživné(asi proto,že je to povinné;-) )
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2007, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Toto cvičení dobře doplňuje přednášku ze Základů molekulární biologie. Poskytnuté informace jsou zajímavé a cenné. Praktická část skutečně přispívá k osvojení příslušných dovedností a poskytuje užitečné seznámení se se základními metodami molekulární biologie.
RNDr. Martin Pospíšek, Ph.D. [31-140], Practical course essentials in molecular biology [MB140C71, bloková cvičení]
Kamila Opletalová, 15.06.2014, 3. Year, Biologie, Bachelor's
ohodnoceni 1 kreditem je zcela neadekvatni vzhledem k pozadavkum vyucujiciho
RNDr. Martin Pospíšek, Ph.D. [31-140], Practical course essentials in molecular biology [MB140C71, praktická cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2009, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Celodenní praktikum, kde si můžete poprvé ošahat PCR a jeho přípravu. Bohužel se mi za celý den některé postupy nepodařilo příliš pochopit a proto následné vypracování protokolu bez přesnějšího návodu bylo náročné. Naštěstí při hodnocení byl pan Pospíšek nanejvýš shovívavý.
RNDr. Martin Pospíšek, Ph.D. [31-140], Essentials in molecular biology [MB140P71, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 06.10.2005, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Chvalim to ze sa robilo s modernou technikou a ze sme si ju mohli vlastnorucne vyskusat. No mohlo toho byt aj viac...
Student has disallowed display of personal data, 20.10.2005, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Doktor Polsíšek to praktikum nevedl, jaksi už si ale nevzpomínám kdo to byl. Každopádně to nebylo nic moc. přednes měl bídnou úroveň, i když prezentace byla jakžtakž.
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2006, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Cvičení mi připadalo trochu jako hodina vaření. "Vezměte 2ul restrikcni endonukleazy, smichejte s 2,5ul pufru..." ale ono to asi jinak udelat nejde. Bylo fajn videt na zivo elektroforezu. Myslim ale, ze by cviceni mohlo zahrnovat vice uloh?
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2006, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Velmi se omlouvám, ale pro své chronické pozdní příchody neznám jméno doktoranda, jenž cvičení vedl. Každopádně toto cvičení bylo pro mne velmi příjemným překvapením - je to sice v zásadě jenom další přednáška, ale to je v daném počtu lidí naprosto pochopitelné. Tuto přednášku jsem považoval za jednoznačně užitečnou a také za velmi příjmně a efektivně podanou. Kdyby to bývalo bylo technicky možné, tak bych se byl přimlouval za to, aby přednášku dostal tento doktorand místo doktora Pospíška. Myslím, že by to bylo ku prospěchu molekulární biologie i studentů.
Student has disallowed display of personal data, 08.10.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Zkouška se dá zvládnout za pomoci "starších a zkušenějších". Jen si pak musíte vytrhat zešedivělé vlasy. Dobrá životní zkušenost. Berte to jako výzvu :o)
Stanislav Vosolsobě, 09.10.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Skvělé cvičení, zatím nejlepší, co jsem zažil. Úlohy zahrnují velmi zajímavé a moderní metody, se kterými se neměl človek předtím šanci se setkat (PCR, ...). Dobrá organisace, nepůsobilo hekticky.
Student has disallowed display of personal data, 01.12.2006, 2. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Na cviceni sme toho nerobili nejak vela, lebo bolo kratke, ale vyskusali sme si PCR a elektroforezu, aj ked vsetci len jednu spolocnu (ale bola fakt pekna, aspon pre tych co to vidia prvy krat to stoji zato uz len pre ten pohlad)
Student has disallowed display of personal data, 07.09.2008, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Myslím, že o "cvičení" se vůbec nedá hovořit, protože nám se z něj stala součást přednášky, takže jsme absolvali místo 2 3 hodiny přednášky.
Zato musím absolutně kladně hodnotit cvičení "nepovinné", které by ale rozhodně povinné být mělo, protože si člověk všechno "ošahá" a vyzkouší si různé postupy v praxi. Podle mě to bylo rozhodně velmi přínosné.
RNDr. Martin Pospíšek, Ph.D. [31-140], Essentials in molecular biology [MB140P71, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 06.10.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
Prednasky mi vyhovovaly. Bylo to zajimave a prestoze relativne narocne, tak jsem mela pocit, ze mi to neco dalo.
Student has disallowed display of personal data, 06.10.2005, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Pan Pospisek nam sice hovoril aby sme mu do ankety nepisali, ze je arogantny voci studentom, ale mne to fakt neda.. :) Niekedy jeho spravanie vyznelo mierne arogantne, ale to si vysvetlujem tym ze je dost znudeny z predasania takych zakladnych veci...
Ale inak velmi putava prednaska, len koli nedostatku casu ku koncu odflaknuta...
Student has disallowed display of personal data, 06.10.2005, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Zkouška probíhá na počítači. Napřed jsem se toho děsila, ale pak jsem zjistila, že je to takový čistý způsob zkoušení a že program je snadno ovladatelný. Otázky se vztahují pouze na probranou látku, obrázky k doplnění otázek jsou často z PP prezentace.
Student has disallowed display of personal data, 06.11.2005, 3. Year, Geologie, Bachelor's
Zajímavé často i názorné přednášky, ale přesto všechno jsem tomu nikdy neporozuměla. Ale líbí se mi, že nechce nikoho potopit- počítačové testy jsou udělané tak, aby je udělal každý!!!
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2006, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Vyborna prednaska.Dr. Pospisek umi prednaset na urovni a i zaujmout.Muzu jen doporucit
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2006, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Přednášky v podání pana Pospíška byly bohužel velmi nudné a uspávající, což je u tak zásadního a nesporně zajímavého předmětu veliká škoda!
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2006, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Tato přednáška bohužel patří k těm v podstatě povinným, které vyžaduje každá druhá specializace, takže bohužel si většinou člověk nemůže mnoho rozhodnout, zda si ji vezme nebo ne. Pokud ale někdo takový je, tak bych mu rozhodně doporučil, ať si ji proboha nebere ze zájmu - zapláče nad výdělkem. Přiznávám, že jsem odtrpěl 2 přednášky, ale z ostatních ohlasů myslím, že se to příliš nezměnilo - přednášející je evidentně znuděný a znechucený povinností přednášet, a priori u posluchačů předpokládá nezájem a taktéž znechucenost (což bohužel u mnohých zřejmě i platilo) - podle toho to vypadá... Myslím, že trocha (radši větší trocha) snahy by neškodila - chápu, že přednášet, je mnohdy nevděčné, sám už jsem to také zažil, ale než přednášet znechuceně, tak radši nepřednášet vůbec - věci to prospěje víc (ale úvazku bohužel míň).
Co se týče obsahu - viz připomínka ke genetice - existují velké překryvy právě do genetiky a biologie buňky.
Ad zkouška - myslím, že by neškodilo inovovat otázky, aby byly trochu kreativnější. Taktéž by to možná chtělo změnit formu zkoušky, aby se zkoušelo, jak tomu člověk rozumí. ABCD a počítačové hodnocení je sice pohodlné a bezkontaktní, ale myslím si, že o tom by universita být neměla.
Dle mého soudu, doktor Pospíšek zbytečně mrhá svojí příležitostí ukázat alespoň části studentů, že i svět DNA a RNA může být docela zajímavý a že je nad čím přemýšlet.
Student has disallowed display of personal data, 18.09.2006, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Zde musím naprosto souhlasit se Zdeňkem,opravdu je veliká škoda,že jistě moc zajímavý pťedmět je přednášen s takovým "nadšením"...myslím si,že p.Pospíšek dokáže jistě přednášet lépe a je škoda,že to bere pouze jako povinnost!Přednášky se mi bohužel nelíbily a i většina věcí v jeho prezentacích byla moc podrobných a pro složení závěrečné zkoušky nepotřebných!Opravdu by asi nebyla od věci úvaha o přeuspořádání výkladu,věcí potřebných na zkoušku a i typu zkoušky-souhlasím,že šetří čas,avšak bohužel na úkor získaných vědomostí studentů...
Student has disallowed display of personal data, 05.10.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Zkouška na počítači neměla vůbec šanci otestovat skutečné znalosti. Šlo spíš o loterii.
Student has disallowed display of personal data, 08.10.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Zase omyl. Poznámka k přednášce skončila u cvičení. Z těch jsem si mimochodem nic neodnesl, za což ale kladu vinu jedině sobě.
Stanislav Vosolsobě, 09.10.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Velmi kladně hodnotím studijní texty, človek se nemusí prokousávat nadbytečnými kvanty informací v angl. učebnicích. Zkouška vychází z prezentovaného objemu látky, po vypracování otázek z biofora by člověk neměl dostat horší známku než 2. Přednáška po techn. stránce na úrovni.
Student has disallowed display of personal data, 12.10.2006, 2. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Občas jsem se ztrácela ve výkladu i textu k přednáškám (všelijaké zkratky, čísla a písmena proteinů) a jindy se zase zdlouhavě opakovaly věci vetšině osazenstva jistě známe (tak jsem i já standardně usínala :-/ )
Student has disallowed display of personal data, 11.12.2006, 2. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Dr. Pospíšek dokáže přednášet velmi zajímavě. Bohužel většinou působil unaveně, až otráveně, bez většího zájmu o studenty. Na jeho obhajobu ale uvádím, že mnozí studenti (z nichž někteří měli za sebou už i osm hodin přednášek) se moc nadšeně taky netvářili... Zmínil bych se ještě o prezentacích, které sice jsou už předem stažitelné z internetu, ale nejsou příliš přehledné.
Student has disallowed display of personal data, 16.06.2007, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Jako základní přednáška zcela k ničemu. Pospíšek nic nevysvětlí, přednášky jsou nepochopitelné, psát smysluplné poznámky nelze - je zbytečné tam chodit. Potenciální zájemce o mol. bio většinou odradí, ostatní znechutí. Přednáška vám prostě nic nedá. Pokud ovšem chcete 5 kreditů dá se naučit se z prezentací (+otázky)a test jde napsat.
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2007, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Prezentace k výuce jsou místy lehce nepřehledné. Látka je však celkem bez obtíží zvládnutelná. Oproti testu na počítači bych dala přednost běžnému testu na papír, i za cenu náročnějšího opravování.
Student has disallowed display of personal data, 09.11.2007, 2. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Příjemná přednáška, jako úvod do molekulární biologie poslouží v míře více než dostatečné. Přednes vyučujícího snadno poslouchatelný a poměrně porozumitelný, dostatek studijních materiálů, zařazování aktuálních informací... Náročnost zkoušky je přiměřená probírané látce i kreditovému ohodnocení přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 07.09.2008, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Tak důležitá přednáška jako Základy molekulární biologie by mělůa být podle mě na mnohem lepší úrovni.
V první řadě je přednes pedagoga dost špatný, v zadním a někdy ani v předních (!) řadách mu vůbec není rozumět, chtělo by to alespoň mikrofon.
V přednášcve jsem se často vůbec neorientovala, skákalo se z jednoho tématu na druhé. Některá se témata nám byla vysvětlována několikrát, jiná (podle mě ta složitější) byla vcelku "odbyta" anebo vysvětlena tak, že je většina nepochopila.
Systém zkoušky je podle mě nevhodný, alespoň bych změnila, že za správné odpovědi je jen 1 bod a za špatné se odečítá i více.
Abych jen nekritizovala, musím vysoce hodnotit "nepovinné cvičení", které bylo opravdu skvělé a byla jsem ráda, že jsem měla možnost si vyzkoušet různé techniky.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale podle mě by se měla úroveň této přednášky v mnohém zlepšit, protože dnes spíš odrazuje od dalšího studia molekulární biologie.
Student has disallowed display of personal data, 27.09.2008, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Tak já nevím...asi jsem trochu zklamaná skrz závěrečný hodnocení...a celkově jsem se nic novýho nedozvěděla...akorát jsem si utřídila v hlavě to, co jsem se dozvěděla jinde (hlavně biologie buňky) ale na druhou stranu mě to od pana Pospíška bavilo poslouchat...
Student has disallowed display of personal data, 16.12.2008, 2. Year, Biologie, Bachelor's
1. a 2. termin zkousky je az prilis tezky. Ale diky tomu jsem si precetla anglicke texty, ktere jste nam poskytl a zjistila, ze je to vlastne velmi zajimavy predmet.
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2009, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Přednáška je pro většinů studentů biologie nadbytečná. Rozsahem se shoduje s Biologií buňky a genetikou. Proto ji navrhuji vyřadit ze studijního plánu, byla by vhodná možná pro učitele biologie. Přednášející je postaven před velmi různorodé publikum: poměrně "molekulární biologie znalé" - po absolvování dvou výše zmíněných přednášek a úplné nováčky, kteří o oboru ještě nic neslyšeli. Rozhodl se to řešit tak, že na přednáškách se opravdu probírají základy molekulární biologie, tedy to mnoho studentů odradí od jejich navštevování protože "se tam nic nedoví" ale na zkoušce se zkouší ze všeho, co s molekulární biologií souvisí bez ohledu na to, jak moc se to probíralo. To vede k tomu, že "nováčci" mají problém zkoušku vůbec absolvovat a místo aby se snažili pochopit ZÁKLADY molekulární biologie učí se nazpaměť detaily o kterých je známo, že se na ně zkoušejí ptá. (zkoušející toto dělá jako obranu proti serveru, kde si studenti sdělují zkouškové otázky, problém je, že pak vymýšlí otázky natolik složité, detailní a neočekávané, že student je nucen se k tomuto serveru uchýlit - řešením by bylo ústní zkoušení) "Pokročilí" jsou předmětem otráveni a šokováni mírou zkoušení, která se týká jiných předmětů, ne-li i ty přesahuje. Ovšem ti jsou ti šťastnější, mají šanci se na zkoušku ze svých starých poznámek připravit.

Všeobecně je s výukou "molekulárních" předmětů problém. Navrhuji proto předměty pro odbornou biologii sjednotit do nějaké "Velké molekulární biologie" která by zahrnula všechny tři výše zmíněné, podílelo by se na ní více vyučujících a trvala by třeba celý rok. Byla by odpovídajícím způsobem kreditově ohodnocena a byla by prerekvizitou pro další předměty. Student by se tu molekulární biologii konečně naučil úplně a ne že se bude třikrát učit nějaké zlomky a trošky neúplných souvislostí, které se v z velké části překrývají.
Student has disallowed display of personal data, 27.06.2009, 1. Year, Biologie, Bachelor's
I přestože se tento předmět zdál jeden z nejtěžších, zkouška není žádným útrpným procesem - chce to více času než třeba na jiné zkoušky a samozřejmě záleží také na štěstí. Ale myslím, že tento předmět je opředen zbytečným duchem nervozity.
Student has disallowed display of personal data, 29.07.2009, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Velice zajímavá přednáška, ale tříhodinový blok bez přestávky ve 4 hodiny odpoledne je prostě moc, navíc ještě v málo větrané místnosti se velice dobře dobře usíná. Jinak velmi kladně hodnotím především strukturovanost přednášky, ale bohužel se velice špatně pořizují poznámky.
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2009, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Předmět velmi zajímavý, přednáška poutavá (na to, že má tři hodiny v kuse rozhodně). Ale zkouška velice těžká, učení mě bavilo a otázky vygenerované počítačem mi vyhovovaly a přitom jsem byla asi 2% nad minimem. Drtivá většina mého ročníku navíc takové štěstí neměla a třetí pokusy nebo opakování nejsou nijak vzácné.
Student has disallowed display of personal data, 18.09.2009, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Učit se fakta?? Zbytečnost. Je požadováno se nad problémy zamyslet. Pokud na přednáškách nejste pozorní, tak vám utečou logické otázky, které vás ale při šrocení dat z prezentací nebo zápisků ani nenapadnou. Asi je lepší udělat hned napoprvé test, ale je na to potřeba určitá příprava a znalost otázek předem (nevim o moc lidech, kteří by to dali pouze učením). Mě osobně test absolutně nesednul a tak jsem se prokopal až k ústní zkoušce. Musim objektivně přiznat, že to bylo nejpříjemnější zkoušení za celý rok. Ne že bych zářil, ale nějak mi to prostě víc vyhovovalo. Dobře to dopadlo.
Student has disallowed display of personal data, 14.06.2010, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
3 odpadnuté přednášky byly nahrazovány vždy po skončení "klasické" přednášky, bohužel ale řada studentů měla další přednášky a nemohli jsme se tak těchto nahrazování zúčastnit.
Student has disallowed display of personal data, 15.07.2011, 1. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
Připadá mi, že tento předmět je v učebnicích vysvětlen daleko lépe než během přednášek. Ačkoliv jsem na většině přednášek byla, ani trochu mne nezaujaly.
Až na zajímavé syntaktické kreace k PC testu výhrady nemám, ovšem k předtestu ano. Jednak jsou 3 skupiny zadávány po sobě, poslední skupina má tedy výrazně méně času než předchozí dvě, druhak 5 - 6 minut je na vypracování 4 otázek typu "vysvětlete, popište" příliš málo, za tuto dobu není možné vypsat vše, co student ví, ani když o odpovědích nemusí přemýšlet. Buď je zapotřebí protáhnout časový limit na cca 10 minut, nebo ubrat 1 až 2 otázky.
Jelikož se výsledná známka určuje na základě obou testů, je hodnocení značně neprůhledné, protože předtest má nepřesně definovaný vliv na výslednou známku.
(Pozn.: měla jsem ze zkoušky 1, rozhodně toto tedy není msta za špatné výsledky)
Kateřina Hoňková, 29.05.2014, 1. Year, Molekulární a buněčná biologie, genetika a virologie, doctoral
Když jsem předmět letos navštěvovala, nevěřila jsem, že k tomuto vyučujícímu patří všechny ty negativní komentáře. Přednáška splnila veškeré mé nejpozitivnější očekávaní a naučila mě k molekulární biologii chovat nesmírnou úctu. Dr. Pospíšek je pro mě velmi inspirativní osobnost, jak jako věděc, tak i zkušený pedagog. Přednáška je to velmi těžká pro přehlednost a náročná pro představivost, ale dr. Pospíšek se toho zhostil velmi dobře. Nejvíc se mi líbí, že téměř každou hodinu prokládal výklad aktualitami z daného tématu, propojoval výuku s využitím ve vědě a laboratoři. Referáty s odbornými články jsou jedna z nejcennějších věcí, co může začínající student dostat, aby věděl, jak ta věda vlastně doopravdy vypadá a co stojí za jednoduchými větami v učebnicích. Nedokážu si vysvětlit, proč je tady tolik negativních komentářů, protože pro mě to bylo to nejlepší, co jsem zatím na PřF viděla a nevynechala jsem žádnou přednášku. Jde vidět, jak si studenti už ničeho neváží, všechno je otravuje a na vše si stěžují. Trochu víc úcty by neškodilo, protože dr. Pospíšek se hodně snažil a podle mě velmi kvalitně a dobře.
---, Essentials in molecular biology [MB140P71, přednáška]
Stanislav Vosolsobě, 12.10.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Ještě menší obhajoba přednášejícího - myslím, že kdyby byl natolik otráven z přednášení, jak líčí kol. Janovský, tak by se neobětoval přednášet ve dvou následných paralelních termínech, navíc když na ten druhý od 17. hod. chodilo v průměru jen 15 posluchačů. Popisované aspekty přednesu jsem nepozoroval, pravděpodobně se asi pan docent dostatečně "vyřádil" již v prvním termínu, který jsem neměl možnost navštěvovat.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html