InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Jana Faltová, Ph.D. [32-UCJF], Nuclear and Particle Physics [NOFY029, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení měla dr. Faltová dobře připravené a navzdory nízké hodinové dotaci mě naučila počítat požadované příklady k zápočtu. Její přístup je velmi lidský a mohu ji doporučit.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Nejhodnější cvičící, kterou jsem kdy viděl. Cvičení však byla zdlouhavá a mnoho jsem si z nich neodnesl.
Mgr. Michal Kovaľ, Ph.D. [32-UCJF], Nuclear and Particle Physics [NOFY029, cvičení]
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Skvělé cvičení.
Pan doktor věděl odkud a kam jde a uměl to dobře vysvětlit.
Atmosféra velmi přátelská, úroveň zápočtu přiměřená.
Rozhodně doporučuji.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Doktor Kovaľ je podle mě výborný cvičící. Vždy na začátku cvičení přehledně vysvětlil probíranou látku, načež na tabuli spočítal dostatek vzorových příkladů. Myslím, že jsem díky němu byl perfektně připravený na zápočtový test.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan doktor je velmi příjemný a zábavný, dokonale nám byl schopen tematiku vysvětlit a velmi ochotně zodpovídal veškeré dotazy včetně věcí, které jsme od předchozího cvičení stihli zapomenout. Řadu příkladů byl také schopen motivovat reálnými experimenty a svými zkušenostmi. Vřele doporučuji.
Oliver Křenek, 03.01.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Líbil se mi způsob výkladu látky. Pan cvičící byl snaživý. Kdykoliv jsem měl jakýkoliv dotaz, byl odpovězen se snahou, abych tomu dobře porozuměl. Pan cvičící pečlivě odpovídal i na otázky, ohledně příkladů, přes email, což jsem před zápočtem velmi ocenil.
prof. RNDr. Rupert Leitner, DrSc. [32-UCJF], Nuclear and Particle Physics [NOFY029, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Prof. Leitner šel ve výuce dostatečně do hloubky a někdy mě na přednášce vyděsil velmi dlouhým rigorózním odvozením rovnic, avšak u zkoušky kladl důraz na pochopení tématu a spíše přehledové znalosti než pokročilou matematiku. Oceňuji ochotu vyučujícího poskytnout prezentace studentům k přípravě na zkoušku, která i díky tomu byla zvládnutelná a předmět se mi učil dobře.
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Prezentace by zasloužily lepší úpravu, někdy v nich byl duplikovaný text, často změť vzorců, barev a obrázků. Byly by přehlednější, kdyby na jednom slajdu bylo co nejméně různých informací najednou.

U zkoušky je pan profesor vstřícný a zajímá ho spíše přehled do šířky než jednotlivá odvození. Je dobré tušit alespoň něco z aplikací (např. energetické škály různých jevů).
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Prof. Leitner je příjemný vyučující, který rozhodně ví, o čem přednáší. Na dotazy odpovídá ochotně a na výuku je připravený. Nicméně, způsob vedení přednášek pro mě není příliš vyhovující - prof. používá připravenou prezentaci, která je velmi barevná, plná zkratkovitých výpočtů či informací vytržených z kontextu. Tempo je ovšem takové, že není dostatek času si dělat vlastní kvalitní zápisky. Jako příprava na zkoušku nejsou prezentace ideální (což tuším sám prof. Leitner zmiňuje) a s nedostatkem učebního textu je to nepříjemné. U zkoušky je ovšem prof. Leitner milý, férový a poměrně mírný.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na jednu stranu přednášky, které mě akorát zmátly; na druhou stranu prvotřídní prezentace (po pochopení stylu psaní), ze kterých se dalo velmi snadno učit. Hlavně mi často nebylo jasné, co je odvození "abychom ho někdy viděli" a co je podstatné pro další snažení.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan profesor je velmi znalý tématu, prezentační dovednosti bohužel nemá nejlepší a je poměrně jednoduché na jeho přednáškách ztratit pozornost, obzvláště na takto dlouhých. Jeho odpovědi na otázky studentů, ačkoli to tak nejspíše nemyslí, působí nevlídně a často ani nezodpoví podstatu otázky, spíše vysvětlí nějaký okrajový detail. Jinak ale vystupuje velmi příjemně a když se člověk zaposlouchá, opravdu má co předat. Ke konci semestru se navíc ukázal jeho smysl pro humor, který přednášky značně oživil.
Zkouška je s panem profesorem velmi příjemná, dobře navádí a velmi hezky zkouší.
Author of entry is known to survey organiser, 03.01.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan přednášející je sympatický a velmi milý člověk.
RNDr. Ing. Bedřich Roskovec, Ph.D. [32-UCJF], Nuclear and Particle Physics [NOFY029, cvičení]
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Milý, vtipný a ochotný.
Comment on course, Nuclear and Particle Physics [NOFY029, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Snad první cvičení ze sérií Fyzika X, kde jsem přesně věděl, co vyučující chtějí odučit a co bude požadováno k zápočtu (u atomovky se to už zlepšilo, ale takhle by to, myslím si, mělo vypadat).
Toto se skutečně odučilo a na zápočtu bylo to, co se avizovalo, že tam bude.

A existuje sbírka řešených příkladů.
Díky Vám všem, kdo jste za to zodpovědní.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Celkový dojem spíš smutný, protože dvě ze tří témat (účinný průřez a rozpadový zákon) byla na středoškolské úrovni stylem "dosadíme do vzorečku", a přesto jsme se v nich někdy na cvičení zamotali.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Cvičení probíhala dobře, oceňuji výběr témat, která se jeví býti tím nejpodstatnějším z přednášky a hlavně výbornou sbírku příkladů.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji kvalitu materiálů, velmi se mi líbí Sbírka řešených příkladů ke cvičení od Tomáše Kadavého.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení byl úplně jiný předmět, než přednáška. Je potřeba dosazovat do vzorečků. Skvěle zpracované řešené příklady.
---, Nuclear and Particle Physics [NOFY029, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení je velmi příjemné a překvapivě se zvládne velmi důkladně procvičit všechna témata. Zápočtová písemka odpovídala probíraným příkladům, tedy se nekonala žádná nepříjemná překvapení. Jediné, co mohu hodnotit negativně, je to, že je cvičení jen jednou za čtrnáct dní, za kterých se dá dokonale zapomenout všechno, co se probralo.
Comment on course, Nuclear and Particle Physics [NOFY029, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na cvičení mi vyhovovalo, že studenti nebyli voláni k tabuli, ale že příklady názorně předvedl cvičící. Zpracování tak bylo konzistentní a stihli jsme toho probrat více. Přínosný byl i rychlý teoretický úvod před každým tematickým celkem. Velice nápomocná pak byla sbírka podrobných řešení všech příkladů, které jsme měli probrat.
Oliver Křenek, 03.01.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi jsem ocenil, že jsou k předmětu napsaná skripta s pečlivě řešenými příklady.
Comment on course, Nuclear and Particle Physics [NOFY029, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Z tohohle předmětu jsem si hlavně odnesl, kolik toho ani po dvou a půl letech na matfyzu neumíme. Nezávidím přednášejícím úděl vysvětlení prakticky celé fundamentální fyziky dvacátého století studentům, co sotva paralelně probírají kvantovku. S ohledem na to je předmět celkem rozumně přehledový.

Míchají se dva přístupy k látce, jednak historický, který jde po objevech jednotlivých částic a různých modelech, které postupně vznikaly, jednak "dogmatický" stylem "takto je to podle současných představ". Obojí je v pořádku, ale někdy se mezi přístupy skákalo tam a zpátky, takže v látce nebylo rozumné pořadí.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednáška z jaderné a částicové fyziky pro mě znamenala zvláštní mix historie experimentátorů, učiva relativně snadného jen málo přesahující lepši gymnázia, a pak zničeho nic skok k tématům mnohem pokročilejším, k jejímž pochopení chybí aparát (kvantová teorie pole, kvantová chromodynamika aj.). S tím je spojen i dle mého nedostatečný zdroj literatury, neboť o zejémna pokročilejších partií se lze dočíst zejména v knihách určené pro zasvěcenější studenty, případně naopak v popularizačních článcích.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Předmět, který mě i přes skepsi po dostatečném úsilí odměnil tím, že se mi jaderná a částicová fyzika začala skutečně "líbit" a mnoho věcí jsem pochopil.
---, Nuclear and Particle Physics [NOFY029, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednáška se zabývá poutavými tématy a její obsah je velmi zajímavý, bohužel její struktura je poněkud zmatená. Na prvních dvou přednáškách jsem měl pocit, že mi asi chybí semestr nějakého předmětu, kde bych se dozvěděl základní pojmy. To nakonec ale nebyl problém, pojmy se v průběhu kurzu vyjasnily nějak samy.
Řada témat je rozdělena tak, že jejich části se nacházejí někdy až ve třech přednáškách jako podkapitoly (konkrétně např. tau leptony), což značně komplikuje přípravu na zkoušku. Prezentace až na tento nedostatek byly dobrým a obsáhlým zdrojem informací a učební pomůckou. Nejsem si stále jistý, zda jsou velmi detailní a dlouhá odvození v prezentacích kladem nebo záporem; na přednáškách působily strašidelně, na druhou stranu tato odvození ve většině případů byla uvedena pouze jako doplněk pro zájemce a nebyla vyžadována u zkoušky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html