InquiryInquiry(version: 716)
Data collection is currently not allowed (PedF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], General and School Didactics [ONPP1423, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Předmět považuji za přínosný. Jediná výtka by šla směrem k použité literatuře (Pasch), která vychází z přibližně dvacet let staré koncepce. Nechce se mi věřit, že nic nového se od té doby ve světě neobjevilo.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Moc teoretických informací, málo praktický rad.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Člověk se neučí nic jiného než encyklopedické pojmy, které nedokáže užit v praxi, ale hlavně že zná spoustu teorií a tabulek, o kterých neví co znamenají. Zajímavé je, že předmět právě pojednává o didaktice, ale sám vše co obsahuje popírá. Navrhuji zrušit tento předmět a přidat hodinovou dotaci oborovým didaktikám, kde jsem se toho dozvěděl jen o málo méně, ale s praktickou ukázkou toho jak např. různé taxonomie používat, takže je využívám v praxi. Tento předmět mi vůbec nic nedal, naopak mne úplně demotivoval. Byl jsem na sto procent přesvědčen, že chci učit. Po tomto nevím. Nicméně zachraňují to oborové didaktiky, které člověku dají alespoň pocit toho, že na universitu nechodí marně a k ničemu.

Výstup jako takový byl přiměřeně těžký. V jedné otázce byl dokonce náznak, že by se po nás mohlo chtít samostatné myšlení.

Nicméně ocenil bych raději velmi těžký výstup, s tím, že by se na předmět člověk učil s pocitem, že mu něco dává a ne že ho akorát odrazuje od profese, kterou má vykonávat a na kterou je připravován.
Student has disallowed display of personal data, 18.01.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Přijde mi, že hodinová dotace, která je na naše podmínky obrovská nebyla dostatečně využita.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2015, 1. Year, Speciální pedagogika, Master's (post-Bachelor)
nakolko studujem specialni pedagogiku, myslim, ze tento predmet nie je moj hlavny, ale paradoxne bol pre mna jeden z najzaujimavejsich kvoli pani Duschinskej. urcite motivuje k dalsiemu poznavaniu.
Student has disallowed display of personal data, 18.01.2016, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Kladně a přínosně hodnotím zadání úkolů v sisu. Především oceňuji práci, kterou si s tím doktorky Hanková a Duschinská musely dát. Zároveň zde vidím přínosnost a rozšíření předmětu a ocenění žáků, kteří dělají pro studium práci navíc.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2016, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Poprvé za pět let studia na fakultě jsem měl pocit, že v rámci UZ má přednáška smysl a má mi co dát a mám důvod na ní chodit. Velmi oceňuji zavedení dobrovolných domácích úkolů, které člověka zároveň nutily přemýšlet v souvislostech předmětu a také připravovaly na budoucí zkoušku a především praxi.
S radostí se podepisuji pod to, že obě vyučující vyvinuly velkou a příkladnou snahu, kterou opravdu oceňuji. Kdyby takhle vypadaly i ostatní předměty univerzitního základu, bylo by lépe.
Drobnou vadou na kráse bylo pozdní opravení testů, kde ale vyučující studenty informovala s omlouvou.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2016, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Provedení předmětu se mi velmi líbilo - byla snaha (vcelku úspěšná) o proložení přednášek praktickými ukázkami, vyučující byly otevřené, snažily se nám co nejvíce pomoci. Oceňuji i dotazování konkrétních studentů (ne pouze do davu). Systém přidělování bodů za úkoly mi přišel motivující a vhodný. Oceňuji i přístup vyučujících ve sporných otázkách: tj. důležitá je argumentace, ne názor vyučujícího.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2017, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Předmět je vysvětlován srozumitelně i pro ty, kteří s pedagogikou začínají. Přednášky jsou zábavné, velmi si cením praktických ukázek pro pochopení problému (např. zmrzliny ve svetru:).
Kladně hodnotím i nepovinné úkoly,které pro mě měli motivační funkci a spoustu věcí jsem se u nich dozvěděla.Obě přednášející jsou dobré.
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2017, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Jeden z mála neoborových předmětů, který pro mě měl skutečný přínos. Ph.D. Duschinská má přednášky velmi dobře promyšlené a připravené, má skvělé prezentační dovednosti. Během přednášek studenty vyzývá k mnohým interaktivním úkolům, díky kterým jsem si zapamatovala spoustu poznatků. Velmi oceňuji také nepovinné úkoly v Moodlu, které doplňují tento předmět. Jedinou výtkou je snad dlouhé čekání, než byly zveřejněny výsledky testů (taktéž nepovinných úkolů).
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2017, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Na dlouhé přednášce jsem ocenila vkládané úkoly na zamyšlení, které časový úsek rozčlenily a rozptýlily. Líbily se mi metafory ke klíčovým koncepcím a tématům.

Koncepčně mi ale dlouhé přednášky nevyhovují. Je zřejmé, že celkový objem učiva studenti nevstřebají. Navíc bez praxe, která je čeká až v dalších semestrech, se teoretické koncepty nemohou navázat na konkrétní zkušenosti. Tím se snižuje jejich zapamatovatelnost.

Smysluplnější by mi připadalo vybrat jen pár klíčových koncepcí (např. Bloomovu taxonomii, Brunerovu metaforu stromu apod.) a ty rozebrat do detailu vč. četných příkladů z praxe.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. [41-KPG], General and School Didactics [ONPP1423, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Daleko lepší přístup než v prvním případě. Tyto přednášky mi daly vhled do problematiky právních úprav ve školství. Přednášky rozhodně doporučuji zachovat, jen je přejmenovat např. na Právní rámec školství v ČR a dát samostatně. Hodilo by se však srovnání i s jinými systémy min. v EU či ještě lépe ve světě. V rámci mezí praktické a užitečné.
Student has disallowed display of personal data, 18.01.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Přijde mi, že hodinová dotace, která je na naše podmínky obrovská nebyla dostatečně využita.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2017, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Předmět je vysvětlován srozumitelně i pro ty, kteří s pedagogikou začínají. Přednášky jsou zábavné, velmi si cením praktických ukázek pro pochopení problému (např. zmrzliny ve svetru:).
Kladně hodnotím i nepovinné úkoly,které pro mě měli motivační funkci a spoustu věcí jsem se u nich dozvěděla.Obě přednášející jsou dobré.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2017, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Velmi jsem ocenila pohled člověka z praxe.

Chápu, že se studenti musí seznámit se strukturou školství a školy, ale nevidím přínos v tom, aby z toho byli zkoušeni. Struktura je totiž poměrně složitá a pro člověka, který se v ní nepohybuje je těžko srozumitelná. Navíc, v praxi může mnoho věcí fungovat úplně jinak, než jak je teoreticko-koncepčně nastaveno.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html