InquiryInquiry(version: 652)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Mathematical Analysis 2 [NMMA102, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.09.2016, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
Na cvičení se probralo vše důležité, oceňuji vstřícnost ke studentům.
Student has disallowed display of personal data, 06.09.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pohodář, občas trochu zmatený, ale látku vysvětlí jasně, vítá dotazy.Domácí úkoly byly fajn, člověk si látku zopakoval a získal bonusové body, to se hodí. Bylo fajn, že byl dostatek příkladů na dopočítání doma. Poměr mezi počítáním cvičícího na tabuli a samostatným počítáním žáků jsem shledala ideálním.
Ľuboš Krnáč, 22.08.2016, 1. Year, Matematika, Bachelor's
Docentovi Kalendovi nie je co vytknut, super cvicenia, ochota pomoct, velmi dobre rozvrhnuta hodina.
Student has disallowed display of personal data, 14.07.2016, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
Podle mě jeden z nejlepších cvičících. Vyhovovalo mi, že k příkladům, které jsme měli na počítání doma, měl na svých stránkách řešení a návody.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2016, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičenia sú zvyčajne rozdelené do 2 častí, v prvej p. Kalenda vysvetľuje učivo a počíta ukážkové príklady, v druhej časti pracujeme samostatne s priestorom na otázky/pomoc s problémom. Tento prístup ma určite naučil viac, než napríklad riešenie problémov pri tabuli študentami, ktoré preferujú niektorí iní cvičiaci.
Student has disallowed display of personal data, 19.06.2016, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
Vše ví a vyřeší. V některých (pro docenta matematiky triviálních) případech si však není jistý jak předat (proč? no... protože to tak prostě je). Velmi oceňuji krátké opakování relevantní látky z přednášky na začátku hodiny. Způsob rozdělování bonusových bodů je férový a smysluplný.
Student has disallowed display of personal data, 16.06.2016, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
Docent Kalenda zkraje vystupoval trochu bojácně, jakmile se však v průběhu semestru (nebo v průběhu počítání příkladu) nakopnul, tak byl vynikající. Měl jsem dojem, že je v zájmu preciznosti při vysvětlování jednoduchých věcí, kde by třeba stačil i geometrický názor, zbytečně složitý, na druhou stranu zrovna tohle u analýzy uškodit nemůže. Co nevěděl, rychle vymyslel a vysvětlil, zápočty bodoval férově.
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2016, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
skvělý cvičící, vše vysvětleno na úrovni, lehce pochopitelné
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Introduction to Complex Analysis [NMMA301, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 08.01.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Prednášky aj cvičenia boli na vysokej úrovni, profesor Kalenda na každú hodinu doniesol vytlačené materiály k učivu, takže hlavne na prednáškach nebolo treba tupo prepisovať Vety a Tvrdenia do zošita, ale študenti sa mohli zamýšľať nad ich významom. Systém udeľovania zápočtov (vypracovanie 2 domácich úloh) mi určite vyhovoval viac ako zápočtové písomky - samozrejme na ne treba takisto vynaložiť čas, no aspoň je to bez stresu pred testom.
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Introduction to Complex Analysis [NMMA301, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Všechny podklady a co se dělo na přednášce dává pan prof. na web, což velmi usnadňuje přípravu na zkoušku :)
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Oceňuji velmi lidský přístup k matematice. Další pozitivum jsou dobrá skripta a zveřejněné požadavky ke zkoušce (je daleko snazší se látku naučit, když student ví, co se po něm chce). Naskenované poznámky s důkazy byly bohužel dost nečitelné (asi psané světle modrým inkoustem). Písemkové úlohy jsou občas dost brutální na počítání, ale hodnotí se hlavně postup, takže OK.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Profesor Kalenda velmi srozumitelně vysvětluje a je vidět, že chce, abychom látku pochopili. Také oceňuji velmi dobrá skripta na webu a "další otázky" u zkoušky, protože díky nim člověk pochopí mnohem lépe věci probírané na přednášce.
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Introduction to Functional Analysis [NMMA331, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení bych hodnotil velmi podobně jako přednášku. Struktura, organizovanost atp. v pořádku. Místy hůře čitelné písmo a (na mě) příliš rychlé a "kouzelné" úpravy integrálů a "kouzlení s mírami".
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Domácí úkoly byly trochu nevyvážené (hlavně třetí sada). Jinak ok.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Super, získávání zápočtu za vypracování náročnějších úloh doma je pro mě jedna z nejefektivnějších metod. Velmi oceňuji, že byl připraven pro každého zvláštní příklad.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2016, 1. Year, Matematika, doctoral
Po pár cvičeních jsem usoudil, že sledovat cvičení (které spíš připomíná přednášku), na které přednášející počítá příklady, mi nepřijde moc přínosné, tak jsem začal odcházet po přednášce a cvičení jsem vynechával. Ale domácí úkoly byly fajn.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Na početních cvičeních bylo velmi hezky vysvětlováno proč dané příklady řešíme, tak jak je řešíme - pokud to tedy šlo.
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2016, 1. Year, Matematika, Bachelor's
Mr. Kalenda reviewed my solutions of the three necessary examination problems, during this meeting I was able to discuss any misunderstandings of the topic. Hence, this personal help was quite beneficial.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení, kde vyučující předvádí příklady na tabuli, je prostě jenom další přednáška. To je docela na nic, když je funkcionála i tak 4+2.
Naštěstí má vyučující skvělé studijní materiály (příklady pro pochopení látky), takže je možnost si cvičení nahrazovat po škole.

K zápočtu: Domácí úkoly jsou super. Trochu bylo blbé, že ten poslední byl dost těžký. Je nepříjemné, když se shánění zápočtu moc posouvá do zkouškového, zápočet tím ztrácí smysl. Možná by bylo fajn, kdyby byly úkoly častěji a nebylo by třeba udělat všechny.
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Introduction to Functional Analysis [NMMA331, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Myslím, že přednáška byla dobře strukturovaná a výklad dobrý. Místy jsem měl problémy přečíst, co pan docent psal na tabuli, ale pokud vím, ostatní s tím moc problém neměli. Více mi vadila nevyváženost zkouškových písemek. Hodnocení obtížnosti je velmi subjektivní, ale rozdíl mezi tou první a druhou mi přišel opravdu veliký. Také mám dojem, že pan docent chronicky přeceňoval naše znalosti z teorie míry. (To ale může být zapříčiněno mými potenciálními nedostatky.)
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Super připravenost, bylo vidět, že přednášející ví, co a jak chce ukázat a že tomu rozumí. Mám jen dvě drobné výhrady: časová dotace je 4/2, nicméně kvůli tomu, že znění definic a vět se rozdávala vytištěná, jsme toho projeli spíš jako 5/2 nebo 6/2. Chápu, že je to asi nacpaností sylabu, ale není to dobré. Druhá věc s tím související - teorie distribucí se měla stihnout alespoň trochu v prosinci a chtěla nějak motivovat - proč takové objekty vlastně zavádíme. Takhle to byl v lednu hrozný úprk a pochopit se to dalo jen ztěžka.
A při komunikaci se studentem by nemusel být přednášející tak nervózní :)
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Vsechny zasadni postupy reseni prikladu byly vysvetleny dukladne a presne. Velke plus byly tri domaci ukoly, ktere nam docent Kalenda opravil, vratil, a nechal nas je opravovat, dokud se nam je nepodarilo vyresit spravne. Neni lepsi zpusob, jak se neco naucit, nez kdyz vam nekdo rekne, co presne delate spatne, a je skvele, ze si na to pan docent nasel cas a energii.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Oceňuju odbornou kapacitu vyučujícího, pozivní přístup ke studentům a kvalitní materiály. Přednášející by se mohl snažit na přednášce věnovat víc času těžkým věcem (často prolétl poměrně těžký důkaz tempem, které se nedalo stihnout i bez psaní zápisek), naopak se někdy dlouze zabýval trivialitami. Bylo by taky dobré doplňovat zápis nějakými obrázky, přidat příklady a aplikace. Terminologická poznámka - není matoucí říkat izomorfismus a myslet tím vnoření? Ke zkoušce - písemka se nedala stihnout. Ústní zkoušení - tahat si náhodné věty znaméná dát nenáhodnou známku jen těm, co umí všechno nebo neumí nic. Považoval bych za správnější dostat místo vět témata (např. kompaktní operátory).
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Pan docent Kalenda byl velmi férový a hodný, se vším rád pomohl a až na konec semestru, kdy už se velmi nestíhalo, na přednáškách vše vysvětloval vcelku podrobně.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 4. ročník, Matematika, Bachelor's
Vstřícnost, komunikace
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 4. ročník, Matematika, Bachelor's
Líbilo se mi, že se nám doc. Kalenda snažil probíranou látku vysvětlovat, proč se to dělá a k čemu to je. Velký rozdíl oproti loňskému roku, měla jsem pocit, že přednášky byly užitečné a vyplatilo se na ně chodit.
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2016, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
Since I did not participate in the course, I am not able to evaluate the teacher during the lecture.
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Functional Analysis 1 [NMMA401, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Oproti přednášce se mi cvičení zdála subjektivně hůře pochopitelná. Líbil by se mi trošku pomalejší přístup.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Myslím, že cvičení by bylo mnohonásobně lepší, kdyby nebylo v angličtině, se kterou cvičící trochu bojoval.
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Functional Analysis 1 [NMMA401, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Kvalitní a rigorózní výklad, výborné texty k přednáškám. Možná by bylo fajn se i v průběhu semestru víc věnovat motivaci, případě aplikacím.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Doc. Kalenda byl vždy velmi dobře připraven na výuku. V semestru, ale i u zkoušky, je příjemný a férový. Jedinou výtku mám k motivaci - asi by se občas hodilo víc zdůvodňovat "intuitivně", co mají dané objekty/věty dělat. Např. zavedení spojitého kalkulu by si zasloužilo pořádné intuitivní vysvětlení.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Panu docentu Kalendovi nelze nic vyčíst, jeho přístup byl výborný, odbornost jeho výkladu vysoká. Chválím formát výuky s tištěnými materiály a množství informací dostupných na webových stránkách.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2017, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Přednáší dobře a srozumitelně. Na internetu jsou k dispozici materiály k výuce.
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Introduction to Functional Analysis (O) [NMMA931, přednáška]
Radim Cajzl, 17.02.2016, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Velmi oceňuji dělení přednášky na malé celky, srozumitelné vysvětlování látky během přednášek, přiměřenou obtížnost domácích úkolů i obou částí zkoušky a ochotu průběžně konzultovat nejasnosti.
Toto všechno velmi usnadňuje pochopení a zvládnutí předmětu, který je jinak velmi obtížný.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2016, 2. ročník, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Velmi obdivujem tohto ucitela.
Velky dobrak, velmi prijemny, ochotny vysvetlit kazdu malickost.
Latku podava velmi zrozumitelne a pedagogicky, niekedy az puntickarsky, obcas okoreni nejakym vtipom.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2016, 1. ročník, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
doc. Kalenda je skvělý pedagog, který má výjimečnou trpělivost a je vidět, že na jeho studentech mu opravdu záleží (tištěné materiály k přednášce, neomezená možnost konzultací, pečlivé vysvětlení chyb, kterých se žák dopouští)
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Doc. Kalenda je jeden z najlepsie pripravenych pedagogov, akych som na MFF stretol. Pocas prednasky takmer ani raz nezavahal. Na cviceniach nas pripravil velmi dobre, domace ukoly opravuje skutocne svedomito a venuje dostatok casu pripadnej pomoci s ukolom ci konzultaciam. Velmi ocenujem aj kvalitu jeho webstranok, ktore aktualizuje velmi casto a student tam najde vzdy co hlada, pripadne par uzitocnych rad navyse.
Comment on course, Introduction to Complex Analysis [NMMA301, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 05.01.2018, 1. Year, Matematika, Bachelor's
I don't speak Czech so I couldn't understand much and therefore don't consider I have the right to judge anything.
Comment on course, Introduction to Complex Analysis [NMMA301, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Přednáška se převážně zabývá "hezkými" vlastnostmi holomorfních funkcí, což je příjemná látka. Trochu mi ale vadilo, že jsme museli mít hned 3 verze reziduové věty (pokaždé s jinými předpoklady) a tzv. větu "o cyklu okolo kompaktu", která byla strašně technická. Zarazilo mě, že nepadla ani zmínka o tom, že existuje něco jako jednoduše souvislá množina. Na jednu stranu trochu chápu záměr se tomuto nelehkému pojmu vyhnout, ale raději bych měl hezké klasické znění reziduové věty s tím, že by některé těžké věty topologického charakteru byly bez důkazu.
Student has disallowed display of personal data, 05.01.2018, 1. Year, Matematika, Bachelor's
I do not know because I didn't attend the lessons - I don't speak Czech.
Comment on course, Introduction to Functional Analysis [NMMA331, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Bohužel bylo cvičení podle mého názoru málo. Několik odpadlo, na některých se řešili spíše teoretické věci a na konci se doháněla přednáška.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 4. ročník, Matematika, Bachelor's
Domácí úkoly! Nejlepší příprava na písemku a zároveň jsme si kolektivně připravili sbírku řešených příkladů i s postupem...
Velmi si cením toho, že jsme dostali na cvičeních na papírcích příklady k počítání, to mi loni velmi chybělo, bez příkladů se člověk nikdy počítat nenaučí...
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2016, 1. Year, Matematika, Bachelor's
Since the course was hold in Czech, I did not participate.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Syllabus je dost přecpaný. Na chápání látky během semestru moc není čas, nezapisujte si to, pokud nemáte rádi samostudium.
Comment on course, Introduction to Functional Analysis [NMMA331, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Jak řekl vyučující, poslední kapitole by bylo třeba věnovat samostatnou přednášku.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
UdFA je velice obsahly predmet. V prvnich peti semestrech je taky s naskokem nejtezsi. Za semestr se soucet cislovanych poznamek a vet dostal nekam ke stopadesatce, a zejmena kapitola o distribucich je hodne tezka. (Zdaleka) ne vsechny byly explicitne vyzadovany u zkousky, nicmene pro pochopeni predmetu je potreba je vsechny projit a pochopit. Docent Kalenda vedl prednasky peclive, dobre volil, kdy vysvetlovat pecliveji a co prejit trochu rychleji.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2016, 1. Year, Matematika, doctoral
Studijní materiály byly nejkomfortnějsí ze všech předmětů, na které jsem chodil. Stručné papíry rozdávané na hodině čistě s definicemi a tvrzeními -- důkazy jsem si pak často dorozmyslel sám, případě si poznamenal jeho klíčové myšlenky z přednášky.
Ale musím souhlasit se spolužáky, že bylo (obzvlášť ke konci) látky docela hodně. Ušetřit studenty od kompaktních operátorů nebo Fourierových transformací by možná stálo za zvážení.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Látka je to zajímavá, skvěle dává do souvislosti různé věci ze základních kurzů analýzy. Na druhou stranu, studenti nemají pro tento předmět dostatečnou (hlavně) algebraickou průpravu - nepotkali pořádně direktní součin, poprvé zde vidí duál, typicky moc nerozumí faktorům. Kombinace toho, že je učiva fakt hodně, a že nám k některým partiím chybí užitečné informace, dělá z funkcionály dost těžký předmět. Určitě by se měla škrtnout kapitola o distribucích, není šance ji nějak rozumně pochopit, je to látka na semestr, ne na dva týdny.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Pro mě asi nejnáročnější předmět prvních pěti semestrů. Látky je hodně, nestíhá se probrat a je obtížná.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 4. ročník, Matematika, Bachelor's
Bohužel je hodně obsahu dáno do jednoho semestru. Rychlost výkladu tak stoupá a klesala tím srozumitelnost. Hodnocení výúky by tak šlo shrnout na 1* za první polovinu, za tu druhou už spíš průměr. (Nejde však o chybu vyučujícího, předmět jsem absolvoval dvakrát, a časově měli problém oba přednášející)
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2016, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
Since the lecture was hold in Czech, I did not participate.
Comment on course, Functional Analysis 1 [NMMA401, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení vhodně odpovídají přednášce. Formát zápočtu adekvátní.
Comment on course, Functional Analysis 1 [NMMA401, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Přednáška byla kvalitní a rozsáhlá, ale rozdělení na tři dost odlišné části sylabu usnadnilo udržení přehledu. Pokud by to bylo možné, pokusil bych se ji koncipovat tak, aby se méně času věnovalo podrobnému studiu měřitelnosti vektorových funkcí, resp. příslušná tvrzení by mohla být s minimem důkazů a zbylo by více času na (pokud mohu soudit) perspektivnější oblasti týkající se operátorů a banachových (C*) algeber.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Hezký, zajímavý, ale těžký a hlavně obsáhlý předmět. Trošku vadí, že využívá topologii, je povinný pro modeláře, ale ti topologii nemají. Ale není to až tak hrozné a i bez předchozí znalosti topologických prostorů se předmět dá vystudovat.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Funkcionální analýza I je velice náročný předmět, má však dobrou strukturu a uspořádanost výkladu.
Comment on course, Introduction to Functional Analysis (O) [NMMA931, přednáška]
Radim Cajzl, 17.02.2016, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Velmi bych se přimlouval buď za navýšení hodinové dotace – alespoň o jednu hodinu cvičení více, nebo o přesun distribucí a fourierovy transformace mimo sylabus tohoto předmětu. Důvod je ten, že tyto dvě části si zaslouží více procvičení na příkladech, na které při současné hodinové dotaci prostě není čas ani při přednášce ani při domácí přípravě.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2016, 2. ročník, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Fuu, tazky tazky predmet, je toho hlavne velmi vela, ked chceli spojit dva predmety do jedneho, mali tomu prisposobit hodinovu dotaciu. Nezaskodilo by viac cvicenia na pocitanie prikladov.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2016, 1. ročník, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
doc. Kalenda měl k přednášce připraveny tištěné skripta, která rozdával příchozím. Tento formát oceňuji, jelikož zajišťuje konzistenci přednášené a zkoušené látky. Kontraproduktivní mi přijde objem přednášené látky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html