When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Jan Blechta, Ph.D. [32-MUUK], Computer solutions of physical problems [NMMO212, laboratorní práce]
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Skvěle doplňoval komické vystoupení tria Průša-Tůma-Blechta.
Author of entry is known to survey organiser, 06.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Pan docent Průša kromě toho, že nás tu a tam s vážnou tváří a skoro až výhružným tónem upozorní, že pokud jsme nepochopili tuhle část látky, tak jsme v koncích a nejede přes to vlak, tak občas u nějaké části připomene, že bychom to měli znát z jiného předmětu (ODR/ mechanika kontinua...) a vypadá hrozně zklamaně, když tomu tak není, či se dokonce nechápavě ptá, co tam tedy děláme, když ne tohle. Nicméně ono se stávalo, že to téma bylo v sylabu až ke konci semestru, či v něm nebylo vůbec. Tudíž bych chtěl vzkázat budoucím studujícím, že se nemusí při těchto příležitostech cítit tak hloupě jako já a bát se, že jejich znalosti nejsou dostatečné. Jinak bych chtěl poznamenat, že celkové pedagogické působení všech 3 vyučujících bylo skvělé a všechna zdejší "anketní kritéria" (tj. připravenost na výuku, kvalita výkladu a ochota odpovídat na dotazy, dochvilnost, vztah ke studentům, možnost konzultací, férovost u zápočtu nebo zkoušky) byla na špičkové úrovni.
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na přednášce působil, jako otec Tůmy a Blechty, který jim nedovolí "zlobit". :)
Celkově hezky pojaté, byl jsem velmi spokojen.
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Computer solutions of physical problems [NMMO212, laboratorní práce]
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Tůmova obrovská obětavost předmětu, je vidět z faktu, že kvůli zadání úkolu, jeho manželka nafoukla jeho vzducholoď a v ní pomalou rychlostí cestoval po Čechách.
Platí pro něj: Věta č.42 - Dokonale obětavý přednášející
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Mathematical Analysis I [NOFY151, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2024, 1. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Výborný cvičící. Moc milý a ochotný vždy pomoci. Dává studentům k dispozici spoustu materiálů ke cvičení (i své přípravy s komentářem) i následně ve zkouškovém ke zkoušce. Na začátku cvičení zopakuje důležité věty z přednášky, což není samozřejmostí. Výuku během mazání tabule prokládá legračními příběhy ze života a vždy se na všechny pěkně usmívá. :-D
Jediné, co mi nepřišlo ideální bylo, že přednáší/vysvětluje/počítá hrozně rychle. Na druhou stranu, když se člověk nastavil tak, že bude jen poslouchat, protože zápis byl po cvičení k dispozici, tak se to stíhat dalo.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2024, 1. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Cvičenia mi osobne veľmi vyhovovali. Cvičiaci je veľmi ochotný a cítiť z neho, že ho baví učiť a ešte k tomu aj naozaj vie učiť. Nie každému sedí rýchle tempo, mne však veľmi vyhovovalo a cvičenia mi vďaka nemu pripadali veľmi efektívne. Zápočet nedostanú len študenti, ktorí o jeho získanie neprejavia žiadny záujem.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2024, 1. Year, Matematické modelování, Bachelor's
P. Tuma bol vždy profesionálny, sústredený, pripravený. Veľmi produktívne cvičenia. Ďakujem
Jan Engler, 03.01.2024, 1. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Nic mě neprobudí tak spolehlivě jako matalýza v devět ráno v úterý s panem Tůmou. Zvykněte si na rychlý příjem informací.
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Mathematical Analysis II [NOFY152, cvičení]
Dušan Minárik, 23.07.2024, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
jeho tempo je vražedné, ale je to jeden z najlepších a najzlatších cvičiacich ktorého som stretol <3
Cvičenia boli vynikajúce, pán Tůma bol vždy ochotný zodpovedať hocijakú otázku ohľadom všetkého (špeciálne Picard-Lindeloefovej vety). Vždy sa snažil vysvetľovať veci intuitívne a stavať na základných konceptoch. Kvôli zápalu do látky niekedy pretiahol cviko o pár minút, ale vždy to bolo veľmi pozitívne.
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Mathematics for Physicists I [NOFY161, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Přístup cvičícího je třeba ocenit, nejen že se snažil co nejlépe vykládat probíranou látku, ale často prokládal cvičení vhodnými legračními příběhy. Autorské řešení příkladů cvičícího jsou skoro kanonickým materiálem pro přípravu na zápočtové písemky i zkouškovou početní část nejen pro jeho cvičení.
Zároveň oceňuji, že když jsme nestíhali probrat potřebnou látku, uspořádal extra cvičení v průběhu vánočních svátků. Cvičícího lze určitě doporučit.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Velmi milý, hodný a ochotný cvičící. Má vždy dobrou náladu a to při některých těžkých cvičeních vždy motivuje k té matice víc. :-) Má velmi srozumitelný výklad a vždy projde všechny typové příklady potřebné k zápočtu i ke zkoušce (někdy ze zájmu i něco navíc). Poskytuje všechny své přípravy s detailně vyřešenými příklady.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výborný cvičící.
Author of entry is known to survey organiser, 10.01.2025, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan Tůma se s nelehkým úkolem stihnout všechno v rekordním čase popasoval s grácií. Jeho zapálení pro učení bylo dokonce takové, že jsme měli jedno cvičení navíc a to online formou 23.12. Zápočty nám přitom byly uděleny přímo na Štědrý den, což byl nejlepší vánoční dárek, který jsem tento rok dostala.
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Mathematics for Physicists II [NOFY162, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Cvičící vždy v pozitivní náladě, snažil se lidsky vysvětlovat na první pohled složité věci, což bylo super. Na cvičení s panem Tůmou se tak opět těším v dalším semestru.
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičící před řešením příkladů svižně shrnul teorii a pak je řešil on sám či vyzval studenty, aby šel někdo k tabuli. Cvičení byla užitečná a rychle odsýpala, panovala na nich příjemná atmosféra.
Mám k tomu dvě výtky: 1. Při řešení příkladu u tabule studentem se mi cvičící zdál netrpělivý, což pak mohlo odrazovat ostatní od dobrovolného chození k tabuli (mě to tedy odradilo). 2. Tohle není chybou cvičícího, ale dost to zhoršovalo kvalitu cvičení: na cvičení chodili i studenti, kteří tam nedávali pozor a docela nahlas se bavili (i během výkladu cvičícího), řešili jiné věci a jedli aromatické jídlo.
Petr Rašek, 09.06.2023, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Jako i předešlé semestry skvělé cvičení. Komplexní analýza se procvičila hodně. Akorát partie distribucí by si zasloužila více času, u zkoušek se poté objevily i příklady, které cvičením pokryté nebyly.
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
perfektné cvičenia, úžasný prístup k študentom
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Equations of Mathematical Physics [NOFY163, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Nadšení a energie (i kinetická z rázování před tabulí) doktora Tůmy zachraňovala atmosféru předmětu :)
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Nadšený vyučující, který příklady vysvětlí i s tím, na co si dávat pozor. Možná byla občas rychlost na škodu, ale to záleží na studentovi. Možná by ale stálo za to dávat více příležitostí získávat body za aktivitu, nebo příležitosti zdůrazňovat.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Cvičící byl milý, nápomocný, vždy v dobré náladě. Příklady občas prokládal vtipnými komentáři. Oceňuji mírné hodnocení DÚ (někdy možná až moc mírné).
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výborný cvičící, vše přehledně vysvětlil, na zápočet i početní část zkoušky jsem díky němu byl výborně připravený.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Rychlost
Author of entry is known to survey organiser, 04.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi vtipný cvičící, běhá u tabule ze strany na stranu a u toho se usmívá od ucha k uchu. Nejvíc se usmívá, když zrovna uhádl řešení.
Student has disallowed display of personal data, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
perfektný cvičiaci
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Karel Tůma je výborný cvičící na celý pětisemestrální kurs analýzy. I při polovičním počtu hodin než dříve se stihlo vše podstatné a srozumitelně. A pokud se na něco nedostalo, připravil dodatečné materiály.
Comment on course, Computer solutions of physical problems [NMMO212, laboratorní práce]
Student has disallowed display of personal data, 08.08.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Naprosto skvělý předmět. Pokud potřebujete nějaký introduction do Wolfram Language, těžko budete hledat lepší předmět. Projekty jsou opravdu s láskou zpracované. Velmi doporučuji zejména aspirantům na předmět NOFY076 - Kvantová teorie I (jedná se o tu teoretičtější verzi předmětu), neboť pokud projdete tímto předmětem, kvantovka už nebude takový utrpení co se týče domácích úkolů, které je za mě velmi radno vypracovat v Mathematice.
Author of entry is known to survey organiser, 06.06.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Nesmírně zajímavá matematická/fyzikální témata podaná zábavným způsobem trojicí přednášejících, následovaná úpornou/úmornou týmovou prací na domácích úkolech a prezentací výsledků. Jakási zvláštní kombinace uvolněnějšího přátelského prostředí a všudypřítomné "atmosféry workoholismu", aby se veškeré úkoly zvládly, takže ve výsledku z toho mám trochu smíšené pocity. Ale rozhodně to musíte jako modelář zažít, je to unikátní. S nadsázkou tvrdím, že každý předmět by mě měl víc vyučujících najednou, protože jejich vzájemná interakce byla to nejvtipnější, co jsem tenhle semestr měl možnost ve škole vidět.
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Ze začátku (zhruba první 4 přednášky) jsem měl pocit, že nejsem ve škole, ale na jakési Show tria Průša-Tůma-Blechta, protože jsem se docela často od ucha k uchu smál. Skoro jsem měl podezření, že si to doma nacvičovali. :))
Atmosféra na předmětu je přátelská a pohodová.
Myslím, že předmět je celkově pojat výborně.
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Témata projektů byly velmi zajímavá a obtížnost úloh tak akorát, jen na konci semestru bylo té práce opravdu hodně.
Student has disallowed display of personal data, 16.08.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Jeden z najlepších predmetov, čo som zatiaľ na Matfyze zažil.
Oceňujem možnosť práce v tíme, rýchlu reakciu na dotazy a detailne spracované študijné materiály.
Na prednáškach panovala mimoriadne priateľská atmosféra, chodil som tam rád.
Jediná škoda, že na tento predmet som počas semestru nemal toľko času, čo by som chcel, a čo by si zaslúžil.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Predmet je časovo náročný, lepšie povedané, raz do týždňa človeka zavalí úlohami, pri ktorých nezanedbateľnú časť práce tvorí zisťovanie, čo a ako vlastne treba urobiť, čítanie sprievodného článku a dohadovanie sa v tíme. Na druhú stranu sú úlohy veľmi zaujímavé a pri čítaní zadania človek dostane chuť sám robiť v tejto oblasti výskum, pretože to má význam. Po tom, ako sme začali dostávať presné zadania, čo máme urobiť, sa situácia zlepšila, ale povinností bolo stále veľa.
Keď sa zadal veľký projekt, na ktorý boli dva týždne namiesto jedného, týždeň na to sa zadal ďalší.
Aj napriek veľkej snahe vyučujúcich o uvoľnené hodiny a o to, aby nás riešenie úloh bavilo, bola atmosféra hodín skôr workoholická a predmet ako taký nepríjemný, za čo môže veľké množstvo projektov, ktoré treba behom semestra stihnúť.
Prínosom bolo, že sme na úlohách pracovali v tímoch, čo znížilo záťaž na jednotlivca a naučili sme sa kooperovať.
Najviac sa mi páčilo prezentovanie výsledkov, kedy človek mohol vidieť, ako úlohu vyriešili iné tímy a tiež sme dostávali užitočnú spätnú väzbu.
Ku koncu semestra, kedy bola medzera medzi tým, čo vieme, a tým, čo máme urobiť, obrovská, bola tendencia ignorovať sprievodné články a prednášky na hodinách, a len algoritmicky vykonať úlohy podľa pokynov.
Myslím si, že by pomohlo vypustiť minimálne tretinu projektov, aby bol predmet rozumne zvládnuteľný.
Veľa problémov som mal s počítačom, pretože jazyk Wolfram Mathematica, kde sme robili väčšinu úloh, je škaredý. Napriek tomu, že sa dá predmet v pohode zvládnuť s Windowsom, nám bol intenzívne propagovaný Linux, čo bolo vcelku nepríjemné.
Petr Rašek, 09.06.2023, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Velmi zajímavý předmět, probírané fyzikální úlohy se vybraly dobře a jsou k nim skvělé materiály. Předmět je taky velice praktický a naučí věci důležité pro bakalářku - práce s matematickým SW, psaní v LaTeXu a prezentování. Navíc po celý semestr panovala velmi uvolněná atmosféra. Práce v týmu bohužel moc nefungovala a bylo by dobré se jí také více věnovat, ale to hlavní je nakonec na studentech. Předmět je také časově náročný a člověk by se do něj rád ponořil víc, ale objektivně při dalších předmětech už času mnoho nezbývá.