InquiryInquiry(version: 711)
Data collection is currently not allowed (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Lenka Forstová [32-SISAL], Didactics of Computer Science [NDIN015, cvičení]
Lukáš Macek, 17.06.2023, 2. Year, Učitelství matematiky pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Hodnotil jsem v části pro přednášku (přednášky a cvičení byly spojeny).
Mgr. Lenka Forstová [32-SISAL], Didactics of Computer Science [NDIN015, přednáška]
Lukáš Macek, 17.06.2023, 2. Year, Učitelství matematiky pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Vyučující je velmi přátelská, otevřená a vstřícná. Abych nemusel každý týden dojíždět, zprovoznila dokonce kamery a mikrofony, aby byl možný hybridní provoz, který opravdu fungoval a moc mi ulehčil život. Děkuji!
Jak jsem psal v hodnocení předmětu, velmi si cením přípravy na nové RVP včetně všech materiálů, zdrojů a záznamů, které nám byly poskytnuty – myslím, že při učení nám to ušetří hromady času.
Vyučující dává důraz na kritické myšlení a nic nenechá bez zamyšlení, což mi přijde super!
Na druhou stranu jsem neměl moc pocit, že bych na didaktickou část SZZ byl připraven, přestože se nakonec ukázalo, že to byl jen pocit. Chybělo mi víc ukázek toho, co se od nás očekává a jak to má vypadat, když si například vytáhneme didaktickou otázku XYZ. Nebyl jsem proti tomu, že jsme si měli připravit samostatné výstupy, ale přišlo mi, že jich bylo zbytečně moc a zas tak moc mě neobohatily. Někdy samozřejmě byl výstup velmi inspirativní a představil zajímavé metody a myšlenky, ale někdy to byla prostě jenom formalita, o které jsme pak ještě 20 minut diskutovali. Osobně bych preferoval, kdyby v každém semináři byl alespoň jeden výstup vyučující, který by reprezentoval něco pevného, čeho se můžeme držet a čemu můžeme věřit (klidně doplněný diskuzí a sdílením názorů).
Diskuzi považuju za důležitý prvek hodin a vždy se nám jí dostalo. Někdy však (a z mého subjektivního hlediska častěji než ne) to sklouzlo spíš k rozhovoru, který byl založen na tom, že alespoň dva účastníci měli rozdílné názory a snažili si je obhájit, přestože to celé bylo opravdu jenom věcí názoru, nebo prostě v povídání (o souvisejících tématech), které se umělo protáhnout. Osobně mi na tom vadil nedostatek struktury, nebyl jsem si jistý, co si z takových rozhovorů mám odnést, někdy mi to připomínalo Krokodýlí řeku ze Sociálních dovedností (viz Wikipedie) – chápal jsem, že každý má svůj názor a co za názor to je, taky že pro každého ten názor hodně znamená (to byla ta užitečná část), ale pak už mi dál přišlo zbytečné snažit se ostatní přesvědčit, že zrovna to jejich je to správné. Měl bych zdůraznit, že vyučující samotná nám nikdy žádný názor nevnucovala, ale vždy nám dávala různé návrhy a doporučení, jakožto i zpětnou vazbu, čehož si moc vážím.
K odevzdávání úkolů a organizaci předmětu jsme využívali Moodle, což fungovalo velmi dobře.
Párkrát se stalo, že jsme dost rozebírali věci, které jsme již probírali v předmětech Psychologie nebo Pedagogika. Přestože to někdy bylo užitečné, obecně mě to moc nenadchlo, protože jsem měl pocit, že ten čas, který máme trávit didaktikou, trávíme něčím, co už mám za sebou, protože jsme všechny tyto předměty měli minulý rok a celé léto jsem strávil přípravou na SZZ z psychologie a pedagogiky. (Objektivně si myslím, že to může být užitečné, protože naši mladší spolužáci si tím ještě neprošli. Píšu to sem však, protože anketu využívám jako místo, kde můžu sdílet všechny své subjektivní pocity a myšlenky ohledně předmětu, na které si vzpomenu. Cílem je předat upřímnou zpětnou vazbu, se kterou může být dál libovolně naloženo.)
Velmi se mi líbily aktivity, se kterými jsme se na didaktice seznámili – bylo sranda si je vyzkoušet z pohledu studentů.
Možná to bylo tím, že jsem se účastnil pouze distančně, ale referáty na knihy mi nepřišly moc užitečné. Měl jsem pocit, že nejdůležitější je o dané knize vědět, že existuje, o čem je a jak ji získat; pak už by dále záleželo na praxi, zda by mohla být užitečná, byla potřeba, apod. Všechny knihy, na které referáty byly, bych si stejně musel přečíst sám, pokud bych s nimi chtěl pracovat. Proto mi přijde strukturovaný seznam doporučených knih (ať už z oblastí informatiky či psychologie a pedagogiky) mnohem užitečnější a praktičtější, než dané referáty. K myšlence referátů jsme se však vyjadřovali i na didaktice a většina mých spolužáků se k ní stavěla pozitivně, tak jsem v tomto možná černá ovce.

Moc si vážím milého přístupu vyučující a práce, kterou si s námi dala. Na didaktiku jsem chodil rád a je mi líto, že už mi studium končí. Vyučující mi bude chybět. Ještě jednou děkuji za všechno: Děkuji.
Comment on course, Didactics of Computer Science [NDIN015, cvičení]
Lukáš Macek, 17.06.2023, 2. Year, Učitelství matematiky pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Hodnotil jsem v části pro přednášku (přednášky a cvičení byly spojeny).
Comment on course, Didactics of Computer Science [NDIN015, přednáška]
Lukáš Macek, 17.06.2023, 2. Year, Učitelství matematiky pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Nejvíc si na předmětu cením, že nám bylo přiblíženo nové RVP (nová informatika). Probrali jsme dané okruhy, seznámili jsme se s hlavními myšlenkami změn a vyzkoušeli jsme si různé nové aktivity.
Tento předmět mě obohatil o různé nápady, jak pracovat se studenty. Mám uloženo mnoho odkazů na užitečné stránky a aplikace, které jsem neznal.
V předmětu mi chybělo víc učení nápodobou – studenti často prezentovali vlastní díla, ale přišlo mi, že vlastně nikdo moc neví, jak to vlastně má být správně, což působilo jako ztráta času. Osobně jsem si z některých referátů vzal prostě: "Takto ne," ale pak mi chybělo, jak teda "ano".

Cvičení a přednáška byly spojeny dohromady, a proto vše hodnotím v této části.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html