InquiryInquiry(version: 647)
In the winter semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 04.01.2019 until 25.02.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. Martin Babka [32-KTIML], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2015, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Zaujímavé cvičenie, preberajú sa veci potrebné k skúške, jednoducho a pochopiteľne vysvetlené. Na hodinách je možnosť pracovať samostatne podľa vlastného tempa. Cvičiaci je ochotný a to aj nad rámec svojho predmetu :)
Bc. Marek Behún [32-SISAL], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 15.06.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Příklady na cvičení byly dobré a souvisely s látkou probíranou na přednášce (a cvičící nám všechno znovu vysvětlil). V průběhu semestru na nás cvičící ale neměl moc čas, takže domácí úkoly ne příliš neobjevovaly a pak se jich objevilo několik až na konci. Také bylo trochu obtížnější s ním komunikovat, protože někdy na email ani po týdnu neodpověděl a musel jsem se připomínat.
RNDr. Libor Forst [32-SISAL], Introduction to UNIX [NSWI095, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášející umí přednášet a je vtipný. Občas ale přednášce škodí jeho egocentrismus a soustředění se na minulost místo přítomnosti. My nepotřebujeme umět zacházet s unixovými stroji před 50 lety, ale (s pravděpodobně linuxovými stroji) dnes.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Předmět by se měl spíš jmenovat Programování v Shellu, o UNIXu jsem se toho mnoho nedozvěděl, zato jsem musel znát ovládání různých obskurních příkazů (sed, awk, mail), které doufám nebudu muset nikdy použít. Navíc nám programování v shellu bylo prezentováno jako použitelný nástroj bez nějakého rozebrán okrajových případů, které jeho použití pro nějaký software k více než jednomu použití skoro znemožňují (zkuste si vypsat text "-e" pomocí echo...). Zatímco v ostatních předmětech jsme řešili i zdánlivé maličkosti jako chování hashovacích tabulek s nepřátelskými vstupy, tak tady jsme zpracovávali emaily z internetu shellem... U zkoušky to bylo taky - měli jsme zpracovat zdrojáky v C, což by bylo příliš složité, takže to stačí udělat "nějak". To nemůžou být alespoň ty zkouškové příklady napsatelné? K čemu takový program je, když umí akorát bez varování rozbít půlku projektu?
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Forst vyučované látce velmi dobře rozumí a umí ji vysvětlit. Měl jsem ale pocit, že se občas zbytečně moc naváží do uživatelů Windows.
Přemysl Šťastný, 08.09.2018, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Ani letos L. Forst nezkamal.

Jeho přednášky představují velmi inteznivní syntézu jeho životních zkušeností a odborných znalostí,
které nepředají pouhou odličtěnou zmechanizovanou znalost, ale kus života Člověka.
Svou formou krásy jsou diametrálně odlidšné od všeho, co se dá na Matfyzu potkat.
Narozdíl od běžné formy, kdy veškerá radost pochází z nově nabytých znalostí, zde hlubinný propad napříč životem
Libora Forsta dává prožítek autentických lidských emocí. A tak nelze než sedět a upřímně konstatovat,
že jeho způsob výuky dokáže vdechnout život i do těch nejvíce zmechanizovaných pasáží probírané látky.

Tento způsob výkladu mě dokázal udržet v pozornosti v průběhu celé přednášky a upřímně si nedovedu představit, jak by svou
hodinu a půl mohl vyučující učinit lepší.
Student has disallowed display of personal data, 30.08.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Rok od roku v anketách stále komentáře mluvící o stejných problémech a rok od roku se nic nemění.
Student has disallowed display of personal data, 14.06.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Zábavný zapálený výklad, který obsáhne vše potřebné a ještě Zbyde místo pro hejty na MS... :D
Jiří Pelc, 26.05.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
přístup vyučujícího je přímý, ale nezáživný.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Na přednášejícím oceňuji, že tématu opravdu rozumí a snaží se nám předat, co nejvíce z toho, co o UNIXu ví. Forma toho předání ale pokulhává. Vysvětlování shellovských příkazů na statických prezentacích je dle mého názoru velice neefektivní, pro studenty opravdu neatraktivní a bylo by lepší, kdyby ty příkazy opravdu předvedl v shellu, když už používá počítač. Všichni by si z toho odnesli víc.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
On vam ten humor casom prirastie k srdcu...
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Libi se mi exaktnost a presnost vysvetleni, ovsem prijde mi zbytecne do nas na prednasce hustit ruzne prikazy, optiony atd., kdyz je vubec nezname a bez nejake praktictejsi ukazky nemame ani sanci si je zapamatovat. Vice by mi vyhovoval asi nejaky praktictejsi pristup (mozna ala ta kniha Unix v prikladech - to by i lepe odpovidalo formatu zkousky...)
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Pán Forst rozumie Unixu tak, ako málokto. Rád vám poradí, rád vám vysvetlí, ale prednáškam podľa mňa chýbajú reálne ukážky. Veľmi by pomohlo, ak by pán Forst otvoril terminál a aspoň raz za čas do neho svoje myšlienky aj zapísal - lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť.
Kniha Shell v príkladech je výborne písaná a ku skúške veľmi prospešná.
Student has disallowed display of personal data, 05.08.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Zkouška je těžká (zvláště pro ty, kteří se před studiem s UNIXem nesetkali), ale férová a vzhledem k mé neúčasti na přednáškách a cvičeních si na známku nemohu stěžovat. Přednášku jsem navštívil 2x a v obou případech mi připadala velmi neefektivní a neužitečná. Vyučující mi navíc nesedl, bál jsem se mít dotazy, abych se nestal terčem posměchu za příslušnost ke "generaci, která umí jenom hýbat dlaždičkama".
Student has disallowed display of personal data, 20.07.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Pan forst by mal zmenit celu prednasku prednaska neda moc tym co nikdy unix ani nevideli. Pre tych co v tom uz robili tak je to fajn. Prednáška je celkom ťažká ale ak si skúsite nejakú tú úlohu naprogramovať samy vyskúšate AWK SED aj Shell tak to dáte určite minimálne deň programovania tmu venujte a prečítajte si knižku tá je super
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Pan doktor Forst je jistě výborný programátor a jeho znalosti práce s Unixem jsou obdivuhodné. Vysoké nároky, které na studenty má se na jednu stranu nechají ocenit jako snaha studenty posunout co možná nejdál, na druhou stranu u předmětu typu Úvod do Unixu jsou přeci jen k zamyšlení, zda je třeba hnát věci až tolik do extrému. Najde se minimum studentů, kteří by se mnou v tomto směru nesouhlasili. Za sebe jsem přesvědčen, že studentům by více než test na konci roku více dal například rozsáhlý zápočtový projekt, kde by si mohli všechno v klidu vyzkoušet a tak pochopit. Rozumím tomu, že spousta studentů by mohla při vypracování podvádět, věřím ale, že to je již na úkor jich samých.
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Je skvělé, když předmět učí někdo, kdo k němu má osobní vztah. A historky jsou také skvělé :)
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Musím říct, že se mi výuka pana doktora VELICE nelíbí! Pokusím se vysvětlit proč. Pro začátek: před absolvováním tohoto předmětu jsem UNIX v životě neviděl a myslím, že nejsem úplně sám. V prvních 3 hodinách jsem byl úplně ztracený a v dalších to vlastně nebylo o moc lepší. Pan doktor začal něčím, co jsme ve cvičení absolutně nepoužívali a k tomu, co jsme používali v prvních cvičeních, jsme se v přednáškách dostali asi v polovině semestru. Zřejmě to má nějaký důvod z pohledu uspořádání systému nebo pochopení systému, ale člověku, který se chce naučit pracovat prakticky s UNIXem to vůbec nepomůže.
Dále: je těžké promítnout na plátno příkazovou řádku? Jestli ano, pak mlčím. Ale jestli ne, tak vězte, že jeden malý blbý příklad by pomohl stokrát víc, než sice přesný, ale pro vysvětlování naprosto nepříjemný způsob zápisu známý z manuálových stránek. (Uznávám, že tam příklady byly, ale bylo jich žalostně málo. To, že se dělají na cvičeních není příliš argument, protože jaký pak má člověk důvod chodit na přednášky? )
Dále mě docela rozčilovaly protipříklady ("Tento problém vyřešíme takto, že? No jo, ale pak to bude špatně. A nepište mi to do písemky.") Chápu, že to má nějakým způsobem pomoci pochopit, jak UNIX funguje, ale tím, že je to napsané ve slajdech, tak je to dosti matoucí.
Toto psaní nemyslím jako nějakou nekonstruktivní kritiku, ale prostě mi vadí, že jsem poctivě chodil na každou přednášku a vůbec nic mi to nedalo (lepší by bylo si místo každé přednášky 1,5 hodiny číst knihu.)
Pane doktore, naprosto chápu, že máte hodně práce a respektuji Vás a Vaši práci, ale nedala by se přednáška zinteraktivnit, prezentace jinak uspořádat, případně předělat? Myslím, že by Vám velká spousta lidí, kteří UNIX dosud neznali, byla dosti vděčná.
A abych jenom nekritizoval, musím říct, že Vaše kniha je velmi dobrá a mám z ní pocit, že umíte učit. Ale proč to tedy nejde stejně dobře na přednáškách?

Student has disallowed display of personal data, 22.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Docela škoda, že byly přednášky takové nudné a že to některým lidem, co dřív o UNIXu nic nevěděli asi trochu znechutí.
Přednášky by byly mnohem zajímavějsí, pokud by se tam spíš prakticky ukazovali nějaké příklady (hlavně funkce přepínačů! - když se to tak jenom řekne, člověk si to asi moc nepředstaví, když to vidí poprvé - předvedené v akci je to mnohem názornější a zajímavější) a nebyl to jen monotónní proud informací.
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Vedeni tehle prednasky je trochu sverazne, ale me naprosto vyhovuje. Doporucuji na ni chodit a davat pozor, u zkousky se to bude hodit a mozna se i trochu pobavite.
Student has disallowed display of personal data, 06.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět je přednášen dobře, člověk se naučí základy unixových systémů.

Hodnocení u zkoušky je rozumné. Přijde mi, že pan doktor Forst hodnotí spíše myšlenku řešení než správnost syntaxe.
Na přednášce zdůrazňuje chyby, které se studenti často dopouští, takovým způsobem, že by nás nejradši zabil, kdybychom takovou chybu udělali také (s nadsázkou samozřejmě). Přijde mi, že u zkoušky tak tvrdý není.

Měl jsem tu čest navštěvovat přednášky pana Forsta po dobu dvou semestrů. Za tu dobu jsem poznal, že je to chytrý, zábavný a vstřícný člověk a nyní je mi celkem líto, že už na něj ve svém dalším studiu nenarazím.
Student has disallowed display of personal data, 19.05.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Pan doktor má bezesporu skvělý smysl pro humor, o čemž jsme se přesvědčili již v zimě. Přednášející je to taky výborný.

Nejvíce mě pobavila část, kdy si dělal srandu z funkcí sin, cos, arctan atd. v awk. O dva týdny později přišel na přednášku s tím, že poprvé v životě použil sin v awk, čemuž této části nasadil korunu.
Student has disallowed display of personal data, 07.09.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Na přednášky ani cvičení jsem moc nechodil, stejně tak jsem předtím UNIX moc neznal, ale na zkoušku si stačilo na jedničku jednou přečíst Forstova skripta.
Student has disallowed display of personal data, 04.09.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Špatné, víc není co říct.
Student has disallowed display of personal data, 29.07.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Dobrá přednáška. Skvělé tipy ke zkoušce.
Student has disallowed display of personal data, 03.07.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Výklad byl sice zábavný, ale neřekl bych, že byl přínosný, nebo srozumitelný. Přístup u zkoušky rozhodně nebyl přívětivý. Pořád jsem nepochopil k čemu tento předmět vlastně je.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Prednášky sú zvačajne fajn a skúška je spravodlivá.
Author of entry is known to survey organiser, 29.06.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Kromě přednášky o EDu jsem neměl problém udržet pozornost. To je celkem nevšední.
Přednášející nás přesvědčil, že on a unix jsou super. To i přesto, jak moc jsem byl otráven z nudností a teoretičností sítí..
Student has disallowed display of personal data, 18.09.2015, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Dobrý přehled základních příkazů shellu a fungování systému Unix.

Osobně jsem měla problém na přednášce dávat pozor, jelikož důležité informace byly prokládané "vtipnými" historkami, které se mi nechtělo poslouchat (chodím do školy, abych se něco naučila, ne abych se pobavila na rádoby "show"). Dalším faktorem, který u mě pravděpodobně přispěl k obtížnému soustředění, byla předchozí znalost mnoha probíraných příkazů. Přesto si myslím, že mi kvůli nepozornosti (způsobené výše uvedeným) ušlo mnoho zajímavých hlubších informací o tom, jak Unix uvnitř funguje, což je škoda.

Ke zkoušce: hodně záleží na aktuálním zadání. Špičkově naučený student by asi zvládl rozumně napsat libovolné, o normálním studentovi to však neplatí. Jednodušších zadání je tolik, že je velmi nepravděpodobné, že by někdo dostal na všech třech zkouškových pokusech zadání velmi obtížné. I tak však doporučuji pečlivou praktickou (!) přípravu ke zkoušce. "Promrhat" jednoduché zadání tím, že člověk na zkoušku jde špatně připraven, je veliká škoda - možná se vám na dalších pokusech už tak nepoštěstí a budete si muset poradit se zapeklitým zadáním.
Při psaní zkoušky je šikovné si zadání rozvrhnout shora na jednotlivé funkce/části a ty pak psát každou na samostatný papír. (Když si později uvědomíte, že by bylo dobré ji napsat úplně jinak, tak stačí zahodit jeden papír a ušetříte si buď opisování části správného kódu nebo velkého škrtání, které znesnadňuje orientaci.) Návrh zhora se hodí i pro případ nedostatku času - je lepší mít napsanou hlavní myšlenku a celkový návrh bez některých (třeba již jednoduchých) funkčností než detailně rozepsaných pár funkcí, u kterých není jasné, k čemu ve výsledku budou.
RNDr. Libor Forst [32-SISAL], Introduction to networking [NSWI141, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Na přednášky jsem nechodil, s přednášejícím jsem se bez problému domluvil, že vzhledem k mým dosavadním znalostem mohu přijít jen na zkoušku. Díky za tuto možnost.
U zkoušky jsem váhal, zda je to výroková logika či sítě, ačkoli v zadání bylo napsáno, že sítě, tak kdo ví :).
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Méně (stejných) vtipů by vůbec nevadilo.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
In the exam were some questions about stuff he mentioned during the lecture but were not written in the script. I am not sure if he mentioned all of it in both lectures (english and czech).
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Skvělý přednášející. Vše vysvětluje zajímavě
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Výklad je poutavý a srozumitelný. Občas proložen nějakým vtipem nebo historkou pro zpestření. Pan Forst je velmi dobrý přednášející.
Přemysl Šťastný, 15.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi charismatický. Dokáže člověka udržet během přednášky v pozornosti a většinou si z ní hodně odnese. Na jeho narážky na okna jsem obyčejně byl natěšený před každou přednáškou.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Sympatický vyučující, dobře připravený a sem tam řekne i nějaký vtípek.
Maximilian Kulikov, 02.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Trochu mi trvalo si zvyknout na styl přednášky - takový uvolněný, jakoby si vyučující se studenty prostě povídal. Takový přístup u poměrně techničtějších předmětů, co mají být vyučovány pouze jako "úvod" do tématu je asi na matfyzu standardní. Složité téma je popsáno běžným povídáním s nějakými metaforami apod. Osobně jsem musel sám rozebírat probranou látku více do podrobna, abych pochopil o co tam vlastně vůbec jde.
Přednáška byla také obohacena zajímavostmi z historie vývoje sítí (což občas ujasní něco na první pohled nesmyslného - právě kvůli historickému vývoji) a porovnání s aktuálními technologiemi a postupy.
Zkouška je stylem zaškrtávacího testu, u kterého mi přišlo, že není prostor vyjádřit jak látce opravdu rozumíte a zbývá jen doufat, že jste nepřehlídli nějaký detail v otázce, který vám zkazí odpověď i přes to, že látce rozumíte. Na druhou stranu je takový styl testu vhodný pro ty, co se neučili příliš do podrobna a při pohledu na možné odpovědi se jím teprv vybaví něco z přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2018, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Výborný vyučujúci, ktorý vie zaujať a aj pobaviť historkami zo života, ktoré spestria prednášky.
Dobrá je možnosť si za symbolickú cenu kúpiť vytlačené slajdy. Sú skvelé namiesto písania všetkých poznámok ručne. Bohato stačia na skúšku samotnú.
Student has disallowed display of personal data, 07.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Výklad byl srozumitelný a záživný, alespoň na těch přednáškách kde jsem byl.

Zkouška byl zaškrtávací test, rozhodně byla férová a zkoušela jestli to fakt umím. Nicméně asi bych upřednostnil otevřené otázky, kde bych mohl vysvětlit jak to (podle mého porozumnění) funguje než vybírání zavádějících možností. A i přes to, že na testu bylo napsáno, že se nezkouší výroková logika, tak to tak místy vypadalo.
Student has disallowed display of personal data, 05.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Pan přednášející prolíná své hodiny plnou řadu vtipů, které dokáži atmosféru dobře odlehčit. Na druhé straně mi přišlo, že při výkladu jsou často předpokládány fakty, které nemusí být úplně jasné.
Student has disallowed display of personal data, 05.01.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Hodiny s panem Forstem jsou záživné, výklad prokládá historkami ze života - nudit se určitě nebudete. Akorát mi občas přijde, že se hodně zabývá historií a o něco méně současným stavem věcí. Hodiny jsou připravené a výklad srozumitelný. Písemka má sice záludné odpovědi, pokud ale učivo umíte, není problém odejít s jedničkou.
Student has disallowed display of personal data, 04.01.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Přestože samotný obsah výuky a to, co jsem si z předmětu odnesla, hodnotím dobře, tak styl výuky mi až tolik nevyhovoval. Myslím, že výuka by potřebovala inovovat. Určitě je dobré vědět, co se dělo i v historii, každopádně mám ze sítí dojem, že vlastně znám jen ty věci, co fungovali v minulosti a případně ty jednoduché, co fungují dnes. Průměrné hodnocení dávám i z důvodu zkouškového písemky. Přestože člověk mohl být perfektně připravný ze slajdů/vlastních poznámek, tak jedničku dostali buď ti, co měli štěstí na otázky, případně ti, co mají trochu hlubší znalosti a vidí o kus dál, než kde jsou hranice obsahu předmětu. Určitě nedoporučuji písemku podceňovat, přestože je kroužkovací a otázky jsou dopředu známé.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Vyučující používal mnoho pojmů, kterým jsem nerozuměla, proto v úvodu mohly být přednášky nepřehledné. Přednášky byly zajímavé obsahově i podáním vyučujícího.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Výklad byl jasný a srozumitelný. Nicméně mi přišlo téměř nemožné se z účasti na přednáškách i ze studijních materiálů plně připravit ke zkoušce, jelikož obsahovala otázky zaměřené hodně na praktické věci, které je téměř nemožné se bez vyzkoušení naučit. Přesto však udělat zkoušku za 3 nebyl problém.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Vadí mi styl tohoto přednášejícího, ve kterém není poznat, které informace říká pouze jako humornou vsuvku a které jsou opravdu důležité. Dále si na můj vkus až příliš často dělá reklamu na předmět Úvod do UNIXu.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Během přednášek většinou nechával zhasnuto, takže v posluchárně bylo trochu šero, což mělo v kombinaci s jeho stylem mluvení uspávající účinek. Jeho nazpaměť naučené vtipy tomu moc nepomáhají. Na druhou stranu jsou přednášky celkem dobře připravené.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášky byly sice dobrým zdrojem anekdot, ale ve finále si z nich toho člověk moc neodnesl. Zkouška ani tolik netestuje porozumění, jako zapamatování si obsahu chaotických slajdů.
  • Byl bych rad, kdybych dostal seznam tech slajdu, ktere jsou chaoticke, rad bych je predelal. Snahou otazek nebylo testovat pamatovani slajdu, ale hlubsi pochopeni veci - u rady otazek je nutne si rozmyslet, o jakem druhu komunikace otazka hovori, jak ta komunikace probiha, a na zaklade toho vybrat odpovidajici odpoved. Opet jsem ochoten diskutovat o otazkach, kde je podle Vas tento pristup porusen a testuje se znalost chaotickych slajdu...
    Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Pán Forst je super prednášajúci, prednášky sú celkom oddychovky, ale pri učení potom treba celkom intenzívne googliť.
    Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Dobrý vyučujúci, pohodový prístup, dáva možnosť predtermínov, ktoré je dobré hneď využiť.
    Student has disallowed display of personal data, 11.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Čakala by som, že predmet, ktorý má v názve „Úvod“ bude úvodnejší. Často sa mi stávalo, že napriek tomu, že som na prednáške dávala pozor som netušila o čom prednášajúci rozpráva, pretože to pôsobilo ako keby prednášal ľuďom, ktorí už všetky pojmy a koncepty poznajú. Asi by bolo fajn, keby boli na skúške aj nejaké otázky s otvorenou odpoveďou, lepšie by preskúšali, čo sa človek naučil a menej by skúšali schopnosť človeka vybrať tú najmenej zavádzajúcu odpoveď z ponúknutých.
  • A prave v takove chvili jste mela zvednout ruku a nechat si to rict jinymi slovy. Rikal jsem na zacatku prednasky, ze pokud necemu nerozumite, mate se zeptat, protoze v mistnosti je v tom pripade obvykle jeste cela rada dalsich lidi, kteri tomu nerozumeji take, ale boji se zvednout ruku.
    Student has disallowed display of personal data, 11.02.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Férovost, přátelský přístup, snahu ulevit studentům.
    Student has disallowed display of personal data, 10.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Myslím si, že pan Forst je rozhodně lepší přednášející než lidé píší do ankety/říkají. Písemka sice JE těžká, rozhodně nestačí učit se ze slajdů (doporučuji google a anglickou wikipedii) a každou otázku je nutné číst pětkrát, nicméně rozhodně není nespravedlivě těžká.
    K samotným přednáškám; možná by bylo dobré některé koncepty více vysvětlit a naopak se méně rozohňovat nad formou e-mailové komunikace apod.
  • Musim rict, ze relativne podrobny slajd o netikete jsem do prednasky pridal pote, co jsem nekolikrat sam zazil, anebo resil s nekterym z kolegu, opravdu nespravne chovani studentu, a doslo mi, ze takovehle informace Vam mozna za celou dobu studia nikdo nikdy nerekl. Tak jsem se rozhodl tomu tech par minut venovat prave v tomto predmetu, ktery je k tomu nejvhodnejsi.
    Student has disallowed display of personal data, 09.02.2017, 4. ročník, , Lifelong learning programme - Profession-oriented
    Vzhledem ke své absenci na přednáškách mohu pouze ohodnotit korektnost a férovost u zkoušky, kdy bylo skutečně zkoušeno jenom to, co bylo v materiálech, kdy na stupnici 1(nejlepší) - 5(nejhorší), bych vyučujícího ohodnotil stupněm 1.
    Student has disallowed display of personal data, 06.02.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Dobre a pútavo podané učivo, pozitívne hodnotím učebné materiály teda slidy ku predmetu.
    Student has disallowed display of personal data, 05.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    S doktorem Forstem je sranda, nicméně jeho styl výuky (z prezentace v pdf) dle mého není optimální.
    Student has disallowed display of personal data, 22.01.2017, 1. Year, , Lifelong learning programme - Profession-oriented
    Záživné podání.
    Student has disallowed display of personal data, 19.01.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Náplň výuky a její interpretace bohužel šli těžko dohromady, vzhledem k formě výuky by se podle mě hodilo více zdůrazňovat, který pojem patří ke které vrstvě osi, protože se to občas pletlo, také krátká rekapitulace na konci semestru ohledně těchto vrstev by pomohla.

    Jinak je super, že nám dal možnost mít jeho prezentaci u sebe na papírech.
  • Krome prvnich rekneme dvou prednasek, ktere probiraji globalni pohled, uz se ostatni vyuka po vrstvach odehrava, takze pripominku uplne nechapu.
    Student has disallowed display of personal data, 06.01.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Před začátkem přednášek jsem byl naprostý analfabet v oblasti počítačových sítí. Nyní už mám alespoň základní představu, "co je a jak funguje ten internet", takže přednáška určitě splnila svůj účel. Pan Forst obohacuje přednášky svými historkami a kuriozitami, takže se člověk i pobaví a těší se na každou přednášku. Jede se podle prezentace, která je ke stažení na webu, což usnadní učení na zkoušku. Zkouška mi přišla spravedlivá, ale odpovědi na nějaké otázky byly dosti záludné (stačí jedno slovo navíc a celá odpověď je špatně, člověk u toho musí hodně přemýšlet, a tak to má u zkoušky být). Možná jediná výtka, kterou bych k předmětu měl, je to, že by se pro usnadnění pochopení mělo začínat s fyzickou vrstvou a končit s aplikační - u nás to bylo naopak.
  • Oba pristupy maji sva pro i proti. Dlouha leta jsem to ucil obracene, ale zkusenost byla takova, ze kdyz se prvni dve prednasky hrabou v dratech, lidi otupi. Pripada mi lepsi zacinat necim, co lide bezne pouzivaji a alespon trochu vedi, o cem je rec a teprve ke konci se prokopat k zakladum.
    Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Jako největší problém vidím nespravedlivou zkoušku. Což je obecně známý fakt, který pak i nové studenty vcelku demotivuje od učení.
  • Muzete to, prosim, upresnit, aby se dala jeji spravedlivost zvysit? Co konkretne je na ni nespravedlive?
    Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Skvělý přednášející s otevřeným přístupem ke studentům. Výklad je vtipný a poutavý. Není co vytknout.
    Peter Dräxler, 19.02.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Prednáška plná vtípkov odľahčuje atmosféru. Pre mňa oddychový predmet.
    Student has disallowed display of personal data, 14.02.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Poskytuje veľmi dobré materiály, dáva prednášky na internet
    Marek Černý, 07.02.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Poutavý výklad egoisticko-sebeironizující osobnosti.
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Látka podávána zábavnou formou, dobře vysvětlováno a prokládáno zajímavostmi. Zkouška nebyla nejlehčí, nebyly těžké otázky, ale přiřadit k nim správné odpovědi.
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Prednáška občas pôsobila zdĺhavo, ale bola veľmi zaujímavá a zábavná vďaka množstvu príhôd a príkladov.
    Myslím si, že skúška bola fér a dala sa zvládnuť bez väčších predmetov, pretože všetky potrebné informácie nám boli prednesené.
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 1. Year, Matematika, Bachelor's
    Odpřednesena všechna látka i s vtipnými vstupy, ale spíše působil svou monotonií hlasu jako uspávač hadů
    Student has disallowed display of personal data, 28.01.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Přestože je předmět jen za 2 kredity, tak zkuoška byla jedna z těch těžších, probralo se hodně látky a přestože nám pan Forst poskytl vytištěné slidy z přednášek tak stíhat výklad a vepisovat si poznámky bylo poměrně obtížné a před zkouškou jsme strávili se spolužáky hodně času dohledáváním informací.
    Student has disallowed display of personal data, 21.01.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Prednášky ma veľmi bavili, učivo bolo vysvetlené dobre.
    Student has disallowed display of personal data, 18.01.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Nejzábavnější přednáška z prváckých předmětů ! :)
    Student has disallowed display of personal data, 18.01.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Prednasky boli okorenene vtipnymi prihodami zo zivota administratora univerzitnej siete, vdaka ktorym sa oplatilo chodit. Ocenujem prednasanie zo slajdov zverejnenych na internete - skvely prostriedok na ucenie na skusku. Forma skusky mi velmi nevyhovovala - napriek tomu, ze chapem, ze naozaj dobre overila znalost a chapanie latky.
    Student has disallowed display of personal data, 13.01.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Přednášky velmi zajímavé, záživné, prokládány spousty praktických a vtipných příběhů.
    Student has disallowed display of personal data, 11.01.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Přednášky byly zábavné, jen prezentace pro mě byla nesrozumitelná.
    Student has disallowed display of personal data, 11.01.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Občasné anekdoty, rychlé vyložení látky a tedy mnoho předtermínů. vysvětlení látky kvalitně a dodání prezentace, ze které celá látka byla. Není si nač stěžovat.
    Student has disallowed display of personal data, 08.01.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Způsob přednášení mi přišel celkem příjemný, možná, že kdyby přednášející používal méně cizích slov a zkratek, které byly vysvětleny nejvýše jednou, byl by výklad přehlednější.
    Student has disallowed display of personal data, 08.02.2015, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Přednáška je braná často dost lidsky a bezprostředně, historky o pánovi s koženou kabelou jsou legendární. Slajdy jsou stručné, skoro až jako opak přednášky. Rozhodně se vyplatí na hodiny chodit, vysvětlují se nejasnosti a doplňuje se podstatná část látky, co není ve slajdech.
    U zkoušky příliš nevěřte tvrzení "Nejedná se o zkoušku z výrokové logiky." Nakonec pozorné čtení zadání otázek je schopnost, kterou si neškodí osvojit. Narozdíl od střední školy zde už jsou případy, kdy "všechny předchozí odpovědi jsou špatně" opravdu může být správná odpověď.
    Student has disallowed display of personal data, 28.12.2014, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Přednášky byly podány zajímavým způsobem: přednášející promítal na zeď svoji prezentaci a doprovázel ji povídáním, které většinou se slajdem na zdi souviselo jen okrajově, zato bylo často dost vtipné. Některé hlášky přednášejícího (např. o kabelovém přenosu dat) se už dávno zapsaly do historie MFF UK stejně jako slavná křižovatka jeho manželky.

    Struktura učiva může být pro někoho dost matoucí. Možná by pomohlo ve slajdech nějak výrazněji rozlišovat kapitoly a podkapitoly (to, že je druhá polovina prezentace rozdělena podle OSI vrstev, jsem pochopil až na předposlední přednášce). Zajímavé je také to, že se učivo probírá od nejvyšší vrstvy po nejnižší. To často způsobuje, že na začátku předmětu se opíráme o věci, které jsou ale vysvětleny až na samotném konci (jak funguje NAT; jak router ví, co má kam poslat; proč se vlastně oddělují IP a MAC adresy). Asi by bylo zajímavé si celý předmět projít znovu v opačném pořadí. Těžko říct, co by bylo lepší.

    A poslední odstavec se týká zkoušky:
    1) je super, že máme k dispozici slajdy a znění otázek (i bez odpovědí je to dost užitečné),
    2) zkouška je sice těžká, na druhou stranu se opravdu dá naučit za 1,
    3) některé otázky měly opravdu zvláštní a záměrně matoucí zadání a odpovědi,
    4) doporučuji na přednášky chodit, protože sem tam padnou ke slajdům důležité informace navíc, které jsou pak nutné ke zkoušce.
    Student has disallowed display of personal data, 05.02.2014, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Myslím, že do přednášky tohoto tématu by se alespoň jednou hodilo na nějaký ten server se skutečně připojit. Chápu, že předměty prvního semestru mají poskytnout teoretický základ, ale podívat se na to jak to funguje i jinak než na obrázku by alespoň pro mě bylo přínosem. Nevím do jaké míry je složité předvést probíranou látku v praxi, avšak pro mě by to jistě zlepšilo divácký zážitek. Styl výkladu se mi líbil, váš smysl pro humor je příjemné zpestření, avšak ocenil bych menší stereotypnost výuky.
    Student has disallowed display of personal data, 22.01.2014, 2. Year, Matematika, Bachelor's
    Generovat každému studentovi jiný zkouškový test mi přijde trochu paranoidní...
    Jinak přednáška byla dobrá, jen bych ocenil méně povídání o převážení tabulí ve Zlámané Lhotě a kroužení na kruhových objezdech.
    Student has disallowed display of personal data, 07.01.2014, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Přednášky byly vtinpné a dobře rozsahově naplánované, také látka byla extrémně zajímavá. Bohužel chyběla praktická část, kt. je vždy potřebná pro opravdu správné pochopení a důvěru ve vlastní znalosti. Velmi mi chyběly nějaká cvika, nebo alespoň praktické rozebírání různých situací(aby si to člověk trochu zažil).
    Student has disallowed display of personal data, 13.12.2013, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Velmi dobrá přednáška. Přednášející vykládá osobitě, se zaujetím a někdy i trochou nostalgie. Oceňuji praktické slidy a další studijní materiály. Na druhou stranu, nemusela by uškodit praktická ukázka představovaných technologií v akci.
    Bc. Vladan Glončák [32-SISAL], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 27.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Dobře připravené materály na výuku, každá hodina začíná opakováním a pak je nová látka. Během výuky se dá cokoliv kdykoliv konzultovat. Občas trochu zmatený výklad. Férový způsob získání zápočtu - kdo v průběhu semestru dělá úkoly a bonusové příklady tak může mít zápočet i bez zápočtové písemky. S pravidelnou účastí na cvičení není problem udělat zkoušku.
    Student has disallowed display of personal data, 01.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Oceňuji pěkně udělanou stránku ke cvičení a zajímavé domácí úkoly. Projev byl sice někdy tišší, ale i tak jsem se toho dozvěděl poměrně hodně.
    Bc. Jan Hadrava [32-KAM], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Myslím, že úkoly a látka prošlá na cvičení odpovídala požadavkům ke splnění zkoušky.
    Student has disallowed display of personal data, 14.06.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Ochotný a pečlivý cvičící, vymýšlí vše možné, abychom se lépe naučili. Sice mu někdy trvá něco opravit ale to je snad jediný mínus.
    Vilém Zouhar, 06.06.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Oprava zápočtové písemky byla až nepříjemně zdlouhavá. Cvičení bylo ovšem zábavné.
    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Hodilo by se opravovat úlohy načas, ale cvičení byla praktická. Na druhou stranu docela jednoduchá a oproti zkoušce opravdu triviální.
    Student has disallowed display of personal data, 19.05.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Za velké mínus považuji to, že je již konec semestru a my stále nemáme opravené domácí úkoly z konce března. Jinak OK.
    Mgr. Vojtěch Hudeček [32-UFAL], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. Year, Informatika, Bachelor's
    Vzhledem k tomu jak vypadal předmět bylo cvičení asi úplně nejlepší možné, dokonce jsem se naučil i pár praktických věcí. Získat zápočet nebylo moc náročné, ale s přípravou ke zkoušce mi určitě cvičení pomohlo. Jenom psaní zápočťáku byla past vedle pasti - použil jsem příšernou technologii, skoro mi tekla krev z očí a myslel, že bych se radši nechal zabít než programovat toto.
    Jiří Pelc, 26.05.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Cvičící umí zaujmout. Přístup k výuce je přímí. Dobře zpracovaný web cvičení s řešenými příklady.
    Student has disallowed display of personal data, 03.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Velmi pohodový přístup, rychle opravené domácí úkoly, nenápadné žertíky. Ze začátku jsem si musel zvykat, ale nakonec jsem byl dost spokojen i díky vysvětlení věcí, které jsem na přednášce vůbec nepochopil.
    Mgr. Vojtěch Hudeček [32-UFAL], Introduction to UNIX [NSWI095, 1]
    Student has disallowed display of personal data, 05.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Cviko bylo fajn, úkoly každý týden a celkem dost lehké. Na zkoušku to ale nestačí, náročnost cvika je mnohem nižší.
    Bc. Martin Hykl [32-SISAL], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 29.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Cvika jsou super. Překvapilo mě, že jsem se ke konci těšil na cvika z něčeho jako Unix. Zápočtový test byl možná malinko náročnější, hlavně časově... Ale obecně cvika od člověka, který to skutečně používá a učí spíše praktické, než teoretické věci jsou super :)
    Bc. Martin Hykl [32-SISAL], Introduction to UNIX [NSWI095, 1]
    Student has disallowed display of personal data, 03.09.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Pohodový cvičící; za ručičku vás vodit nebude, budete se před zkouškou muset nezanedbatelně připravit i doma, ale má fajn sbírku příkladů a spoustu vtipných historek (a zajímavou zápočtovku)
    Mgr. Miroslav Kratochvíl [32-KSI], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Velmi přínosná a zábavná cvičení, díky kterým mě Unix začal, i přes počáteční nejistotu, bavit.
    Student has disallowed display of personal data, 08.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Výborné cviko navzdory předmětu jako takovému. Velmi pohodová atmosféra a rozumné domácí úkoly (ani těžké a většinou ani lehké) přispěly k tomu, že mě UNIX docela bavil.
    Příprava cvičícího v průběhu roku kolísala (chudák, ani se nestíhal najíst), ale vždy se nám snažil připravit nějaké zajímavé téma. Ochotně odpovídal na libovolný dotaz na přednášce či po mailu. I v jednu hodinu ranní do patnácti minut.
    Nepíše se zápočtový test, jenom zápočtový program, což je příjemné. Člověk se toho dost naučí, tak jako tak, ale s menším stresem a libovolným časovým rozvrhem.
    Řekl bych, že cvičení samo o sobě ovšem nestačí jako kompletní příprava ke zkoušce a je nutné sáhnout po knize.
    Student has disallowed display of personal data, 03.07.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Toto cvičení mi přišlo velmi přínosné. Přístup cvičícího byl vstřícný a hlavně plný humoru. Příklady byly zajímavé a vše dobře vysvětlené. Jen na prvních několika cvičeních jsem měl problém dostat se do tempa.
    RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 30.08.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Ocenila jsem, že narozdíl od ostatních Unixových cvičení toto nebylo příliš náročné a týdně jsem mu věnovala asi hodinu. Líbilo se mi, že jsme se opravdu podrobně učili jednotlivé příkazy a jejich options, protože o tom jiná cvičení neměla ani potuchy - pro praktické využití je to skvělé. Na druhou stranu jsme začali psát skripty až v poslední třetině semestru, zatímco jiní už to dělali od prvního cvičení. Na zkoušku jsem se každopádně příliš připravená necítila a dalo to dost práce. Oceňovala jsem, že cvičící vždy na začátku v rychlosti vysvětlil příkazy a jejich options, co budeme používat - informace z přednášek byly roztříštěné a nepoužitelné.
    Student has disallowed display of personal data, 02.06.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    This teacher often gave little response to questions in class and would laugh.
    RNDr. Ladislav Maršík [32-KSI], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 17.09.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
    Na první rok cvičení dost dobré, možná by to chtělo se méně soustředit na jednotlivé utility a více na UNIX jako celek, to jest dělaní složitějších úloh kde se hodně utility kombinují a vše se dá dělat různě, toto je potřeba na zkoušce a proto je dobré to natrénovat už předem.
    Mgr. Josef Moudřík [32-KTIML], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 15.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Me osobne prijde zvlastni vzajemne hodnoceni domacich ukolu (chapu ten umysl za tim, ale realne to tak podle me moc nefunguje). Obcas by asi nebyl naskodu pevnejsi casovy harmonogram hodiny (ale to bylo dano tim, ze se snazil odpovedet na vsechny dotazy a vse vysvetlit, aby to vsichni pochopili...) Jinak materialy a ukoly super a priprava na zkousku (navic) taky uzitecna.
    Student has disallowed display of personal data, 30.06.2017, 2. ročník, Bioinformatika, Bachelor's
    Ochotný pomôcť a zamyslieť sa nad nejakým zaujímavým správaním shellu aj mimo cvičenie. Dobrá pripravenosť a schopnosť vysvetliť učivo.
    Student has disallowed display of personal data, 11.06.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Super cviko, cvicici je kamaradsky a rad poradi. Na zapocet je potreba se tomu trochu povenovat, ale neni tezke ho ziskat. Doporucuji.
    Student has disallowed display of personal data, 30.06.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Cvičenia boli celkom fajn, avšak úlohy ktoré sme robili doma boli oveľa ťažšie ako to čo sme robili na cvičení. Taktiež sa mi nepáčil spôsob hodnotenia domácich úloh. Malé chyby sa až príliš odrazili na hodnotení.
    Mgr. Jan Musílek [32-KAM], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 13.09.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    V rámci časových možností se vysvětlilo a probralo, co se dalo.
    Student has disallowed display of personal data, 21.05.2015, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Pěkné cvičení, srozumitelné zopakování důležitých informací na začátku, potom procvičení na příkladech. Doporučuji.
    Mgr. Ondřej Plátek [32-UFAL], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 07.09.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Cvičení je myslím relativně dobré v poměru nároků na zápočet (nevyžaduje se docházka, stačí udělat +-2/3 domácích úkolů, které jsou jednoduché a nezaberou moc času) a jak připraví na zkoušku.
    Mgr. Jiří Setnička [32-OPMK], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Jirka má skvělý systém na odevzdávání úkolů a na zkoušku se snaží připravit jak to jen jde. Má také skvělé zápisy z každého cvičení, takže pokud je cviko v 9 ráno, dá se na něj nechodit a dodělat si ho podle nich v nějakou lidskou hodinu :)
    Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Jirka tried to teach us not only what is compliant with the SUS, but also useful tricks that work in GNU/Linux, which I found great. It might have not been much clear, what is standard (i.e. useful for the exam) and what are (mostly GNU) extensions (which should not be used in the exam).
    Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Pan Setnička byl na cvičení skvělý. Dobře látku vysvětlil, vhodně volené domácí úlohy pomáhaly látku procvičit a poskytl nám i dvě bonusová cvičení ve zkouškovém období na nacvičení zkouškových příkladů.
    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Kvalitní příprava ke zkoušce, skvělý přístup cvičícího.
    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Získat zápočet bylo moc jednoduché, skoro nic jsem se nenaučil. Cvičení šla pomalu, oceňuji příklady navíc pro lidi, co už cvičenou věc znali.
    Student has disallowed display of personal data, 13.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Jirka bol veľmi ochotný a pedantný s férovým bodovaním. Pred skúškou dokonca spravil extra cvičenie.
    Student has disallowed display of personal data, 20.07.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Cviečenie bolo fajn avšak väčšinou sa zakecal cvičiaci do niečoho iného a potom tí čo nevedeli nič v unixe tak aj hodinu nič nerobili. Posledných pár cvičení sme už isšli podľa toho čo mal na stránkach a bolo to fajn.
    Student has disallowed display of personal data, 23.06.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Cvičení Jirka bral velmi zodpovědně. Má dobrou osobní stránku, na které byly studijní materiály a shrnutí z každého cvika. Na domácí úkoly byl speciální redakční systém a ke každému submitnutému řešení bylo uděleno slovní hodnocení a v systému o něm šlo diskutovat. Člověk se tak dozvěděl, co zlepšit a dořešil nejasnosti, které třeba měl. Před zkouškou bylo extra cvičení. Navíc na hodinách byla vždy příjemná atmosféra a občas se vyprávěly vtipy.
    Mgr. Jiří Setnička [32-OPMK], Introduction to UNIX [NSWI095, 1]
    Student has disallowed display of personal data, 04.09.2017, 2. Year, Informatika, Bachelor's
    S přehledem. Srozumitelně podané. Když bylo potřeba, nabídl cvičení navíc. Vždy maximálně ochotný.
    Mgr. Dušan Variš [32-UFAL], Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 06.08.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Ústní projev nestál za moc, takže jsem na samotném cvičení byl pouze 2x. Na stránkách cvičení ale naštěstí byla zadání a fungující řešení, ze kterých se dalo učit.
    Student has disallowed display of personal data, 30.06.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Myslím si, že cvičící látce rozumí a má dostatečné znalosti a zkušenosti na to, aby měl co studentům předat. Bohužel mi připadá, že mu chybí trochu více odvahy nebo sebevědomí při práci se studenty. Rozumím tomu, pokud cvičí poprvé a ještě nemá úplně zkušenosti. Potenciál ke zlepšení je, nicméně je třeba na tom pracovat, nebát se se studenty více komunikovat a zkusit trochu jiný přístup k výuce. Zvolené příklady jsou na procvičování super, nicméně dost často většině zůčastněných nic nepřinesli. Bohužel studenti se bojí komunikovat a vyučující by proto neměl.
    Student has disallowed display of personal data, 22.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Má dobře připravené úlohy a fajn domácí úlohy.
    Nicméně bylo by lepší, kdyby cvičení bylo více strukturované. Třeba po nějakém vysvětlení a zákadním příkladu trochu počkat, až si to ostatní zkusí -> mít to rozdělené na nějaké kroky.
    Comment on course, Introduction to UNIX [NSWI095, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Procvičení užitečných dovedností. Nuda to taky nebyla.
    Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    I think the practicals differed a lot and therefore it's not possible to evaluate them as whole.
    Author of entry is known to survey organiser, 15.06.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Celkově je předmět asi užitečný, měli bychom mít nějaké povědomí o tom, jak fungují UNIXové počítače a jak s nimi pracovat.
    Student has disallowed display of personal data, 14.06.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Cvičení je dobré, ale asi by to chtělo dělat větší přípravu na zkoušku, nějaké obsáhlejší příklady atd...
    Jiří Pelc, 26.05.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Předmět je užitečný, ale podáván trochu syrově a nezajímavě.
    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Cvičení by mohla lépe připravovat na zkoušku, pokud by se na nich dělali o něco komplexnější úlohy. Také by mohlo pomoci některé části výuky spojit s jinými.
    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Stejně jako u přednášky neodpovídá název obsahu. Cvičení se nazývá Úvod do Unixu ale spočívá v práci s shellem.
    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Cvičení bylo málo a skoro nic se kvůli tomu nestihlo.
    Student has disallowed display of personal data, 15.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Cviveni je opravdu nutne, protoze na prednasce neni z praxe ani tuk.
    Student has disallowed display of personal data, 06.08.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Vzhledem k požadavkům na zkoušku by mi připadalo lepší mít 2x cvičení a 0x přednášku.
    Student has disallowed display of personal data, 20.07.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Cviečenie bolo fajn avšak väčšinou sa zakecal cvičiaci do niečoho iného a potom tí čo nevedeli nič v unixe tak aj hodinu nič nerobili. Posledných pár cvičení sme už isšli podľa toho čo mal na stránkach a bolo to fajn.
    Student has disallowed display of personal data, 30.06.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Bohužel musím konstatovat, že jsem s cvičením spokojen nebyl. Cvičení mi příliš nedala, chtělo by to od základu změnit a vymyslet jiný přístup k učení, tento rozhodně nefungoval, což bylo vidět i na účasti studentů na cvičení.
    Student has disallowed display of personal data, 22.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Hodilo by se mít více cvičení na awk.
    Student has disallowed display of personal data, 17.09.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
    Cvičení je na tenhle předmět prostě potřeba. Jinak je zkouška nedatelná.
    Student has disallowed display of personal data, 08.06.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Je mi poněkud záhadou, jaký je vlastně cíl tohoto předmětu. Výstupní schopnost vyžadovaná u zkoušky a u zápočtu je psaní shellových skriptů typu implementace programu test, join nebo make, správná kapitalizace titulků podle vstupního slovníku, různé síťové servery nebo klienti a podobné absurdity.

    Shell nikdy nebyl a nikdy nebude vhodný nástroj na programování. Kdybychom se místo patlání v shellu naučili Python/Ruby/Perl/whatever, byli bychom schopni takovéto úlohy řešit rychle, robustně, elegantně a po všech stránkách lépe. Je to jako bychom se v prvním roce studia malby učili malovat štětcem v nosní dírce (po prvním půlroce stráveném čmáráním uhlíky po stěně jeskyně). Bude ze mě lepší programátor, když umím napsat Gaussovu eliminaci v shellu? Obávám se, že je tomu právě naopak, že tyto zkušenosti vedou spíš k neefektivnímu, křehkému, nebezpečnému, nečitelnému a ohavnému kódu.

    Pokud tento předmět musí být praktického zaměření, proč se více nezaobírat skutečnou prací se systémem? Užitečná by mohla být třeba práce s ssh (trochu více do hloubky práce s klíči apod., což by pěkně navazovalo na předcházející přednášku o počítačových sítích), jak se používá make a pokročilejší unixové nástroje pro kompilaci (cmake, autoconf?), nebo třeba ukázat git.

    Pro mě osobně byl tento předmět jedním z důvodů, proč jsem začal zvažovat, jestli má vůbec studium na této škole smysl.
    Comment on course, Introduction to UNIX [NSWI095, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Předmět obsahuje spoustu zbytečného balastu, který ubírá čas na užitečné věci. Je příliš zatížen historií - kdybychom se vykašlali na sed, ed a vi, mohli jsme se soustředit mnohem víc na věci, které skutečně v praxi použijeme (proč proboha učit vi, když už všichni používají vim?).
    Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    This lecture was more of "Programming in /bin/sh like in 1980s" than "Introduction to UNIX". I think this way it misses the point. Being able to use shell and write a script might be useful, but nowadays no non-trivial program would be written just in shell, ed, sed and awk (which is what is being examined), one would instead use Perl, Python, or even C, the last having standard interface to UNIX and being better suited for most programming tasks.
    Student has disallowed display of personal data, 12.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Předmět by se podle mne měl jmenovat Programování v shellu a ne Úvod do UNIXu. Nechci říkat, že není potřeba naučit studenty něco o UNIXových systémech. Nedává mi ale smysl učit to takto. Navíc by se podle mne měli studenti vést k tomu, aby psali kód funkční a čitelný. A to o skriptech v shellu neplatí ani jedno.
    Student has disallowed display of personal data, 09.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Pro studenta bez předchozích zkušeností s Unixem je předmět poměrně náročný (hlavně zpočátku). Předmět ale považuji za velice přínosný, především díky naučení se práce v shellu, některé úkoly (zpracování textu,...) se pomocí unixových prográmků dají řešit mnohem lépe než na Windows.
    Student has disallowed display of personal data, 08.09.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Popravdě většinu znalostí a dovedností si člověk odnese ze cvičení a z knížky, protože bez ní by mu zbyly jen příhody o paní Forstové a o orienťáku (protože druhá část přednášky - vychrlené seznamy optionů - je již dávno zapomenuta).
    Na druhou stranu knížka je sepsána velmi dobře, ale až při jejím čtení jsem si uvědomil, že určité ozvěny stejného jsme dělali na přednášce. Jinak jsem si čistě z přednášek odnesl opravdu minimum.
    Student has disallowed display of personal data, 14.06.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Tak unix, základní dovednosti jsou potřeba...
    Jiří Pelc, 26.05.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Přednáška jako taková je nezáživná, bez názorných ukázek a s dobrým cvičícím a googlem v podstatě zbytečná.
    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Předmět Úvod do UNIXu má potenciál být zajímavým, přínosným a zábavným předmětem. Ale nenaplňuje ho.

    1) Na přednášce se zdlouhavě probírá syntaxe všech možných utilit (sed, ed, awk) a používání vimu, přestože pro studenty je přínos prakticky nulový, když si ji nemůžou vyzkoušet, a na cvičeních se stejně ukazuje znovu, tedy dle mého názoru by tyto pasáže šlo vynechat a zbyl by čas na víc věcí obecně o fungování UNIXu (nebo případné snížení hodinové dotace přednášek).

    2) Zkouška je podle mě pro tento předmět velmi nevhodná forma klasifikace, protože u ní student stejně píše na papír program v shellu, teoretické znalosti jsou mu vesměs k ničemu a v ničem ho učení na zkoušku neobohatí. Uvítal bych spíš, kdyby tento předmět byl zakončen klasifikovaným zápočtem, kdy by měl student napsat nějaký netriviální zápočtový program v shellu (nebo nějaké jeho mutaci), který by třeba opravdu využil a naučil by se při tom nějaké věci, co nejsou v přednášce.


    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 2. Year, Informatika, Bachelor's
    Skuska je nechutna...
    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Předmět by se měl jmenovat spíše úvod do Shellu, o Unixu jako takovém se člověk téměř nic nedozví.
    Student has disallowed display of personal data, 15.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Zajimavy a predstavi alespon nejake zaklady a je dobre, ze je az po principech.
    Student has disallowed display of personal data, 13.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Predmet má podľa mňa výbornú obsahovú skladbu a bol jeden z mojich najobľúbenejších v semestri.
    Student has disallowed display of personal data, 05.08.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Mezi povinnými předměty by určitě měl být nějaký zaměřený na UNIX (zejména kvůli lidem jako já, kteří se před studiem setkali pouze s Windows). Nicméně strávit celý semestr programováním v shellu by dle mého názoru nemělo být povinné, ale povinně volitelné. O užitečnějších pojmech UNIXu jako např. SSH nebo balíčkovací systém jsem se vůbec nic nedozvěděl. Přejmenovat na "Programování v shellu" by nebylo od věci. Předmět mě silně odradil a dal mi motivaci naučit se lépe pracovat ve Windows.
    Student has disallowed display of personal data, 20.07.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Pan forst by mal zmenit celu prednasku prednaska neda moc tym co nikdy unix ani nevideli. Pre tych co v tom uz robili tak je to fajn. Prednáška je celkom ťažká ale ak si skúsite nejakú tú úlohu naprogramovať samy vyskúšate AWK SED aj Shell tak to dáte určite minimálne deň programovania tmu venujte a prečítajte si knižku tá je super
    Student has disallowed display of personal data, 30.06.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Z přednášek jsem si příliš neodnesl. Unix jsem od začátku semestru nechtěl brát na lehkou váhy a chtěl jsem proto maximálně pracovat již od začátku. Bohužel musím říct, že většinu jak teoretického, tak praktického jsem se naučil samostudiem. A právě u té teoretické části bych viděl chybu, neboť si myslím, že zdrojem teorie by měla být především přednáška. Možná by nebylo od věci na přádnášce předvést čas od času několik praktických příkladů, napsat před studenty nějaký kód. Často mi připadalo, že to, co pan doktor Forst přednášek si nikdo nedokázalo moc představit.
    Student has disallowed display of personal data, 29.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Je dobře se naučit základy Unixu a bash je skutečně užitečný nástroj. Avšak nejsem si jist, zda je nutná zkouška, protože v podstatě zkouší to, co už jednou student prokázal u zápočtu, že umí.
    Student has disallowed display of personal data, 22.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Předmět dobře ukáže, jak pracovat s něčím typu shell. Možná by mohlo být více k užitku probrat více do hloubky práci s procesy - cron, atd.
    Student has disallowed display of personal data, 31.05.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Nemyslím si že ma byť z tohto predmetu skúška. Chápem dôležitosť predmetu ako takého, ale podľa môjho názoru by stačil zápočet.
    Student has disallowed display of personal data, 07.09.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Nevím jestli si tento předmět na MFF zaslouží zkoušku. Zápočet by podle mě stačil :)
    Student has disallowed display of personal data, 04.09.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Pamatuji si z přednášek jen pár historek ze života přednášejícího, víc nic. A nemyslím si, že mojí vinou.
    Student has disallowed display of personal data, 29.07.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Poměrně slušný základ linuxových systémů.
    Student has disallowed display of personal data, 03.07.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Po celém semestru mi pořad není jasné, proč je tento předmět ve studijním plánu jako povinný. Znalost shellu je po programátorech často vyžadována, ale nechápu proč.
    Author of entry is known to survey organiser, 29.06.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Nic, co by člověka uchvátilo, ale asi se hodí.
    Comment on course, Introduction to UNIX [NSWI095, 1]
    Student has disallowed display of personal data, 05.09.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    O tomhle předmětu toho určitě bylo už napsáno mnoho. Přednášky jsou docela zábavné, skripta k předmětu jsou ještě lepší, dá se z nich naučit uplně všecko, co je třeba. (Doporučují poslední kapitolu - případové studije - nepřeskakovat) Zkouška je ale mnohem mnohem náročnější než sezení na přednáškách a většinou i než cvika a vyžaduje pročíst si zadání z minulých let a zkusit si napsat alespoň jeden větší program, případně dopředu připravit zpracování aprametr, cykly atd.. (na zkoušku se povolují amteriály)
    Student has disallowed display of personal data, 03.09.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Poněkud démonizovaný přednášející; zkouška z Úvodu do Unixu není tak obtížná, jako se říká (pokud člověk nemá smůlu na zadání). Doporučuji se soustředit na základní principy unixu a na strukturovanost zkouškové úlohy, nemělo by vadit, že něco nestihnete. Zkoušku nepodceňujte, ale zbytečně se jí nestrachujte. K přednáškám –pan Forst sice zamrzl v 90. letech (omlouvám se), takže neočekávejte nějaké "moderní vychytávky", zato se ale dozvíte, jak zkrotit sed a awk.
    Student has disallowed display of personal data, 01.09.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Moc se mi nelíbilo pojetí předmětu. Přišlo mi, že cvičení je málo a skoro nic se na nich nestihne a neprocvičí a že přednáška není zas tak moc užitečná.

    Mnohem více si dokážu tento předmět představit jako 1/3 nebo dokonce 0/4. Varianta, kde jsou pouze cvičení je samozřejmě problematická, protože cvičících není dost, ale i to by mi nejspíše dalo více než současná podoba.

    Také mi přišlo, že zkouška nezkouší vůbec znalosti ohledně systému obecně a jediné, o co v ní jde je napsat něco v POSIXovém shellu, kde většinou pro zadanou úlohu ani není shell vhodný nástroj. Zkouška prostě zkouší věci ze cvičení, nikoliv přednášku.
    Comment on course, Introduction to networking [NSWI141, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Na přednášky jsem nechodil, s přednášejícím jsem se bez problému domluvil, že vzhledem k mým dosavadním znalostem mohu přijít jen na zkoušku.
    U zkoušky jsem váhal, zda je to výroková logika či sítě, ačkoli v zadání bylo napsáno, že sítě, tak kdo ví :).
    Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Chápu, že jde jen o úvod do tématu, ale stejně mi přijde, že po absolvování předmětu neumím o moc víc, než význam všech možných zkratek.
    Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
    This lecture was a lot about the past. 75% of the topics/methods etc we dealt with, were not used anymore. Futhermore it would be interesting to learn about the future, like possible changes ...
    Student has disallowed display of personal data, 12.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Oceňuji, že jsme dostali vlastní skripta, zábavně podaná zajímavá témata.
    Student has disallowed display of personal data, 08.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Prednasky pana Forsta boli jedny z tych zaujimavejsich a velmi putavych. Pacilo sa mi ako pridaval vtipne historky a pikosky. Skuskovy test bol stavany tak, aby zmiatol nepripravenych, no da sa nanho naucit. Jediny nedostatok, ktory som pocitoval bol asi len slabe osvetlenie pocas prednasok, co ma trochu viac bralo na spanok, no to moze byt subjektivne.
    Maximilian Kulikov, 02.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Cvičení by mohlo být zajímavým doplněním k praxi.
    Student has disallowed display of personal data, 24.01.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    It was great that our teacher gave us all slides for the course in the first lecture and we could make notes on them.
    Student has disallowed display of personal data, 11.01.2018, 2. Year, Informatika, Bachelor's
    Fajn oddychový predmet s celkom jednoduchou skúškou. Zaujímavo riešená dĺžka výuky (len cca 2/3 semestra), takže skúška sa dá urobiť ešte pokiaľ sa netreba pripravovať na iné skúšky, ktoré sú normálne v skúškovom.
    Veľa vecí sa však berie dosť povrchovo a dosť sa toho opakuje napr. z informatiky zo strednej školy (ide sa úplne od základov).
    Student has disallowed display of personal data, 07.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Jde primárně o základní pohled na fungování sítí pro lidi, kteří se jim nikdy vůbec nevěnovali. Dává potřebnou společnou základnu, nad kterou se dá stavět. Pro studenty, kteří se v sítích aspoň trošku orientují, ale moc nového nepřináší.
    Student has disallowed display of personal data, 07.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Předmět dle mého názoru dobře vyčerpává to, co by člověk od úvodu do sítí čekal, nechybělo mi tam nic zásadního.

    Jenom je trochu škoda, že ke slajdům nejsou nějaké stručné poznámky, občas se tam vyskutne jen kryptický obrázek, který bez slovního výkladu moc nedává smysl.
    Student has disallowed display of personal data, 05.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Hodiny probíhají v pohodové a přátelské atmosféře, avšak pro někoho nezcela zběhlého v síťové terminologii mohou být poněkud nepřehledné. Zkouška je přiměřená a klade důraz na porozumění.
    Student has disallowed display of personal data, 05.01.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Předmět bych doporučil i neinformatikům - dozvědět se, jak fungují věci, které každodenně používáme, je velmi zajímavé. Učivo je oproti jiným předmětům jednoduše pochopitelné a zkouška jednoduchá. Jediné, co bych vytkl je, že je hodně času věnováno tomu, jak věci fungovaly dříve a méně už jsme se učili o aktuálním stavu.
    Student has disallowed display of personal data, 04.01.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Samotnou náplň předmětu bych určitě hodnotila pozitivně. Některým mým spolužákům to třeba moc nových informací nepřineslo, ale já jsem se dozvěděla hodně. Líbí se mi, že se sítě vyučovaly jen v říjnu a listopadu a člověk mohl udělat zkoušku už na začátku prosince, kdy je relativně volno.
    Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Předmět mi přišel velice zajímavý a dal nám základní pohled do světa počítačových sítí. Oceňuji i dostupné a jasné studijní materiály ve formě prezentace.
    Student has disallowed display of personal data, 18.02.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Jedná se o velmi důležitý a zajímavý předmět. Jen bych řekl, že je zde na můj vkus kladen až moc velký důraz na jednotlivé protokoly.
    Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Je to takový rychlý průlet tématem a špatně se to potom učí, ale jinak ok.
    Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Predmet mi naozaj dal základnú myšlienku, ako to asi so sieťami funguje, ale chýbali mi praktické ukážky. Napríklad pri HTTP stačí otvoriť ľubovoľnú stránku v developerskom móde a ukázať, ako vyzerajú requesty, responsy, atď.
    Student has disallowed display of personal data, 11.02.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Oceňuji přístup, kdy pro nás měl pan doktor pochopení jako pro nováčky na MFF a proto i jednoduchou formu, jakou byl předmět vyučován. Občas bych snad jen ocenil některé věci vysvětlit trochu důkladněji, myslím si, že pro lidi, kteří se s počítačovými sítěmi nikdy nesetkali byly některé věci trochu nedovysvětlené.
    Student has disallowed display of personal data, 10.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Je to opravdu úvod do sítí, ale pro přehled se docela hodí.
    Student has disallowed display of personal data, 09.02.2017, 4. ročník, , Lifelong learning programme - Profession-oriented
    Předmět hodnotím z pohledu posluchače CŽV a člověka, který absolvoval předměty Počítačové sítě I/II a Rodina protokolů TCP/IP a se živí jako softwarový inženýr. Přijde mi velmi rozumné konsolidovat základní znalosti z těchto předmětů do jediného, který je povinný v bakalážském/CŽV studiu. Jeho načasování v prvním semestru je také velmi vhodné, protože student může nabyté znalosti využít v dalším studiu a předmět skutečně cílí na nejdůležitější aspekty síťové komunikace.
    Bohužel nemohu, protože jsem neměl čas na docházku na přednášky, ohodnotit samotnou výuku, ale moje předchozí zkušenosti s p. Dr. Forstem jsou velmi kladné.
    Samotnou zkoušku nepovažuji za úplně triviální (ale opět je nutné podotknout, že jsem nebyl na žádné přednášce a z mých předchozích zkušeností p. Dr. Forst velmi dobře upozorňuje na různé "špeky" a specifika dané problematiky, která se pak objeví u zkoušky). Na druhou stranu jsem u zkoušky nebyl překvapen ničím, co by se nedalo odvodit ze samotných materiálů poskytnutých přednášejícím.
    Nakonec bych chtěl vyzdvihnout aplikovatelnost předmětu v praxi - s velkou částí problematiky se setkávám v práci poměrně často.
    Student has disallowed display of personal data, 22.01.2017, 1. Year, , Lifelong learning programme - Profession-oriented
    Super jsou paralely z běžného života :-)
    Author of entry is known to survey organiser, 07.01.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Predmet byl zabavny a zkouska nebyla tezka. Dalo se na ni naucit za 3 dny na 1
    Student has disallowed display of personal data, 06.01.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Předmět splňuje to, co jeho název napovídá - ukáže jak počítačové sítě fungují. Také se dost zaměřuje na jednotlivé protokoly, občas už spíš zastaralé. Je dobré, že je vidět z historického hlediska proč se některé věci dělají tak, jak se dělají.

    Co mi přijde, že do předmětu nepatří je HTML a CSS. Stačilo by zmínit, že se v HTTP pro zobrazování stránek používá, ale není potřeba je rozebírat do hloubky. Ještě hůře, že na ukázkách byla celkem stará verze HTML.
    Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Přednáška vcelku jednoduchá, zajímavá tak středně.
    Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    K složení zkoušky stačí umět třetinu stránky o TCP/IP z Wikipedie. Forstův výklad je sranda, ale bohatě by stačilo přijít na čtyřhodinový, sice bez vtipů, blok pro dálkové studenty a nechodit na přednášky každý týden.
    Peter Dräxler, 19.02.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Páčil sa mi obsah a rozsah predmetu.

    Ako negatívum vidím, že slidy sú prezentované ako učebný materiál. Myslím si, že na slidoch nie sú koncepty dostatočne vysvetlené. Študentom odporúčam robiť si počas prednášok poznámky prípadne využivať aj inú literatúru.
    Student has disallowed display of personal data, 14.02.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Pojednáva sa o veľmi dôležitých konceptoch, hodili by sa k tomu cvičenia, obtiažnosť predmetu nie je úmerná počtu kreditov, ktoré sú zaň udelené
    Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Látka značně neodpovídá problematice sítí. Našel jsem přímé rozpory s RFC a slajdy přednášky.
    Marek Černý, 07.02.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Vadí mi způsob testování. Reflektuje více míru chybování z nepozornosti než porozumění. Možná proto, že je to má jediná dvojka. V ostatních předmětech jsem měl možnost lépe prokázat své pochopení.
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Zajímavý předmět, srozumitelný, ne příliš těžký.
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Zaujímavá prednáška, na ktorej sa naučíte koncepty počítačových sietí a myslím že to je dobrá nadstavba na to čo ste sa naučili na strednej škole, ale aj bez znalostí zo sietí je to dobrý predmet na naučenie sa ich.
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 1. Year, Matematika, Bachelor's
    Spousta slajdů, které se stačí pouze nadrtit, na přednášky není třeba ani chodit
    Student has disallowed display of personal data, 18.01.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Trochu mi chybí reálná aplikace. je fajn, že se naučím tolik zajímavých věcí o tom, jak fungují sítě. Ale kdybych teď dostala za úkol nějakou takovou vybudovat a spravovat, teoreticky si jí můžu vymyslet sebelépe, leč netuším jak to prakticky provést. Neškodilo by cviko nebo více praxe třeba po skončení přednášek (cca poslední třetina semestru ? ).
    Student has disallowed display of personal data, 18.01.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Pohodovy predmet, na prednasky nie je nezbytne chodit, avsak doporucujem chodit a pripadne davat aspon ciastocne pozor - na mnohe som si spomenul pri uceni na skusku.
    Student has disallowed display of personal data, 13.01.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Pohodový, odpočinkový předmět plný zajímavých a praktických informací.
    Student has disallowed display of personal data, 11.01.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Všechno fajn, krásný předmět naplněn užitečnými informacemi.
    Student has disallowed display of personal data, 08.01.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Mám pocit, že (přesto, že mám zkoušku za sebou) pořád netuším, jak sítě fungují a už vůbec si nedovedu představit, že bych nějakou (třeba jen tu doma) spravovala.
     
    Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html