When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Radomír Pánek, Ph.D. [32-UTF], Fundamentals of Plasma Theory [NTMF020, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Závěrečné prednášky o fúzii (tokamaky a stelarátory) boli viacej popularizačného charakteru, ale takisto extrémne zaujímavé.
doc. Mgr. Ondřej Pejcha, Ph.D. [32-UTF], Fundamentals of Plasma Theory [NTMF020, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
I liked that the teacher showed us analogies between plasma physics and other areas of physics (mainly astrophysics) for some topics that we covered. I also liked the fact that the teacher was able to find some time to give us valuable advice about the career as a scientist.
Comment on course, Fundamentals of Plasma Theory [NTMF020, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 4. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velkým plusem je dostupnost studijních materiálů včetně nahrávek přednášek. Formát zkoušky, na MFF jinak poměrně neobvyklý, také stojí za ocenění, jelikož reálně testuje pochopení látky namísto mechanického zapamatování vztahů a odvození.
Rozsah a náročnost látky je úmerná velikosti předmětu. Během semestru nezabere neúměrně mnoho času.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Materials to this subject were pretty good. Very good recordings of lectures from Covid time were available. Still, I consider attending lectures worth it, despite the good quality of recordings, especially due to advice/information about scientific career given by the teacher when there was time for it.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Nečakal som, že plazma ma bude až tak baviť. To pripisujem zo značnej časti prednášajúcemu a štýlu výuky. Prednášku síce sprevádzala prezentácia, ale hlavné výpočty sme robili aj na tabuľu. Prednášajúci sa snažil s nami o veciach rozprávať a kolektívne analyzovať čo bolo "refreshing". K prednáške bolo dostupných aj veľa referencii (dokonca na konkrétne kapitoly), čo viac než postačovalo na dostatočné pochopenie látky. Nakoniec je mi len ľúto, že sme nestihli prejsť niektoré pokročilé aplikácie a veľmi zaujímavé témy, takisto *veľmi* oceňujem ochotu vyučujúceho vyhradiť si čas a riešiť s nami veci spojené so štúdiom a akademickým životom.