InquiryInquiry(version: 728)
In the summer semester of the academic year 2024/2025, data collection is allowed from 26.05.2025 until 14.09.2025. (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Oleksandr Minakov, Ph.D. [32-KMA], Ordinary Differential Equations [NMMA336, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 23.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Zatímco na přednášce byl zmatený výklad doktora Minakova zmírněn jasnou a jednoduchou strukturou "definice-věta-důkaz", tak na cvičení mu nic nebránilo v rozpoutání úplného chaosu. I připravenost na výuku vyvolávala pochyby, párkrát se mu stalo, že se u příkladu úplně zasekl. K pochopení některých témat tak byla nutná důkladná domácí příprava. Oceňuji ochotu odpovídat na dotazy a vztah ke studentům.
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Milý a ochotný cvičící, během cvičení mezi námi procházel a odpovídal na dotazy, případně poradil, což oceňuji.
Student has disallowed display of personal data, 09.06.2023, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Na cvičeních byla příjemná atmosféra, nebyl problém se na cokoliv zeptat, což bylo důležité dělat, protože dr Minakov postup moc nekomentoval. Oceňoval jsem prostor pro samostatné počítání, kdy nás obcházel a každý měl možnost jej odchytit.

Co se týče organizace, nebylo jasné za co bude zápočet - původně se zdálo, že za domácí úkoly (jeden jsme odevzdávali) ale nakonec jsme měli zápočtovou písemku. Ale s ohledem na poměrně velkou organizační chaotičnost byl férový a vstřícný, a dostat zápočet nebyl problém. Dále myslím, že mohlo být lépe komunikováno, jaký typ úloh se bude vyskytovat v testech obecně, protože se vyskytovaly příklady, které byly typově odlišné úlohám ze cvičení, a stačilo by zmínit, že si máme zopakovat xyz z předchozích kurzů.
Petr Rašek, 09.06.2023, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Bohužel jinak zajímavý předmět utrpěl. Na cvičení se moc věcí neprobralo, příprava nebyla dobrá. Stávalo se, že jsme se u příkladu zasekli, protože cvičící ho neměl předem spočítaný a nevěděl jak dál.
Oleksandr Minakov, Ph.D. [32-KMA], Ordinary Differential Equations [NMMA336, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 08.07.2024, 3. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přestože není pan Minakov čech, je mu relativně dobře rozumět.
Student has disallowed display of personal data, 27.06.2024, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přednášející skvělý, velmi rigorózní, možná by to někdy chtělo více motivaci.
Písemky fakt super, 3/4 příkladů klasické, čtvrtý takový neotřelý, kde je potřeba něco vymyslet, takhle by to asi mělo být.
Na ústní hodný ve smyslu - nevyrazí vás, když nevite dukaz, můžete si vytáhnout něco jiného, na druhou stranu přísný - jedniček je málo, za sebemenší detail snižuje stupeň. Mozna by stalo za to trochu zvysit laťku na projití a snizit laťku na nejlepší známku.
Author of entry is known to survey organiser, 27.06.2024, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Předmět je to velice zajímavý. Občas jsem nevěděl přesně, co chceme dokázat, chyběl mi tam nějaké nadhled, ale někdy se ho pan učitel snažil přidat, což cením. Měli jsme navíc materiály z minulých let, což mi hodně pomohlo v učení. Podmínky zakončení předmětu by mohly být předem lépe specifikovány, nicméně obtížnost nebyla přehnaná a pan Minakov se snažil, abychom prošli.
Author of entry is known to survey organiser, 23.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Pan doktor Minakov je nesmírně chaotický člověk, ať už se samotnou organizací předmětu, organizací zkoušky nebo během výkladu. V podmínkách zápočtu byl zmatek, dlouho nebylo jasné jak bude probíhat zkouška. Zároveň hlavně ze začátku semestru nebyla dobrá připravenost na výuku. V důkazech se zasekával, jednou půlku důkazu přeškrtal a vrátil se na začátek. Několikrát ho během přednášky dokonce opravovali kolegové studenti. Výsledkem toho bylo, že počet studentů na přednáškách šel výrazně dolů a ani já zpětně nehodnotím svoji pravidelnou účast jako příliš přínosnou. Postupem času se to zlepšilo, ale stejně mi přišlo, že jednotlivé kroky důkazů nevysvětluje ani zdaleka s takovou precizností, jakou pak chce slyšet u zkoušky. Oceňuji ochotu odpovídat na dotazy a vztah ke studentům.
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Přednášky měly jasnou strukturu a vše potřebné bylo v dostupných poznámkách a teorie i příklady na internetových stránkách - usnadňovalo mi to učení.
K organizaci: na začátku semestru jsem neměl jistotu o podmínkách zápočtu - dělali jsme úkol, který nebyl opraven a neměl tak vliv na získání zápočtu. Dlouho jsem nevěděl, zda a kdy budem psát zápočtový test.
Student has disallowed display of personal data, 16.08.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Prednášky sa mi veľmi páčili, akurát by som vypichol jednu vec.

Počas dokazovania niektorých zložitejších viet sa stávalo, že pán prednášajúci sa zasekol a mnohokrát trvalo aj dlhšie dokým si spomenul, čo ďalej.
Tento fakt mne osobne nevadí, pokiaľ by pán prednášajúci aspoň komentoval to ako pri postupe premýšla, alebo nejak poukazoval na náš cieľ. To považujem priam za prínosné.
Realita bola však taká, že bývalo ticho, čo moc prínosné nebolo.

Inak sa mi jednotlivé dôkazy páčili a rozumel som im, pekná teória.

Čo sa týka skúšky, tak určite by som zmenil organizáciu ústnej časti. Bolo by lepšie, keby študenti dostali rozpis časov, kedy majú na ústnu časť prísť, pretože keď sme všetci prišli na 9tu, tak tí čo išli poslední boli aj do 15tej, pravda, mali aspoň taký dlhý čas na prípravu.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Vyučujúci je mimoriadne ochotný a ústretový, vždy poradí a dovysvetlí nejasnosti. Jeho vyjadrovanie je úsporné a precízne. Výklad je dokonale pochopiteľný a tempo primerané, čo je, myslím si, na Matfyze vzácne. Oceňujem hlavne, že vyučujúci niektoré detaily dôkazov odvodzoval na mieste a tak sa často stávalo, že sme museli rozmýšľať spoločne, čo nielen zlepšuje pozornosť, ale posúva to prednášku na úplne inú úroveň a robí ju mimoriadne prínosnou. Takto sme presne videli, aké myšlienkové pochody sú v pozadí dôkazov a pomáhalo to ich lepšie pochopiť.
Jediné, čo mi vo výklade chýbalo, bol pohľad na širšie súvislosti, teda vsuvky typu kam naša teória smeruje, prečo dokazujeme práve takúto vetu alebo čo už vieme a čo ešte chceme odvodiť.
Student has disallowed display of personal data, 09.06.2023, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Doktor Minakov je zřejmě skvělý matematik a ochotný a příjemný vyučující, ale bohužel celkové působení je zatíženo nedostatky po stránce komunikace a organizace. Také je škoda, že přednášku doprovází pouze strohým komentářem a intuice a motivace uvádí jen zřídka, přestože tomu evidentně rozumí velmi dobře, a hodně by to pomohlo. Nějaký vliv na to asi bude mít jazyková bariéra, ale úroveň češtiny mi nepřišla překážkou.

Je důkladný a férový zkoušející. Ale organizace ústní zkoušky, kdy všech 11 studentů dorazí ve stejný čas a potom se každému věnuje jednotlivě 20+ minut je opravdu neštastný a zbytečný. Není důvod neposlat emailem časový rozpis, kdy se má kdo dostavit, nebo to sdělit při písemné části. Spodní odhad kdy příjde na řadu poslední člověk je 200 minut, neboli přes tři hodiny sezení a koukání do zdi.
Petr Rašek, 09.06.2023, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Bohužel jinak zajímavý předmět utrpěl. Na přednášky nebyla dobrá příprava. Stávalo se, že jsme se u důkazu příliš zasekli a někdy ho ani nedodělali, protože přednášející nevěděl jak dál. U zkoušky se ale detailní znalost samozřejmě vyžaduje. Naštěstí existují nahrané přednášky z minulých let, které jsou dobré jako zdroj.
Comment on course, Ordinary Differential Equations [NMMA336, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Řešené příklady mi vyhovovaly, cvičící nám však mohl lépe vysvětlit derivaci podle počáteční podmínky spolu s více příklady, protože jistá modifikace tohoto problému tvořila značnou část zápočtového testu.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Výborná organizácia cvičení, primerané množstvo a obtiažnosť úloh. Jedno z mála cvičení, kde človek niečo spočíta sám. Cvičiaci zadá príklady a študenti počítajú, zatiaľ čo cvičiaci je k dispozícii na otázky a diskusiu. Potom vyrieši niekoľko zo zadaných príkladov na tabuľu. Keď človek na cvičení rozumie príkladom, doma už nič počítať nemusí, čo je veľké plus.
Comment on course, Ordinary Differential Equations [NMMA336, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 08.07.2024, 3. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Látka je zde probrána mnohem lepším způsobem, než v matematické analýze 2. Vše dává větší smysl.
Student has disallowed display of personal data, 27.06.2024, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Možná bych přidal do sylabu (nebo do analýzy) důkaz Picard-Lindelöf věty, aparát už by na to byl. Zas chápu, že např. v MA3 se musí dodělávat míra (úplnost L^p), takže možná do tohoto předmětu?
Author of entry is known to survey organiser, 23.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Zajímavý předmět, některé pasáže jsou hodně technické a teoretické a některé důkazy dlouhatánské. Probrané techniky se ale budou hodit do jiných předmětů.
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Zajímavá témata přednášek. Na začátku semestru byla hodně náročná teorie a dlouhé důkazy, později bylo učivo pro mě přehlednější.
Student has disallowed display of personal data, 16.08.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Perfektný predmet
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Predpokladá sa, že človek už vie (niektoré) ODRká riešiť a tu sa naučí, čo robiť s tými, ktoré riešiť (nikto) nevie. Je to krásna symbióza medzi teoretickými výsledkami a ich praktickým uplatnením. Záber učiva je široký, ale nenašiel som tam jedinú tému, ktorá by nebola zaujímavá alebo by sa neprebrala dostatočne uspokojivo.
Skriptá síce nie sú, ale ručne písané poznámky sú dostatočnou náhradou.
Zápočtová písomka bola dokonale vybalancovaná. Obsahovala početne príjemné príklady, ktoré ale dôkladne preverili presne tie techniky, ktoré sa preberali na cvičeniach. Čas na písomku akurát stačil na spočítanie príkladov svižnejším tempom. Hodnotenie bolo maximálne spravodlivé.
Rovnako kvalitná ako zápočet bola aj skúška. Mám zo skúšky pocit, že dokáže spravodlivo ohodnotiť skutočné vedomosti študenta aj v prípade, že kvôli stresu robí hlúpe chyby. Písomná časť bola v rovnakom štýle ako zápočet, ústna časť pozostávala z formulácií a dôkazov prebraných viet. Skúšajúci je nápomocný a spravodlivý, pri dôkazoch stačilo napísať základné kroky, technikality a oprávnenosť záverov stačilo okomentovať, veľmi si vážim najmä toho, že skúšajúci nevyžadoval podrobné technické zdôvodnenie každého kroku, stačilo ukázať, že človek tomu rozumie, keď sa skúšajúci opýtal na detaily.
Niekoľko vecí predsa len vytknúť musím. Prvou je domáca úloha, ktorá málo súvisela s preberaným učivom a bola početne nepríjemná. Druhou je organizácia ústnej skúšky - všetci prišli v rovnakú hodinu a boli skúšaní postupne, kvôli čomu veľa ľudí zbytočne sedelo v miestnosti pol dňa.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html