InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (PedF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
PhDr. Ondřej Hausenblas [41-KCL], Literary education and reading at primary school [O01304050, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2013, 3. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Z první přednášky jsem odcházela neuvěřitelně nadšená. Bohužel mé nadšení velice opadlo u zbytku dalších přednášek. Struktura byla nejasná.
V seminářích bych ráda pracovala s více ukázkami a rozebírala text společně. Když někdo mluvil o své knize a VM, nedokázala jsem vyhodnotit, jak se podle mého názoru přiblížil VM, protože jsem příběh neznala.
Student has disallowed display of personal data, 27.08.2013, 3. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Jednoznačně hodnotím předmět a jeho pojetí pozitivně. Vyučující věděl o čem mluví, je uznávaným odborníkem. Semináře i přednášky probíhaly jen za 14 dní a vyučující si uvědomoval tuto malou časovou dotaci a komunikoval s námi on-line, v mém případě komunikace probíhala rychle a pravidelně a připomínky byly věcné a mnoho mi daly. Celkově mám velmi ráda rvct, takže jsem metody hodnotila velmi kladně.
PhDr. Ondřej Hausenblas [41-KCL], Literary education and reading at primary school [O01304050, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 23.05.2015, 3. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Zejména na seminář jsem chodila moc ráda. Bylo skvělé, že my studenti jsme byli aktivně zapojeni do výuky a hodiny pouze neodseděli.. Líbilo se mi pojetí hodin, kdy se po nás vyžadoval názor, okomentování problému s tím, že vždy si musíme svůj názor obhájit:)
Student has disallowed display of personal data, 05.06.2015, 3. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Ze seminářů jsem vždy odcházela s hlavou jak pátrací balón, plnou nezodpovězených otázek - takové stavy mám vždy ráda, protože vím, že dochází k učení, že přemýšlím. Je ale pravda, že po seminářích z literatury to někdy bylo až příliš. V návalu informací se mohly ztratit nebo zapomenout ty opravdu důležité. Možná by bylo fajn věnovat více seminářů praktickému zkoušení a diskuzí nad našimi přípravami. Myslím, že jedna hodina, kterou jsme tomu věnovali byla pro všechny velice přínosná.
PhDr. Ondřej Hausenblas [41-KCL], Didactics of literature with practices [O01304271, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2013, 4. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Literarni vychova vedena doktorem hausenblasem je to nejlepsi, co muze studenty potkat, nejde o bezvyznamne drceni a memorovani, ale o soustavnou a systematickou praci, o ktere se sami presvedcime v praxi, ze ma smysl. Skvele metody a zpusoby premysleni nad literaturou otevira naprosto novy smysl a cil, jakym se stat ucitelem a jak vest hodiny literatury.
Student has disallowed display of personal data, 19.12.2013, 4. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Pan doktor Hausenblas je výborný teoretik. Praxe byly dobré, ale stále mi něco chybí. Možná, že to vše pochopím až na konci studia. Zřejmě jsem už přišla na princip jeho komentářů. Zřejmě se nás snaží otázkami dovést k řešení. Bohužel však většinu jeho otázek nechápu. Bude to i tím, že nejsem až tak zběhlá v literatuře.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2014, 4. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Takovýchto učitelů by na PedF UK mělo býti více. Profi přístup a dobré vedení.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2016, 4. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Klidně bych absolvovala ještě několik dalších semestrů s panem doktorem, který studentům předává nejen oborové znalosti, ale nutí je k zamyšlení a celkově kultivuje jejich osobnost. Domnívám se, že postupná řada didaktik literární výchovy splnila svůj účel a já si dokázala osvojit zásadní principy přípravy vyučovací hodiny či literární lekce pro děti. Zároveň jsem získala přístup k zajímavým zdrojům informací a literatuře.
Veronika Matějová, 10.01.2017, 4. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Vážený pane doktore,

pro hodnocení Vaší výuky není v SIS vyhovující kolonka.
Popravdě asi ani neznám slova úcty, chvály, nadšení, ..., která bych chtěla v tomto hodnocení vyjádřit.

Vaše výuka je naprosto skvělá, velice si cením toho, že nás vedete k tomu, abychom se naši výuku snažili, co nejlépe konstruktivně reflektovat.

Zřejmě do konce života si budu pamatovat Vaše "hlášky"/poučky/připomínky typu "a k čemu jim (žákům) to bude", "to se možná zdá zajímavé vám", "to, co se hlavně máte naučit, je reflektovat". (Nejen) díky těmto nespočtu dalších moudrostí si uvědomuji, jak je důležité uvažovat individuální i kolektivní zájmy žáků.

S pozdravem a přáním dalších inspirativních příležitostí


Veronika Matějová, 4. ročník UCIT pro 1. st. ZŠ
doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. [41-KCL], Didactics of literature I [ON2304101, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Jedním slovem - výborné. Jde o jeden z mála předmětů, který v tomto semestru vnímám jako přínosný. Semináře Ondřeje Hníka mi daly do budoucí pedagigické praxe více, než obrovské kvantum probrané didaktické a jiné odborné literatury, kterou jsme byli zahrnuti v jiných předmětech. Jednoduché, elegantní, nanejvýš efektivní. Mám bohužel pocit, že doktor Hník jako jeden z mála pochopil, na co by nás pedagogická fakulta měla připravovat. Děkuji!
doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. [41-KCL], Didactics of literature II [ON2304103X, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 04.09.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Oborové didaktiky jsou mnohem přínosnější než obecná didaktika. Prosíme o navýšení hodinové dotace.
doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. [41-KCL], Didactics of literature III [ON2304104, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2013, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Didaktika literatury s panem doktorem Hníkem je pro mě jeden z nejpřínosnějších předmětů celého NMgr studia, formuje naše učitelské dovednosti přirozeným a efektivním způsobem, líbí se mi praktické pojetí a příznivá atmosféra.
Panu doktorovi je údajně vytýkáno, že na studenty klade nízké požadavky, avšak s tímto tvrzením nemohu souhlasit, protože výstupy k předmětu se nelze naučit nikde jinde než přímou účastí v semináři a dovednosti je nutné průběžně aplikovat a prohlubovat. Tento předmět je skutečně jedním z mála, který nás budoucí učitele opravdu učí učit.
Student has disallowed display of personal data, 06.01.2016, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Jak už bylo řečeno v rámci zpětné vazby přímo na semináři, je přístup vyučujícího k látce a tématu rozvíjející, inspirativní, se značným přesahem do praxe. Do dokonalosti by byl doveden tím, kdyby se oba vyučující (Štěpánka Klumparová a Ondřej Hník) ve výuce střídali v rámci jedné paralelky, protože oba se zaměřují na jiné dovednosti a znalosti v didaktice literatury, které by se skvěle doplňovaly. (případně zvýšit časovou dotaci předmětu, leč všichni víme, že takový požadavek je zkrátka utopie)
Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. [41-KCL], Teaching practice I [ON23031P1, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2016, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Děkuju, tohle bylo fajn. Hlavně pak debata při zápočtové konzultaci.
Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. [41-KCL], Didactics of literature I [ON2304101, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 07.01.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Nejlepší ze všech didaktik. Mám pocit, že poznatky v budoucnu rozhodně využiju.
Student has disallowed display of personal data, 07.01.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Naprostá spokojenost.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Asi nejužitečnější a nejpraktičtější didaktický předmět, který jsme na fakultě zatím měli. Výborně připravená výuka, skvělý přístup vyučujícího, přátelská atmosféra...
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Můj nejoblíbenější předmět. Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. je odbornicí na svém místě. Předmět byl pro mě osobně zajímavý a přínosný, úkoly byly rozmanité, mnohé jsem se naučila, na semináře jsem se těšila. Věřím, že získané zkušenosti uplatním v budoucí praxi.
Student has disallowed display of personal data, 06.01.2015, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Jeden z nejlepších seminářů mého dosavadního studia s naprosto skvělou vyučující, která má opravdové pochopení pro studenty. Navíc je celá řada věcí ze semináře využitelná v praxi, což velmi oceňuji, jelikož jsem se zatím setkala spíše s opačnou situací.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2017, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Pečlivě připravená struktura předmětu. Úkoly zaměřené na přemýšlení o dětech (ne)čtenářích i sobě jako učiteli. Předmět vyžaduje přípravu na každou další hodinu, ale v únosné míře.
Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. [41-KCL], Didactics of literature II [ON2304103X, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 24.08.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Velmi velmi kvalitní seminář, chodila bych na něj, i kdyby byl za záporné kredity. Vyučující je neuvěřitelně pracovitá, poctivá při kontrole prací, příjemná a plná dobrých rad. Měla by proškolit některé kolegy...
Student has disallowed display of personal data, 05.09.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Hodiny didaktiky paní doktorky Klumparové jsou velmi dobře vystavené (struktura, materiál, aktivita...), zajímavé a motivující k další aktivitě studentů. Vyučující velice pečlivě komentuje všechny výstupní texty studentů a poskytuje 100% zpětnou vazbu. Práce, která je v hodinách představena, je navíc okamžitě využitelná v praxi. Hodnotím tyto hodiny jako jedny z neužitečnějších na této fakultě vůbec.
Student has disallowed display of personal data, 11.09.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Skvělé hodiny, nejpřínosnější didaktika vůbec!! Výborný příklad skutečně tvůrčího prostředí. Děkuji...
Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. [41-KCL], Didactics of literature III [ON2304104, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 17.01.2013, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Tento seminář byl velmi příjemný. Trochu jsem cítila tlak času, kterého nebylo nazbyt. Možná bych upřednostnila kratší probírání přípravy na prokleté básníky ve prospěch něčeho nového či zopakování některého z témat ke zkoušce.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Na úvod prosím promiňte, že si dovolím familiární oslovení Štěpánka místo Mgr. Klumparová, ale nikdo ze studentů jí neřekne jinak. Štěpánka je totiž anděl.

Didaktika literatury je po letech první opravdu přínosný předmět, který jsem absolvovala. Naučila jsem se od ní obrovské množství věcí, objevila jsem jiný způsob učení, než jaký sama znám ze svého gymnázia, tolik zajímavých metod. Přestala jsem se bát poezie, když jsme si v tomto semestru ukazovali, jak s ní pracovat, a našla jsem si k ní vztah. Můžu jen doufat, že něčeho takového dosáhnu u žáků / studentů, až začnu pracovat. Štěpánčiny přípravy na hodiny jsou skvělé, kontakt přes mail rychlý, dělá pro nás vše. Její zpětné vazby jsou příkladem toho, jak má zpatná vazba vypadat a v tomto nám jde sama příkladem. Je neuvěřitelné, že ke každé naší přípravě dostáváme tak podrobné komentáře, je vidět, že naše práce čte a promýšlí do detailu a hledá způsob, jak nás posunout dál.
No prostě anděl.
Absolvovala jsem i didaktiku u Ondry. Ta byla také zajímavá, něco jsem si z ní odnesla, ale byly to spíš obecné představy o tom, co se dá dělat s textem s nejmenšími a že se to dá aplikovat v úpravě i na starší, což si ale stále nedokážu představit. Nicméně Štěpánka, to je prostě Anděl, všichni studenti ji zbožňují a jsme rádi, že jsme byli pod právě jejím vedením. Facebook je takových chvalozpěvů plný.
S pozdravem všem, kteří to četli,
komentář, který člověk rád podepíše,
Voláková Miroslava
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Tento předmět byl pro mě nejpřínosnějším za celé mé dosavadní studium na PedF UK a Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. by si zasloužila mou hlubokou poklonu a smeknutí klobouku. Je úžasné, když vás dokáže vyučující motivovat, vytváří bezvadné tvůrčí klima a věnuje vám nevyčíslitelné množství svého volného času k tomu, aby vám poskytl propracovanou zpětnou vazbu a také k tomu, aby semináře za něco stály a měly hlavu a patu. Za to bych chtěla velice poděkovat a kdyby tato vyučující učila každý didaktický předmět na katedře ČJL, bylo by to úžasné a velmi přínosné!
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2015, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Předmět byl veden tak, jak jsem očekával a potřeboval: konkrétní propojování teorie (jež byla dostupná) a praxe, nad nímž jsme společně debatovali pod vedením člověka, který bral naše názory jako relevantní a uměl se k nim funkčně vyjádřit.
Student has disallowed display of personal data, 19.01.2016, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Opět jeden z nejlepších seminářů za celé dosavadní studium. Velmi kladně hodnotím zj. tipy pro výuku poezie ve škole. Také oceňuji průběh zkoušky, zj. rozdělení na praktickou a teoretickou část, kdy v praktické části probíhala obhajoba doma vytvořené přípravy. Přístup paní doktorky je velmi motivující, se studenty rovná jako se sobě rovnými, což není na univerzitě příliš časté.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2016, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Semináře byly velmi motivující a inspirativní. Paní doktorka přicházela se zajímavými tématy a dávala velký prostor studentům a jejich názorům, což hodnotím kladně. Na semináře jsem se vždy těšila. Celkově předmět hodnotím jako praktický a užitečný.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html