InquiryInquiry(version: 653)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Daniel Hlubinka, Ph.D. [32-KPMS], Mathematical Statistics 1 [NMSA331, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 09.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičící byl výborný, nejde mu skoro nic vytknout. Stihli jsme probrat vše potřebné k zápočtovému testu i domácím úkolům, cvičení zároveň sloužilo jako dobrá příprava na zápočet i na zkoušku.
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Velice hodný a sympatický, občas mírně zmatený. Myslí to dobře a dává šance na opravu.
doc. RNDr. Arnošt Komárek, Ph.D. [32-KPMS], Advanced Regression Models [NMST432, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Líbilo se mi, že jsme k úlohám dostali vždy různé tipy, mohli jsme na nich částečně pracovat už na cvičeních a potom nám doc. Komárek ukázal i nějaké vzorové řešení. Sice se tak nestihne tolik různých příkladů (jako v lineární regresi), ale cvičení není tak odtržené od úkolů, je lepší možnost konzultovat a dostat užitečný feedback. Navíc reporty nemusely být tak podrobné (žádné sáhodlouhé popisování dat, opakování teorie z přednášky atd.) a nemuseli jsme je přepracovávat, i když tam třeba nebylo vše úplně ideálně.
Student has disallowed display of personal data, 31.08.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení občas bylo trochu zmatečné, vesměs bylo nemožné si z něj odnést nějak smysluplně vypadající poznámky. Myslím, že by tomu pomohla nějaká jednoduší "kuchařka".
Pavel Pejřimovský, 31.08.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení co se týče po stránce v R-ku byla fajn, pan docent dával plno podpůrných materiálů. Co mi chybělo k závěrečnému projektu, byla důraznost na výsledné interpretace výsledků
doc. Mgr. Michal Kulich, Ph.D. [32-KPMS], Mathematical Statistics 1 [NMSA331, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Dobrá prednáška, super materiály. Skúška bola celkom drsná.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Výborný výklad, čitelný text, perfektní skripta. Vše důležité explicitně psal, což vždy oceňuji. Zkoušení je trochu přísné a často jde o detaily (samozřejmě podstatné) :).
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Pěkná přednáška, nejvíce se mi asi líbilo, že doc. Kulich upozorňuje na úskalí vyučovaných metod a pomáhá tak budovat i určitou intuici.
Vzhledem k množství věcí, které je nutné probrat, bych možná zvážila ponechávat důkazy, jež jsou jen jednoduchou aplikací CLV, věty o transformaci náh. vel. apod., jako cvičení (i když mnoho času navíc by se tím asi neušetřilo).
Author of entry is known to survey organiser, 09.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednášející byl výborný, zdůrazňoval podstatné věci a nezabýval se nepodstatnými věci. Zkoušení bylo férové a zkoušející byl milý. Bylo by asi dobré vypsat ještě nějaký termín v semestru nebo v letním zkouškovém období. Jako největší negativum bych ale viděl to, že se přednášejicí často odkazoval na věci z předmětu Teorie pravděpodobnosti 1, které na tomto předmětu ale probrány nebyly (delta metoda, tvrzení o rozdělení různých transformací vektoru se sdruženým normálním rozdělením atd.). Toto by se opravdu nemělo stávat, tím spíše že tempo přednášky bylo oproti ostatním předmětům spíše menší a tyto tvrzení se mohli stihnout probrat i v rámci těchto přednášek.
  • Díky za chválu. K připomínkám: Termíny v létě jsem dříve dělal, ale upustil jsem od toho, protože to bylo zbytečné (prakticky nikdo tu zkoušku potom nesložil). Myslím, že pokud studenti vědí, že zkoušku nelze odložit na později, zvládne jich ji nakonec víc, než kdyby tu možnost měli. Co se týče návaznosti na teorii pravděpodobnosti, připomínka je oprávněná. Pracujeme na změnách v pojetí druhácké Pravděpodobnosti a matematické statistiky, aby na ni Matematická statistika 1 lépe navazovala.
    Student has disallowed display of personal data, 29.01.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
    Na přednáskách působil velice uvolněně a zábavně, ústní zkoušení ho zjevně otravovalo a unavovalo...
  • Co se dá dělat, při zkoušení si žádný účastník zábavy moc neužije. To je asi logické.
    doc. Mgr. Michal Kulich, Ph.D. [32-KPMS], Advanced Regression Models [NMST432, přednáška]
    Pavel Pejřimovský, 31.08.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Velmi poutavý výklad a příjemnost u zkoušky je velkým plusem. Co se týče projektu, z mého pohledu je to nejtěžší část předmětu a určitě bych ocenil vyšší přípravu, ale to je spíše záležitost cvičení.
    Student has disallowed display of personal data, 03.08.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Naprosto výborné. Za celé mé studiu jde o nejlépe zvládnutou přednášku.
    Student has disallowed display of personal data, 05.07.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Prakticky není co vytknout. Obzvláště oceňuji možnost oddělení odevzdávání projektu a teoretické zkoušky. Dále bych vyzdvihl flexibilitu a snadnou domluvu při domlouvání zkouškových termínů.
    doc. Mgr. Michal Kulich, Ph.D. [32-KPMS], Censored Data Analysis [NMST531, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Oceňuji přehlednost výkladu a zdůrazňování podstatných pasáží. Líbilo se mi, že se u zkoušky otázka losovala.
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Usporadanost latky, dobra komunikace se studenty (je jasne, ktere pasaze jsou dulezite, nad cim by se mel student zamyslet, a naopak co je receno jen pro zajimavost). Take se mi velmi libi styl zkouseni, kdy studentovi je zadane sirsi tema, je mu venovan dostatek casu k jeho zpracovani a nasledne se nad nim diskutuje.
    Student has disallowed display of personal data, 31.01.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Látka byla podána srozumitelně, přednášející měl snahu vysvětlit souvislosti a důsledky přednesené teorie.

    Přednáška probíhala v angličtině, nebyl to vůbec problém. Bylo dobře rozumět psanému textu i mluvenému slovu.
    doc. Ing. Marek Omelka, Ph.D. [32-KPMS], Mathematical Statistics 1 [NMSA331, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
    Cvičenie bolo v celku dobré. Nerozumiem prečo sa kladie taký dôraz na dochádzku (písanie ospravedlneniek na VŠ je trápne).
    Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. Year, Matematika, Bachelor's
    Dobré cvičení. Ke konci jsem nestíhal pročítat dlouhé kódy psané v Rku. Většinu popsaného kódu jsme snad ani v úkolech nevyužili, tak by bylo možná lepší ukazovat jen vybrané úseky kódu a mluvit více o teorii.
    Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 3. Year, Matematika, Bachelor's
    Zajímavé a užitečné cvičení, skvělý přístup cvičícího.
    Jediné, co mi nepřišlo úplně ideální, bylo načasování poslední zápočtové úlohy - opravenou jsme ji dostali na posledním cvičení, takže případné přepracování už zasahovalo do doby, kdy mají všichni starosti se zkouškovým. Chápu, že úloha cílila na věci z konce semestru, ale třeba posunutí o týden by možné bylo?
    RNDr. Michal Pešta, Ph.D. [32-KPMS], Censored Data Analysis [NMST531, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Líbil se mi výklad na cvičení - uvedení souvislostí metod s reálnými problémy. Chyběla mi zpětná vazba k domácím úkolům, což značně snižovalo motivaci k vypracovávání dalších úkolů.
    Peter Vodička, 17.02.2017, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Chýbala mi väčšia spätná väzba k pravidelným domácim úlohám.
    Comment on course, Mathematical Statistics 1 [NMSA331, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 09.02.2017, 3. Year, Matematika, Bachelor's
    Ocenil bych věnovat např. 2 cvičení výuce v R a poskytnout např. nějaký základní seznam příkazů, který by studentovy pomohl při prvním používaní R. Druhá část cvičení, kde se ukazovaly testy právě v R, by se dala projet rychleji a udělat místo na lepší orientaci v R.
    Author of entry is known to survey organiser, 09.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
    Formát cvičení byl podle mého názoru zvolen úplně optimálně, to že jsme v první polovině semestru počítali teoretické příklady a ve druhé jsme se věnovali zpracování dat na počítači bylo velmi přínosné. Velmi oceňuji propojení teoretických znalostí s reálnými aplikacemi při zpracovávání dat. Jako mírně negativní bych viděl povinnou účast na cvičeních, to mi přijde jako trochu zbytečné opatření.
    Student has disallowed display of personal data, 29.01.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
    Práce v R, velice užitečné a praktické, jen se toho člověk moc osobně nenaučil, spíš se snažil chápat hotové zdrojáky.
    Student has disallowed display of personal data, 15.01.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
    Dobré webové stránky se zdroji ke cvičení i dalšími informacemi. Nicméně nedokážu ocenit povinnou docházku s maximálně třemi absencemi – proč raději nepřimět studenty k docházce na cvičení tím, že se budou dělat zajímavé a užitečné věci a budou podány s nadšením?
    Comment on course, Mathematical Statistics 1 [NMSA331, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 3. Year, Matematika, Bachelor's
    Je poněkud nešikovné, že hned od začátku potřebujeme spoustu věcí z teorie pravděpodobnosti, ke kterým jsme se ještě neměli šanci dostat. Naštěstí materiály doc. Kulicha, které jsme dostali hned na začátku semestru, obsahují vše potřebné a pomohou člověku "dostat se do obrazu". Užitečný je i text přednášky (bez důkazů), aktualizovaný v průběhu celého semestru.
    Student has disallowed display of personal data, 09.02.2017, 3. Year, Matematika, Bachelor's
    K přednášce je velmi šikovný text. Ocenil bych důkaz např. delta metody, kterou jsme neměli nikde dokázanou a často se používala.
    Student has disallowed display of personal data, 02.02.2017, 3. Year, Matematika, Bachelor's
    splnilo mé očekávání - prakticky orientovaný předmět, dobré příklady, dobře zpracované materiály
    Author of entry is known to survey organiser, 09.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
    Pozitivní je, že probíraná látka byla řazena v logickém pořadí a podle mého názoru bylo probráno vše podstatné a neprobírali se zbytečné věci. Jako trochu negativní bych viděl to, že spousta věcí byla jen opakování znalostí z předmětu Pravděpodobnost a matematická statistika, mohlo se toho podle mého názoru stihnout více. Tento předmět rozhodně nebyl tak náročný jako ostatní předměty s dotací 4/2.
    Student has disallowed display of personal data, 29.01.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
    Velice podrobný a srozumilený přehled statistických metod.
    Student has disallowed display of personal data, 28.01.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Oceňuji strukturu a přehlednost přednášky.
    Comment on course, Advanced Regression Models [NMST432, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Užitečné a praktické cvičení, škoda, že kvůli skluzu přednášky jsme někdy předbíhali (např. u LME modelů, nicméně pokud jsme se k nim měli dostat, nešlo to moc jinak).
    Comment on course, Advanced Regression Models [NMST432, přednáška]
    Pavel Pejřimovský, 31.08.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Podle mého názoru je to jeden z nejtěžších předmětů prvního ročníku mgr. studia. Učivo je ovšem velmi zajímavé, výklad je velmi poutavý a získané znalosti se dají využít v praxi.
    Student has disallowed display of personal data, 03.08.2016, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Výborná přednáška. Sice se jednalo o více různých témat, přesto byla jasná linie, po které se šlo. Celé to bylo krásně navazující a lehce pochopitelné.
    Jsem rád, že nakonec se nemusel odevzdávat projekt na ústní zkoušce, což by bylo především časově těžko zvládnutelné.
    Student has disallowed display of personal data, 05.07.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Velmi zajímavý, dobře strukturovaný předmět, který skvěle kombinuje teorii a praktické využití.
    Comment on course, Censored Data Analysis [NMST531, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Líbily se mi připravené podklady na cvičení a úlohy, které se částečně zpracovávaly na cvičení a částečně samostatně.
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Vykladove casti cviceni jsou dobre, jsou k nim zpracovane materialy, ale je jich hrozne malo. Vetsinu casu (a potom dalsi cas doma), stravi student nad domacimi projekty, kterych je zbytecne mnoho, jsou zbytecne rozsahle, a celkove o uzitecnosti domacich ukolu "projektoveho typu" pochybuji. Podle meho nazoru maji smysl treba 2 takove ukoly za semestr, ke kterym musi byt poskytnuta zpetna vazba. Delani 6ti, 7mi projektu za semestr, ktere jsou od studentu mizerne zpracovany a nejsou poradne opraveny (nic proti cvicicimu, nemam vubec potuchy, co by treba s tim mym paskvilem mel delat) mi prijde naprosto samoucelne.
    Comment on course, Censored Data Analysis [NMST531, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Myslim, ze by se dalo zlepsit propojeni s prerekvizitou Spojite martingaly a citaci procesy, ackoliv na Analyze censorovanych dat je vetsina veci zopakovana a prednaska je tudiz skoro sobestacna. Mozna by se lepsim propojenim dal vytvorit prostor na blizsi nastineni slabe konvergence.
    Student has disallowed display of personal data, 31.01.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Probíraná látka je zajímavá, prakticky využitelná. V porovnání s dosavadním studiem jde o "nový" problém.
    Comment on course, Statistical Workshop [NMST551, seminář]
    Student has disallowed display of personal data, 07.02.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Zajímavý projekt, který byl časově náročný, ale přínosný.
    Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
    Urcite nejlepsi a nejuzitecnejsi z tech tri seminaru, co musi clovek absolvovat. Sice to zabere dost casu (asi jak studentum, tak vyucujicim), ale myslim, ze to stoji za to. Myslim si, ze zvlast ze zacatku (analyza dat) by meli vyucujici studenty trosku vice navest. Tim by se treba usetril nejaky cas (asi 2x mi prislo, ze jsem tyden zcela promrhal nevhodnym predelavanim jiz hotoveho) a pak by se reseni projektu mohlo dotahnout dal (a treba by se mohla i probrat nejaka nova metoda, kdyz by se zrovna hodila).
     
    Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html