InquiryInquiry(version: 653)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Martin Branda, Ph.D. [32-KPMS], Life Insurance 1 [NMFM405, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Kvalitně vedená cvičení.
prof. RNDr. Tomáš Cipra, DrSc. [32-KPMS], Econometrics [NMEK432, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2018, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Pan Cipra má vždy velmi pečlivě připravený přednes a jeho přednášky mají dobrou a přehlednou strukturu. Za mne bez výhrad!
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
prof. Cipra důkladně, přehledně a jasně vysvětluje každý krok přednášky a výklad není uspěchaný. Kéž by takto přednášeli všichni vyučující.
Student has disallowed display of personal data, 31.08.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
na přednášky jsem nechodil, protože jsou zbytečné (skripta k předmětu obsahují značnou většinu potřebné látky)
Student has disallowed display of personal data, 25.05.2015, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Pan profesor Cipra přednáší velmi zajímavě a tak, že se látka velmi snadno chápe. Na druhou stranu by mohl zabíhat více do podrobností (více důkazů, odvození,...) a méně opakovat látku předchozích přednášek. Zkoušková písemka je velmi snadno predikovatelná (každý rok stejná), na druhou stranu je však velmi přísně opravována.
prof. RNDr. Tomáš Cipra, DrSc. [32-KPMS], Mathematics in Finance and Insurance [NMFM205, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Oceňuji velké množství základních početních příkladů ve financích, neboť ty ve všech ostatních finančních předmětech na Matfyzu chybí a některé příklady je třeba vidět a ne se teoreticky naučit, jak by se mohly počítat.
Author of entry is known to survey organiser, 11.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Skvělý přednášející, látku jasně vysvětlil. Oceňuji kvalitní rozbor příkladů a probrání teorie.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Aj napriek skorým ranným prednáškam dokázal zaujať.
prof. RNDr. Tomáš Cipra, DrSc. [32-KPMS], Life Insurance 1 [NMFM405, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Velice férový a kvalitní přednášející.
Student has disallowed display of personal data, 10.01.2019, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Dobře struktuorvaná přednáška, dobře vysvětlená.
prof. RNDr. Tomáš Cipra, DrSc. [32-KPMS], Life Insurance 2 [NMFM406, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.06.2017, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Pan professor Cipra latce perfetne rozumi a k tomu je jeste skvely pedagog. Kladne hodnotim jeho systematicnost, predhledne zapisky, pristup ke studentum a ocenuji i jeho anglictinu.
prof. RNDr. Tomáš Cipra, DrSc. [32-KPMS], Mathematics in Finance and Insurance (E) [NMFM438, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2018, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Pan profesor Cipra má přehledný a skvěle strukturovaný výklad.
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2015, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Předmět byl opravdu velmi jednoduchý, navíc obsahově podobný s předmětem Matematika ve financích, který učí Dr. Zichová. Na druhou stranu byl předmět přednesen tak, že jsem ještě lépe pochopil finanční matematiku jako celek. Další přínos je rozhodně v tom, že výuka probíhá anglicky.
prof. RNDr. Tomáš Cipra, DrSc. [32-KPMS], Time Series [NMST537, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2019, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Přednáška příjemná, dobře vysvětlená.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Přednáška byla uspořádaná, přehledná a snadno srozumitelná.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Na vyučujícím oceňuji vstřícný přístup ke studentům.
Petr Kuc, 19.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Pan Cipra je poctivý a pracovitý člověk. Oceňuji na něm, že se ke studentům chová slušně.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji přístup ke studentů, zapálení pro předmět, orientaci na praxi. Uvádění numerických příkladů, resp. psaní výsledků na tabuli jsem považovala za nadbytečné (vzhledem k tomu, že jsou přehledně zpracovány v v knize prof.Cipry).
RNDr. Radek Hendrych, Ph.D. [32-KPMS], Econometrics [NMEK432, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Cvičenie bolo veľmi dobré, všetko bolo zrozumiteľne vysvetlené.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2018, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení pana doktora Hendrycha jsou ta nejlepší, která jsem na matfyzu zažila. Jeho přístup je opravdu skvělý, je to člověk na správném místě. Studentům vždy rád vyhoví, vysvětlí a pomůže. Zároveň jsou jeho cvičení a úkoly dobře strukturované a to mi vyhovuje. Děkuji!
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Přehledný výklad látky, přátelský přístup.
Student has disallowed display of personal data, 31.08.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Zejména oceňuji individuální přístup a konzultace cvičícího
Student has disallowed display of personal data, 25.05.2015, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Skvěle vedené cvičení, dr. Hendrych je mimořádně dobrý a ochotný kantor. Možná by jen neškodilo oslovovat studenty jménem namísto ,,kolegou".
RNDr. Radek Hendrych, Ph.D. [32-KPMS], Time Series [NMST537, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Doktor Hendrych má fajn cvičenie. Je prínosné a páči sa mi forma udelenia zápočtu za domáce úlohy.
Student has disallowed display of personal data, 08.01.2019, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Vstricny pristup vyucijiciho.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. Year, Matematika, doctoral
Nejlepší cvičící, jakého jsem na Matfyzu potkal. Cvičení byla velmi dobře členěna a byla naprosto srozumitelná. Hodně jsem ocenil zkušenosti cvičícího z praxe a nadhled, který měl u probírané látky.
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Hodnocení úkolů bylo s velkou časovou prodlevou po odevzdání.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2017, 3. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
The teacher is patient when I ask him questions.
Petr Kuc, 19.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Pan Hendrych je bez přehánění jeden z nejlepších cvičících v dějinách lidstva. Jen tak dál!
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Pečlivě připravené cvičení, srozumitelný výklad.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Milý přístup, vstřícnost, důraz na zodpovědnost studenta.
Author of entry is known to survey organiser, 26.01.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Ochotný vyučující, dá se s ním dohodnout.
Comment on course, Econometrics [NMEK432, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2018, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Na cvičeních se vždy prakticky ukazuje, co bude potřeba v úkolu. Cvičení jsou jen jednou za dva týdny a když nejsou, tak jsou konzultace k úkolům, kde pan Hendrych detailně vysvětlí, co se v úkolu povedlo a co zase ne. Za mě super způsob, díky této zpětné vazbě jsem si toho z předmětu odnesla hodně.
Student has disallowed display of personal data, 05.06.2017, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Nutnost dělat pravidelně úkoly v softwaru EViews a následné hodnotit jiné úkoly dává možnost důkladně pochopit probíranou látku.
Student has disallowed display of personal data, 31.08.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Myslím, že by šlo zvolit lépe téma projektů (ne lineární regresi, ta je již procvičená, lepší by bylo se specializovat na ty "ekonometrické" úpravy regrese)
Comment on course, Econometrics [NMEK432, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2018, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Předmět byl zajímavý, dobře připravený. Jen se bohužel na začátku dlouho opakují témata z lineární regrese a na konci se pak nestíhají zajímavější věci.
Student has disallowed display of personal data, 05.06.2017, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Mrzelo mě, že předmět je pouhým úvodem do ekonometrie a v podstatě se nic nedělá do hloubky. U skoro každé podkapitoly zaznělo, že na rozebrání problému by bylo potřeba navíc minimálně 3-4 hodiny. Přičemž na fakultě není žádný předmět, který by rozvíjel poznatky, takže student má jenom hrubý nástřel co se děje v ekonometrii. Což si myslím, že pokud je ekonometrie v názvu oboru, že by měla být možnost získat víc než jen úvod. (Vše zmíněné nemá být bráno jako výtka k předmětu Ekonometrie NMEK432, právě naopak profesor Cipra skvěle navnadil na studium hlubší ekonometrie)
Student has disallowed display of personal data, 31.08.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
z velké části se skládá z látky z Lineární Regrese, nové látky je minimum a je primitivní
Comment on course, Mathematics in Finance and Insurance [NMFM205, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Nejsem moc spokojen, neboť probíraná látka se z velké části shoduje s látkou probíranou v předmětu "Matematické metody ve financích", každý z profesorů však používá jiné značení a jiné české názvy pro totéž, což vede ke zmatkům. Dokonce v některých případech má řešení stejného příkladu odlišný postup a jiné výsledky.
Author of entry is known to survey organiser, 11.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Jak již bylo v dřívějších příspěvcích zmíněno, na přednáškách se často stalo že jsme probírali tutéž látku co byla probírána ať už v Úvodu do financí nebo v Matematických metodách ve financích. Přínos tedy nebyl takový, jaký by mohl být.
Comment on course, Life Insurance 1 [NMFM405, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Zajímavý předmět. Adekvátně náročný.
Comment on course, Life Insurance 1 [NMFM405, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Dobře uspořádaný a přehledný předmět. Zajímavý pro budoucí využití.
Comment on course, Life Insurance 2 [NMFM406, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.06.2017, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Zivotni pojisteni 2 je rozhodne zajimavejsi a tezsi nez ZP1. Predmet me bavil, dale hodnotim kladne skvele systematicke zapisky pana profesora Cipry a take, ze je nabizen predtermin, takze o predmet mene o zkouskovem.
Student has disallowed display of personal data, 21.08.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji, že bylo vše dostatečně vysvětleno a člověk odcházel z přednášky z pocitem, že všemu porozuměl.
Comment on course, Mathematics in Finance and Insurance [NMFM437, přednáška]
Petr Kuc, 19.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Výborné přednášky, jak po obsahové, tak po formální stránce.
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Jelikož je předmět sdílený se studenty VŠE, je látka vykládána velice "polopaticky".
Comment on course, Mathematics in Finance and Insurance (E) [NMFM438, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2018, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Předmět splnil má očekávání, nabízí ucelený základ finanční matematiky. Tempo výuky je spíše pomalejší a nevyužívá se žádná vyšší než středoškolská matematika, což je ale vzhledem k přítomnosti studentů VŠE a mnoha zahraničních studentů pochopitelné.
Student has disallowed display of personal data, 05.06.2017, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
The course is very well structured and organized which makes it easy to follow.
Comment on course, Time Series [NMST537, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 08.01.2019, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Srovnani teorie s praxi, velmi obohacujici.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji praktické domácí úkoly.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. Year, Matematika, doctoral
Velmi dobré cvičení, přehledné a prakticky zaměřené.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Předmět Časové řady obsahuje cvičení, na kterém se stručně opakuje teorie, která se následně používá prostřednictvím SW EViews 9. Práci se sw bohužel doprovázely různé komplikace s licencemi (nemožnost ukládání workfiles, nemožnost použití balíčků ve studentkých verzích). Domácí úlohy v EViews nebyly plně uchopitelné a často bylo nutné použít ještě Excel nebo Mathematicu. Cvičení celkově hodnotím jako užitečné.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2017, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Trochu škoda je, že kvůli množství úkolů člověk musí čekat na zápočet poměrně dlouho i během zkouškového období.
Petr Kuc, 19.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Výborná cvičení a systém domácích úkolů. Není co vytknout.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji formu, kdy je na cvičení stručně shrnuta použitá metoda, je předvedeno možné využití softwaru a následně si student v rámci domácího projektu vyzkouší zpracování individuálně zadaných dat. Ke každému z odevzdaných projektů student obdrží recenzi cvičícího a jednoho z dalších studentů, získá tak dobrou zpětnou vazbu ke své práci a zároveň v rámci recenzování cizí práce má možnost porovnat přístup kolegy (k analyzování jeho dat). Ve srovnání s ostatními předměty je vyžadovaná domácí příprava časově velmi náročná.
Co se týče doporučení na zlepšení, bylo by vzhledem k vyžadované domácí přípravě vhodné zajistit pro studenty licenci EViews pro instalaci na soukromé počítače (obdobně jako má např. Mathematica).
Cvičení považuji za povedené a přínosné.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Ocenila jsem příklady na reálných datech, zpracování samostatně i následné recenze.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení se koná skoro jen formou domácích úkolů. Daleko lepší by bylo dát polovinu úkolů, ale předvádět více na cvičeních.
Student has disallowed display of personal data, 20.01.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Viac praktických príkladov v softwary na cvičení by bolo vhodnejších, teoriu si študent može dobrat na prednáške alebo doma.
Comment on course, Time Series [NMST537, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2019, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Zajímavá témata, praktické příklady. Je však hodně obsáhle.
Možnost písemného testu je také výhodou.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Podle mého názoru vykládaná látka a způsob výkladu nezapadají do kontextu předešlého studia. Snaha o to udělat přednášku více praktickou než teoretickou podle mě vyústila v přednášení školních příkladů, jejichž praktická aplikovatelnost je obtížnější než v případě přednesení obecné teorie. Přednáška by mohla trochu více navazovat na přednášku z náhodných procesů a to i s využitím vybudované teorie.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Prednaska velmi kvalitni a prehledna, ze zapisku se skvele ucilo na zkousku.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Předmět je zaměřen na dekompoziční a autokorelační metody pro jednorozměrné časové řady, finanční časové řady a stručně vícerozměrné časové řady. Za výhodu předmětu považuji, že je látka psaná na tabuli a teorie je tak postupně představována. Vypisování dlouhých tabulek na tabuli mi přišlo zbytečně zdlouhavé pro přednášejícího a mohl by tak ušetřit čas dataprojektorem. Čas by bylo možné využít spíše k dotazům, kterých na konci semestru přibývalo s tím, jak téma bylo komplikovanější. Celkově předmět hodnotím jako užitečný a prakticky orientovaný.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2017, 3. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
It will be better if the professor can change the language to English. Studying by students themselves is really hard and time consuming.
Student has disallowed display of personal data, 20.01.2017, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Srozumitelná a pěkně strukturovaná přednáška.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Přednášená látka je velmi dobře uspořádána a navíc doplněna příklady.
Petr Kuc, 19.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Líbí se mi, že předmět je velmi praktický a svůj sylabus opravdu čerpá z prakticky používaných řešení různých druhů problémů. Byl bych rád, kdyby se věnovalo více prostoru modelům podmíněné heteroskedasticity.
Studentům bych poradil, aby šli na ústní (nikoliv písemnou) zkoušku. Písemné zkoušení je více subjektivní a navíc pan Cipra známkuje zkouškové písemky docela tvrdě. Při ústním zkoušení je naopak mírný.
Author of entry is known to survey organiser, 26.01.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji praktické příklady.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Zajímavý předmět, hodně informací, skoro žádné důkazy. :-) Přednáška skoro kopíruje doporučenou literaturu.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html