InquiryInquiry(version: 652)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
prof. RNDr. Stanislav Hencl, Ph.D. [32-KMA], Mathematical methods in Practice [NMMA366, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Predmet vyučovali hosťujúci prednášajúci.
RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cením si připravených materiálů na každé cvičení a dobrého způsobu výkladu. Nicméně v první části by u příkladů, které nejsou spočteny na cvičení, mohly být výsledky (jinak je těžké, nebo spíš zbytečné, je počítat doma, když to, k čemu jsem dospěl, nemám kde zkontrolovat) a výklad by mohl být pomalejší (na druhou stranu rozumím tomu, že na to moc není čas). Na druhé části mě trochu mrzí, že si na cvičení student nezkusí některé příklady na cvičení samostatně vyřešit (případně domácí přípravu s nějakou následnou kontrolou), protože pak toto chybí u zápočtového testu, kde se student musí více zamyslet, a pak mu chybí čas. Možná by ve druhé zápočtové písemce mohlo být o příklad méně.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Tento vyučující mi nesedl, cvičení jsou často zmatená, na tabuli se nezřídka vyskytují chyby ve výpočtech, občas zakomponuje do příkladu něco, co s ním sice může souviset, ale zbytečně studenty zmate, protože k výpočtu to vůbec není potřeba. Dobré by bylo před každým tématem popsat/zopakovat postup, který ze skript buď není úplně jasný, nebo v nich není vůbec a jeho absence zbytečně komplikuje pozdější učení a interpretaci poznámek.
RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Mathematical methods in Practice [NMMA366, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Predmet vyučovali hosťujúci prednášajúci.
RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Probability and Mathematical Statistics [NMSA202, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 06.09.2017, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Veľmi dobré cvičenie.
Student has disallowed display of personal data, 30.07.2017, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení byla svižná a užitečná. Zápočet nebyl zadarmo, ale získat ho nebylo těžší než v mat. analýze.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Skvělý výběr příkladů, všechno vysvětleno, za mě velmi dobře vedené cvičení. Tempo bylo někdy hodně rychlé, ale nejspíš to bylo hodně i kvůli tomu, že nám dost hodin odpadlo kvůli státním svátkům. Také by asi bylo dobré více pohlídat obtížnost zápočtových písemek - u všech tří se stalo, že některá ze skupin měla celkem podstatně těžší test než ostatní skupiny.

Pravidla na zápočet podle mě byla docela náročná, myslím si, že za ty dva roky, co na mff jsem, byl nejtěžší právě zápočet z pravděpodobnosti. Na druhou stranu, přišlo mi, že pan Maciak testy opravoval docela mírně a snažil se nám spíš trochu přilepšit (samozřejmě, pokud člověk projevil aspoň nějakou snahu a znalost).
Student has disallowed display of personal data, 09.06.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cenim si velmi dobre a zrozumitelne vysvetlovanie preberanej latky.
Student has disallowed display of personal data, 06.06.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Velmi dobře propracované cvičení. Cvičící výborně vysvětluje a na cvičení skutečně vysvětlí skoro vše, co člověk potřebuje ke zkoušce. Jenom by bylo fajn, kdyby se k papírům ze cvičení přidaly správné výsledky úloh, aby to člověk nemusel pracně hledat na internetu.
Student has disallowed display of personal data, 04.06.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Vyborne vedene cviceni,jedno z nejlepsich co sem na matfyzu mel...Hezky vysvetlovano, vzorove priklady velmi dobre probrane, dalo se pomoci cviceni vsechno pochopit z prednasek
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
cvičení nad mé očekávání, skvěle vše dopodrobna vysvětleno, fakt super
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Cvičící ze začátku s dostatečným předstihem zveřejňoval studijní texty s příklady. Díky tomu jsem se důkladně připravovala na cvičení. Bavilo mě, že jsem si tak mohla sama přicházet na to, jak je třeba problémy řešit. Na samotném cvičení pak u tabule řešili úlohy studenti, což umožňovalo pracovat s nejasnostmi a chybami. Tento systém se mi zdál velmi efektivní. Později však cvičící zveřejňoval texty až na poslední chvíli a látku vykládal převážně sám, což bylo poněkud zbrklé a matoucí. Kdyby se bylo podařilo udržet počáteční úroveň, bylo by to perfektní.
Student has disallowed display of personal data, 18.09.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení bylo dobře připravené. Nevyhovovalo mi povinné počítání příkladů u tabule - přijde mi to mimo jiné jako ztráta času když student prostě neví a ostatní na něj koukají. Získat zápočet zde bylo nejtěžší ze všech předmětů, co jsem za první 2 roky studia měl.
Student has disallowed display of personal data, 17.09.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičící učil vcelku srozumitelně. Věřím tomu, že požadovat řešení příkladů u tabule je dobrá věc, nicméně by mě potěšilo, kdyby v tomto případě cvičení visela na webu předem. Měl jsem cvičení v pondělí odpoledne a nestávalo se často, že se zadání objevilo dříve než v pondělí.
Student has disallowed display of personal data, 01.08.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Zpočátku působil pan Maciak oproti ostatním vyučujícím lehce odtažitě. Na cvičeních chodí studenti počítat k tabuli, což některým studentům nevyhovuje. Já však na tomto stylu výuky nevidím nic moc špatného, na tento systém jsem si zvykl a nakonec jsem si ze cvičení odnesl dostatek znalostí.
Student has disallowed display of personal data, 18.07.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Jednoznačným plusem je značné množství příkladů, jež jsou rozmanité a vcelku zábavné, jako příprava na zkoušku naprosto dostačující. Pozitivně hodnotím i to, že studenti chodí počítat k tabuli a musí být v hodinách aktivní. Jen si nejsem jistá, jak přesně měla fungovat příprava příkladů na cvičení dopředu. Pokud tak člověk neučinil, u tabule tápal a zdržoval, pokud se připravil, neměl celé cvičení vcelku nic na práci.
Dr. Maciak se snaží upozorňovat na častá úskalí a nedorozumění, kterých se studenti dopouští. Zveřejňování příkladů, vzorových písemek nebo jejich výsledků však bohužel většinou probíhalo později, než bylo avizováno.
Možná by stálo za zvážení snížení počtu zápočtových písemek ze tří na dvě - mezi písemkami jsou pak třeba jen dvě či tři cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Zajímavé příklady a dobrá práce s časem, aby se všechno důležité stihlo.
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Kladne hodnotím snahu stihnúť na cvičeniach čo najviac látky. Táto snaha bola sice niekedy možno na úkor väčšej zrozumiteľnosti a prehľadnosti, za množstvo látky však cvičiaci nemôže a myslím, že s podmienkami sa popasoval veľmi dobre. Jediné k čomu mám výhradu, je papier s podmienkami rozdávaný na prvom cvičení, ktorý pôsobí predovšetkým dojmom, že má vystrašiť. Nakoniec beztak mnohé z tohto papiera vôbec nie je vyžadované alebo sa nekoná (napr. počítanie pri tabuli bolo našťastie iba na prvých pár hodinách, zdôrazňovanie zápisu do grupíčku som doteraz nepochopil, nevšimol som si, že by grupíček bol nejako využívaný). Chápem, že sa jedná o pamflet, ktorý zrejme po katedre koluje už roky, ale myslím, že by ho niekto mohol upraviť alebo prípadne vôbec nerozdávať. Naopak musím cvičiacemu pochváliť nádherné fotografie na webovej stránke venovanej cvičeniam.
Student has disallowed display of personal data, 19.06.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Volání k tabuli na čerstvě probranou (nebo neprobranou) látku je nejméně vhodná forma výuky. V sešitě jsem měl často škrtance a chaotické poznámky, celkově by se toho za 1.5 hodiny podle mě jinak stihlo více. Raději bych ocenil souvislý výklad od vyučujícího.
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2016, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Kvalitne vedene cviceni. Dostupne materialy (jakkoli si mozna par lidi nevsimlo, ze muzou hledat priklady k pocitani i v archivu cviceni na strankach vyucujiciho). V casti o konvergenci v pravdepodobnosti, resp. skoro jiste, nebyly podle me uplne stastne zvoleny ukazkove priklady, moc jsem z toho nepochopil, jak se prislusne vety pouzivaji a co je vlastne potreba delat. Regrese se probirala hodne letem svetem na poslednim cviceni. Dohromady ale srozumitelne, podnetne cviko.
RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Software for mathematics and stochastics [NMSA230, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Sympatický a názorný výklad. Vše dobře ukázáno a popsáno na stránkách předmětu - to velmi oceňuji.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Bolo vidieť, že pán Maciak problematike rozumie a vie to vysvetliť.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Dobré materiály na stránkách vyučujícího, ale na hodiny se ani nevyplatilo chodit.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednáška mi nepřišla moc užitečná, plná odboček, ale poznámky na internetu byly pěkné.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan doktor se vůbec nevěnoval tématům, která se měla probírat. Z hodin jsem si neodnesl vůbec nic.
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Dobře zpracované materiály, snaha při výkladu vytáhnout to nejdůležitější, ale občas dost rychlé. Spokojenost i s posuzováním zápočtové práce, kdy nebylo lpěno na detailech.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Vsetko super vysvetlene.
Student has disallowed display of personal data, 17.01.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Velice pekne vedene cviceni...Nevim co by se dalo vylepsit
RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Linear Regression [NMSA407, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2019, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Některé přednášky mi přišly nepřehledné a zmateční.
Student has disallowed display of personal data, 17.01.2019, 4. ročník, Matematika, Bachelor's
Doktor Maciak vysvetľuje zrozumiteľne, na konkrétnych príkladoch.
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2019, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Občas by bodlo mluvit trochu pomaleji a některé části více vysvětlovat. Určitě zpřehlednit zápis na tabuli by neuškodilo.
Student has disallowed display of personal data, 25.02.2018, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Někdy mi přišly trochu zmatené části, kdy se opakovala nějaká teorie z přednášky. Při procházení prvních skriptů a souvisejících otázkách na interpretaci výsledků má člověk co dělat, aby se zorientoval, ale dobře se tak postupně připraví na závěrečný test.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Výkon pána dr. Maciaka ma veľmi milo prekvapil po zlej skúsenosti z predmetu NMSA202. Cvičenie bolo zaujímavé, myslím si, že jedno z najlepších na MFF.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Příliš dobrý v AJ a přespříliš rychlé tempo vysvětlování. Jedna část lekce proběhla v ČJ a rázem vše bylo přehlednější, jasnější a paradoxně pomalejší.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Srozumitelný projev a připravená cvičení.
RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Multivariate Analysis [NMST539, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2016, 2. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Ocenila jsem připravené materiály ke cvičení i zopakování nejdůležitějších principů probíraných metod na cvičení. Přínosné by mi přišlo vypracovávání úloh k zápočtu.
Student has disallowed display of personal data, 21.08.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Velmi ochotný, dobrý vztah ke studentům.
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2016, 1. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Byl to první běh tohoto předmětu s novými vyučujícími, takže nebylo moc jasné, jaké jsou podmínky k zápočtu a ke zkoušce. Papír s úvodními informacemi o cvičení nebyl moc dodržován. Je potřeba to celé ještě zaběhnout. Oceňuji hlavně výborně připravené stránky ke cvičení.
RNDr. Michal Pešta, Ph.D. [32-KPMS], Mathematical methods in Practice [NMMA366, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Predmet vyučovali hosťujúci prednášajúci.
Comment on course, Mathematical methods in Practice [NMMA366, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Prednášky sa mi páčili všetky okrem poslednej (12.12.), tá bola monotónnejšia, horšie odprezentovaná a menej zaujímavá než ostatné prednášky. Napriek tomu si však myslím, že predmet úplne nesplnil pôvodný účel. Prednášky boli takmer na nerozoznanie od prednášok na seminári Matematické problémy nematematikov a boli viac o populárnych informáciách o danej téme a jej aplikáciách, než o matematických metódach a princípoch. K predstaveniu nejakého matematického obsahu mala najbližšie prednáška o Support Vector Machine.
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Zajímavé přednášky, pomohlo dát věci do kontextu.
Comment on course, Software for mathematics and stochastics [NMSA230, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Jsem rád že jsem na tento předmět chodil již ve 2. ročníku. Naučil jsem se spoustu nových věcí, které se budou ve vyšším ročníku (hned příštím) hodit. Finální práce mě bavila.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Na predmete najviac oceňujem záverečný dokument, na ktorom sa naučíte všetky veci, ktoré sú teoreticky odprednášané na cvičeniach.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Vzhledem k množství probíraných témat a tomu, že neměl každý k dispozici počítač mi přišel výklad moc rychlý. Neměla jsem čas si vše pořádně uvědomit a tak jsem se brzy začala ztrácet. Na seminář jsem potom přestala chodit. (Taky to mohlo částečně být způsobené na mě dost rychlou slovenštinou.)
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Nerozumím tomu, proč toto cvičení není každý týden, ale jen jednou za 14 dní. Zbytečně se pak musí spěchat a není žádný čas na to, aby student zkusil řešit nějaké problémy/úlohy v daném softwaru přímo na cvičení.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
zaujimavy uvod do vsemoznych vyuzitelnych prostriedkov, od Rka, cez Latex po jednoduche html reporty, ako kazde programovanie, netreba cakat nic zazivne a treba sa tomu dost venovat. Vysledky ale stoja za to.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Předmět i přes malou hodinovou dotaci poskytl dostatečné základy k R a LaTeXu, se kterými se dá dále pracovat.
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Předmět byl koncipován jinak, než jak mi vyzněla jeho anotace v sisu.
Comment on course, Statistical Workshop [NMST551, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Zajímavý projekt, který byl časově náročný, ale přínosný.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2016, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Urcite nejlepsi a nejuzitecnejsi z tech tri seminaru, co musi clovek absolvovat. Sice to zabere dost casu (asi jak studentum, tak vyucujicim), ale myslim, ze to stoji za to. Myslim si, ze zvlast ze zacatku (analyza dat) by meli vyucujici studenty trosku vice navest. Tim by se treba usetril nejaky cas (asi 2x mi prislo, ze jsem tyden zcela promrhal nevhodnym predelavanim jiz hotoveho) a pak by se reseni projektu mohlo dotahnout dal (a treba by se mohla i probrat nejaka nova metoda, kdyz by se zrovna hodila).
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html