Suggestions to education (Both semesters)
Filter:
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Ing. Richard Korytár, Ph.D. [32-KFKL], Quantum Theory I [NBCM110, cvičení]
Juraj Májek, 20.02.2019, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Veľmi oceňujem pripravené príklady za domáce úlohy, ktoré boli zaujímavé. Niekedy však mohli trochu lepšie kopírovať prednášku, niektoré témy v nich nakoniec neboli (vektorové operátory, elektrodynamika..). Tiež sme často príklady počítali spolu, potom na cvičení sa občas stalo, že sme si len prešli to, čo sme mali spočítané.
RNDr. Tomáš Novotný, Ph.D. [32-KFKL], Quantum Theory I [NFPL010, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji snahu pana Novotného nám příklady vysvětlit a zodpovědět naše dotazy, nicméně i přes to jsem většinu příkladů pochopila až při učení se na zkoušku a zápočet.
Příliš se mi nelíbil přístup pana Novotného ke studentům, zdál se mi chvílemi až arogantní. Zaznívaly věty jako "Vy to nevíte, no to si snad děláte srandu!" a podobně, které dle mého názoru nebyly příliš vhodné.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Z prvních cvičeních jsem odcházela s negativními dojmy (spíše emocionálního charakteru). To se však pak urovnalo. Cvičení bylo uspořádané. Líbil se mi způsob výuky (studenti si připraví výpočet příkladu tak, aby jej mohli vysvětlit svým spolužákům; cvičící vysvětluje případné obtížnosti a upozorňuje na časté chyby).
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2017, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Zly pristup ucitela. Velmi neprijemny sposob vyuky a to, ze on nenastavuje pravidla ale je len vykonavatel je chaba vyhovorka. Vsetky hodiny a testy na ktorych ho zastupoval prednasajuci (pan Klima) boli diametralne odlisne (aj ked podla rovnakych pravidiel, len rozumne uplatnenych). Ked mal ktokolvek nejaky problem pri tabuli s pripravenym prikladom tak mohol len marne cakat na pomoc od vyucujuceho. Skor sa dockal vysmechu a zhadzovania, ze si nevie priklad poriadne pripravit. Vyuka s panom Novotnym je o tom ze sa ziaci musia ucit navzajom a on sedi na okne je mandarinku a nakoniec zhodnoti ako to vsetci robime zle. Na zapoctovom teste baziruje na preklepoch a numerickych chybach a evidentne si uziva, ze moze trapit studentov.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Forma cvičenia - študenti prezentujú doma pripravené príklady - je pochopiteľná, nakoľko je náročnosť úloh dosť vysoká. Avšak ocenil by som väčšiu snahu cvičiaceho danú problematiku študentom ozrejmiť, menej sa "pýtať publika", ktoré je často ticho a čas beží, byť trochu viac ústretový k študentom a písať trochu čitateľnejšie. Naopak oceňujem znalosti cvičiaceho a možnosť ísť na zápočet viackrát.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičenia s p. Novotným pre mňa neboli veľmi prínosné. Na hodine sa každému zadali príklady, ktoré sme si mali pripraviť dopredu, čo bolo dobré vzhľadom k obtiažnosti niektorých príkladov. Avšak pri počítaní týchto príkladov na tabuľu sa cvičiaci zapájal minimálne a v podstate som mala pocit, že tam ani nemusel byť. Naviac, ak sa niekto pri počítaní príkladu zasekol, tak p. Novotný bol veľmi neochotný poradiť ale o to viac ochotnejší poukázať, že sme si príklad nepripravili dostatočne. Zápočet sa píše v deň skúšky a vyžaduje sa spočítať správne tri príklady zo štyroch. Príklady na zápočte sú z väčšej miery vyberané z príkladov, ktoré sa počítali na cvičeniach.
Dalibor Preisler, 20.02.2016, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Hodně se dbá na striktní matematickou přesnost, na což jsem ve fyzikálních předmětech nebyl úplně zvyklý. Na druhou stranu jsme se u většiny příkladů (hlavně těch složitějších) dozvěděli informace o tom, jak se dá výsledek dál využít, srovnání s experimentálními daty příp. jak by se dal problém zobecnit. To se mi líbilo.
Student has disallowed display of personal data, 24.01.2015, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Forma cvičenia - prezentovanie doma pripravených príkladov - mi úplne nevyhovovala.
Na pochopenie príkladov vo väčšine prípadov si stačilo prečítať riešenia
zo zbierky, čím sa čas na cvičení mohol využiť efektívnejšie.

Vzhľadom na obtiažnosť predmetu by bolo lepšie niektoré témy z prednášky
zopakovať na cvičení a prepočítať ich podrobnejšie, nie odprezentovať
jeden typový príklad.

RNDr. Tomáš Novotný, Ph.D. [32-KFKL], Advanced Quantum Theory with Applications in Condensed Matter Physics [NFPL063, cvičení]
Patrik Švančara, 06.09.2018, 1. Year, Fyzika, doctoral
Dr. Novotný je veľmi dobrý prednášajúci. Oceňujem hlavne to, že celý predmet odprednášal na tabuli bez použitia prezentácií, čo je v súčasnosti bohužiaľ výnimka. Počas prednášky so študentmi komunikuje a rýchlosť výkladu prispôsobuje rýchlosti študentov.

Na prednáške sme prepočítali pomerne veľa fyzikálnych cvičení. Väčšinou príklady riešili na tabuli sami študenti a Dr. Novotný naše riešenie komentoval a usmerňoval. Aj keď bol tento prístup časovo náročný, teóriu sme si naozaj precvičili.
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2016, 2. Year, Fyzika, doctoral
Cvičící kvalitně vysvětloval látku i slabším studentům, technická náročnost příkladů nutila studenty procházet si jednotlivé kroky i dodatečně.
RNDr. Tomáš Novotný, Ph.D. [32-KFKL], Advanced Quantum Theory with Applications in Condensed Matter Physics [NFPL063, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2016, 2. ročník, Fyzika, doctoral
Vstřícnost ke studentům, relevantní a obsáhlé odpovědi na dotazy, většina témat byla kvalitně a systematicky odpřednášena a procvičena
RNDr. Václav Profant, Ph.D. [32-FUUK], Quantum Theory I [NBCM110, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Dr. Profant má až přátelský přístup ke studentům, cvičení s ním jsou velmi příjemná. Cvičením se nedalo nic vytknout, slouží spíše k usnadnění orientace v přednášce. Z hlediska zápočtu je cvičící spíše obětí, místy mi jej bylo líto, kolika úkoly na opravování je zavalen. O to víc oceňuji opravit mé poslední domácí úkoly téměř obratem, abych stihl termín zkoušky přestože jsem je odevzdal velmi pozdě.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi ochotný cvičící.
doc. Mgr. Jaroslav Zamastil, Ph.D. [32-KCHFO], Quantum Theory I [NBCM110, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Doc. Zamastil vede svou přednášku velmi svérázně. Přednáška je vedena velmi zábavně a poutavě, takže nehrozí, že by se člověk nudil či neudržel pozornost. Také ale velmi rychle a chaoticky, takže hrozí, že se člověk ztratí. (Ale je vidět snaha o zlepšení, od loňska je tempo výrazně přívětivější, což velmi oceňuji, pokud se kdokoliv ozve, rád vše znovu vysvětlí.) Domácí úkoly jsou náročné na čas strávený doma, ale výrazně přispějí k pochopení látky. Po absolvování této přednášky má člověk tendenci přemítat, proč se matematici při odvozování tak zdržují. Trochu problém je sylabus, který obsahuje téměř dvojnásobek látky oproti jiným přednáškám kvantové teorie, takže jsem si k pochopení učiva potřeboval předmět zapsat dvakrát.
Juraj Májek, 20.02.2019, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Výklad bol pútavý a energický, ďakujem ale hlavne za Vašu ochotu sa zastaviť a zopakovať hocičo viackrát.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Zajímavý styl výkladu. Oceňuji snahu o zmírnění tempa, občas by také bylo dobré mluvit trochu méně hlasitě.
Comment on course, Quantum Theory I [NBCM110, přednáška]
Juraj Májek, 20.02.2019, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
S koncepciou predmetu som bol veľmi spokojný- človek mal možnosť teóriu pochopiť na príkladoch, kde využil väčšinu trikov, ktoré sa odprednášali a teda naozaj musel pochopiť to, čo sa na prednáške robilo.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Asi by bylo lepší probrat trochu méně ale o to pečlivěji, na přednáškách mi chyběly "konkrétní, praktické" ukázky vykládaných postupů. Domácích úkolů by mohlo být méně, v průběhu semestru se s dalšími povinnostmi dost těžko stíhají.
Comment on course, Advanced Quantum Theory with Applications in Condensed Matter Physics [NFPL063, cvičení]
Patrik Švančara, 06.09.2018, 1. Year, Fyzika, doctoral
Predmet je pokročilou nadstabvou na magisterské teoretické predmety fyziky kondenzovaných látok. Počas semestra sa buduje teória interagujúcich mnohočasticových systémov (druhé kvantovanie, Feynmanove diagramy) a na konci prednášky sa teória aj skutočne použije na niekoľkých príkladoch.

Na rozdiel od väčšiny teoretických predmetov v obore kladie prednášajúci veľký dôraz na poctivé precvičenie teoretických konceptov. Napríklad druhé kvantovanie alebo lineárna teória odozvy je v úvode prednášky vysvetlené veľmi dobre, riešením hneď niekoľkých fyzikálnych problémov, čo veľmi oceňujem. Napriek náročnosti predmetu som takmer všetkému dobre porozumel a predmet môžem iba odporučiť.

Rovnako aj na skúške je kladený dôraz na počítanie príkladov a nie na memorovanie odvodení. Počas skúšky som mohol použiť vlastné poznámky a literatúru.
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2016, 2. Year, Fyzika, doctoral
Velmi úzké propojení s přednáškou, cvičení se věnovala praktickým a technickým stránkám výpočtů, téměř vždy bylo na základě výsledků diskutováno dříve nebo následně probírané téma. Část cvičení byla věnována odvozování přednášeného formalismu.
Comment on course, Advanced Quantum Theory with Applications in Condensed Matter Physics [NFPL063, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 28.07.2017, 1. Year, Fyzika, doctoral
Ačkoli se v žádném případě nejedná o lehký předmět, přednáška je díky důrazu na aplikace to nejsrozumitelnější, co člověk může z kvantové teorie pevných látek na mff slyšet. Vážným zájemcům (nejen z řad kfkl) rozhodně doporučuji.
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2016, 2. ročník, Fyzika, doctoral
Výborný předmět po obsahové i pedagogické stránce, vzhledem k obsáhlosti probíraných témat by přednášce slušela minimálně o třetinu větší časová dotace. Cílem přednášejícího bylo dostat se ke značně pokročilým partiím kvantové mechaniky a formalismus budoval téměř od nuly a s vazbami na učivo, které by studenti měli znát, pravdou to ale ne vždy bylo. Značný důraz byl též kladen na praktické výpočty. Zvolený koncept je nejlepší možný, vede k porozumění tématu a rozšiřování předešlých znalostí, ovšem se značnou časovou náročností.