InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Algorithms and Data Structures 1 [NTIN060, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 04.09.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Vladan Majerech je skvělý učitel, má vlastní zajímavé způsoby vysvětlení spousty věcí, které vám dají na ADS jiný vhled. Úvodní hodina vás může trochu vylekat, ale není to tak zlé, jak to vypadá. Nicméně doporučuji toto cvičení jen lidem, co se už trochu v tématu vyznají.
Student has disallowed display of personal data, 20.07.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Vladanovo cvičení je fakt specifický. Znalosti z přednášky si moc neprocvičíte, ale dozvíte se mnoho nového. Na cvičení se počítá s tím, že už velkou část obsahu přednášek znáte, domácí úkoly tomu odpovídají. Důkaz kuchařkové věty z předposlední přednášky byl za domácí úkol po prvním cvičení, vymyslení logaritmického násobení čísel z téže přednášky na druhém. Každopádně i pro člověka (mě), který opravdu většinu obsahu přednášek nezná je to zvládnutelné (byť asi prvních pár úkolů budete hodně tápat), ke konci semestru už je to trochu klidnější a získat minimmum na zápočet je docela zvládnutelné. KSPákům doporučuji.

Každopádně přednášky, které na cvičení probíhají, jsou fakt zajímavé, byť často je pro nezkušeného trochu obtížné udržet krok.
Vít Kološ, 19.07.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení s doktorem Majerechem je podle mě vhodné spíše pro pokročilé (či alespoň dostatečně odhodlané) studenty. Byť jsem se často nechytal, nepřestával jsem žasnout nad nadšením a zápalem cvičícího pro různé matematické či informatické koncepty.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Algorithms and Data Structures 2 [NTIN061, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení pana Majerecha rozhodně není cvičením v tradičním slova smyslu a rozhodně se daleko více blíží přednášce z nějakého úplně jiného předmětu. Pokud máte problém s pochopením tématu přednášky, toto cvičení vám rozhodně nepomůže, spíše naopak. Na druhou stranu, pokud máte dostatečnou mozkovou kapacitu na to, abyste se naladili na stejnou vlnu jako pan Majerech, zažijete neskutečně přínosnou přednášku od nekonečně inteligentního a nadšeného přednášejícího, o tématech, která často s přednáškou z ADS souvisí jen okrajově. Často také umí ukázat některé z témat přednášky z úplně jiného pohledu, takže se zdají i nejnetriviálnější koncepty zcela intuitivní, opět pouze v případě, že sdílíte Majerechovo IQ rovné max. povolené rychlosti na německé dálnici.

Já osobně jsem se v tématu probíraném na cvičení často ztrácel, ale v těch pár případech, kdy jsem se chytil, to bylo velmi přínosné. Obtížnost získání zápočtu je naopak velmi přiměřená.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení spiš pro pokročilé.
Author of entry is known to survey organiser, 17.01.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cviko bolo občas neprehľadné, ocenil by som vytlačené alebo premietane/ online dostupné zadania úloh. Inak ale vidno ze tomu pan profesor naozaj rozumie a páčilo sa mi že cviko bolo trochu advanced
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Férový zápočet. Častý feedback.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Automata and Grammars [NTIN071, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 12.09.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Super cviko, možno viacej náročné ale veľmi dobre vysvetlované učivo. Získanie zápočtu bolo náročné ale za to fér.
Vojtěch Zeller, 11.09.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
pokud chcete na cvičení opravdu přemýšlet a rozvíjet věci z přednášky, nejen opakovat co bylo na přednášce
Student has disallowed display of personal data, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Vyučujúci mal pomerne svojský prístup k výučbe, no určite som sa na cvičeniach veľa naučil. Úlohy aj keď boli ťažké, ich riešenie bolo vždy dobre vysvetlené. Zápočtový test odpovedal tomu, čo sme sa na cvičeniach naučili.
David Jaromír Šebánek, 01.07.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Doktor Vladan byl rozhodně zážitek - nemohu odsoudit jeho styl výuky, ovšem v mých očích je spíše pro ty, kteří jsou opravdu fanoušci daného předmětu. Já měl spíše vždy problém s jeho tempem. Na druhou stranu, výstup má vtipný, zajímavý a pokud se dokážete včas adaptovat, může být vaším oblíbencem. Mně osobně ovšem jeho styl nikdy doopravdy nesednul, krom osobního výstupu.
Student has disallowed display of personal data, 17.06.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Bylo fajn, že jsme si mohli na důkazy přijít sami. Občas jsem se v tom ale trochu ztrácel. Pomohlo by mi, kdyby vždycky předtím, když se něco dokazuje, bylo alespoň jednou korektně řečeno a napsáno na tabuli, co přesně se snažíme dokazovat, a jaké přitom používáme definice. Což neznamená, že na každé hodině se musí znovu a znovu opakovat definice konečného automatu (stačí pojmy, co ještě nemáme moc zažité).

Například když jsme dokazovali podtrhávací pumping lemma, tak by mi pomohlo, kdyby byly přitomna tabuli napsány všechny předpoklady a závěr tvrzení. Ideálně i nějakou zkratkou definice bezkontextového jazyka (zabere to jen pár písmen). Říci znění odkazem na klasické pumping lemma pro CFL za mě nestačí, pokud jsme ho dělali na minulé hodině (nebo stačilo by, pokud bychom to klasické dokazovali přímo před tím podtrhávacím a znění toho klasického bylo stále čitelné).

Jedna z výhod toho, když jsou definice na tabuli je, že člověk může sledovat proud myšlenek a současně mít přímo před očima, co to vlastně všechno znamená, a nemusí listovat materiály a snažit se si to dohledávat.

Co se týče psaní samotných důkazů na tabuli, tak zkratkovitý zápis tak, jak na hodinách byl, mi vyhovoval.
Ondřej Chwiedziuk, 30.05.2023, 3. Year, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Zajímavý přístup k výuce. Oceňuji přehled látky na prvním cvičení. Dále se mi líbily obtížnější úlohy, i když občas ani nekorespondovaly s předmětem. Líbí se mi méně formální přístup s důrazem na myšlenku.
Jako menší negativum vidím v tom, že jsme celkem 2 cvičení trávili psaním zápočtových testů nanečisto a 2 cvičení pak byly na psaním samotných zápočtových testů. Tedy jsme ztratili 1/3 cvičení, aniž bychom probírali látku.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Vladan je cvičící, jehož styl rozhodně nesedne každému. Na cvičení jsme se spíše než konkrétním příkladům sestrojování automatů a gramatik věnovali vymýšlení obecných algoritmů pro jejich sestrojování nebo převod. Pokud jsme ale probírali nějaký příklad, většinou nebyl úplně triviální a člověku dalo chvíli, než ho vymyslel.

Cvičící chtěl, abychom si na algoritmy prezentované z přednášky přišli sami a vlastně zjistili, že jejich odvození je povětšinou intuitivní (tj. první věc, která by člověka napadla, kdyby daný problém chtěl vyřešit pomocí algoritmu). Občas také prezentoval alternativy algoritmů řečených na přednášce, které byly mnohem efektivnější (např. ten na redukci automatu pomocí tříd ekvivalence). Cvičení tedy probíhala tak, že nám na začátku zadal problém a my jsme stříleli nápady, dokud jsme to nevymysleli. Často se stávalo, že člověk neví, co se po něm chce, a v takovou chvíli je velice důležité se zeptat na upřesnění (zní to jako samozřejmost, ale někteří studenti to moc nedělali a spíše jenom po zbytek cvičení zírali nechápavě do zdi).

Zápočet je udělován za napsání zápočtového testu na 50% (ze 4 příkladů). Na něj stačí člověku projít si archivní příklady starší než je on sám a má to v kapse.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Introduction to Complexity and Computability [NTIN090, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Cvičení bylo poměrně pokročilé. Trochu jsem se ztrácel v tom, co se po nás vlastně chce, většinou se však vše vysvětlilo a ukázalo. Úlohy na zápočet byly přiměřeně obtížné a cvičící opravoval úkoly rychle, zápočet nebyl problém získat. Za trochu nešťastné považuji upozorňování na to, že bychom podle cvičícího "neprošli u státnic", když jsme něco nevěděli. To zmiňuji hlavně proto, že mi to přijde demotivující. Navíc tento předmět (alespoň pro mě) není státnicový, to považuji za velké plus.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2024, 1. ročník, Informatika - Umělá inteligence, Master's (post-Bachelor)
Doktor Majerech skvěle rozumí tématu, o tom nebylo pochyb. Bohužel nebyl moc připravený na hodiny. Většinou začínal otázkou "co jste dělali na přednášce?", což by mi nevadilo. Přijde mi to jako dobrá nabuzovací otázka, aby člověk fakt na ty přednášky chodil a dával pozor. Jenže by bylo dobré pro jistotu odpověď vědět. Taky se stávalo, že jsme řekli, co se dělalo na přednášce, a cvičící si toho zrovna k tématu moc nepamatoval/prišlo mu to nezajímavé, takže jsme dělali něco jiného.

Dr. Majerech může působit přísněji, když někoho "donutí" u tabule vyřešit problém, o kterém nemá páru, jak se řeší, ale přijde mi, že ve výsledku je to užitečné a vede to k aktivnějšímu přístupu.

Oprava úkolů byla férová a poměrně rychlá. Když jsem měl něco špatně, cvičící to jasně a stručně popsal.

Ke konci semestru už nás přímo na cvičení chodilo jen pár, což mi přijde jako škoda. Myslím si, že to bylo dané právě nepřipraveností cvičícího a tím, že jsme se moc nedrželi přednášek.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Seminar on computer typography [NUOS007, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 20.07.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Jeho příspěvky byly obvykle spíše obskurnější, ale o to zajímavější. Jeden z mála lidí na planetě, který rozumí metafontu.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Seminar on computer typography [NUOS007, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 20.07.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Většinu času přednáší právě Medvěd, který má v oblasti nekonečné zkušenosti, kterými často doplňuje výklad.
Comment on course, Seminar on computer typography [NUOS007, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 20.07.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi příjemné posezení nad různými technologiemi využívanými nejen v elektronické sazbě. Pokud vás zajímá, jak uprvaovat PDF ve Vimu, jak uvnitř fungují různé TeXové enginy, baví vás studovat, jaké všechny obskurní znaky jsou v nové verzi unicodu nebo jak fungují fonty, je to předmět přesně pro vás. Rozhodně jeden z highlightů semestru, mnoho znalostí už jsem využil v praktickém životě i při studiu.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html