When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. Václav Dědič, Ph.D. [32-FUUK], Optics [NOFY022, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení probíhalo hladce, podmínky pro zisk zápočtu byly jednoduché.
Author of entry is known to survey organiser, 17.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan Dědič je felák. Velice doceňuji latexový dokument s řešenými příklady z optiky.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Veľmi príjemný prístup. Cviěnia boli pohodové a dostať zápočet nebolo problémom, ak si človek prepočítal príklady z cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 20.01.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi příjemný a vlídný vyučující. Má snahu naučit úplně všechny studenty ve třídě. Ač je výklad místy pomalejší, tak se všechno stíhá a pan profesor si dává pozor aby všichni chápali probíranou látku. Celkově se mi hodiny s ním velmi líbily.
prof. Ing. Jan Franc, DrSc. [32-FUUK], Optics [NOFY022, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Moc mi nedávalo smysl hodnocení písemné části zkoušky. Více než 2/5 všech bodů z písemky bylo možné získat pouze za správné číselné výsledky. Čekal bych, že se u zkoušky bude hodnotit spíše znalost probírané látky než schopnost používat kalkulačku. Na druhou stranu oceňuji, že když člověk zvládl dobře ústní část, tak body z písemky nehrály moc velkou roli.
Author of entry is known to survey organiser, 15.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výklad na prednáške bol dosť monotónny a ťažko sa dalo sústrediť.
Na skúške bol pán profesor ohľaduplný a hodnotil hlavne pochopenie.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výklad obsahoval vše důležité ve stručné a pochopitelné formě. Jen by možná neškodilo, kdyby se pan profesor občas trochu usmál.
Author of entry is known to survey organiser, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan profesor je férový, odpoví na každý dotaz. Do přednášky však není moc zapálený, spíše to vypadá, že ho to moc nebaví.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Učivo bolo podané zrozumiteľne a prístup k študentom bol cez semester aj na skúške veľmi dobrý.
Author of entry is known to survey organiser, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vyučující je velice vstřícný a lidský.
prof. Ing. Jan Franc, DrSc. [32-FUUK], Seminar on Quantum Optics and Optoelectronics for Ph.D. Students [NOOE100, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 06.01.2025, 4. Year, Kvantová optika a optoelektronika, doctoral
Oba profesoři jsou moc hodní a kladou důležité otázky.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2024, 3. Year, Kvantová optika a optoelektronika, doctoral
Oba profesoři jsou moc hodní a kladou dobré otázky.
RNDr. Tomáš Kekule, Ph.D. [32-KVOF], Electricity and magnetism [NOFY018, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Skvělé ukázky pokusů s vysvětelním, co víc si na přednáškách může člověk přát?
RNDr. Tomáš Kekule, Ph.D. [32-KVOF], Optics [NOFY022, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vždy se zjevil a předvedl experimenty vždy, když jsem ztrácel pozornost. SKvělé zpestření výuky vždy doplnil stručným shrnutím.
doc. RNDr. Pavel Kocán, Ph.D. [32-KFPP], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 03.09.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Vůbec mi nevyhovoval styl cvičení, při kterém byli prakticky neustále studenti vyvoláváni k tabuli. Většina příkladů se řešila způsoby, které pro mě byly většinou nové a neintuitivní. Mnohem víc bych ocenil, kdyby cvičící ukazoval a objasňoval postup při výpočtech a studenty vyvolával třeba jen na dopočítání částí příkladů. Myslím, že by to navíc uspořilo, čas, kterého na konci semestru moc nebylo. Pozitivem byl způsob, jakým cvičící vysvětloval, ale uvítal bych, kdyby vysvětloval častěji. Zápočty byly férové a na hodinách se počítaly příklady, které směřovaly k obsahu zápočtových testů i písemné části zkoušky.
Student has disallowed display of personal data, 26.07.2023, 2. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Jako cvičící výborný, jsou ale problémy v toku informací směrem ke studentům - Pokud máte problém získat veškeré potřebné informace před/během/po cvičení (jako já), rozhodně to nikde nedohledáte. Na e-maily sice odpovídá, jenže většinou stylem "domluvíme se na cvičení".
Author of entry is known to survey organiser, 15.06.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Oceňuji, jak pan docent velice ochotně zodpoví na všechny dotazy a otázky a vysvětlí problematiku, na kterou se ptáme.
RNDr. Eva Kočišová, Ph.D. [32-FUUK], Optics [NOFY022, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Dobré vysvětlování příkladů a dobré testy s následným projitím chyb
Author of entry is known to survey organiser, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Paní doktorka byla vstřícná. Pamatovala si jména a snažila se vše vysvětlit tak, abychom to pochopili. Tempo za mě někdy pomalé, ale takto je to nejspíš určeno centrálně.
Mgr. Václava Kopecká [32-KVOF], Electricity and magnetism [NOFY018, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Skvělé ukázky pokusů a následné vysvětlení vždy zlepšilo přednášku.
doc. RNDr. Martin Kozák, Ph.D. [32-KCHFO], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan Kozák má poměrně rychle tempo, ale vše velmi dobře vysvětluje. K tabuli vyvolává po kolečku, ale vždy je nápomocen, člověk při počítání u tabule nemusí mít vůbec stres, tento cvičící jej vždy podpoří.
Pan docent je skvely.
Je velmi mily, u tabule povzbuzuje. Nekolikrat sem tam byla na zhruceni (kdysi sem tam zapomnela vzorec pro obsah kruhu) ale diky nemu sem sa nezhrutila :D.
Vrele doporucuju, oproti tomu co sem slysela i ostatnich cvicicich, s nim urcite vyhrajete.
Akorat by fakt nebylo od veci kdyby slozitejsi priklady pocital sam, osobne sem byla hodne zmatena kdyz uplne vsecko pocitali studenti s enom drobnym vysvetlenim od pana Kozaka. (vice sa k tomu vyjadruju u pripomince k predmetu, osobne si myslim ze toto neni az tak chyba pana Kozaka, ze zahadneho duvodu sa to timto zpusobem dela uplne v kazdem fyzikalnim predmetu).
Na vyuku pripraven byval, co vysvetlil on sem pochopila, popripade sa zeptala a on ochotne vysvetlil. Dochvilny byl. Moznost konzultaci existovala vzdy. Co sa tyce vztahu ke studentum, vzhledem k tomu, ze byl vzdy mily a slusny, neslo s nim nemit dobry vztah.
Student has disallowed display of personal data, 17.06.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vyučující rozuměl látce (což se u tohoto předmětu ukázalo jako ne úplně samozřejmost) a ke každému příkladu nám řekl teorii a jak by se měl řešit, pak pozval na samotné výpočty někoho k tabuli. Ale i když jsme si někdy nevěděli rady, pomohl nám. Navíc byl i otevřený konzultacím.
doc. RNDr. Martin Kozák, Ph.D. [32-KCHFO], Optics [NOFY022, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 26.01.2025, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pana Kozáka považuji za scchopného cvičícího. Vyvolává k tabuli, kde studentovi při výpočtu asistuje. Občas jsme se při cvičení zamotali, což přikládám tomu, jaké příklady se cvičí a že neexistují pořádně sepsaná řešení. Na tabuli taky probíhá jen samotné počítání, takže je vhodné mít při ruce otevřená zadání příkladů, aby se člověk orientoval v tom, co se vlastně počítá.
doc. RNDr. Jan Kunc, Ph.D. [32-FUUK], Optics [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan docent nás nechal počítat samostatně na tabuli, což je velmi dobré pro procvičení látky, ale zároveň nikoho netrápil a vždy včas poradil co dál.
doc. RNDr. Jan Lang, Ph.D. [32-KFNT], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pokud se nepletu, pan docent Lang cvičil elektřinu a magnetismus poprvé. Bohužel cvičení bylo z mého, i z pohledu lidí, se kterými jsem chodil, velmi špatné. Pan docent často nevěděl, jak příklady vypočítat, většinu cvičení provázela trapná ticha. Pan docent vždy řekl, ať jde někdo k tabuli příklad spočítat, ale nikomu se nikdy nechtělo, protože nikdo nevěděl jak a bohužel zůstal bez pomoci. Téměř žádný příklad se nikdy nedopočítal pořádně do konce a zůstalo více otázek než odpovědí. Z plného cvičení na začátku semestru zbylo ke konci už jen pár lidí a bohužel jsme často chodili ze cvičení spíše otrávení a frustrovaní. Alespoň dodám, že úplně ke konci to bylo o trochu lepší ale podle mého názoru stále velmi nedostatečné.
Student has disallowed display of personal data, 30.08.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Domnívám se, že se pan docent na přípravu absolutně vykašlal. Když jsme za ním přišli s tím, že nerozumíme návaznosti cvičení na přednášky a že nám to dělá problém, tak se tomu začal smát (což u něj nebylo myšleno jako výsměch, ale ničemu to stejně nepomohlo). Často vůbec netušil, proč se něco počítá tak, jak se počítá, když jsme se ho dotazovali. Často také mlčky stál a koukal zmateně do svých poznámek, čímž se ztratila tak polovina času na cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Myslím si, že cviká trvajú dosť dlho na to, aby sa stihli prepočítať viac než 2 príklady. Keby tie príklady boli vysvetlené aspoň tip top, ale neboli a často som odchádzal ešte viac zmätený. Samozrejme, že potom ľudia nechcú chodiť k tabuli, lebo je to ako za trest, keď človek nerozumie čo má robiť a dostane také vysvetlenie, že vôbec.
Author of entry is known to survey organiser, 23.07.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Snažil sa čo to šlo... lenže väčšinou to nešlo. Na hodinách sme preberali "bare minimum", teda len príklady, ktoré mali byť typové na zápočtových písomkách, avšak ani tie sme nestihli všetky. Tempo bolo veľmi pomalé a často sme sa zasekávali na blbostiach.
Inak bol vyučujúci milý a komunikoval s nami.
RNDr. Pavel Malý, Ph.D. [32-FUUK], Introductory Seminar on Optics [NOFY010, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Obrovský pedagogický talent, rozhodně dobře doplňoval hlavního přednášejícího. Přestože vedl přednášky na složitá témata (Úvod do kvantové optiky a Koherence), celou dobu jsem z nějakého důvodu věděl kam směřuje (což leckdy není automatické). Přednášku často prokládal závěry experimentálního výzkumu, což bylo velmi přínosné.
Pokud zapracuje na úhlednosti písma (někdy se to opravdu nedalo číst), dovedl bych si ho představit i jako přednášejícího hlavního kurzu Optika nebo alespoň jako cvičícího.
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Introductory Seminar on Electrodynamics [NOFY011, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Jako na přednášce skvělý a vše podáno velmi velmi zajímavě.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Veľmi zaujímavý predmet, človek sa dozvie veľa zaujímavostí a štýl pána profesora Malého je veľmi príjemný a zaujímavý. Štýl pána profesora Malého pripomína "Feynmanovsky" štýl výuky, čo hodnotím veľmi kladne. Navyše pán profesor je veľmi milý, príjemný,zábavný a nápomocný
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Electricity and magnetism [NOFY018, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan profesor Malý se velmi snaží látku vysvětlit. Bohužel si zbytečně s sebou nevezme žádný pomocný tahák, poznámky nebo cokoliv, čeho by se mohl uchytit. Vše se snaží odvodit z hlavy na místě, což není špatné, ale pan profesor se velmi často do odvození zamotá, hledají se potom chyby ve výpočtech a na konci tak nevyplyne tolik podstatná myšlenka dané přednášky. Velmi by pomohl třeba jen jeden papír, kde bude vše napsané, a když se člověk ztratí, hned se má o co opřít. Často se tedy přetrhne nit výkladu a hůře se potom navazuje. Ušetřený čas by poté mohl být například využit pro nějaký ukázkový příklad, který pomůže lépe se sžít s nově odvozenou rovnicí.
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan Malý sice tématu, jak se zdá, rozumí, ale většinou nemá připravené žádné prezentace ani jiné podklady, což zákonitě vede k lehce zmatečnému zápisu na tabuli, navíc se spoustou chyb (např. při složitém derivování), na druhou stranu se ovšem vždy dojde ke správnému výsledků a celkem slušnému vysvětlení látky.
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Dokonalý přednášející. Strašně miloučký, skvěle vysvětluje i dost komplikovanou látku a na každé předášce se ukáže s úměvem a nadšením pro vlastní předmět. Na zkoušce se není čeho bát, potom co projdete psaným testem je to příjemný zážitek. Přednášející poslouchá s našením, neponižuje (samozřejmě opravuje) a doptává se v klidu a mile.
Student has disallowed display of personal data, 30.08.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi sympatický a milý přednášející, kterého jsem měl rád. Jediná poznámka – kdyby se pan profesor občas nebál vytáhnout své poznámky a přepisovat věci z papíru, je to mnohem lepší varianta, než se pak v technikáliích zbytečně zamotat, a nikoho to nijak nepohorší.
Ocenuju ze pan Maly je vzdy pozitivni, mily, ochotny odpovidat na dotazy. Mozna by vsak mohl (ac je velmi obdivuhodne ze dokaze vest prednasku naprosto bez jakychkoli poznamek) si aspon trochu predpripravit vypocty apod aby mohl uprostred vypoctu zjistit ze treba nekde v derivovani nastala chyba, obzvlast pro nas se sesity bylo obcas uz trochu komplikovane sa pak v poznamkach vyznat.
Ocenuju dale velke mnozstvi vtipku apod, protoze to cloveku hodne pomoze si ucivo zapamatovat.
Vyklad byl zabavny a nechybely experimenty a fyzikalni vysvetleni odvozenych vztahu.
Pan prednasejici je dochvilny, vztah ke studentum mel myslim dobry.
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Pán profesor je skvelý učiteľ. Často sa stávalo, že chcel niečo zjednodušiť, oindexoval to divne a každý bol zmätení :D.
Bolo ale skvelé, že pán profesor nikdy nemal problém odpovedať na otázky a stále nám všetko sa snažil vysvetliť aj keď sme sa to isté pýtali už tretí krát.
Táto skúška bola asi najlepšia a najférovejšie hodnotená, pochopil som na nej veci, ktorým som nerozumel, čiže super.
Student has disallowed display of personal data, 10.08.2024, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Príjemný vyučujúci. Ocenujem väčší dôraz na fyziku než matematiku. Tiež mi vyhovovalo zoznámenie sa najprv s problémom až po tom vydieť jeho riešenie. Tiež sa mi páčili otázky ohľadom zoznámenia sa s matematickými konceptami pred ich použitím.
Profesor Malý se výborně orientuje, ovšem občas se mu povede zmást nejen posluchače, ale i sebe. Každopádně se vždy opraví, takže nehrozí nějaké větší nedorozumění. Průběh zkoušky mi přišel spravedlivý, ale čekání na ústní část se může dost protáhnout.
Pan profesor moc milý, vše vysvětlil srozumitelně, z přednášek jsem měla dobré a plně dostačující materiály
Adam Kutálek, 27.06.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan Malý je osobnostně velmi vřelý, vstřícný a milý. U tabule se při odvozování občas zdánlivě zasekne, či začne zmatkovat, avšak většinou zřejmě proto, že v reálném čase přemýšlí nad tím, jak probíranou látku pokud možno co nejnázorněji vypodobnit. I přesto je jeho přednes poutavý a já osobně jsem ho již nejednou nefyzikům představoval jako "Boha situační komedie".
Disponuje kvalitními materiály, které velmi dobře kopírují jeho přednášky, které běžně v časovým odstupem zveřejňuje na Moodle; tyto materiály jsou skvělé pro případ, že si potřebujete doplnit něco, co jste na přednáškách nepochytili, nebo při přípravě na závěrečnou zkoušku.
U zkoušky samotné je pan Malý velmi přátelský a velkorysý; mně osobně tento přístup velmi pomohl se stresem, který jsem v těchto chvílích pociťoval.
Pevně věřím a doufám, že on i jeho ukazovátko budou funkční ještě dlouhou dobu.
Student has disallowed display of personal data, 17.06.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výklad byl srozumitelný i přes rychlé tempo (které je pochopitelné vzhledem k množství probíraného učiva). Vyučující byl velmi vstřícný, co se týče celé organizace výuky.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pán profesor je vynikajúci prednášajúci. Veľmi milý, príjemný a zábavný. Reaguje na každý dotaz a študentovi vždy ochotne a dobre objasní dotaz. Pán profesor má "Feynmanovský" štýl učenia, čo je úplne skvelé
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Optics [NOFY022, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednášející se maximálně snažil celý předmět zpříjemnit přátelským výkladem v průběhu celého semestru. Dalo by se asi říci, že jsme si semestr oboustranně užili. Přestože rozvržené 3 hodiny byly dost pro nás i pro přednášejícího. Obzvlášť dobrý výkon předvedl v přednášce po nemoci, kdy mu podle jeho slov "chyběla optika" (téma vícesvazková a mnohosvazková interference).
Na zkoušce je velmi vstřícný, což kompenzuje náročnou početní část zkoušky a zápočet.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan prof. Malý optice velmi rozumí. Občas má nepořádek na tabuli a při odvozování či kreslení obrázku se místy splete. U zkoušky je velice hodný a člověku pomáhá, než aby ho shazoval.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Mám pana profesora rád, přestože je výklad občas trochu neuspořádaný. Co bych mu ale vytknul, je forma digitálních prezentací – ve změti náhodně poskládaných vzorečků na bílém pozadí je často těžké se zorientovat, i když je pan profesor naživo komentuje. Obecně mi přišly části přednášené za použití prezentací mnohem méně srozumitelné, než látka probíraná za psaní na tabuli. Na druhou stranu oceňuji, že byly všechny prezentace dostupné volně na moodlu.
U zkoušky byl pan profesor hodný a otázky byly věcné a rozumné.
Pan profesor Malý dává do přednášek všechno a je vidět, že mu na nich opravdu záleží, stejně jako na studentech, což je vidět hlavně u zkoušky. K přípravě na zkoušku doporučuji jeho knihu, protože moje zápisky z hodin bych bez ní asi často nebyl schopen rozluštit.
Samotnou kapitolou jsou pak prezentace, kdy se přechází z psaní na tabuli k laserovému ukazovátku. Jelikož jsou prezentace strohé, zatímco komentář pana Malého obsáhlý, složitě se píšou poznámky a většinou jsem jen poslouchal.
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Seminar on Quantum Optics and Optoelectronics for Ph.D. Students [NOOE100, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 06.01.2025, 4. Year, Kvantová optika a optoelektronika, doctoral
Oba profesoři jsou moc hodní a kladou důležité otázky.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2024, 3. Year, Kvantová optika a optoelektronika, doctoral
Oba profesoři jsou moc hodní a kladou dobré otázky.
RNDr. Peter Matvija, Ph.D. [32-KFPP], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 21.08.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Každé cvičenie bolo veľmi dobre pripravené a vždy mal pre nás pripravené aj čosi navyše (preto sa cvičenia skoro vždy pretiahli, ale z dané veci boli naozaj iba pre tých, čo mali záujem a neboli potrebné na zápočet). Prepracovaný systém na získanie zápočtu - dobrovoľné (a zaujímavé) domáce úlohy, body za aktivitu,... Veľmi príjemý prístup, každá otázka bola zodpovedaná a ozaj mu šlo o to, aby sme si odniesli čo najviac (nielen z elektromagnetizmu).
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Nejlepší cvičící, jakého jsem kdy měl. Když jde člověk počítat k tabuli, tak i když neví, tak mu pan doktor poradí a naučí ho to spočítat. Umí vše velmi jednoduše vysvětlit a je velmi milý a ochotný.
doc. RNDr. Tomáš Ostatnický, Ph.D. [32-KCHFO], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Dušan Minárik, 23.07.2024, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pôvodne ani nie som zapísaný na túto paralelku, no keď som videl, čo za hrôzy sa diali na našom cviku, tak som si našiel túto alternatívu.
Najlepšie rozhodnutie za tento semester. (podotýkam, že v priebehu semestra toto rozhodnutie učinilo nemálo ľudí)
Pan docent je charakter, riešil s nami príklady, ktoré síce boli spoločné pre všetkých, ale občas ich vedel poriadne rozpitvať a ukázať nám fyzikálnu podstatu príkladu, prípadne aj rôzne spôsoby riešenia.
Je vidieť, že mu naozaj ide o to, aby sme látku dobre chápali. Bez toho to nejde. Prísť bez prípravy na jeho hodiny znamená smrť. Ale ak prídete pripravení, tak ste ready aj na tie deadly zápočty.
Je taktiež veľmi ochotný. V priebehu semestra nám odpadli 2 hodiny po sebe, a tak nám zaobstaral náhradnú hodinu. Na konci semestra keď už nemusel po našich cvikách prednášať s nami ostal dobré 2 hodiny a odpovedal na naše otázky.
+rep: V priebehu hodiny občas nastal nečakaný "story time", kde sa rozoberal život a jašteričky. Chodil vo funny pantofliach xd
Vynikajúci cvičiaci na Elmag, vždy sa snažil veľmi intuitívne vysvetliť látku, čo síce zabralo viacej času ako napríklad u iných cvičiacich, ale zato mám pocit, že mám z cvičení o dosť hlbšie chápanie preberanej látky.
doc. RNDr. Tomáš Ostatnický, Ph.D. [32-KCHFO], Optics [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
U cvičícího bylo vidět, přestože reakce posluchačů byla často slabá a nechápavá, že se snaží probíranou látku vysvětlit. Na všechny dotazy se snažil vstřícně odpovědět. Bohužel cvičení bylo rozvrhnuto pozdě večer, což se negativně projevilo nejen na naší pozornosti, ale i na úrovni výkladu cvičícího. Musím ale ocenit, že počítání vždy proložil nějakým experimentálním odůvodněním.
Zpětně bych asi osobně ocenil, kdyby se na cvičení místo těch nejsložitějších konceptů probíraly spíše ty jednodušší.
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Som rád, že som si pana docenta zvolil za cvičiaceho, pripravil nas na zložite priklady ale občas vysvetloval veci priliš komplikovane v porovnani s prednaškou, napriklad Fabry-Perotov etalon som na prednaške a z knihy pochopil, ale na cviku som netušil čo sa deje.
Inak velmi dobre vysvetlene priklady.
Ocenili by sme zoznam prikladov, ktoré sú typové.
prof. RNDr. Ivan Ošťádal, CSc. [32-KFPP], Electricity and magnetism [NOFY018, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 03.09.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Přednášky se mi moc nelíbily. Většinou mi nebylo úplně jasné, kam výklad směřuje, místy to bylo z mého pohledu značně chaotické. Chyběl mi plán, podle kterého by bylo od začátku semestru jasné téma jednotlivých přednášek ideálně s odkazem na spolehlivý zdroj. To by mi umožnilo si dopředu látku alespoň trochu projít. Při prvním poslechu pro mě bylo těžké držet krok s přednáškou. Hlavním učebním materiálem, který z velké části odpovídá sylabu, je učebnice, ve které je až neuvěřitelně velké množství chyb. To vůbec nic neulehčovalo. Naopak mi na konci semestru pomohly záznamy přednášek z předchozích let, protože v té době už jsem se v látce trochu orientoval.
Student has disallowed display of personal data, 21.08.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Príjemné a zaujímavé prednášanie, aj keď často sa na tabuli pri objavili chyby. Prístup ku študentom bol prívetivý a skúška férová.
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Veľká zhovievavosť u skúšky
Student has disallowed display of personal data, 26.07.2023, 2. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Možná je to mnou, ale nepodařilo se mi z přednášek získat dostatečný přehled. U zkoušky je pan profesor velmi férový, chápe, že se po jednom semestru nedá očekávat příliš hluboká znalost...
Author of entry is known to survey organiser, 03.07.2023, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Odceňujem pomalšie tempo vedenia prednášok, takže som nemal problém stíhať. Občas to ale spôsobovalo stratu pozornosti. Samotný výklad bol však trochu monotónny a tým aj chaotický. Bolo ťažké rozlíšiť, či sa práve odvodzujú vzorce alebo počíta príklad. Takisto to bolo pri rozlišovaní kĺúčových konceptov od doplňujúcich poznámok. Prednáška sa však dobre zhodovala so skriptami, čo pri učení dosť pomáhalo. Pôžiadavky ku skúške boli primerané a prístup pri skúšaní férový.
Author of entry is known to survey organiser, 15.06.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Na přednášce jsem výkladu pana profesora příliš nerozuměl. To se ale zlepšilo, když jsem si látku nastudoval pomocí literatury a pustil si ze záznamu přednášky z roku 2021. Celkově mi sice výklad moc nevyhovoval, ale oceňuji krom sdílených materiálů z distanční výuky ještě férovost u zkoušky.
doc. RNDr. Jakub Pšenčík, Ph.D. [32-KCHFO], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičící nebyl špatný a vše vysvětlil správně, bohužel cvičení mi připadalo zmatené. Občas jsem ani nevěděla, jaký příklad počítáme a nebo jsme počítali něco jiného než jiné skupiny. Na to, že byly společné zápočty tak by měly být i stejné příklady na cvičení.
doc. RNDr. Jakub Pšenčík, Ph.D. [32-KCHFO], Optics [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Doc. Pšenčík je lidský a přátelský člověk. Co bych vytknul: i přes přípravu na papíře často udělá při úvodním vysvětlování chybu a pak ji hledá, čímž ztrácíme čas. Přijde mi, že jsme nepropočítali dost příkladů nutné k zvládnutí zápočtového testu. Student si musel propočítat další příklady navíc. Co oceňuji je fakt, že když pan doc. nevěděl odpověď na otázku, připravil si odpověď na další hodinu.
Mgr. Václav Římal, Ph.D. [32-KFNT], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Neučil ma
Student has disallowed display of personal data, 10.08.2024, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňujem komunikáciu, čas a trpezlivosť študentom aby si bol istý, že všetci pochopili a súhlasia s riešením.
prof. RNDr. Ondřej Santolík, Dr. [32-KFPP], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Najlepší cvičiaci, bezkonkurenčne
Author of entry is known to survey organiser, 03.07.2023, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Za mňa zatiaľ asi najlepší cvičiaci na matfyze. Cvičenia prebiehali v príjemnej atmosfére. Na začiatku sme vždy podrobne prepočítali príklad z dú. Nasledovalo krátke zhrnutie učiva z prednášky a potom počítanie ďalších príkladov. Všetko počítali študenti pri tabuli a dosatatočne pomalým tempom. Pánovi profesorovi naozaj záležalo na tom, aby sme učivu dobre porozumeli. Akúkoľvek nejasnosť vedel uspokojivo vysvetliť. Nevýhodou pomalšieho tempa bolo, že sme nestihli prepočítať všetky príklady zadané prednášajúcim. Do zápočtových písomiek boli vyberané príklady z prepočítanej sady.
prof. RNDr. Helena Štěpánková, CSc. [32-KFNT], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Neučila ma
Author of entry is known to survey organiser, 23.06.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Paní profesorka je velmi milá, ochotná a chápající vyučující.
doc. RNDr. František Trojánek, Ph.D. [32-KCHFO], Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Docent Trojánek umí látku vysvětlit, ale průběh cvičení, kdy nechává řešení úlohy na (dost často) zmateném studentovi, mi úplně nevyhovovalo a myslím, že kdyby příklad řešil se studentem, místo toho, aby pak zpětně hledal chybu, bylo by to přínosnější.
Trochu chaos, ale jinak velmi pohodový přístup, u tabule všem pomáhal, takže to nebyla tak stresující záležitost :)
Adam Kutálek, 27.06.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan Trojánek má velmi dobrou vlastnost v tom, že studenta zbaví stresu stát před tabulí. I když je člověk na cvičení vyvolán k tabuli (což je standardní formát jeho cvičení), ví, že s radami pana Trojánka to vždy nakonec nějak dovede ke zdárnému konci.
Na druhou stranu mi jeho přístup někdy přišel až příliš volný. Spousta příkladů končila slovy "no... a to už by se pak dopočítalo" nebo "ano, to je správně" a přitom často chyběla potřebná vysvětlení či probírání kroků řešení. Tento problém bohužel většina studentů pocítí až při přípravě na závěrečný zápočtový test, či na zkoušku.
doc. RNDr. František Trojánek, Ph.D. [32-KCHFO], Optics [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.01.2025, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vždy vysvětlil a dodal zajímavé nadstavby. Jako jediný ze cvičících měl MOODLE, což velmi usnadnilo učení na písemky a zkoušku. Zároveň je velmi fajn a nikdy nikoho nenutil chodit k tabuli. Pokud člověk u tabule nevěděl tak mu pomohl a dovysvětlil. Velmi si tohoto přístupu vážím.
RNDr. Martin Veis, Ph.D. [32-FUUK], Optics [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výborný cvičící. Látku umí srozumitelně vysvětlit. Velmi oceňuji vstřícnost při hledání alternativních termínů písemek v případě nemožnosti se zůčastnit řádného termínu.
RNDr. Jakub Zázvorka, Ph.D. [32-FUUK], Introductory Seminar on Optics [NOFY010, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi vstřícný a příjemný vyučující. Poznámky píše velmi přehledně a s ochotou odpovídá na dotazy. V podstatě si nemám co se týče výuky v prosemináři na co stěžovat. Líbily se mi také zápočtové prezentace, které byly zajímavé. Děkuji za záživný proseminář, který rozumně kombinoval rozšíření obzorů a výpočty.
Comment on course, Introductory Seminar on Optics [NOFY010, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Výborný předmět, který hezky doplňuje hlavní přednášku. Prochází zajímavá témata, nebo se na probíraná témata dívá jinou optikou. Povedeně sestavený sylabus, přednášející to umí skvěle předat.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Zajímavý proseminář. Řekl bych že není až na tolik rozšiřující k přednášce. Spíše přináší nové a prohlubující znalosti. Hodí se speciálně pro lidi s alespoň jistým zájmem o optiku. Je však ale rozhodně možnost probrat i přímo témata z přednášky.
Comment on course, Introductory Seminar on Electrodynamics [NOFY011, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Super předmět pokud se chcete dozvědět něco navíc a dostat k tomu vysvětlení.
Student has disallowed display of personal data, 28.08.2024, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Extra věci, které by se nestíhali ve výuce - blesky, úvod do relativistických maxwellek, rovnice šíření elektřiny ve spec. případech apod.
Velmi poutavě předloženo něco navíc, čímž si člověk i procvičí využití rovnic v klasické přednášce.
mezi přednáškami většinou návaznost není, takže nevadí, pokud člověk chyběl nebo se nechytá.
zápočet domácí, obtížnostně spíš lehčí, ale není potřeba stěžovat
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Veľmi zaujímavý predmet, človek sa dozvie veľa zaujímavostí a štýl pána profesora Malého je veľmi príjemný a zaujímavý. Štýl pána profesora Malého pripomína "Feynmanovsky" štýl výuky, čo hodnotím veľmi kladne. Navyše pán profesor je veľmi milý, príjemný,zábavný a nápomocný
Student has disallowed display of personal data, 21.08.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
zaujímavé témy, niekedy pomohli pri hlbšom pochopení main predmetu Elektomagnetizmu
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Niekedy až príliš nudný výklad. Ocenil by som viac slovného výkladu a menej odvodzovania a písania zápiskov
Comment on course, Electricity and magnetism [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na cvičení se mi líbili spravedlivé zápočty a taky možnost si je dvakrát opravit, nebo spíše doplnit body pro zápočet.
Student has disallowed display of personal data, 30.08.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Absolutní katastrofa. Příklady na cvičení byly zcela trikové a často uvažovaly "nějaké zřejmé zjednodušení", které ale zřejmé nikdy nebylo. Na cvičeních se jelo tristně pomalým tempem, protože pan cvičící polovinu času stál a zíral do papíru. Na hodinách se tak stihla udělat bez nadsázky nanejvýš polovina příkladů, než na ostatních cvičeních. Cvičící často nebyl schopen vysvětlit, co počítá a proč to tak počítá, vypadal, že tomu sám nerozumí. Navíc místo, aby u tabule počítal on a vzorové přiklady nám ukázal, počítali jsme postupně mi, kteří absolutně netušili, co dělat, akorát jsme se do toho zamotali a nic nám to nepřineslo. Kdybych si po dobu cvičení počítal přiklad sám doma, naučil bych se mnohem víc. Z testů jsme navíc byli všichni extrémně vystresovaní, protože jsme ničemu nerozuměli. Navíc první test byl naprostá podpásovka. Časově se to nedalo stihnout, výsledky třídy byly příšerné. Náročnost zkouškových testů se velmi výrazně lišila podle toho, který cvičící test připravoval. To bylo nespravedlivé. Obecně se na každém cvičení jelo úplně jiným tempem a počítaly se jiné příklady. Pro mě zatím nejhorší cvičení na matfyzu.
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Chodil som na 2 cviká a ten rozdiel medzi nim bol brutálny. Nie je možné, aby som sa na jednom naučil 5x viac než na druhom. Tento rozdiel medzi cvičiami bol aj strašne cítiť na zápočtoch a skúškach. Bolo vidno, že ľudia, ktorí majú slabších cvičiach, tak na ťažkých zápočtoch a skúškach to majú ťažšie. To mi príde nefér a každý by mal mať proste rovnaké štartovacie podmienky.
Student has disallowed display of personal data, 10.08.2024, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Úlohy zodpovedali náročnosti a spôsobu samotnej písomnej skúšky. Hodil by sa klúč správnych odpovedií k jednotlivím úlohám.
Author of entry is known to survey organiser, 23.07.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Slabá časová dotácia. Príkladov je veľa a keď sa na hodine na niečom zaseknete viac krát, ten čas potom koncom semestra chýba a niektoré oblasti sme nestíhali prebrať tak podrobne, ako by bolo nutné na úspešné zvládnutie zápočtov. Je potrebné veľa doma počítať... to by samo o sebe nebol problém, avšak počas semestra mi chýbal dobrý zdroj príkladov. Sedlákova storočná zbierka bola priam antická, väčšina príkladov neriešiteľná bez odbornej pomoci a riešenia vzadu buď chýbali alebo niekedy boli dokonca chybné.
Na konci semestra sa mi veľmi osvedčila stránka reseneulohy.cz
V prve rade reknu, ze by mel vyucujici na tabuli pocitat sam. Od neho to kazdy pochopi, on tomu rozumi, desitky let sa tomu venoval a je schopny to vysvetlit tak, aby to studenti pochopili. Student, ktery ted cely rozklepany vstal z lavice, zoufale kouka stridave na tabuli a na vyucujiciho a marne si snazi vzpomnet, jakze to vlastne zni Gaussuv zakon, ovsem nevysvetli nikomu nic. Naopak tento zpusob vyuky nas vsechny stresoval a matl. Nejhorsi pak byli lidi, ktere predmet bavil natolik, ze si pocitali doma. Ti potom vyskocili celi nadseni, celu tabulu popsali klikihakama a pak sa vlastne zjistilo, ze stejne spatne! A uz ani chudak pan cvicici nevedel jak z toho ven.
Myslim ze by mel cvicici kdyz uz, spocitat jeden priklad a pak treba podobny prenechat dobrovolnikovi. Neni duvod trestat studenty za ucast, v dusledku toho tam nekteri (treba ja) uz pak ani nechodili a pak sme to nezvladali.
Ocenuju teoreticky uvod ktery nam byl obcas poskytnut, ten mohl pomoct ke zorientovani se. Predmet by mohl byt zajimavy kdyby clovek celu hodinu nedufal, ze ho cvicici nevyvola a nevenoval veskeru energii tomu. Totez k podnetnosti.
Narocne bylo zejmena ziskat zapoctu. Ackoli naprosto nebyla vyzadovana ucast, o to prisnejsi byly testy. Ty byly tak narocne, ze i presto, ze podminky byly na prvni pohled velmi mirne (20 bodu ze 60, pricemz dva testy sa pisu v semestru a dva ve zkuskovem a vsecky su za 15), byla spousta z nas co mela problemy ziskat zapocet uz v semestru, byli takovi co ho meli dokonce problem ziskat i v tom zkuskovem (ja sama sem ho mela taktak). Rozhodne ale nekritizuju narocnost testu, spise si myslim, ze by nebylo od veci vest predmet tak, aby nebylo tak tezke je zvladnut (viz vyse).
Usporadanosti ani provazanosti mezi prednasku a cvicenim sa ale nic vytknut neda.
Úroveň obtížnosti testu byla znatelně vyšší než úroveň obtížnosti probíraných na cvičení. Celkově narozdíl od matematických předmětů, kde k přípravě na zápočet úplně dostačovaly materiály ze cvičení, zde mi přišlo, že pro úspěšné napsání zápočtu bylo potřeba počítat příklady z více externích zdrojů.
Adam Kutálek, 27.06.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Cvičení je velmi dobré na osvojení si základních schopností počítat příklady v oblasti elektromagnetismu. Pokud chce však student získat zápočet nebo uspět u zkoušky, bude muset hodně napočítat i ve svém osobním čase.
Hodiny přestavují dobrý základ ohledně tematických okruhů, které by měl student ovládat, ale pokud student není v tomto směru již znalý a zkušený, bude muset patřičný skill nasbírat sám.
Student has disallowed display of personal data, 17.06.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Bylo by lepší mít nějaké konkrétní sjednocené materiály pro výuku. Sbírku úloh si pro předmět sehnal málokdo.
Student has disallowed display of personal data, 17.06.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na cvičeních jsme se střídali u tabule, ale i když někdo nevěděl, jak daný příklad spočítat, vyučující mu pomohl ke správnému řešení dojít. Bohužel se ale několikrát stalo, že jsme došli ke špatnému výsledku a nikdo nevěděl proč. Jednou jsme po cvičení dostali elektronicky řešení daného příkladu, což nám velmi pomohlo, ale jinak určité příklady zůstaly nedořešené. Kvůli následné přípravě ze zápisků z cvičení k zápočtovým testům bych ocenila nějaké souhrnné řešení počítaných příkladů. Dále bych ocenila použití jiné sbírky jako zdroje příkladů (např. elektronické: reseneulohy.cz, kde jsou podrobně a srozumitelně rozebraná řešení), protože se často stávalo, že řešení určitých příkladů jsme museli dávat dohromady ze zápisků z několika cvičení s různými vyučujícími a řešeními v použité sbírce (tam se často přeskakovaly velké části výpočtů s tím, že to je triviální, až na to, že to triviální vůbec nebylo).
Author of entry is known to survey organiser, 31.05.2024, 1. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Predmet by mal mať viac hodín cvičení, inak sa to berie dosť "letem světem". Ale samotné cvičenia boli koncipované veľmi zrozumiteľne.
Student has disallowed display of personal data, 21.08.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Často sme sa na cvičení ocitli pred prednáškou, ale nerobilo to problémy - veľa vecí bolo dokonca lepšie takto podané. Príklady, ktoré sme riešili dostatočne pripravili na zápočet aj skúšku. Veľmi zaujímavé témy.
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Super, podstatné informácie boli odovzdané, čo je to najhlavnejšie
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na rozdíl od cvičení z mechaniky v prvním semestru jsme se příklady opravdu naučili na cvičení počítat a dělalo se i víc typově stejných příkladů, vždy jsem si ze cvičení něco odnesl.
Author of entry is known to survey organiser, 15.06.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Zatímco v sylabu stálo "Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na cvičení", v anketách ke cvičení, že zápočtové písemky jsou dobrá příprava na zkoušku, na první přednášce pan Ošťádal zopakoval, že pro zápočet je třeba aktivní účast na cvičení, pak na prvním cvičení nám doc. Kocán sdělil, že budeme psát dvě zápočtové písemky. Přibližně v půlce semestru se nás pak Ošťádal ptal, jak se nám dařilo při zápočtových písemkách. Byl jsem z toho úplně zmatený.
Comment on course, Electricity and magnetism [NOFY018, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Bohužel byla pravděpodobně velmi špatná komunikace mezi cvičícími a přednášejícím. Po prvním napsaném zápočtu vznikl chaos, kdo nám vlastně ukáže výsledky. Tím, že každou úlohu opravoval jiný cvičící, se téměř nedalo zpětně na nic zeptat. Jiné zápočty (nevím jistě, jestli to byl druhý, nebo první opravný) se konzultovali hromadně v podobě cca 50 studentů na 3 pedagogy. První opravný termín si potřebovali napsat prakticky úplně všichni. Sčítání bodů z opravných termínů je velmi velkorysé, je ale otázkou, jestli je počet zápočtů, či bodování během semestru vhodně zvolené.
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2024, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Předmět je to nejen povinný, ale i strašně zajímavý, podle mě mnohem lepší než mechanika. Více pokusů je samozřejmě taky velký bonus.
Student has disallowed display of personal data, 30.08.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednášky se mi obecně vcelku líbily, i když se mi občas zdály chaotické (zamotání se v odvození apod). Obecně nemám rád, když přednášející používá prezentace, většinu informací pak nestíhám pochytit. Co bylo ale naprostým fiaskem, je komunikace přednášejícího se cvičícími, neboď cvičení byla absolutně chaotická, na přednášku navazovala nesrozumitelně a testy se mi několikrát zdály zkrátka jako "podpásovka".
Predmet je vcelku zajimavy, jeho nejvetsi chybou vsak je, ze pocita se znalostmi (matematickymi) jez my jeste nemame, proto si myslim ze by sa mel probirat pozdeji a v prvaku misto toho treba dat vic matematiky.
Podnetny je, ale pro nedostatek popsany vyse je bohuzel velmi narocny.
Usporadanost temat smysl dava a prednaska i cviceni jsou provazane dobre (a kdyz cviceni prednasku trochu predbehlo, bylo to na zacatku obstojne dohnano teoretickym zakladem potrebnym k vypoctum).
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Predmet bol veľmi zaujímavý. Veľmi mi prekážalo, že elektrinu som pochopil, až v polke magnetizmu, ale to mohlo byť mnou a nie ako sa to vyučuje. Zhodnotiť náročnosť predmetu je veľmi divné, keďže každý cvičiaci vyučoval úplne inak a potom tak vyzerali aj zápočty a skúšky. Bolo by dobré, keby sa obtiažnosť nejako zjednotila. Kľudne nech to je náročnejšie, ale nech potom aj všetci cvičiaci sú na to pripravení, pretože som chodil na 2 cviká a ak by som chcel ich porovnať, tak to bol taký rozdiel v kvalite a kvantite naučenia, ako medzi vedomosťami mojimi a nejakého profesora :D.
Adam Kutálek, 27.06.2024, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Předmět je velmi zajímavý, avšak je zde kladen důraz na průběžnou a samostatnou práci studenta (což nevnímám jako negativum, spíše varuji budoucí žáky). Je velmi možné, že vztah mezi jednotlivými kusy látky pochopíte až ve zkouškovém období.
Cvičení a přednášky bohužel navazují spíše volně. Někdy počítáte věci, které na přednášce doposud nebyly zavedeny, jindy se zabýváte problematikou, která na přednáškách zdánlivě nezazněla. To se však silně odvíjí od cvičícího, který si mimo hlavní kostry cvičení může zbytek upravit na tělo.
Student has disallowed display of personal data, 17.06.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji dostupnost všech materiálů k předmětu na Moodlu. Přednášky byly srozumitelné a příklady, probírané na cvičeních, byly víceméně synchronizované s probíranou látkou.
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2023, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Ocenil by som lepšiu kvalitu výkladu, hlavne jeho systematickosť a usporiadanosť
Student has disallowed display of personal data, 26.07.2023, 2. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Téma je velmi rozsáhlé a složité. Je těžké látku za jeden semestr opravdu pochopit. Nepomáhá ani to, že k předmětu nejsou oficiální skripta.
Comment on course, Optics [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Cvičení z optiky mi toho moc nedalo. Obecně nebylo v moc velké shodě se zápočtovými testy (na naší paralelce se prakticky úplně přeskočily Fresnelovy vzorce). Většinu příkladů jsem pochopil až druhotně z řešení uvedeného ve výchozí sbírce (Příklady z Optiky). Cvičící často na cvičení přinášel ještě komplikovanější varianty příkladů uvedených ve sbírce, což mi nic nepřineslo, jelikož jsem nechápal ani základní koncepty.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení probíhaly standardně - tedy učitel vysvětlil potřebnou teorii a vzorce a pak studenti chodili počítat příklady k tabuli. K optice se používá historická sbírka příkladů Kolovrat, která obsahuje spoustu příkladů, ne však už jejich vzorová řešení, často jsou řešení neúplná nebo nepochopitelná. Student se tak musí spoléhat na svoje zápisky.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Je opravdu nešťastné jak jsou příklady z naskenovaného textu psaného na psacím stroji. Značení není úplně konzistentní s přednáškou a kvalita textu není zrovna nejlepší co se týče bějaké čitelnosti.
Kombinace cvičení z optiky po přednášce z optiky a analýzy byla extrémně náročná a vedla k tomu, že cvičení začínala pozdě, přičemž únava byla patrná i na cvičích, natož na studentech.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení bylo dostatečnou přípravou na zkouškovou písemku.
Author of entry is known to survey organiser, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Příklady jako ze střední školy, akorát jsme si občas odvodili vzorečky. Často jsme museli počítat číselně, což není příjemné.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Všetky cviěnia šli podľa rovnakých materiálov, čo urobilo prípravu na skúškový test jednodušiu. Myslím, že boli pokryté všetky témy dostatočne a veľa z príkladov bolo názorných pre lepšie pochopenie teórie z prednášok.
Author of entry is known to survey organiser, 06.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Mnohdy mi přišlo že jsme vlastně počítali příklady ze střední školy. Ikdyž si jsem plně vědom že na toto téma se moc příkladů vypočítat nedá (a nebo jsou až tak složité že nám je díkybohu nedali), ocenil bych asi něco trošinku složitějšího
Student has disallowed display of personal data, 20.01.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení s panem Dědičem bylo velmi užitečné. Místy jsme sice jeli pomaleji, ale učivo jsme stihli a všichni tomu rozuměli.
Comment on course, Optics [NOFY022, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Navazující kurz hlavní fyziky s průměrnými přednáškami. Osobně mě probíraná látka moc nezaujala (což ale není chyba přednášejícího). Sylabus je extrémně široký, což v praxi vypadá tak, že jakmile začne být dané téma zajímavé, přechází se na další. V průběhu semestru mi tak přišlo, že celá optika je o tom, že se snažíme najít průběh intenzity světla na stínítku a až ve zkouškovém období jsem pomalu začal chápat, že za tím asi bude něco víc.
Oceňuji část sylabu po geometrickou optiku (odvozování z Maxwellových rovnic).
Jako velký problém toho předmětu vidím způsob získávání zápočtu (písemky jsou extrémně náročné, takže v řádném termínu ho udělá odhadem maximálně 10 % studentů). Zápočet se tak může protáhnout až hluboko do zkouškového období a všechno řádně zkomplikovat. V průběhu semestru se psaly 2 písemky, v průběhu zkouškového období další 2 a sběr bodů byl aditivní. Zároveň každý cvičící připravoval studenty na trochu jinak (s různými prioritami), což vedlo k tomu, že některé paralelky byly na zápočtech nemálo zaskočeny.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Jako u dalších předmětů: látky spousty, ale času málo. Optika je velice zajímavý předmět, ale muselo se poměrně spěchat, takže na některá témata vůbec nezbyl čas. Velice oceňuji skripta/učebnici od pana prof. Malého, která kopíruje a doplňuje přednášky. Zápočtové testy byly 2 a byly psány hromadně na přednáškách. Nevím, proč se psaly až v poslední hodině přednášky. Takto studenti samozřejmě nedávali o přednášce pozor a spíš se učili na test.
Student has disallowed display of personal data, 23.01.2025, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Předmět se mi líbil a je velice zajímavý, oceňuji četné experimenty.
Při zápočtových testech bylo zadání pouze promítáno na obrazovkách a stěně, což samozřejmě vedlo k tomu, že si studenti před tato místa (hlavně obrazovky) sedali (aby viděli) a nebyli rovnoměrně rozprostření po posluchárně. Promítání bylo doprovázeno technickými problémy (úsporný režim), což vedlo k tomu, že nebylo možné zadání vidět celou dobu testu. Uvítal bych papírové zadání pro každého.
Protože ne všichni zvládnou zkouškový test, který se píše v den ústní zkoušky, myslím, že nejsou termíny plně využity (na ústní část jde méně lidí, než by mohlo). Líbilo by se mi oddělení písemné a ústní části: písemnou by mohlo psát více lidí, podobně jako zápočet. Bylo by potřeba vymýšlet i méně zadání.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přišlo mi, že některé kapitoly byly až zbytečně rozsáhlé (například jsme strávili asi jednu celou přednášku počítáním různých interferencí). Probíraná látka byla také protkána velkým množstvím různých materiálových vztahů a byla zavedena spousta veličin, o kterých nejspíše většina studentů už nikdy neuslyší. Mě osobně by se více líbilo, kdyby byla přednáška o tyto informace zkrácena a získaný čas by mohl být přidán například teoretické mechanice.
Author of entry is known to survey organiser, 15.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Štruktúra učiva mi príde zvláštna, lebo jednotlivé témy sú samostatné kapitoly, ktoré na seba veľmi nenadväzujú. Každá kapitola je nejaký iný popis optiky a pracuje s inými predpokladmi a aproximáciami.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přiliš mnoho matematiky a málo porozumnění fyzikální podstatě probíraných jevů. Pochopil jsem, jak mám jevy dokázat matematicky ale nenaučil jsem se, proč to tak doopravdy funguje.
Author of entry is known to survey organiser, 13.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Předmět mě moc nebavil. Vše je bráno tak nějak povrchově, což ale vzhledem k objemu učiva a celkové náročnosti látky nejspíš nejde jinak. Často jsou probírány různé jednoduché aplikace, které zavání až střední školou.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Príde mi, že optika bola zatiaľ najlepšie odprednášaná "veľká" fyzika. Jednotlivé časti mali rozumnú následnosť a oceňujem, že boli k dispozícii nahrávky z minulých rokov.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Možná to bylo i délkou a polohou v rozvrhu (odpoledne hned po přednášce z matematiky), ale měla jsem na této přednášce velké problémy udržet pozornost. Myslím, že k tomu přispělo i to, že výklad nebyl příliš dynamický. Na druhou stranu velmi kladně hodnotím existenci skript, které přednášku pokrývají v celé šíři a na zkoušku jsem se z nich docela naučila.
Comment on course, Seminar on Quantum Optics and Optoelectronics for Ph.D. Students [NOOE100, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 06.01.2025, 4. ročník, Kvantová optika a optoelektronika, doctoral
Zlepšuji se v prezentování, dozvídám se o zajímavých pokrocích v příbuzných tématech a dostávám podněty k vlastní práci.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2024, 3. Year, Kvantová optika a optoelektronika, doctoral
Jsem rád, že mohu prezentovat průběžné výsledky své práce a dostávat zpětnou vazbu od spolužáků a profesorů jak k samotné práci, tak k prezentování. A z prezentací spolužáků se pak dozvím zajímavé výsledky z příbuzných témat.