InquiryInquiry(version: 650)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Marian Kamenický [32-KA], Data and Process Models [NMMB303, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
+ Vtipný učitel
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Skvělé slidy k předášce, které jsou zábavně podané a "mluví" k vám, i když nějakou hodinu vynecháte. Přestože jsme byli první přednášku varování, že kdo nebude umět Přemyslovce, nemá ke zkoušce ani chodit, došlo nakonec jen na Břetislava s Jitkou.
Marian Kamenický [32-KA], Data and Process Models [NMMB303, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Marian je starý energický děda, co potřebuje společnost. Přednáší s neskutečným zápalem a je vidět, že ho to naplňuje. Na jeho prezentacích jsou vidět roky práce. Zároveň databáze dělá celý život a doopravdy se v nich vyzná.

I přesto mně přednáška s ním moc nebavila. Chyběl mi jak celkový nadhled, tak řešení věcí více do hloubky. Když jsme narazili na nějaký problém, co by vyžadoval více přemýšlení, přeskočili jsme ho s tím, že to by bylo nad rámec této přednášky. Předmět byl uživatelská příručka k SQL, XLM a LDAPu. Nedozvěděl jsem se víc, než bych si přečetl v jakékoli jiné příručce pro nematfyzáky.

Marian špatně rozumí a ikdyž už je přímo u vás vy mu křičíte do naslouchátka, nedokáže pochopit, na co se vlastně ptáte.

Přednášku oživoval svým humorem, který byl občas trapný a občas nám sedl. Přes čáru a nekorektní mi připadalo ptát se nás na politická témata.

Bylo těžké se vůbec dohodnout na zkoušku a když už jsme se nějak dohodli, došlo k nedorozumění a Marian stejně nepřišel. Zkouška byla velmi dlouhá a ponižující. Cítil jsem se, jako by mě někdo předhodil Marianovi na zábavu. Z 3/4 mluvil on. Se mnou jen o databázích, s některými i o všem jiném, co ho napadlo. Třeba hodinu a půl. S děvčaty i dvě. Působení Mariana ve firmě jeho bratra je pochybné. Na druhou stranu jsem se na zkoušce dozvěděl nové zajímavé věci o URI.
Author of entry is known to survey organiser, 19.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Výborný přednášející, nadšený, povídavý, pěkné prezentace, vtípky atd. Téma jsem již celkem ovládal a tedy jsem na přednášky chodil hlavně kvůli přednášejícímu.
Ovšem zkoušení byla hrůza. Muselo se jet do firmy někam z ruky, zkoušení trvalo zcela zbytečně a nesmyslně jeden a půl až dvě hodiny. Učitel nechal studenta odpovídat na otázky jen někdy a myslím, že ze zkoušení nemohl moc získat představu jestli to student umí nebo ne.
Taktéž čekání na známku dva měsíce není zrovna polehčující okolnost.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan Kamenický během přednášky pronáší plno témat mimo přednášku, ale je to zábavné zpestření hodiny. Má velice zábavné a pěkně zpracované prezentace a celkově SQL je užitečná věc do života.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Prednášky boli zaujímavé, vyučujúci nám nedovolil stratiť pozornosť, ak sa aj stalo, ihneď si ju otázkami znovu nadobudol. Trochu mi vadilo, že naše odpovede na otázky ani veľmi nepočúval a prerozprával podľa svojho vlastne to, čo študent povedal pred chvíľou, len máličko rozdielne. Často odbočoval od témy prednášok.
Martina Tichá, 11.02.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Pan Kamenický je naprosto skvělý, vtipný přednášející. Jeho přednášky jsou zajímavé a srozumitelné. Jediné, co bych vytkla, jsou jeho dost zdlouhavé prezentace. Pro přednášku super, ale pro učení se ke zkoušce dost nepraktické.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2015, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Přednášky na databáze a SQL byly výborné. Informace byly podávány srozumitelně a postupně. Prezentace, podle kterých se učilo, byly epické!
RNDr. Jiří Měska [32-KA], Application programming [NMMB202, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 12.06.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Celkem příjemný, ale vypadalo to, že vlastně sám neví co po nás chce.
Student has disallowed display of personal data, 01.06.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Monotónny a tichý výklad, prednášky mi veľa nedali.
RNDr. Jiří Měska [32-KA], Data and Process Models [NMMB303, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení bylo dobře připravené a užitečné. Vyučující se moc neměl k tomu, aby něco nějak komentoval, ale když jsem potřeboval s něčím poradit, vždy byl nápomocný.
Author of entry is known to survey organiser, 19.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Pokud student něco nevěděl nebyl problém se zeptat a vyučující odpovídal.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Vynikajúco pripravené pracovné listy, v ktorých obtiažnosť postupne stúpala, cvičiaci vždy ochotný pomôcť.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2015, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Cvičení mi přišla vcelku vhodně sestavená, jen na některých hodinách bylo příkladů zbytečně moc, na jedné nebo dvou jich bylo málo. A hodně celkovému dojmu pomohly zápočtové testy, které byly v půlce semestru a na jeho konci - sestavené z otázek přiměřené obtížnosti tak, aby byla motivace se probíranou látku průběžně učit.
Jen mi u cvičení chybí nějaká přidaná hodnota navíc - interakce s učitelem, práce ve třídě... Cvičení v této podobě si může klidně každý vyplnit doma sám...
RNDr. Jiří Měska [32-KA], Data and Process Models [NMMB303, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Tichý monotóní projev. Nedá se na něj soustředit. Špatné prezence s odstavci textu. Látku nepodal srozumitelně.
Author of entry is known to survey organiser, 19.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
I tento učitel měl slidy, ze kterých se dalo pak učit.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednášející má sice dobré prezentace, ale neumí danou látku prodat ostatním. Přednes byl velice uspávající a zdlouhavý a XML mě díky tomu moc nenadchlo.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Páči sa mi, že vyučujúci je vždy perfektne pripravený, len výklad bol trochu nezáživný. Možno by pomohlo viac interakcie so študentmi, pretože obsah prednášok bol zaujímavý.
Martina Tichá, 11.02.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Přednáškám pana Měsky bych vytkla, že jsou odpřednášeny bez jakéhokoli zaujetí do přednášené látky. Nijak zvlášť nevynikají ani svou srozumitelností. Na druhou stranu jsou k nim docela dobré prezentace, kvůli nimž jsem ale neměla moc důvod přednášku navštěvovat.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Stručné a informačně nabité slidy. Dobře se z nich učí na zkoušku.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2015, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Přednášky byly podány monotónně podle nezajímavých prezentací. Na druhou stranu byly prezentace výborným studijním materiálem při učení se na zkoušku.
Mgr. Petr Slačálek [32-KA], Data and Process Models [NMMB303, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Páčila sa mi pripravenosť prednášky, bolo to veľmi systematické, ľahko sa dalo v učive orientovať.
Václav Trojan [32-KA], Application programming [NMMB202, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 12.06.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Dost zmatený výklad, často přeskakuje od témata k tématu někdy k náhodným věcem nesouvisejícím s předmětem.
Student has disallowed display of personal data, 01.06.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vyučujúci často odskakoval od témy a nestihli sme teda prebrať to, čo trebalo. Keď však niečo vysvetľoval, stálo to za to.
Comment on course, Application programming [NMMB202, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Předmět by měl být zrušen.
Student has disallowed display of personal data, 01.06.2018, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Materiály pre prácu na cvičeniach boli výborne pripravené, ale cvičenia prebiehali ako samostatná práca podľa "návodu". Rovnako samostatne sa dá pracovať aj doma.
Comment on course, Application programming [NMMB202, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 14.07.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Tento předmět je prostě nuda a nemusel by být. Přednášky jsou ve stylu monotoního čtení prezentací, které studenta vůbec nemotivuje k nějaké aktivitě.
Author of entry is known to survey organiser, 12.06.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Absolutně nechápu tenhle předmět. Na přednášce absolutní směsice základů programování, objektového programování, syntaxe Javy, pararelního programování, stejně tak jako práce s databázemi, jazykem SQL, serverové programování, jazyk XML, jazyk HTML, regulární výrazy, nějaká ukázka vytváření GUI pomocí Swing. Nic není vysvětleno pořádně a přednáška nedává smysl. Ale hlavně z toho není ani zkouška ani na zápočet z toho nejsou ani písemky ani domácí úkoly a ani např. práce na cvičení nebo docházka. Jediná podmínka na splnění předmětu je vytvoření nějakého programu, což může být prakticky cokoli. Když člověk chce začít dělat program, zjistí, že obsah přednášek je mu úplně k ničemu a že si musí vyhledávat spoustu informací, které potřebuje. Požadavky na tento program nejsou pořádně dané, a někdo získá zápočet za celkem triviální a málo časově náročný projekt. Jako 5 kreditů zadarmo je to fajn, ale zase je to celkem nespravedlivé oproti jiným předmětům za stejně nebo méně kreditů, kde člověk chodí na každou přednášku i cvičení, píše během semestru písemky a odevzdává úkoly a pak se učí týden na zkoušku, když tady stačí přijít na první hodinu a pak o prázdnínách napsat za 2-3 dny nějaký program.
Student has disallowed display of personal data, 01.06.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Materiály k prednáške boli dobre spracované, ale prednáška sama o sebe mi veľa nedala.
Comment on course, Data and Process Models [NMMB303, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 19.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení bylo dobré, spočívalo v řešení připravených úloh, na kterých se látka myslím dobře procvičila, podobné pak byly na testu. Na začátku tam byly nějaké věci, které ještě nebyly na přednášce, což nevadilo, protože nám je pan Měska řekl, nebo si to člověk mohl dohledat sám. Ale přišlo mi pak zbytečné se jimi věnovat znovu na přednášce.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
+ Možnost stáhnout všechny materiály v elektronické podobě
+ Vzorová řešení všech cvičení
- Nepřehlednost prezentací
+/- Komunikace někdy trvá trochu dýl, ale dá se dohodnout
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičenia, ktoré nás naučili pracovať s databázami a SQL boli veľmi zaujímavé. Taktiež zaujímavé boli cvičenia venované XML, akurát že práce na jedno cvičenie bolo neúrekom, nikdy sme to nestíhali a venovali sme dokončeniu pracovných listov celé hodiny doma.
Student has disallowed display of personal data, 26.01.2016, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Geniálně zpracované cvičení. Škoda, že tak dobře zpracované, že na něj vlastně nebylo potřeba chodit (nebýt povinné docházky). Na každou lekci bylo na síti připraveno zadání několika úloh a vzorová databáze, se kterou se pracovalo.
A do příštího cvičení se na stejném místě objevilo vzorové řešení s komentáři. Cvičící pak mohl sedět a sledovat a případně odpovídat na dotazy, kterých většinou bylo minimum. (Pokud se zrovna podařilo rozchodit techniku.)
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Velmi dobře zpracované cvičení, čas vycházel akorát a po splnění všech úkolů jsem měl látku dostatečně v ruce. Oceňuji testy v průběhu semestru, to mi např. na Aplikačním programování chybělo (navíc i když mělo cvičení stejný formát, tak na druhém předmětu mi přišlo, že to nefunguje jak má).
Comment on course, Data and Process Models [NMMB303, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednášku bych výrazně nedoporučil nikomu. Zvláště ne informatikovi. Přednáška má formu uživatelské příručky k SQL, LDAP a XML pro nematfyzáka; bez jakéhokoli přesahu. Navíc jsou přednášející podprůměrní.

Vzhledem k tomu, že je přednáška přednostně určena pro MMIT, očekával bych, že část přednášky bude věnovaná bezpečnosti. Např. SQL-injections XSS=cross side scripting atd. Není.
Author of entry is known to survey organiser, 19.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Narozdíl od Aplikačního programování má tento předmět nějakou koncepci, nějaký smysl. V první půlce semestru se přednese SQL, pak se napíše zápočtový test. V druhé půlce se přednese XML, pak se napíše zápočtový test. Nakonec se udělá zkouška. Jasné.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Poznatky zaujímavé, ale v porovnaní s inými predmetmi na matfyze sme toho tak veľa neprebrali, prednáška by sa dala počtom hodín skrátiť a zhutniť, skôr by sa hodilo viac praktických cvičení.
Martina Tichá, 11.02.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Zajímavý, řekla bych docela užitečný, oddechový předmět.
Student has disallowed display of personal data, 26.01.2016, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Nenáročný úvod do SQL a XML. Pan Kamenický pravidelně odbíhal od tématu. Nemalá část času tak byla spíš zábavná než studijní. Možná právě proto se dal velmi dobře sledovat. Programátora to z vás neudělá, ale do CV si už můžu napsat, že ovládám základy SQL. A rád se ho budu učit dál.
XML část přednášky s první polovinou dost kontrastovala a pro některé to možná bylo nepříjemným překvapením. Ale účel rozhodně splnila a něco jsem si odnesl i z ní.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html