InquiryInquiry(version: 718)
Data collection is currently not allowed (PedF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. [41-KPSY], Variability and Pathology of Mental Development [OBPS13593, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 27.01.2014, 2. Year, Psychologie, Bachelor's
Vyučující Mgr. Jana Mrázková na mě působila velmi sympatickým dojmem, do vyučování byla zapálená a zapojovala poznatky z praxe, což hodnotím velmi kladně a opravdu oceňuji její snahu dát výuce maximum. Bylo vidět, že téma má dobře obsáhlé a snažila se nám ze svých znalostí předat co nejvíce. Navíc mi na zadané úkoly vždy poskytla obsáhlou zpětnou vazbu a tento individuální přístup je velmi příjemný a podnětný, myslím, že přesně tímto způsobem by měla probíhat komunikace mezi studentem a vyučujícím a taktéž tento její přístup hodnotím velmi kladně. Pokud bych měla uvést něco, co by se mohlo změnit, jedná se čistě o pár poznámek k organizaci a struktuře předmětu, které nemají souvislost s přístupem Mgr. Jany Mrázkové, její odvedenou práci opravdu hodnotím na výbornou. Možná by stálo v předmětu upravit některá témata, která se kryjí s tématy některých z předmětů speciální pedagogiky. Pro mě je téma variability a patologie psychického vývoje zajímavé, proto předmět hodnotím jako přínosný, pouze s malými výtky k některým vyučovaným tématům. Dále by asi stálo za to zvážit poměr kreditového ohodnocení a množství požadavků k ukončení. Z mého pohledu hodnotím v předmětu tohoto druhu a zaměření přínosně krátké eseje, podněcující k zamyšlení a reflexi. Zároveň ovšem občas bylo náročné zadané téma nějakým způsobem uchopit, jelikož některé zkušenosti, které byly vyžadovány k reflexi, nám studujícím bohužel zatím chybí. Dále považuji za nešťastné poslední zadaný úkol - zpracování témat do prezentací. Témata sama o sobě byla velmi zajímavá a myslím, že by bylo pro nás přínosnější vyslechnout si je od člověka z praxí a který v nich má přehled. Jednak zpracování takového tématu ve skupinách bylo náročné na organizaci a jednak pak jednotlivá prezentování působila zmateně, zdlouhavě, nudně a nezajímavě, jelikož chyběl odborný náhled a zkušenost a zrovna u těchto témat považuji zkušenost a odbornost za zásadní. Přes tyto výtky předmět hodnotím kladně a považuji ho za významný, s tím, že by mu velmi prospělo, kdyby byly uvedené výtky brány na zřetel a byly do něj při jeho dalším vyučování a strukturaci zapracovány.
Student has disallowed display of personal data, 10.01.2015, 2. Year, Psychologie, Bachelor's
Vyučující byla magistra Mrázková, která svým humánním a příjemným přístupem dokázala látku jasně vysvětlit a snažila se s námi rozvíjet diskuze na daná témata. Dále nám zajistila exkurze do různých poradenských pracovišť, za což jsem jí moc vděčná. Výuku hodnotím velmi kladně.
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogical and school psychology [ONPP13101, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.01.2016, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Na můj vkus je předmět koncipován příliš teoreticky - jako bychom nebyli budoucí učitelé, ale pouze někdo, kdo o tom "má něco vědět" (a zdali to použije či nikoliv není důležité). Navrhuji více řešit konkrétní případy, např. vyzkoušet si práci s jednotlivými sociometrickými dotazníky, podívat se na život konkrétního jedince s ADHD apod.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2017, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Překvapuje mě, že odborníci na psychologii připraví takovou strukturu předmětu, která na člověka působí stresově a nemotivuje ho. Přitom to jsou jedny z klíčových otázek pedagogické psychologie.

Několikahodinová přednáška (následující po jiné několikahodinové přednášce) očividně nezaručí plnou soustředěnost a vnímání studentů. Lze oprávněně namítnout, že přednáška přináší jen vhled do odborných diskurzů, ale v této podobě právě trpí už samotný přenos základní struktury.

Byť i s pochopením narychlo načtené publikace problém nevyřeší. Zaručí sice vhled, ale struktura a hlubší znalosti posléze z paměti odpadnou.

Smysluplnější než znalostní test by mi připadalo napsat reflexi na vybranou přečtenou publikaci.

Předpokládám, že množství studentů bude mít z předmětu špatnou známku (pokud jej vůbec zvládnou), jejíž příčina ale dle mého netkví v obtížnosti předmětu či lenosti studentů, ale v jejich demotivaci závisející na koncepci předmětu.
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. [41-KPSY], Educational Counselling in Education [ON913009, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 24.01.2013, 1. Year, Psychologie, Master's (post-Bachelor)
Celmi si cením obou vyučujících - paní doktorky Kucharské i druhé paní doktorky - výklad byl zajímavý, z praxe, vyučující měly velmi vstřícné
PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. [41-KPSY], Ontogenesis of Early Childhood [OK0513136, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2015, 1. Year, Pedagogika, Master's (post-Bachelor)
Výborný kurz.
PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. [41-KPSY], Variability and Pathology of Mental Development [OBPS13093, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2013, 4. Year, Psychologie, Bachelor's
Kvalitní výuka a dobře vedené hodiny.
PhDr. Klára Špačková, Ph.D. [41-KPSY], Specific Learning Disabilities [ON913014, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 24.01.2013, 1. Year, Psychologie, Master's (post-Bachelor)
Paní doktorka se velmi snažila, je velmi vstřícná, ale výklad mě nepřišel moc zajímavý
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html