InquiryInquiry(version: 716)
Data collection is currently not allowed (PedF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. [41-KPPP], Alternative schools and innovative programmes I [O01315619, seminář]
Veronika Matějová, 31.01.2017, 4. Year, Učitelství pro základní školy, Master's
Vážená paní doktorko,

náplň Vašich seminářů považuji za velice podnětný. Oceňuji, že jsme měli v průběhu semestru možnost poznat různé hosty z praxe a ptát se na podrobnosti přímo jich.

První dva semináře byly na můj vkus příliš obecné, neboť povědomí o alternativách mám, myslím, dost rozšířené. Ale věřím, že pro některé studenty to může být velmi rozvíjející. Ne každý má široké povědomí o různých alternativních přístupech či metodách.

Absolutně nejvíce mě zaujal seminář o Cyril Mooney. Je to velmi zajímavá a schopná žena.
Za velmi podnětný, inspirující a rozvíjející považuji úkol před seminářem. Těch se nám jinde příliš nedostává.
Myslím si však, že bychom k připravenosti na semináře měli být vedeni striktněji (i v jiných předmětech) - např. náhradní prací, v případě recidivy klidně i "vyhozením" z výuky. Věřím, že mnoho studentů by to motivovalo k lepším výkonům. Když už na seminář jdeme - ať si ho jen neodsedíme.

Skutečně mě zklamala paní ředitelka z Montessori školy (Dostane se k ní tato zpětná vazba?)Montessori přístupu si vážím a považujiho za velmi efektivní rozšíření vzdělávacího systému, neboť pro některé žáky je to nejvýhodnější a nejvíce rozvíjející způsob výuky. Zklamal mě její názor na "Výuku zaměřenou na budování schémat" - i když ve skutečnosti nevím, jak se dívá přímo na tento pojem - zmínila jen jméno prof. Hejného a nevyjádřila se příliš pozitivně. Naopak - přišlo mi, že nás motivovala ve skupinovém názoru, který jsem nesdílela, že neučit tak, jak nás vedou na této fakultě, je jen pozitivní.
Navíc prostředky montessori výuky jsou si v mnohém s VOBS podobné, ve své podstatě velmi podobné. O to více mi to vadilo.

To celé však nemění na tom, že předmět považuji za jeden z nejpřínosnějších pro rozvoj našich pedagogických postojů a hodnot.

Metody a prostředky výuky oceňuji.

S pozdravem a přáním hezkého dne


Veronika Matějová
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html