InquiryInquiry(version: 716)
Data collection is currently not allowed (PedF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2013, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Příliš dlouhé portfolio, příliš pasivní průběh praxe. Lepší by bylo mít delší praxi oborovou. Nepříšlo mi přínosné sedět opět vzdadu v učebně a jen pozorovat. Z hlediska organizace bylo vše ok.
Mgr. David Doubek, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Uvítala bych, kdyby se pedagogicko-psychologická praxe konala na stejné škole, kde jsme vykonávali své oborové praxe. Dělat rozhovory s neznámými studenty, pozorovat třídu a pak z toho něco vyvozovat, když odpozorujete minimum hodin, je složité...
Student has disallowed display of personal data, 21.05.2016, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Je těžké plnit psychologické úkoly z pozorování žáků, které neznáme, lépe by bylo plnit tyto úkoly při oborových praxích, kdy s dětmi pracujeme delší dobu a opravdu je aspoň trochu poznáme. V rámci tohoto semináře by mi přišlo vhodnější, kdyby učitel uvedl téma a něco k němu řekl. Pokud jednotliví studenti představují své úkoly, nepní to pro mě přínosné.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Obsah reflektivních seminářů byl velmi zajímavý a podnětný. Umožnil mi reflektovat nejen zkušenost z hodin, které jsem jako pozorovatel navštívila, ale seznámil mne i se zkušeností ostatních studentů. V rámci společné diskuse jsme pak společně s vyučujícími vyvodili přínosné závěry pro budoucí praxi učitelské profese. Oba vyučující vytvořili příjemné a vstřícné prostředí pro absolvování tohoto předmětu, stejně jako vyplnili velmi kvalitně jeho obsah, včetně bezproblémové organizace přímo v prostředí ZŠ Červený vrch.
Mgr. Diana Dvořáková [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 11.08.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Výborně vedená praxe. Bylo nám umožněno nahlédnout do různých oblastí šk. života. Požadavky jasné a přiměřeně náročné, velmi pružná komunikace se studenty a ochota vyjít vstříc. Velmi přínosný předmět. Děkuji
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2015, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
PPPsPaPR by byl předmět smysluplný před nástupem na vlastní praxi. Jestliže jsme už ale 2x byli na praxi a zkusili chod školy na vlastní kůži, vnímám tento předmět spíše jako zbytečný a časově náročný (vzhledem k tomu, že byl absolvován v posledním roce studia). Celý semestr sedět v zadní školní lavici a jen pozorovat okolní dění byla pro mnohé z nás zbytečná časová investice.
Velkým problémem také byly zmatky při zápisu do předmětu. Buď se jednalo o problémy s kapacitou a na mnoho studentů se ani nedostalo (a museli se tak zapisovat až v následujícím roce, tedy po praxi) nebo se jednalo o zmatky ohledně vypsaných dnů (některé paralelky nebyly při zápisu vůbec otevřeny a opět docházelo k přetlaku). Za největší slabé místo považuji povinnost zapsat si 3 části naráz. Běžně se stávalo, že ačkoliv si student zapsal dvě části, třetí byla beznadějně zaplněná a celý zápis byt tedy zrušen.
Velké organizační nedostatky ze strany SISu a fakulty byly nicméně vykompenzovány vstřícným přístupem p. magistry Dvořákové. Její požadavky nebyly přehnaně náročné a vyučující chápala, že studenti mají i jiné povinnosti. Její požadavky byly splnitelné a přístup velmi vstřícný, díky ní byla tato teoretická praxe alespoň trochu přínosnou. Vyučující byla otevřená různým možnostem a zprostředkovala ve škole setkání s výchovnou poradkyní, vyučujícími různých předmětů, návštěvu v přípravné třídě a pod. Doporučuji vykonávat PPPsPaPR právě u této vyučující.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Nemohu hodnotit PhDr. Mojžíšovou, Ph.D., protože byla v pracovní neschopnosti. Pedagogickou část praxe vedl ředitel základní školy Táborská, pan Prokop, takže číselné hodnocení jsem zaklikala v reakci na jeho práci.

Obecně přínos této ped-psych praxe nemohu hodnotit nějak vysoko. S výběrem školy jsem spokojená, ale byla to spíše náhoda, protože je tento předmět tak časově náročný, že příliš na výběr student vlastně nemá- musí se nám prostě „hodit“ do rozvrhu, společně s reflektivními semináři.

Předmět jsem absolvovala po obou praxích z mých dvou oborů, tedy po tom, co jsem učila na základní i střední škole.
Je veliká škoda, že tento předmět nepředcházel zejména praxi na základních školách, protože by bylo skvělé seznámit se s podobným prostředím, kde pak student působí.

Ani výběr semestru, kdy jsem tento předmět plnila, nebyla moje volba, protože jsem se z kapacitních důvodů dříve nikam nevešla. Chápu, že je-li předmět povinný pro všechny studenty fakulty, je to organizačně a kapacitně nesmírně náročné vše skloubit, ale kvůli pozdnímu načasování jsem z předmětu nevytěžila to, co bych dříve mohla.

Úkoly, které jsme měli zpracovávat, byly docela zajímavé a nutily člověka zaměřit se v hodinách na jiné aspekty než jen didaktické, což byla po praxích a vlastní výuce příjemná změna. Nicméně plnění úkolů ve skupinkách nám práci spíše přidělávalo, vezmeme-li v úvahu, že jsme se navzájem neznali a každý z nás pak chodil na jiné reflektivní semináře. Vím, jak je pro budoucího učitele důležité učit se kooperaci, ale z téhle formální spolupráce jsem se asi mnohému nenaučila.

Mrzí mě, že není možné předmět plnit v prvním semestru NMgr., tedy ještě před praxemi.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Předmět je velmi přínosný a obohacující. Myslím si ale, že by bylo prospěšnější, kdyby ho bylo možné absolvovat hned v prvním semestru, popř. maximálně v druhém, před oborovými praxemi. Mně osobně by poznatky a zkušenosti ve vlastní praxi pomohly, takto jsem mohl jen zpětně reflektovat, co jsem mohl udělat lépe. Také bych zkrátil poslední sloupec docházky (jednalo se o dozor, návštěvy družin, konzultace s učiteli, atd.) - bylo ho náročné celý naplnit a často mi bylo nepříjemné po krátké konverzaci o dění ve třídě učiteli vzápětí podstrčit papír, aby mi podepsal, "že jsme spolu opravdu mluvili".
PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2013, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
luxusní, oběma dámám děkuji za vedení celého předmětu! =o))
PhDr. František Prokop [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 04.01.2017, 3. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
PhDr. Prokop dokázal detailně přiblížit praci vyučujících v praxi, velmi přínosné!! Ukázal, jak funguje škola a všechny typy pedagogicke prace se svými funkcemi, které jsem dosud znala jen teoreticky (osobní setkávání s metodikem prevence, vych.poradcem, sk.psychologem, spec.pedagozkou,asistenty pedagoga, velmi zajímavé zapojeni do prace P.spec.pedagozky i aktivně. Všechno velmi motivující !! Osvětlil detailně náplň naši budoucí prace, rizika, zodpovědnosti, přínosy i realitu. Pro me maximálně přínosné v detailním poznání prace učitele v praxi ! Jeho přístup i prostředí školy byl velmi motivující a za me, prace v takovém prostředí by převyšovala me očekávání.
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2015, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Semináře s Mgr. Richterovou byly velice přínosné. Nebyla s námi pouze jako dozor a kontrola docházky, ale každý týden nás doslova zasypávala praktickými nápady a podněty. Neopakovala znovu pouze teoretické poučky, ale nabízela nám typy jak ty a ty postupy proměnit do praxe. Bylo znát, že není jen teoretičkou, která by byla zcela odtržena od školního prostředí. Naopak. Díky vlastnímu působení na škole v pozici učitelky nám měla opravdu co předat a o co se s námi podělit.
Student has disallowed display of personal data, 31.08.2015, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Perfektní přístup, vše na vynikající úrovni, rychlé hodnocení a připomínky k odevzdaným pracem. Děkuji.
Student has disallowed display of personal data, 21.05.2016, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Bylo by vhodnější konat tuto praxi v rámci oborové praxe, která by byla delší a byl by zde delší čas na možnost pozorování i práce s žákem. Pokud někoho pozorujeme 4 hodiny týdně 7 týdnů, nemůžeme z toho dělat velké závěry.
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2016, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Prinosny a zajimavy predmet, ktery by vsak mel byt zarazen ve studijnim planu jeste pred oborovou praxi. Podnetne diskuse v prijemne atmosfere a nove pohledy na ucitelskou profesi z druhe strany. I kdyz vsechny zadane ukoly k vypracovani hodnotim zpetne jako prinosne, jejich pocet je velky.. jsem rada, ze jsem mela stesti na kolegy ve skupine, vedouciho praxe i skolu, kterou jsem navstevovala.
PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2013, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
luxusní, oběma dámám děkuji za vedení celého předmětu! =o))
Student has disallowed display of personal data, 11.08.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Velmi přínosné semináře podporující zájem studentů o výuku a žáky. Umožnění diskuze a aktivní účasti, přizpůsobení se aktuální situaci a zájmům studentů.
Děkuji
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Seminářů s PhDr.Viktorovou, Ph.D. jsme mnoho neměli kvůli jejímu úrazu, takže číselné hodnocení je zkreslené nedostatkem příležitostí ke kontaktu, k reflexi.

Ocenila jsem, že vyučující reagovala na naše úkoly vložené do Moodlu. Měla jsem pak dobrý pocit, že to alespoň někdo opravdu čte a že jsem to nepsala úplně zbytečně. Na zprávy reagovala rychle.

Závěrečný seminář mi příliš nedal, sice měl každý student možnost se k praxi vyjádřit, ale pak si slovo vzali ti "průbojnější" a vyučující diskuzi moderovala jen velmi málo, takže se z toho stalo vyprávění zážitků o otřesné výuce jedné studentky. Nebavilo mě to.

Obecné postřehy k organizaci praxe jsem sice už psala do pedagogické části předmětu, ale nevím, kdo co čte a kdo má slovo v nějakých změnách, proto ještě jednou:

Obecně přínos této ped-psych praxe nemohu hodnotit nějak vysoko. S výběrem školy jsem spokojená, ale byla to spíše náhoda, protože je tento předmět tak časově náročný, že příliš na výběr student vlastně nemá- musí se nám prostě „hodit“ do rozvrhu, společně s reflektivními semináři.

Předmět jsem absolvovala po obou praxích z mých dvou oborů, tedy po tom, co jsem učila na základní i střední škole.
Je veliká škoda, že tento předmět nepředcházel zejména praxi na základních školách, protože by bylo skvělé seznámit se s podobným prostředím, kde pak student působí.

Ani výběr semestru, kdy jsem tento předmět plnila, nebyla moje volba, protože jsem se z kapacitních důvodů dříve nikam nevešla. Chápu, že je-li předmět povinný pro všechny studenty fakulty, je to organizačně a kapacitně nesmírně náročné vše skloubit, ale kvůli pozdnímu načasování jsem z předmětu nevytěžila to, co bych dříve mohla.

Úkoly, které jsme měli zpracovávat, byly docela zajímavé a nutily člověka zaměřit se v hodinách na jiné aspekty než jen didaktické, což byla po praxích a vlastní výuce příjemná změna. Nicméně plnění úkolů ve skupinkách nám práci spíše přidělávalo, vezmeme-li v úvahu, že jsme se navzájem neznali a každý z nás pak chodil na jiné reflektivní semináře. Vím, jak je pro budoucího učitele důležité učit se kooperaci, ale z téhle formální spolupráce jsem se asi mnohému nenaučila.

Mrzí mě, že není možné předmět plnit v prvním semestru NMgr., tedy ještě před praxemi.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2015, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Výborně vedený reflektivní seminář!
Student has disallowed display of personal data, 31.08.2015, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Vynikající a podnětné semináře, rychlé vyhodnocení i připomínky k odevzdaným úkolům.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html