InquiryInquiry(version: 652)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. Václav Dědič, Ph.D. [32-FUUK], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičící byl příjemný a férový a panovala pohodová atmosféra. Někdy mi příprava cvičícího ale nepřišla dostatečná.
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi vstřícný a ochotný. Příklady má vždy dobře připravené. Jeho cvičení vřele doporučuji.
prof. Ing. Jan Franc, DrSc. [32-FUUK], Introductory Seminar on Optics [NOFY010, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výporný vyučující, na každý proseminář byl perfektně připraven, oceňuji poznámky na webu.
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Příjemná zkouška, byl hodný. Nechtěl příliš znát vzorce zpaměti, spíše oceňoval, když člověk znal souvislosti. Příliš u zkoušky nehleděl na písemnou část.
Myslím si však, že lze předmět vykládat poněkud zábavněji, pro mě to bylo jen nekonečné odvozování vzorců. Ale jeho poznámky, které dal na internet, byly velmi prospěšné a hezky napsané.
prof. Ing. Jan Franc, DrSc. [32-FUUK], Physics III (Optics) [NOFY022, přednáška]
Martin Zika, 25.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Už na druhé přednášce jsem netušil, co se děje; těžko šlo sledovat výklad, chyběla jakákoli přehledná hierarchická struktura a dynamika v přednesu. Velmi oceňuji, že k dispozici byly rozsáhlé poznámky přímo od přednášejícího, nesly nicméně podobné problémy - nepřehlednost, někdy poměrně divoké aproximace, občas náznaky cykličnosti - alespoň optikou studenta, který tématům zatím úplně nerozumí.
Student has disallowed display of personal data, 23.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednášky ze začátku připomínali maraton - musíte běžet dlouho a rychle. Pauzu na banán a trochu popadnout dech máte při demonstracích experimentů jinak je to celkem tempíčko. Přirozeně u témat, které pan profesor považoval za zajímavá jsme zpomalili. Velice jsem ocenila vcelku podrobné poznámky k jednotlivých přednáškám, i když místy mi chyběly komentáře. V rámci přednášek jsou velmi dobře zakomponované ukázky experimentů, na kterých se dala demonstrovat probíraná látka, jen škoda, že se nevjenovalo více času vysvětlením jednotlivých jevů. Přestože tmavě zelená s nánosy bílé má své kouzlo, ocenila bych více obrázků k probíraným jevům.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Ochotný a dobře vysvětlující vyučující, jediná škoda je trochu monotónní styl výkladu (někdy je těžší udržet celou dobu pozornost).
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výhodou prednášky boli dostupné poznámky a linky poskytované prof. Francom, ktoré boli veľmi nápomocné pri príprave na skúšku i v prípade, že sa človek stihol počas prednášky v určitom mieste stratiť - v niektorých situáciách by študent ocenil väčšiu organizovanosť zápiskov na tabuli. Skúška bola príjemná a spravodlivá, písomná časť pozostávala z príkladov podobných tým, ktoré sa počítali v priebehu semestra. Požiadavky prof. Franca na skúšku boli jasné, navyše bol ochotný zodpovedať otázky po prednáške i dodatočne zaslať k dotazu relevantné materiály či poznámky .
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji ochotu zodpovídat dotazy, posílat dodatečné materiály a celkově snahu co nejvíce pomoci studentům.
Někdy bylo obtížné pochopit probíranou látku a místy by bylo dobré výklad zpomalit, případně zdůrazňovat klíčové myšlenky a postupy.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Perfektní vyučující, má skvělý přístup ke studentům. Všechno ochotně vysvětlí. Velmi jsem ocenila poznámky z přednášky, které dával na web - byly v nich dovysvětleny části, na které během přednášky nezbyl čas.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan prof. Franc byl velmi vstřícný ke studentům, neváhal odpovídat na libovolné otázky (které se nutně nemusely týkat probírané látky), a pokud se výjimečně stalo, že si nebyl odpovědí stoprocentně jist, na další přednášce studenty sám oslovil a odpověď jim předložil, nebo dokonce se nejednou stalo, že studentům odpověděl prostřednictvím mailu ještě toho dne, což se za dobu mého současného studia ještě nestalo, že by se profesor/přednášející tak zajímal o otázky studentů. Tuto skutečnost nelze hodnotit jinak než pozitivně.

Zkouška byla vedena přátelsky, hodnocení bylo férové a není co vytknout.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji přehledný sylabus, zveřejňování poznámek na internetu. O zkoušky se ani v písemné ani ústní části neobjevilo nic, co by nebylo na přednášce nabo na cvičení (takže i dobrá spolupráce se cvičícími). U zkoušky nebyl kladen důraz na odvozování, ale spíše pochopení, další použití apod. Na přednášce byla spousta zajímavých experimentů, to bylo velmi dobré.
Mínusem byla pro mě mírná zmatenost, přišlo by mi lepší zkrátit ty odvozovací části, protože po popsání několika tabulí už člověk neví, proč jsme to vůbec odvozovali a co to znamená.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňujem ochotu prof. Franca poskytnúť zápisky z ktorých sa výborne učí. No občas by sa hodilo skenovať s trochu vyšším rozlíšením. Prípadne by mohla byť zaujímavá myšlienka poveriť nejakého ochotného dobrovoľníka aby to prepísal v nejakom TEX-e (ak sa dobrovoľník nenájde, tak SFG ? )
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Prednášky z optiky s prof. Francom mali jednu zásadnejšiu nevýhodu - niektoré podstatné kapitoly sa nestihli prebrať a na skúške sa vyžadovali. Bolo to už potom len na študentovi, či si dané kapitoly doberie sám.
Vítek Veselý, 18.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Styl výkladu prof. France se mi líbil, snažil se v krátkém čase vyzdvihnout to opravdu podstatné a hlavně se snažil výsledky interpretovat z fyzikálního pohledu, takže se nejednalo jenom o vzorečky na tabuli. Problém přednášejícího ovšem je slabý a poměrně monotónní hlas. Většinou se studenti od třetí lavice museli velice snažit, aby si z přednášky vůbec něco odnesli. V průběhu semestru byl pokus toto vyřešit použitím mikrofonu, ovšem ten celou situaci snad ještě zhoršil. Zkouška je tvořena početní písemkou a ústní části. Na ústní části je kladen důraz na vysvětlení fyzikální podstaty problému, pokud student nezná nějaký konkrétní vzoreček, nebývá to většinou příliš velký problém.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Při přednášce z Fyziky III bylo vše předneseno pečlivě a srozumitelně, možná by se hodilo trochu více vypointovat výklad, přišel mi mírně monotónní.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňujem profesionálny a ľudský prístup pána profesora. Nedostatkom bol niekedy monotónny prejav, ktorý spôsobil, že tie 3 hodiny nebolo ľahké vydržať v plnom sústredení.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Ocenujem systematickost. Prednasajuceho ale nebolo miestami dobre rozumiet, pravdepobne zla akustika miestnosti.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji (a hlavě u zkoušky) přístup prof. France, který klade důraz hlavně na pochopení dané problematiky a nelpí až tak na znalosti konkrétních vzorců, které si člověk snadno najde pokud je bude v budoucnu potřebovat.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Prednasajucemu bolo zle rozumiet kvoli zlej akustike miestnosti a nedostatocnej artikulacii prednasajuceho.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vyučujícímu je špatně rozumět i při použití mikrofonu a zápis na tabuli je chaotický.
RNDr. Eva Kočišová, Ph.D. [32-FUUK], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 23.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Paní Kočišová byla velmi ochotná a vše vcelku dobře vysvětlí. Tempo bylo pomalé a oproti ostatním cvičením jsme často některé příklady nestihli probrat.
Martin Zika, 20.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Příjemná cvičící ochotná vysvětlit problematiku z praktického hlediska, jen jsem nikdy neviděl účelnost dopočítávání konkrétních číselných hodnot v příkladech - dokonce i v testech s kalkulačkou.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výborné cvičenia. Môžem len odporúčiť.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Paní doktorka se snaží být nápomocná a vstřícná, což je velmi pozitivní. Zbytečně moc času je ale v hodinách tráveno s relativně triviálními a ne moc zajímavými typy příkladů, k těm zajímavějším se člověk dostane jen okrajově. Navíc je až moc kladen důraz na číselné dopočítání příkladů (čekání po každém příkladu na to, až někdo zadá konkrétní čísla do kalkulačky a řekně výsledek, je prostě celkem ztráta času).
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pani doktorka mala cvičenie vždy pripravené, v rámci dostupného času sa urobil prierez väčšiny typov príkladov na prebraté učivo. Ak bolo treba, vždy stručne a jasne zhrnula potrebnú teóriu, ale nestrácala tým čas zbytočne. Zväčša pri každom novom tematickom celku ukázala na tabuľu vzorový príklad a ďalšie príklady rátali pri tabuli (ne)dobrovoľníci, no vyučujúca nikdy nikoho netrápila, ak bolo potrebné, s príkladom pomohla, keď sa študent zasekol, naviedla ho k správnemu riešeniu. Náročnosť zápočtových písomiek bola adekvátna prepočítaným príkladom. Oceňujem tiež ústretovosť, bezproblémovú komunikáciu a zhovievavosť.
Jediným nedostatkom bolo pre mňa osobne tempo cvičení. Vzhľadom na rannú hodinu a pondelok sme my, študenti, bývali ťažko demotivovaní čokoľvek urobiť a pani doktorka k nám bola príliš zhovievavá, čo sa odrazilo na počte prepočítaných príkladov.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Perfektní vyučující, na hodiny velmi dobře připravená, vše srozumitelně vysvětlovala, ochotná dovysvětlovat látku i po hodně. Probrali jsme všechny typy příkladů, které bylo třeba k zápočtům a zkouškové písemce. Cvičení mě díky vyučující moc bavilo.
Viktor Skoupý, 21.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Cvičící byla ochotná a dobře vysvětlila látku. Počítané příklady byly převážně jednodušší.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Paní cvičící je milá a ochotně vše vysvětlí.
Mgr. Karel Kouřil, Ph.D. [32-KFNT], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2015, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Super cvičení se super cvičícím.

Na rozdíl od ostatních cvičení, kde se počítají spíše příklady z Kolovratovy sbírky příkladů, které jsou již často dost "zastarale" zadané, se zde počítají odlišné a mnohdy zajímavější a přirozeněji zadané příklady. Navíc jsou počítané příklady plné teorie a teoreticky důležitých závěrů a výsledků, a výborně se proto hodí jako doplněk k přednášce, i jako dobrá příprava na ústní část zkoušky.

Příklady se vždy vztahovaly k probírané látce na přednášce a byly zaměřené na důležité vztahy a rovnice.

Je dobré nicméně mít i sbírku a procházet si příklady z ní, aby jste u zkoušky měli pravděpodobnější úspěch u písemné části, která od ostatních cvičících bývá zadávána "Kolovratovým" stylem.

Cvičení nicméně mohu jen doporučit, v zápočtových písemkách nebyly záměrné podrazy nebo překvapení, a i když se vám zrovna napoprvé nepovedou, cvičící se vám snaží vyjít vstříc a navrhnout termín dle toho, jak se vám to hodí.
Mgr. Jaroslav Kousal, Ph.D. [32-KMF], Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.08.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan Kousal byl občas zmatený, ale líbilo se mi jak propojoval různé věci. Jen mi připadalo že děláme jednoduché (středoškolské) příklady. A možná by pomohlo kdyby se občas zastavil a zrekapituloval příklad. Jinak se mi líbilo to propojení.
RNDr. Martin Kozák, Ph.D. [32-KCHFO], Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 12.06.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení s dr. Kozákem byla příjemná, ovšem doporučil bych cvičícímu psát zadání úloh na tabuli, neboť se často stávalo, že ani student řešící úlohu u tabule nevěděl, co počítá. Dále by bylo vhodné studentům sdělit přinejmenším seznam typových úloh, neboť nebylo výjimkou, že se zkoušené příklady na písemkách značně lišily od těch procvičovaných v hodině, a to se týká i náročnosti matematické.
Author of entry is known to survey organiser, 08.06.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji vstřícnost, domluvit konzultaci není problém.
Jen pár doporučení: bylo by lepší, kdyby pan doktor napsal vždy zadání příkladu na tabuli, občas se stává, že nevíme, co máme vlastně spočítat; taky by bylo fajn vždy na závěr zrekapitulovat, jaký přístup jsme při řešení použili, z čeho jsme vycházeli.
RNDr. Martin Kozák, Ph.D. [32-KCHFO], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Když se na něco člověk zeptá, pan Kozák hned odpovía vysvětlí.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Dává nadprůměrně těžké zápočty, ale cvičení jsou hezká.
Author of entry is known to survey organiser, 04.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Dobrý cvičící, počítání u tabule je v pohodě, tápajícího studenta rád navede správným směrem. Mohl by se trochu více soustředit na zdůraznění intuitivního významu rovnic – když člověk nechodí na přednášku (tj. má rozumnější věci na práci), často z cvičení nepochopí, co se vlastně počítá.
Student has disallowed display of personal data, 23.01.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Procentuálně síce od nás cvičící očekával jen polovinu bodů, ale na testu byly o úroveň těžší příklady než které jsme dělali na hodině. Co mi příjde dost nespravedlivé protože a vůbec nás to na test nepřipravilo, co je vlastne celá pointa cvičení. Doporučila bych počítat příklady úrovně které se objeví na testu.
Student has disallowed display of personal data, 18.01.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Fajn
RNDr. Jan Kunc, Ph.D. [32-FUUK], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Při cvičeních se mi vyučující zdál docela nervózní, při konzultacích působil o mnoho uvolněněji.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Většinu příkladů řešili studenti u tabule, přes semestr jsme psali 2 písemky. Příklady náročností odpovídaly požadavkům ke zkoušce.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cviciaci bol este neskuseny ale napriek tomu som si z cviceni odniesol vela, kedze pisomky boli pomerne narocne.
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Introductory Seminar on Optics [NOFY010, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vylepšil bych trochu prezentace, ale jinak vše pochopitelné a nadšení pro optiku také hodnotím kladně.
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Seminár bol výborným doplneným k prednáške. Pán profesor Malý vybral zaujímavé témy, prípadne bol ochotný vysvetliť hociktorú problematiku preberanú na prednáške.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výborný prednášajúci, píše prehľadne a hovorí zaujímavo a usporiadane. Dobre sa počúva, to je na MFF (aspoň v mojom ročníku) pomerne vzácne.
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Introductory Seminar on Electrodynamics [NOFY011, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 20.07.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Výborný řečník, zvládá celkem držet pozornost posluchárny i když už máme všichni tou dobou jednu (a důležitější) přednášku za sebou...
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Physics II [NOFY018, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 09.08.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi dobře vysvětluje matematickou stránku a odvození vzorců, nicméně mohl by se zlepšit v osvětlení fyzikální stránky různých jevů a v práci s tabulemi, kdy je často prohazuje jako pouťový kouzelník - 'teď ji vidíte, a teď je fuč'.
Student has disallowed display of personal data, 26.07.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
V úvodu jednoduše a naprosto dostatečně vysvětlí vektorovou analýzu potřebnou pro odvozování v průběhu výuky ve zbytku semestru, což je super. Výklad je pochopitelný, srozumitelný a doplněný názornými experimenty.
Student has disallowed display of personal data, 07.07.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vyučujúci poskytuje podrobné poznámky, ktoré píše počas prednášky na tabuľu, obsahujú aj odvodenia vzťahov a rôzne poznámky pre zaujímavosť. Z nich potom skúša počas skúšky. Na skúške sa pýta dodatočné otázky k skúšanej téme, aby overil, či tomu študent naozaj rozumie. Snaží sa naviesť študenta k odpovedi, keď sa stratí.
Student has disallowed display of personal data, 07.07.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Úplne fantastický prednášajúci.
Veľmi názorný a zaujímavý výklad. Po prednáške mal človek pocit, že všetkému rozumie.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Oproti p. Kučerovi znatelně lepší rétor, přednášel tak nějak lehce, srozumitelně, s vtipem...
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Prednasajuci vysvetluje pomerne podrobne, niekedy trochu obsirne, ale dosledne. Nevynechava kroky pri odvodeniach vzorcov a ma poriadok v tom, co sa prijima ako experimentalne zistene a co sme si odvodili. Na tabulu pise celkom vela, z poznamok z prednasky sa da naucit na skusku a odporucana studijna literatura sleduje vyklad takmer identicky.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednášíte velmi dobře, učivo z výkladu se dobře chápe. Problém jsou poznámky. Ano, je to naše povinnost psát si poznámky, ale třeba já osobně stíhám si psát jen rovnice, výklad k nim málokdy. Tudíž, přestože je přednáška výborná, některým může dělat problém se na zkoušku naučit z poznámek, pokud se třeba hůře učí z rovnic.
Doporučoval bych si v průběhu dalších let sestavit k rovnicím krátký text k vysvětlení nebo jen okomentování. Přestože existují učebnice, kde je vše vysvětleno podrobněji, pro účely přednášky by mnohdy stačil kratší text, obsahový výtah. Bylo by dobré tyto materiály posléze dát k dispozici ke stažení na web. V textu nemusí být nutně vše, nebo tak podrobně jako na přednášce, od toho konec konců přednáška je.
Author of entry is known to survey organiser, 08.06.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednášky byly skvěle zorganizované a učivo srozumitelně vysvětleno. Nebyl problém dělat si poznámky.
Výklad byl občas doplněn i zajímavými pokusy.
U zkoušky vládla příjemná atmosféra, pan profesor je velice vstřícný a férový.
Student has disallowed display of personal data, 01.06.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Výborný přednášející. Hbitě reagoval na jakékoli v dotazy. Bezproblémová domluva na konzultaci.
Student has disallowed display of personal data, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velice kvalitní přednášející.
Student has disallowed display of personal data, 24.05.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Skvělý vyučující. Látku dokáže velmi dobře vysvětlit a vše důležité píše na tabuli, takže se nestane, že by člověk nestíhal. Když porovnám jeho výklad s doporučenou učebnicí od Sedláka, tak je zřejmé, že svůj výklad značně přizpůsobil, aby vše bylo pochopitelné a aby se vše důležité stihlo vyložit, čehož si
velmi cením. Někdy nezvolil ten nejobecnější přístup, jindy zase šel více do hloubky a některé pasáže vynechal nebo zahrnul do prosemináře. Celkově tak vytvořil, podle mého názoru, velmi dobře pochopitelný kurz elektřiny a magnetismu pro studenty 1. ročníku.
Student has disallowed display of personal data, 23.05.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Můžu sedět v poslední lavici v rohu a stejně perfektně slyším. Vše odvozuje do detailu a plně vysvětluje. Akorát šmudlá tabuli...
Student has disallowed display of personal data, 18.09.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Při přednáškách vetšinou pouze odvozuje rovnice, které bývají špatně vysvětleny a většina studentů má problém látku pak pochopit. Navíc přestože oproti Fyzice I je ve Fyzice II méně pokusů, mohlo by jich do první části semestru být zařazeno více, aby studentům látku pochopit.
Student has disallowed display of personal data, 07.09.2016, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Profesor se všechno snaží vysvětlit, během kurzu případně připomíná látku, kterou studenti ještě možná nezapamatovali. Dobré přednášky, Děkuji
Student has disallowed display of personal data, 01.08.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji, jak každou látku na přednášce rozebíráte podrobně, pomalu a srozumitelně, ale mně pořád víc vyhovují skripta nebo aspoň předem zveřejněné stručné poznámky k přednášce.
Student has disallowed display of personal data, 15.06.2016, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Pán profesor Malý má prirodzený pedagogický talent, takže návšteva jeho prednášok je veľmi prínosná a na skúške je taktiež veľmi férový, takže odomňa 1 - výborne
Student has disallowed display of personal data, 12.06.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Všechno odvozeno, vysvětleno, velice dobře organizovaná přednáška
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Veľmi veľký pokrok oproti fyzike I., prehľadné prednášky, bez problémov sa dajú robiť poznámky, krásny výklad učiva často doplnený experimentmi a praktickým využitím teórie. Jednoducho skvele zvládnutý predmet zo stránky vyučujúceho.
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Physics III (Optics) [NOFY022, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 20.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Perfektní přednášející.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Píšu to nerad ale výklad byl monotóní a tempo příliš rychlé.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Ďakujem pánovi profesorovi Malému za skvelé prednášky, ktoré vždy odprednášal s entuziasmom a hlbokou znalosťou daného oboru. Dá sa povedať, že práve vďaka jeho prednáškam som si obľúbil Optiku a tiež Elektrinu a magnetizmus. Na skúške vyžaduje dôkladnú znalosť tematiky s odvodením dôležitých vzťahov, no zároveň je pri hodnotení veľmi ústretový.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Příjemné vystupování i přístup, většina látky skvěle vysvětlena. Chyběly mi trochu podklady k učení, poznámky jsem si občas nestíhal psát, učebnice je zase předimenzovaná a z prezentací bez výkladu moc získat nelze. Zkouška příjemná, i přes to, že jsem z písemné části dostal polovinu bodů (minimum), u ústní jsem po pár doplňujících otázkách dostal jedničku.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Prof. Malý je velmi dobrý přednášející, nebylo by ovšem na škodu systematizovat často velmi chaotický zápis na tabuli.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výborný učitel, ví co dělá a baví ho to. Někdy by mohl více přeskakovat matematická odvození a třeba odkazovat studenty, aby si to přečetli doma a takto ušetřený čas více věnovat intuici a představám o tom, jak dané věci fungují a jaké to má důsledky.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Dobrá prednáška, občas možno trochu menej zrozumiteľná a jasná (v porovnaní s elektromagnetizmom). Skvele korešponduje so skriptami vyučujúceho. Ústnej časti skúšky sa netreba obávať. Náročnosť písomnej časti ale veľmi závisí od cvičiaceho, ktorý ju zostavuje, čo by sa podľa mňa nemalo stávať.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Výborný výklad, neustále povídá v řeči fyziky, a osobně mi je sympatický tím, že se občas ztratí a je z toho celý pryč:) Vůbec nevadí, hlavně když se najde...
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Je vidět, že vyučování pana profesora baví. To je dobře, protože mu to i skvěle jde. Vždy všechno odpřednášel z patra, vždy věděl, o čem mluví. Jediné problémy na jeho přednáškách působil tablet a připravené prezentace. Velmi příjemný a vstřícný učitel.
Author of entry is known to survey organiser, 30.01.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan profesor se vždy látku snaží co nejsrozumitelněji přiblížit studentům, ochotně odpovídá na dotazy, u zkoušky je vstřícný a příjemný.
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vyučujúci bol vždy pripravený na prednášku, jeho výklad bol vhodne doplnený o prezentácie, ktoré pomohli pochopiť danú problematiku, navyše bol ochotný po prednáške odpovedať na akúkoľvek otázku.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Prednáška veľmi príjemná, presne podľa knihy prof. Malého, dá sa dobre doštudovať vymeškaná prednáška. Skúška nie je ľahká, ale skúšajúci je veľmi milý a ústretový, skúška nie je vôbec stresujúca.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pán profesor Malý je veľmi milý vyučujíci, čo sa prejavuje nielen na prednáške, kde sa snaží povedať všetko tak, aby tomu žiaci rozumeli, ale i na skúške.
Štěpán Šubík, 09.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Nedokáži si představit lepšího přednášejícího na tento předmět či na Elektřinu a magnetismus.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Dobře pripraven na hodinu, většina věcí dobře vysvětlena
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Introduction to Quantum and Nonlinear Optics I [NOOE027, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Málokdo budí na MFF UK takovou úctu a prvotřídní dojem životní, vědecké a především pedagogické zkušenosti tak, jako prof. Malý. Po bezpochyby jedinečně kvalitních kursech Fyziky 2 (E&M) a 3 (Optika) na bakalářském stupni se i zde ukazuje, že je prof. Malý schopen podat studentům velice srozumitelným způsobem objemné množství znalostí od semiklasického popisu interakce světla s látkou po dynamiku laserů, nebo i projevů teorie chaosu v těchto systémech, a to bez nutnosti jakýchkoliv skript. Velice si na přednáškách prof. Malého cením především důkladného matematického odvození skutečně každého detailu, ale ještě mnohem více jeho schopnosti důsledného akcentování fyzikálně klíčových interpretací a intuic stojících za těmito výsledky. Co je však také obdivuhodné je fakt, že přednášející na sdělení těchto stěžejních myšlenek nepotřebuje žádný podpůrný materiál (kromě prezentací ilustrujících historické práce, experimentální výsledky, aj.) a vše má takříkajíc "v hlavě". Tento pedagogický hattrick opakovaně potvrzuje fakt, že je prof. Petr Malý po boku prof. Podolského nebo doc. Semeráka jedním z nejlepších přednášejících na MFF UK.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2018, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Až na pár prípadov, kedy mal prof. Malý vysoké tempo a človek si nestíhal písať o čo ide, sme preberali všetko dôkladne a mali sme možnosť pýtať sa na čokoľvek. Potešil ma milý prístup pri riešení zápočtu a skúšky :)
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Velmi zajimavy vyklad.
doc. RNDr. Václav Nehasil, Dr. [32-KFPP], Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 11.09.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení mělo příjemnou atmosféru s decentním množstvím humoru. Příklady byly dobře vysvětleny a jako bonus se student dozví ještě nějaké zajímavosti navíc.
Student has disallowed display of personal data, 25.05.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi dobrá příprava na cvičení, hezky podaná látka a vysvětlení příkladů
prof. RNDr. Petr Němec, Ph.D. [32-KCHFO], Fundamentals of Modern Optics and Photonics [NAFY027, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2016, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Profesor Němec je velmi dobrý přednášející. Ochotně a srozumitelně odpovídá na dotazy studentů.
doc. RNDr. Tomáš Ostatnický, Ph.D. [32-KCHFO], Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení pana Ostatnického bylo pro mě velmi přínosné. Líbilo se mi, že při změně tématu příkladů, byla stručně (ale velmi srozumitelně a přehledně) shrnuta příslušná teorie z přednášky.
Toto cvičení považuji za jedno z nejlepších, které jsem dosud absolvovala.
doc. RNDr. Tomáš Ostatnický, Ph.D. [32-KCHFO], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Štěpán Šubík, 09.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Skvělý učitel, dává složité příklady a neklade důraz na chyby numerické.
doc. RNDr. Ivan Ošťádal, CSc. [32-KFPP], Physics II [NOFY018, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Mně osobně nejvíce vadil chaotický způsob psaní na tabuli.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2017, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Prednáška boli skutočne výborné. Najviac sa mi páčil systém a pripravenosť na každú hodinu. Veľkým plusom bolo aj zreteľné kreslenie obrázkov a príklady na premyslenie. Tieto prednášky mi ukázali, aká je fyzika zaujímavá, a za to ďakujem.
Student has disallowed display of personal data, 20.06.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednášku bylo velmi náročné sledovat. Bylo by dobré zpřehlednit zápis na tabuli a dát tomu nějakou strukturu. Jakmile člověku něco uniklo ze slovního komentáře, tak z tabule to většinou nešlo pochopit. Takto bylo velmi snadné se ztratit, mnohdy na celou přednášku (z důsledku návaznosti témat).
Student has disallowed display of personal data, 14.06.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
celkom dobre vysvetlené, ale bolo by lepšie, pre budúcnosť, ak by rozprával hlasnejšie a písal väčším písmom, pretože aj keď som sedela v prvých radách tak som nie vždy zachytila všetko z výkladu
Student has disallowed display of personal data, 22.05.2017, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan vyučující mluví velmi potichu a je tak obtížné sledovat průběh přednášky.
doc. RNDr. Jakub Pšenčík, Ph.D. [32-KCHFO], Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 26.07.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Snaha vysvětlit všechno, občas je ale výklad moc rychlý. U tabule poradí, ale zároveň vás donutí přemýšlet a ve finále i vymyslet, jak při konkrétním příkladu postupovat.
Student has disallowed display of personal data, 12.06.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Občas trošku zmatený, ale jinak bylo všechno krásně vysvětlené, snaží se, vychází vstříc.
Student has disallowed display of personal data, 24.05.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Nemůžu si stěžovat. Na cvičení je vždy perfektně připraven, příklady vysvětlí a když se ho na něco zeptáme a neví okamžitě odpověď, tak si otázku poznamená a odpovídá nám na příštím cvičení. Neztrácíme tak čas, čehož si cením, neboť už tak je cvičení poměrně málo.
Student has disallowed display of personal data, 15.05.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Když na hodině není něco jasné, dopříště si sám věc ujasní a pak nám ji vysvětlí. Má systém ve volání k tabuli i v písemkách, a myslím, že všeobecně cvičí velice dobře.
Student has disallowed display of personal data, 18.09.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Dobrý cvičící, vyvolává k tabuli všechny studenty, kde pokud nevíte, tak vám poradí. Doporučuji na cvičení nosit sbírku úloh, protože jsou z ní příklady zadávány, občas docent Pšenčík neřekne, jaký příklad je zadán, ale není problém se ho zeptat a všechny úlohy jsou ze sbírky.
doc. RNDr. Jakub Pšenčík, Ph.D. [32-KCHFO], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Doc. Pšenčík přicházel na cvičení dobře připraven, a co je hlavní, vždy na začátku nejprve shrnul teorii potřebnou k řešení úloh. Získání zápočtu nebylo příliš náročné.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na cvičeních z Optiky byl často velmi zmatený, studenti taky. Což bylo překvapení, jelikož na cvičeních z elektřiny a magnetismu byl výbornej. Ale když zrovna nebyl zmatený, tak byl dobrej
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičenie bolo miestami veľmi mätúce. Sám cvičiaci bol často zmätený a nerozumel otázkam študentov. Na cvičenie však bol pripravený, úlohy mal vopred vypočítané. Bol ochotný poskytovať konzultácie. Zápočtové písomky zodpovedali náročnosťou aj obsahom príkladom počítaným na hodinách.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Umí vysvětlit, velice ochotný ke konzultacím, občas udělá botu, ale vždy si do další hodiny všechno ujasní, abychom měli jasno i my.
Author of entry is known to survey organiser, 30.01.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Učivo vcelku dobře vysvětleno, případné nejasnosti byly vyřešeny vždy na následujícím cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Před počítáním příkladů vždy aspoň stručně zopakuje teorii a vzorečky, které budeme potřebovat. Na cvičení je vždy připraven, chodí včas a v zápočtových písemkách nebylo nic zákeřného. Moje drobná připomínka je, že by podle mě bylo lepší, kdybychom si příklady předem přidělili na další cvičení (stejně jako ve cvičení z matematiky, kde za výpočet příkladu doma dokonce dostáváme pár bodů k zápočtu). Každý člověk by tak dostal konkrétní příklad na další hodinu a my bychom přesně věděli, co se bude probírat, takže bychom se mohli lépe připravit na konkrétní problematiku. Neztráceli bychom tak čas tím, že by někdo u tabule zrovna nevěděl řešení a také by cvičení bylo příjemnější, kdyby se člověk nemusel bát, že bude vyvolán zrovna, když vůbec netuší, co se děje.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičiaci sa snažil a cvičenie bolo fajn.
Niekedy došlo k určitým nejasnostiam pri rátaní. Nakoniec nám však pán docent Pšenčík vždy povedal, aké je správne riešenie.
Trochu mi vadilo, že sa opravovali celkom dlho zápočtové testy (výsledky z prvého testu som dostala až o dva týždne po konaní testu), predsa len... študent by chcel čo najrýchlejšie vedieť, ako je na tom.
Na druhej strane je super, že pán docent Pšenčík ponúka viacero opravných testov pre tých, ktorým sa prvá opravná písomka nepodarí.
prof. RNDr. Ondřej Santolík, Dr. [32-KFPP], Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.06.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
výborne vysvetlené učivo
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji samotný přístup profesora Sanotlíka. Jeho přednes mi opravdu pomohl hlouběji pochopit problematiku daných situaci a jejich fyzikální podstatu. Dále mně na probírání témat vyhovovalo pomalejší tempo, které dávalo čas si každý krok dobře rozmyslet.
RNDr. Eva Schmoranzerová, Ph.D. [32-KCHFO], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Bodované účasti pri tabuli, body dostal každý kto k tej tabuli išiel. Išli tam teda hlavne ľudia, ktorí tie body potrebovali a nevedeli to vypočítať. Oni sa asi niečo naučili, ale v momente, keď je pri tabuli niekto, kto netuší čo ďalej a vymýšľa to, je jediný, kto z toho cvičenia niečo má. Musím pochváliť písomky, ktoré boli typovo rovnaké, férovo ťažké a férovo hodnotené.
doc. RNDr. Pavel Sobotík, CSc. [32-KFPP], Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.06.2015, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Skvělé cvičení, příklady na cvičení si připravuje, všechno dokáže srozumitelně vysvětlit.
prof. RNDr. Helena Štěpánková, CSc. [32-KFNT], Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 07.07.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na hodine sa spoločne prepočítavajú príklady zo sád úloh. Pre dobré precvičenie je potrebné počítať aj mimo cvičenia. Zápočtové písomky sú trochu ťažšie a kritériá na zápočet pomerne vysoké, ale dobre to pripraví na skúšku.
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na zaciatku cvicenia zhrnie teoriu a potrebne vzorce, nieco preriesi vzorovo sama, potom vyvolava k tabuli. Pred zaciatkom cvicenia dava anonymne testiky s 1 ulohou, ktora testuje pochopenie latky predosleho cvicenia. Pri nejasnostiach velmi ochotna pomoct, aj ked pokial sa cast kruzku tvari, ze im je to jasne, povazuje vec za vybavenu a clovek o vysvetlenie musi ziadat dodatocne.
Student has disallowed display of personal data, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Neskutečný přehled a kvalitní přístup. Jsem rád , že jsem měl možnost navštěvovat toto cvičení. Látka je sice náročná, ale prof. Štěpánková to ovládá s takovou elegancí, že to minimálně motivuje člověka rozumět těmto věcem tak, jak jim rozumí i ona.
Student has disallowed display of personal data, 16.09.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Skvělý výběr příkladů - naprosto postačující ke zkoušce, vše dobře vysvětlené, paní profesorka je velmi ochotná a jde jí hlavně o to, aby studenti vše pochopili.
Student has disallowed display of personal data, 20.06.2017, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Naprosto úžasné cvičení. Každá hodina byla připravená s dobrou volbou příkladů. Cvičící všechno vysvětlila - vickrát když bylo třeba - a odpovídala na všechny otázky. V případě potřeby nebyl problém domluvit si konzultaci či náhradní hodinu.
Každé cvičení bylo velkým přínosem a mělo i příjemnou atmosféru.
Student has disallowed display of personal data, 27.06.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Za semestr se stihlo spočítat velice málo příkladů z daných témat. Bylo to dáno především neustálým čekáním cvičící na odezvu od studentů při počítání příkladů.
Student has disallowed display of personal data, 21.05.2015, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Dobré cvičení, strávili jsme ale mnoho času u elektrostatiky a na proud a magnetismus nezbylo příliš času.
doc. RNDr. František Trojánek, Ph.D. [32-KCHFO], Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 07.06.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Super cvičiaci, nemám čo vytknúť.
doc. RNDr. František Trojánek, Ph.D. [32-KCHFO], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Občas mírně zmatený, ale vždy ochotný a moc hodný.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi příjemné vystupování a přístup, vše bylo dobře vysvětleno, opravdu přínosné cvičení, férově nastavené podmínky získání zápočtu.
Jediné, co mohu vytknout, je malá aktivita, když student počítá něco u tabule a udělá chybu nebo neví, jak dál pokračovat. Zbytečně se pak protahovalo cvičení kvůli tomu, že se například zpětně dohledávaly chyby.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení jsou vedená výborně. Příklady počítají studenti u tabule, vyučující je vždy ochotný poradit a pomoct. I pokud si vůbec nevíte rady, nasměruje vás tak, abyste příklad byli schopni sami dopočítat. Zápočtové příklady mi přišly o něco málo náročnější než příklady na cvičeních. Na druhou stranu hodnocení písemek není přísné.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan docent Trojánek chodil na cvičení připraven, když padl nějaký dotaz, vždy na něj ihned odpověděl. Ke studentům je vstřícný a ochotný zařídit opravné písemky i zápočty.
doc. RNDr. František Trojánek, Ph.D. [32-KCHFO], Introduction to Quantum and Nonlinear Optics II [NOOE028, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2018, 2. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Je vidieť, že pán doc. Trojánek už nejaké tie skúsenosti s prednášaním má. Výklad mal hlavu a pätu a učivo sa dalo väčšinou pochopiť už na hodine. Veľmi chválim pohodovosť pri skúške a na hodinách.
RNDr. Martin Veis, Ph.D. [32-FUUK], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Energetický výklad, zodpovědně zodpovídá dotazy.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
S cvičením som bola veľmi spokojná, pre mňa zatiaľ jedno z najlepších, aké som mala možnosť absolvovať. Cvičiaci bol ochotný látku v prípade nejasností opätovne vysvetliť, zdôrazniť dôležité či často prehliadané súvislosti a fakty. Cvičenia boli obzvláštnené praktickými ukážkami, zaujímavými príkladmi a krátkymi vsuvkami objasňujúcimi využitie a aplikáciu diskutovaných javov. Zápočtové testy boli adekvátne výučbe, cvičenia organizované a vždy pripravené, oceňujem ochotu, ľudský prístup a trpezlivosť cvičiaceho.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pana dr. Veise jako cvičícího mohu pouze doporučit. Na začátku každého cvičení nám velmi pěkně shrnul nejdůležitější věci, které byly prezentovány na přednášce (v některých případech látku i zajímavě doplnil či rozvinul). Všechny příklady, co se počítaly na tabuli, byly dobře vysvětleny (nestalo se, že bychom odešly od příkladu, který by byl náročnější a nebyl pořádně vysvětlen). Náročnost zápočtových testů odpovídala náročnosti probraných příkladů, přičemž hodnocení (bodování) zápočtových písemek bylo férové.

Pan dr. Veis vždy ochotně odpovídal na otázky studentů a mnohdy strávil i po cvičení nezanedbatelné množství času odpovídáním na otázky.


Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Skvělý učitel, všechno dovede dobře vysvětlit, uvést příklady
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Skvělý cvičící, dobře vysvětluje, je vždy připravený. Počítá se u tabule, ale vždy studentovi poradí, pokud něco neví. Oceňuji jeho systematičnost, komentování postupu tak, že to je jasné nejenom tomu, kdo je právě u tabule. Jeho přístup ke studentům je velmi dobrý.
Zápočtové písemky byly možná více teoretické než u ostatních cvičících (alespoň ta první), ale hodnotil je mírně.
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Má přehled, snaží se cvičení udělat zajímavým, oceňuji, že si v klidu napíšeme zadání příkladů na tabuli, abychom si to měsíc potom nemuseli domýšlet. Testy jsou dostatečně lehké na to aby ten, kdo projde příklady z cvičení prošel, avšak jsou i dostatečně těžké, aby i ti co látce hodně rozumí, museli hodně přemýšlet.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Jedno z najlepších cvičení, aké som zatiaľ na matfyze mal. Dr. Veis bol na každé cviko dobre pripravený, schopný odpovedať asi na všetky otázky. Na cviku sme navyše okrem príkladov preberali aj teóriu, čo bolo aspoň pre mňa veľkým prínosom k učeniu sa na skúšku. Na cvičeniach bola príjemná atmosféra a často krát nám Dr. Veis povedal aj nejaký vtip :)
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2016, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
velmi příjemné cvičení i písemky
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Fakt skveli cviciaci. vyborna priprava na hodiny. dovysvetluje vsetko co sa nestiha na prednaskach. vazne super
RNDr. Jakub Zázvorka, Ph.D. [32-FUUK], Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Vítek Veselý, 18.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Cvičení probíhají v přátelském duchu, ocenil bych, kdyby se na nich řešily i o něco složitější příklady, nejen dosazení do vzorečku. V rámci cvičení byla i opakována látka z přednášky, což poněkud usnadnilo přípravu na zkoušku.
Student has disallowed display of personal data, 24.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi dobrý cvičící. Vše jsem chápala, nechodila jsem na přednášky a přesto jsem nebyla vůbec ztracená. Písemky měly adekvátní obtížnost. Doporučuji!
Student has disallowed display of personal data, 17.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji vstřícný přístup vyučujícího, rozhodně doporučuji zapsat!
RNDr. Petr Zinburg [32-KVOF], Physics II [NOFY018, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Neučil mě...nezkoušel mě...
RNDr. Petr Zinburg [32-KVOF], Physics III (Optics) [NOFY022, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 20.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vyučující neumí dobře prezentovat jinak velmi zajímavé experimenty. Většinou chybí popis toho, co se děje a jak vypadá použitá aparatura a na co se vlastně díváme (nebo to řekne jen velmi potichu) - toho je třeba vysvětlit lépe a zřetelněji!
Jeho přístup je takový, že přijde a zapne předem připravený experiment. Občas navíc po celou dobu stojí tak, že někteří posluchači v nešťastně umístěných lavicích nic nevidí.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Dost nesrozumitelné, nenázorné, moc rychlé...
Jaroslav Říha, 26.01.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
neměli jsme ho ani na jednu přednášku
Comment on course, Fundamentals of Modern Optics and Photonics [NAFY027, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2016, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi zajímavý a užitečný předmět. Nezabíhal do detailů a probíraná látka pokryla široké spektrum oborů moderní optiky. Na druhou stranu výklad nebyl zkratkovitý ani ošizený.
Comment on course, Introductory Seminar on Optics [NOFY010, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Zajímavé rozšíření k povinné přednášce, zápočet je jen za docházku, tak je to příjemný odpočinkový předmět.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi přínosný seminář, zajímavé povídání. Buď si přečtěte Melýho učebnici, nebo choďte na proseminář. Společně s přednáško Optika III. se probere téměř vše z té učebnice.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Nejprve jsme zde budovali teoretickou nadstavbu k přednášce, později jsme procházeli různé fyzikální experimenty a celkově se šlo více od teorie k praxi, což byla vítaná změna.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Předmět doplňuje přednášky z fyziky III. Je velmi zajímavý, jsou vykládány partie, na které nebyl o přednáškách prostor, ale jsou také užitečné.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Trochu iný než proseminár z elektrodynamiky vyučovaný prof. Malým v lete, viac technický, menej vlastivedno-populárny, viac doplnok prednášky. Možno je to nízkou hodinovou dotáciou optiky. Dostal som zápočet za dochádzku aj keď som to dosť flákal.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Proseminář doplňuje a rozšiřuje přednášku optiky. Probírali se různé zajímavosti a témata nad rámec klasické přednášky z optiky.
Comment on course, Introductory Seminar on Electrodynamics [NOFY011, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 20.07.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Rozumný mix fyzikálních zajímavostí a komplexnějších příkladů, i když být to na mě dal bych více zajímavostí a méně příkladů...ovšem třeba úvod do Fouriera určitě ještě ocením...
Student has disallowed display of personal data, 12.06.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Čekala jsem spíše doplňující informace k probíhající výuce, počítání příkladů a podobně, což nebyla pravda, byly to spíše věci, které se nám budou hodit v následujícím studiu.
Author of entry is known to survey organiser, 05.06.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Zajímavý výběr témat.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Zaujímavý predmet, ktorý rozširuje a doplňuje prednášku Fyzika II-elektrina a magnetizmus).
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Zajímavost přednášek se odvíjí téma od tématu, přesto mohou studentovi lépe pochopit předmět Fyzika II.
Student has disallowed display of personal data, 01.08.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Připadalo mi, že obtížnost látky přesahovala naši úroveň v teorii a že témata často vůbec nesouvisela s právě probíranou látkou.
Author of entry is known to survey organiser, 14.06.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Z počiatku zaujímavé témy, neskôr v podstate riešenie výpočtových úloh. Očakával som viac zaujímavých, možno čiastočne populárno-náučných tém.
Comment on course, Physics II [NOFY018, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na cvičení je těžké udělat vše, ale ty hlavní věci tam jsou a určitě bylo užitečné na cvičení chodit
Student has disallowed display of personal data, 15.05.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Nemám co dodat:)
Student has disallowed display of personal data, 20.08.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Asi mi chybělo, že jsme moc neprobrali magnetismus.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2017, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Hodně málo prostoru na úlohy z magnetismu.
Student has disallowed display of personal data, 14.06.2016, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Některá cvičení odpadla a nahrazovali jsme si je později. Toto opoždění vůči přednášce mi docela vadilo.
Student has disallowed display of personal data, 12.06.2016, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Dobré, bohužel počet příkladů které se stihnou spočítat je moc malý.
Comment on course, Physics II [NOFY018, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.07.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Prednáška a cvičenia na seba dosť úzko nadväzujú, osobne som nebola schopná počítať príklady bez znalosti teórie z prednášok. Odporúčam sa preto učiť teóriu priebežne.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2018, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Oproti minulému semestru takové vyváženější, s větším důrazem na to, abychom chápali matematickou povahu, než se pustíme do fyzikální podstaty (protože tenzory ve čtvrtém týdnu člověk nahlíží spíš jako obrázek...zato pro Maxwellky je už potřeba tušit, o co jde s tím trojúhelníčkem...)

Za mě splnily přednášky, co jsem od nich chtěl...nechodily příliš dopodrobna a k jednotlivostem, ale látka stačila na to, aby člověk pochopil podstatu.
Student has disallowed display of personal data, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Náročný, ale zajímavý předmět.
Student has disallowed display of personal data, 11.08.2017, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji experimenty na přednášce.
Student has disallowed display of personal data, 20.06.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Syllabus je velmi rozsáhlý a tím se na jednotlivých tématech traví příliš málo času.
Comment on course, Physics III (Optics) [NOFY022, cvičení]
Matěj Mezera, 20.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Cvičení v podstatě spočívá v tom, že se ze 357645 let staré sbírky, která používá jinou znaménkovou konvenci než je na přednášce, vybere příklad, který jde někdo spočítat před tabuli. Většina příkladů vypadá tak, že na začátku napíšeme pár rovnic a následně trávíme většinu času řešením těchto rovnic, přičemž často je třeba pracovat s nechutně dlouhými výrazy, ve kterých lze snadno udělat chybu. Skoro celé cvičení tedy není o fyzice, ale o úpravě výrazů a hledání místa výpočtu, kde jsme udělali chybu...
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Základní příklady z optiky, víceméně přiměřené. Omezil bych příklady, ve kterých se odvozují konkrétní vzorečky apod., zaměřil bych se spíše na typové příklady, které se pak objevují v testu. Zlepšil bych také koordinovanost všech cvičení, každý cvičící měl svoje podmínky zápočtu, různé testy, takže když pak student dostane při zkouškové písemce test vytvořený jeho cvičícím, má značnou výhodu oproti ostatním.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Občas se úplně nekrylo s přednáškou a nebylo jasné zda se máme některé věci učit.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičenie nadväzovalo veľmi dobre na prednášku, všetko bolo do hĺbky prepočítané, prebrané a vysvetlené.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Během semestru je tak třetina příkladů typu "vykoukej z geometrie potřebné vztahy". Pak je jen třeba uvědomit si, které vzorce k příkladu jsou konkrétně třeba.
Author of entry is known to survey organiser, 04.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Všelijaký nepěkný integrály tam jsou, co člověku otráví den. A když se jeden diví, proč mu to nejde vypočítat, pravděpodobně zapomněl vyměnit „sin x“ za „x“. Ale hádám, že takhle optika prostě vypadá, takže to cvičení nejde udělat o moc líp.
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Celkově cvičení bylo bez problému, jenom by pro budoucí generace bylo vhodné, kdyby se použila sbírka příkladů, která více odpovídá obsahu přednášky a také konvenčnímu značení, které se používá na přednášce (znaménková konvence, komplexním značení,... ).
Martin Zika, 20.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Cvičení operuje se vztahy, které se zdají být takřka fenomenologické (přinejmenším na cvičení bez kontextu), ty se užívají v téměř středoškolských úlohách, které jsou ale bez teoretické kontextu často poměrně nesrozumitelné.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Skvěle připravená cvičení i s ukázkami a pokusy navíc.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vzhľadom na krátkosť cvičenia výrazne chýba nejaká obšírnejšia zbierka riešených príkladov, inak cvičenie adekvátne dopĺňa prednášku.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení mě velmi bavilo, navazovalo na přednášku. Příklady probírané při cvičení byly dostatečné na testy i zkouškovou písemku.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení nebylo těžké, ale částečně z toho důvodu nebylo ani zvlášť zajímavé. Počítalo se málo typů příkladů.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičenie bolo chvíľu dosť popredu pred prednáškou, potom zase pozadu, aj keď cvičiaca sa to snažila držať synchrónne. Robili sme zbytočne veľa stredoškolskej optiky, mohli sme sa radšej venovať maticovému formalizumu.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Na cvičeniach sa počíta o dušu ale aj tak to 100%ne nepokrýva požiadavky na skúškovú písomku a stará zbierka príkladov tiež nepostačuje, preto by možno bolo na mieste vytvoriť novú zbierku s riešenými príkladmi
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Niektoré príklady z optiky som doteraz úplne nepochopila... Neviem čím to je, ale príklady na mňa pôsobili zvláštnym dojmom, ako keby mi niečo unikalo.

Je škoda, že neexistuje žiadna poriadna zbierka, to by možno pomohlo.
Štěpán Šubík, 09.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Jiný způsob cvičení než ostatní.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Základní příklady z optiky, většinou přímo související s přednášenou látkou. Náročnost je spíš v množství vztahů než ve složitosti samotných příkladů.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Spravny vyber prikladov.
Comment on course, Physics III (Optics) [NOFY022, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Neprobíral bych do detailu části s Fourieorovu transformací, která se v matematice probírá až v následujícím semestru. Jinak obsahově nemůžu nic vytknout.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Optika není můj nejmilovanější obor, takže v některých oblastech mi přišla látka zbytečně hluboká na to, že má jít o všeobecný přehled, jakési VŠ minimum. Jinak vše ok.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Předmět se snaží vysvětlit všechny jevy vskutku teoreticky. Potřeboval by však alespoň o těch 45 minut větší časovou dotaci, neboť se nestihlo všechno probrat do hloubky a něco se jen zmínilo.
Martin Zika, 25.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
V kapitole o geometrické optice naprosto chybí přirozená hamiltonovská formulace.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednáška je kvalitní, nicméně bych ocenila, kdyby převážným obsahem některých hodin nebylo z větší části jen dlouhé matematické odvozování vztahů, ale občas se více zmínil i význam toho, proč to tak je a jaký to má fyzikální význam.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Předmět byl velmi zajímavý, hodil se k pochopení pár dalších předmětů v tomto semestru.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Náročnost probírané látky je optimální, jen se domnívám, že na cvičení by se mohly probírat náročnější příklady (ale nutno říct, že již na začátku semestru nám bylo řečeno, že v optice jsou příklady buď "jednoduché", nebo "náročné", a nic mezi tím, což se při studiu ukázalo jako pravdivé tvrzení, takže nastavenou náročnost příkladů lze pochopit; na druhou stranu pár "kreativnějších" příkladů navíc by pro zpestření cvičení neškodilo, domnívám se).

Celkově jsem byl s výukou i cvičeními velice spokojen.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednášky byly sice dlouhé, ale prof. Franc se snažil je vždy zpříjemnit nějakými pokusy
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2018, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
S prednáškou som bol spokojný.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pekná prednáška, ale príliš dlhá. Žiak má čo robiť, aby nestratil pozornosť. Podľa mňa by bolo rozumnejšie rozdeliť ju na dve kratšie prednášky.
Štěpán Šubík, 09.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
I přestože mě optika celkově moc nebere, je předmět vyučován zajímavě a poutavě.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Škoda že se v průběhu semestru moc nestíhalo, jinak by to dobré
Vítek Veselý, 18.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Mezi ostatními Fyzikami mě zatím optika bavila nejméně. Nemyslím si, že je snížení hodinové dotace oproti prvním dvěma kurzům příliš dobrý nápad, když látky k probrání je přinejmenším stejné množství.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi obsažná přednáška. Protože je tříhodinová, nelze ji zjevně nějak rozumně rozdělit, ale 3 hodiny najednou je opravdu celkem dost. Probíraná látka zasahuje do širokého spektra vědění, čemuž odpovídá i náročnost.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Predmet Optika dobre nadväzuje na predchádzajúci kurz z elektriny a magnetizmu. Navrhol by som zredukovať počet matematických odvodení na tabuľu a zvýšiť počet ukážkových experimentov k lepšiemu pochopeniu učiva.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednáška se mi více méně líbila, nicméně jednu poznámku bych měl. V posluchárně F1 není úplně ideální akustika, a tak bylo vyučujícího hůře slyšet, a to i přes to, že se snažil používat mikrofon, který si myslím že buď nefungoval, nebo jen velmi špatně. Možná to bylo i tím, že měl přednášející připnutý mikrofon moc daleko od pusy. Myslím, že by bylo dobré používání mikrofonů doladit, protože podobnou zkušenost jsem měl i minulý semestr s jiným vyučujícím na přednášce z elektřiny a magnetismu, neboť fakt že je přednášejícího špatně slyšet může zkazit jinak velmi kvalitní přednášku.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Málo dostupných studijních materiálů. Ocenila bych například příklady na počítání. Při přípravě na zkoušku kombinuji vlastní zápisky s učebnicí od Malého, přesto nemám stále v některých věcech jasno. Na přednášce není vždy použita stejná notace jako v doporučených studijních materiálech (právě Optika od Malého) a to je matoucí.
Comment on course, Special Seminar on Optoelectronics [NOOE010, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2016, 2. ročník, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Jednou za semestr 45 minutova prezentace o diplomce s komentarem od prof. Maleho a prof. France. Priprava na obhajobu.
Comment on course, High Resolution Time Spectroscopy [NOOE025, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 1. ročník, Fyzika, doctoral
Pri promitani prezentaci se clovek casto ztrati a pak v tom ma zmatek.
Student has disallowed display of personal data, 20.01.2016, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
hezký přehled problematiky a zejména aktuálních problémů a výsledku
Comment on course, Introduction to Quantum and Nonlinear Optics I [NOOE027, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2018, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Základy kvantové a nelineární optiky I sú celé venované princípom laserov. Predmet bol kvôli množstvu učiva trochu ťažký, zvládnuť sa to ale dalo. Odporučil by som trochu dôkladnejšie prebrať kapitolu Rozšírenia čiary, zredukovať Odvodenie semiklasických rovníc a viac sa pozrieť na ich dôsledky. Kladne hodnotím usporiadanosť, náročnosť zápočtu a skúšky :)
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Pro vsechny studenty:
Pan profesor znaci 2 veliciny pismeny g a q, opakuji se hodne casto. V jeho podani jsou pismenka na tabuli hodne podobna. Ptejte se co je co i kdyz si myslite ze vite.
Mam sesit uplne k prdu...
Pro pana profesora:
prosim rozdelte cviceni a prednasku. Pocitat si na cviceni co jsme se naucili na prednasce urcite neni zbytecne ani v magisterskem studiu.
Student has disallowed display of personal data, 10.01.2016, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Predmet je zaujímavý, usporiadanie látky logické a prehľadné, forma výuky je veľmi dobrá, oceňujem hlavne perfektnú pripravenosť prednášajúceho, všetko je vysvetľované jasne, zrozumiteľne a prehľadne, ni je problém držať krok a sústredenie. Výborná je názorná ilustrácia pomocou premietacej techniky. Celkovo hodnotím 1
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html