InquiryInquiry(version: 737)
Data collection is currently not allowed (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. Monika Balázsová, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Pani Balászová chodila na cvičenia pripravená a snažila sa preberané učivo študentom rozumne vysvetliť. Začiatok cvičenia bol teda v poriadku a dalo sa sledovať čo sa deje. Čo sa mi nepáčilo bol policajný prístup v momente kedy sme mali robiť úlohy my, cvičiaca sa vyhrážala tým že musíme dávať pozor a robiť v matlabe to čo máme inak môže danému človeku neuznať účasť na hodine (veľký súvis s problémom že cvičenie z numeriky má povinnú účasť). Tiež sa “vyvolávalo” keď bola položená nejaká otázka a dlhšie sa nikto neozval. Cítil som sa znovu ako na základnej škole s jasne určeným vzťahom učiteľ - žiak, naivne som dúfal, že dospelým ľuďom toto nerobia. Cvičiaca obchádzala učebňu a keď niekto potreboval pomoc tak mu pomohla, ale stále som mal pocit, že skôr sleduje či robíme to čo máme.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Bohužel nemohu doporučit.

Ze začátku se paní Balázsová snažila nás donutit k aktivnímu zapojení se do cvičení, po ~polovině semestru to ale vzdala (nejspíše došla k závěru jak jsme hloupí) a začala prostě jednotlivé úkoly předvádět i s řešením -- to je za mě určitě nežádoucí. Její přítomnost za mě cvikům prostě nic nepřidávala (ale ani je nezhoršovala).

Kamenem úrazu ale byly domácí úkoly. Zaprvé měla nesmyslně vysoké nároky na formu, nikoli obsah (po druhém úkolu byla tak uražena, že jsme dostali zprda).
NEJHORŠÍ bylo ale opožďování jejich opravení. To byl denní chleba, klidně i o měsíc, navíc ke konci semestru, kdy potřebujeme vědět, zda máme zápočet, či ne. Hrůza.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Neschopnost opravit domácí úkoly. Student čeká přes 2 měsíce na jejich opravu, splní požadavky k zápočtu ale pak čeká na jeho udělení. Učitelka opakovaně přislíbím že zítra to určitě bude, a z každého dalšího zítra jsou 2 měsíce. Bez omluvy, pouze s výmluvami.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Výborná cvičící, skvěle připravená, problémy dobře motivuje. Zve k tabuli, ale je nápomocná a počítání působí odlehčeně. Doporučuji.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičící je hodná, ráda vyhoví. Cvičení nijak nevybízela k aktivitě a několikrát se stávalo, že jsem byl jediný, kdo chodil k tabuli.
Oprava domácích úkolů trvala vždy dlouho, ale s porovnáním s jinými cvičícími ještě v rámci přijatelných mezích.
Author of entry is known to survey organiser, 04.01.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Vyučující neopravuje úkoly včas, občas na výsledky čekáme i měsíc.
Mgr. Jan Blechta, Ph.D. [32-MUUK], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 09.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Co na vyučujícím nejvíce oceňujete? "Dokáže vysvětlit probíranou látku jiným pohledem a tím docílit jejího lepšího pochopení."
V čem by se naopak mohl zlepšit? "Doba opravování domácích úkolů."
Mgr. Tomáš Hammerbauer [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Tomáš je hodný, ale z těch cvik jsem si neodnesla vůbec nic. Přišlo mi, že moc neumí vysvětlovat a taky mluvil strašně potichu.
doc. RNDr. Iveta Hnětynková, Ph.D. [32-KNM], Mathematical problems of non-mathematicians [NMAT100, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 01.09.2025, 2. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Oceňuji různorodost přednášek a zajímavostí.
Student has disallowed display of personal data, 16.06.2025, 1. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Většina přednášejících přednášela velmi poutavě.
Student has disallowed display of personal data, 16.01.2025, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Jelikož jsem všechny přednášky viděl z videozáznamu, tak asi moc nevím, ale určitě nemám na co si stěžovat.
Author of entry is known to survey organiser, 07.01.2025, 1. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Jelikož každých 14 dní vedl přednášku jiný externí host, tak hodnocení vyučujícího není zcela možné. Oceňuji však výběr hostů a také ochotnou odpověď na dotaz zaslaný emailem, který jsem posílala někdy ze začátku semestru.
Student has disallowed display of personal data, 06.01.2025, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Vyucujucu moc nepoznam, kedze prednasaju vzdy hostia, takze to sa neviem velmi vyjadrit.
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Nevím jak bych měl paní docentku hodnotit, přednášky vedli vždy externisté (jejich výkon byl po většinou velmi dobrý), ona je pouze uváděla. Za mě v pořádku.
Student has disallowed display of personal data, 02.06.2024, 1. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Tento předmět rozhodně není jako kredit zadarmo, spíše pokud se chcete dozvědět něco o aplikované matematice. Některé přednášky byly složité na pochopení.
doc. RNDr. Iveta Hnětynková, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Linear Algebra [NMMB203, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.01.2025, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Paní docentka je velmi příjemná, přednáší látku velmi poutavě, a její přednášky mě velice bavily. Během přednášky pohotově odpovídá na dotazy, a snaží se v mnoha ohledech vyjít studentům vstříc, což neuvěřitelně oceňuji. U zkoušek byla férová, nemám pocit, že by nám házela klacky pod nohy, naopak její zkoušky byly velmi přívětivé (ne příliš těžké, ale ne příliš jednoduché, tak akorát).
Author of entry is known to survey organiser, 03.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Bohužel jsem se zúčastnil pouze části přednášek, protože se mi polovina kryla s tělocvikem, nicméně z těch, na kterých jsem byl jsem z přednášející měl příjemný pocit. Látku vysvětlovala poměrně záživnou formu.

U zkoušky byla pak v celku mírná.
doc. RNDr. Iveta Hnětynková, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Častokrát nebylo rozumět výkladu kvůli nízké hlasitosti. (Zaznamenáno z přední poloviny posluchárny)
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Paní docentka je velmi milá a vstřícná, během přednášky komunikuje se studenty, dává dotazy do publika. Vždy ochotně odpovídá na všechny dotazy a i po zkoušce je ochotná Vám vysvětlit látku, ve které si nejste jisti.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Docentke Hnětynkovej nemám moc čo vytknúť, je solídna prednášajúca. Preberané učivo vysvetlila poriadne a bolo vidno že na rozdiel odo mňa ju maticové výpočty fascinujú a chce nám tie vedomosti podať. Ukazovala nám aplikácie procesov o ktorých sme sa učili v matlabe, pekné. Na jej prednášky som moc nechodil, môže za to preberané učivo ktoré nie je moje forte, určite nie pani docentka.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Ačkoli má někdy přímo vražedný pohled, je paní Hnětynková příjemná a dobrá přednášející. Její přednášky byly zajímavé a dobře připravené, ráda se ptala a nutila nás se zamyslet. Též ráda cokoli zodpověděla/vyjasnila.

Jediné, co bych vytkl, je náročnost její části testu. Za 40 minut napsat vše, co po vás chce, je nadlidský výkon.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Nejlepší profesorka. Je hodná, ochotná a dobře vysvětluje.
Martin Buc, 05.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Pani docentka bola veľmi milá a ochotná vždy zodpovedať otázky, nemal som žiadny problém. Výklad veľmi zrozumiteľný, páčili sa mi príklady, ktoré ozrejmili danú tému. Taktiež oceňujem poznámky, ktoré boli zavesené na internete. Pred prednáškou som si ich mohol prečítať a potom som nebol stratený vo výklade.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
doc. Hnětynková působí přátelsky, tématu rozumí a přednáší poutavě. Na dotazy odpovídá s pochopením a ráda vše vysvětlí. Vyžaduje jistou spolupraci s posluchači a působí lehce rozmrzele, když se ji jí nedostane. Ocenil bych větší ukázku ukázek konkrétních jevů a algoritmů, jako tomu bylo u doc. Kučery
Author of entry is known to survey organiser, 17.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přednaška byla trochu zmatená, ale vše důležité bylo vysvětleno. Ocenil bych více materiálů k výuce.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Zajímavý výklad. Moc cením "poznámky pod čarou" a příklady toho, kde "potkat látku ve volné přírodě". Díky za zajímavé hodiny
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přednášející byla velice zapálená pro věc a vysvětlovala celkem srozumitelně, její zápis na tabuli byl ale často chaotický, tedy i pochopení přednášky občas trošku vázlo.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Lineárně algebraická část mne nebavila, nevím jestli je to obsahem nebo vyučujícím nevím.
Výklad byl zmatený, zápis na tabuli nepřehledný. Paní docentka nerada maže tabuli, pak se ale stává, že se snaží využít každé místo co nejvíc a zápis se stává nečitelným.
Paní Hnětynková je přátelská a často vtipkuje a přednášky jsou spíše odlehčené
Author of entry is known to survey organiser, 15.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Paní docentka dovede být velmi vtipná, obzvlášť pokud si stěžuje na ranní vstávání nebo nutnost mazat tabuli, nebo také při některých odpovědích na dotazy. Její styl výkladu je pro mne osobně ale až příliš chaotický a preferuju přehlednější a uspořádanější rám. To vše by se ale spravilo pokud by existovala literatura/skripta/(něco podobného), která by přesně odpovídala přednášce.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
P. Hnětynková je velice charizmatická, takže přednášky byly vždycky zábava. Bohužel jsme se často ztráceli ve větším konextu toho co se dělo. Celou přednášku jsem "pro stromy neviděl les". Jednotlivé kapitoly do sebe vtékely a člověk nevěděl o čem je řeč a proč co děláme - chyběla struktura. Nicméně konkrétní tvrzení a důkazy byly vysvětleny fajn.

Byly by fajn elektronické poznámky nebo aspoň osnova.
doc. RNDr. Iveta Hnětynková, Ph.D. [32-KNM], Analysis of Matrix Calculations 2 [NMNM332, přednáška]
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Přednášky a cvičení se mi velmi líbily. Je skvělé, že se před matematickou rigorózností klade větší důraz na intuitivní pochopení, praktičnost a prostor k diskuzi, kde si i znovu oživíme věci, které se probíraly dřív.
doc. RNDr. Iveta Hnětynková, Ph.D. [32-KNM], Inverse Problems and Regularization [NMNV531, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 1. ročník, Numerická a výpočtová matematika, Master's (post-Bachelor)
Cvičenia vždy skvelo dopĺňali prednášku. Na rôznych modelových úlohách sme v Matlabe testovali preberané metódy. Pani docentka nám priebežne dávala rady, a keď sme sa na niečom zasekli bola vždy ochotná pomôcť. Oceňujem, že po cvičení boli zverejnené aj skripty so vzorovým riešením.
prof. RNDr. Vladimír Janovský, DrSc. [32-KNM], Introduction to Numerical Mathematics [NMNM211, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 22.06.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Pan profesor je velmi milý.
prof. RNDr. Vladimír Janovský, DrSc. [32-KNM], Introduction to Numerical Mathematics [NMNM211, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.05.2024, 2. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Vždy připravený, na dotazy odpovídá, tématu rozumí, velmi příjemný a lidský.
doc. RNDr. Václav Kučera, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Naprosto fenomenální, poutavý výklad
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Pan docent je skvělý přednášející, Vaší pozornost si umí získat a během přednášky se dozvíte zajímavé informace nejen o numerické analýze, ale i zajímavosti o matematicích ve formě historek, které přednášku odlehčí. Oceňuji ilustraci metod na různých příkladech na plátně pro lepší pochopení učiva.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Docentovi Kučerovi nemám moc čo vytknúť, je solídny prednášajúci. Preberané učivo vysvetlil poriadne a bolo vidno že sa o analytickú numerickú matematiku zaujíma a chce nám to vysvetliť. Ukazoval nám využitia v praxi, a tiež implementáciu procesov o ktorých sme sa učili v maple, pekné. Na jeho prednášky som moc nechodil, môže za to preberané učivo ktoré nie je moje forte, určite nie pán docent. Je vtipný.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Velice příjemně naladěný -- je to napůl váš přednášející a napůl kámoš :). Přednášky s ním jsou poutavé (a zábavné), rád odpoví na jakýkoli dotaz. Navíc požadavky na studenty férové. Prostě naprosto super.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Pan Kučera je společně s paní Hnětynkovou můj oblíbenec.
Martin Buc, 05.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Pán docent bol veľmi milý a vtipný, prednášky vždy rýchlo ubehli a boli zaujímavé. Výklad zrozumiteľný a podložený aj príkladmi v matlabe, ktoré ozrejmili tému. Poznámky spracované na internete veľmi dobre plus bonus videozáznam z minulých rokov, na ktorý sa môžu študenti pozrieť keď napríklad neporozumeli dačomu alebo sa chcelli pripraviť na predtermín. Taktiež sa mi veľmi páčili vtipné príhody matematikov, ktoré pán docent rozprával.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
doc. Kučera je přátelský přednášející, tématu rozumí, dokáže jej propojovat a přednáší energeticky a poutavě. Problémy dobře motivuje, porovnává. Odpovídá na dotazy a sám dává otázky do publika. Oceňuji ukázku algoritmů real time na přednášce.
Author of entry is known to survey organiser, 17.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Výborný styl přednášek, jasné, rozumné vysvětlení s kapkou zajímavých/vtipných faktů
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přednášející byl příjemný a vstřícný, a to i při hodinách, i u zkoušky. Moc cením názorné příklady a tempo výkladu. Zpracované materiály ke přednášce byly dobrým studijním materiálem. A historky o slavných matematicích byly super :)
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přednášející vykládal vše pomalu a srozumitelně tak, abychom to pochopili, zároveň ukazoval poutavé motivace a aplikace na projektoru a povídal matematické historky při mazání tabule. Tím přednášku skvěle ozvláštňoval a spline jakožto pomůcku pro dělání lodí si nadšeně pamatuji doteď.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Pan Kučera látku vysvětluje dobře. Výklad je zajímavý. Často si samotné metody implementuje sám a na příkladech ukazuje jejich efektivnost a nevýhody
Výborné jsou jeho zajímavosti ze životů různých matematiků. Hodiny jsou přátelské.
Author of entry is known to survey organiser, 15.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Oceňuji vtipné historky o slavných matematicích
Mgr. Michal Outrata, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Supr cvika, Michal vždycky všechno skvěle vysvětlil, má ke studentům dobrý přístup.
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Výborná intuice, nejvíce oceńuji výklady o tom proč to vlastně celé děláme a k čemu se to v praxi hodí, také jsme dostali několik okének do toho jaké je to dělat v numerice výzkum a na čem se pracuje.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičení s doktorem Outratou měla příjemnou atmosféru. Cvičící působil vždy vstřícně, zohledňoval individuální potřeby studentů a byl velmi férový.
Mgr. Michal Outrata, Ph.D. [32-KNM], Introduction to Numerical Mathematics [NMNM211, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Přátelský přístup, dokázal dobře vysvětlit, v čem je problém, nebo proč daný kód nefunguje.
Student has disallowed display of personal data, 26.08.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičení probíhala individuálně, každý pracoval na svém Google Colabu a cvičící nám byl k dispozici v případě dotazů. Těch bylo bohužel tolik, že většinou nestíhal uspokojit všechny a člověk se tak musel někdy i na dlouhé minuty zastavit a čekat. Celkově měla cvičení pohodovou atmosféru, nešlo o žádný dril, každý pracoval svým tempem a když chtěl nebo potřeboval, mohl odejít. Docházka nebyla povinná, ale vyplácelo se na cvičení chodit.
Author of entry is known to survey organiser, 11.06.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičiaci sa snažil pristupovať osobitne ku každému, no jeho rady ku nefunkčnému programu boli často veľmi komplikované. Mimo toho však vždy dobre pripravený na cvičenia.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Velice nápomocný, ovšem občas se zasekl u jednoho člověka na polovinu cvičení a ostatní, co si nevěděli rady, jen čekali na pomoc.
Student has disallowed display of personal data, 06.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičení byla vedená zajímavě - formou pracovních listů. Cvičení probíhala tak, že při vyplňování pracovních listů jsme se mohli pana doktora doptávat. Tohle u nás fungovalo dobře, protože jsme byli celkem malá skupina, ale nejsem si jistý, že v případě nějaké větší by tohle fungovalo. Nějaké dotazy mohou být časově náročnější a kdyby tam všichni aktivně chodili, tak se nestihnou všichni zeptat na to, co potřebují.
Mgr. Michal Outrata, Ph.D. [32-KNM], Introduction to Numerical Mathematics [NMNM211, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Michal měl celkově velmi přátelský přístup, který byl za mě výhodou, protože se ho člověk nebál zeptat, když něčemu nerozuměl, nebyl žádný problém přijít za ním po přednášce a případně se doptat. Navíc pokud usoudil, že byl daný dotaz něco, co by se mohlo hodit většině studentů, tak to u na začátku další přednášky sám zopakoval. Bylo sice poznat, že přednáší první rok a v jednom případě neměl nejlépe vychytané, kdy budeme mít jednu látku probranou v pravděpodobnosti, takže nám pak musel vysvětlovat i potřebnou pravděpodobnost, ale věřím, že toto se v nadcházejících letech změní.
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Skvělý vyučující, který dostal (alespoň pro mě) trochu nezajímavý předmět. Co velmi oceňuji je atmosféra, která na přednáškách panovala, to že si od nás získával i zpětnou vazbu formou kvízů na přednáškách a diskutoval pak s námi o našich odpovědích. Obecně byla témata dobře uvedena, co se dalo tak vysvětlil a snažil se to vysvětlit tak, aby to bylo co nejvíc stravitelné a zajímavé. Velmi ochotně pak reagoval i na jakékoliv dotazy a ještě bych chtěl zmínit snahu o zpřístupnění studijních materiálů pro jednodušší průchod předmětem(vlastní poznámky k přednáškám, později obrázky z hodin) a velká ochota, co se týká vypisování termínů zkoušek a deadlinů obecně. Co bych vytknul je to, že online testy, které byly podmínkou zápočtu neměly deadline a tak jsme je nemohli na přednáškách diskutovat, což bych ocenil, a ještě asi skladba látky v rámci semestru, což ale očekávám, že pan doktor napraví, protože předmět letos učil poprvé. Ješte jedná malá výtka, kterou bych asi našel je, že pokud u zkoušky měl človek známku nerozhodně (třeba 3/4), tak byla možnost jít na ústní dozkoušení a obecně to na mě dělalo dojem, že lidi pak na 3 potřebovali vědět více než ti, kteří to rovnou napsali na 2 (ale samozřejmě je tohle vcelku subjektivní, avšak slyšel jsem tohle od více lidí), vždycky ale byla samozřejmě možnost přijít na opravný termín. Celkově byl ale předmět díky vyučujícímu naprosto v pohodě stravitelný a i já jsem si díky němu našel nějaká oblíbená témata, přestože jsem k numerice měl zpočátku velký odpor. Dohromady pak musím říct, že pan doktor patří k nejlepším pedagogům, na které jsem v rámci svého průchodu českým školstvím narazil.
Student has disallowed display of personal data, 26.08.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Naprosto výborný přednášející nabitý energií, na kterém byl vidět zájem nás látku skutečně naučit. Měl výborné materiály, zvláště na to, že předmět vedl poprvé. Při výkladu se snažil vše důkladně vysvětlit, pro pochopení ukazovat příklady a naši pozornost udržoval hlasovacími otázkami. Kéž by takhle fungoval každý vyučující.
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Musím říct, že jsem se tohoto předmětu opravdu bál, neboť mělo v sobě programování a nebyl to klasický styl definice-věta-důkaz. Na to, že tento předmět Michal vyučoval poprvé, musím říct, že to zvládl opravdu skvěle. Na všechny přednášky byl velmi dobře připravený, líbily se mi skupinové kvízy (a i možnost nebýt vyvolaný, když jsme dali hlavu dolů :D) Velmi si cením, že jsme už předem znali zkouškové otázky, takže když si je člověk pečlivě vypracoval, nebyl problém zvládnout teoretickou část. Na praktické části se mi líbilo to, že Michal pochopil, že programování není naše silná stránka a snažil se nám to co nejvíce zjednodušit. Zkouška byla férová a nenáročná (pro ty, co dávali během semestru pozor).
Martin Kuba, 11.06.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Vyučujúci je veľmi ochotný, bolo vidno veľké úsilie, ktoré išlo do tvorby kurzu a príprav.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Skvělý, ochotný, přátelský mladý vyučující se zkušenostmi ze zahraničí, myslím, že dokázal spoustu lidí, kteří by se báli nebo nechtěli interagovat, motivovat a uvolnit.
RNDr. Jan Papež, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Linear Algebra [NMMB203, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 30.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Cvičící byl velmi milý a ochotný. Látku nejprve stručně vysvětlil a poté nechal studenty pracovat samostatně. Problém vidím v tom, že při vysvětlování látky předpokládal, že všichni studenti byli na přednášce a pamatují si z ní všechno, co tam bylo zmíněno. Což jako jasně, je to v první řadě naše blbost, pokud jsme na přednášku nešli, nicméně ne vždy je člověk schopný tam být a pamatovat si vše.

Například při vysvětlování givensových rotací a householderových reflexí by bylo lepší nejprve stručně připomenout, co že to vlastně je a až po té začít vysvětlovat, jak se to má aplikovat a programovat v Matlabu.

Při opravování domácích byl vcelku mírný a nebyly s ním problémy. Navíc je zvládl opravit cca do týdne až dvou. Což, jak jsem slyšel od spolužáků z jiných cvičení, je několiknásobně rychleji než jeho kolegové.
RNDr. Jan Papež, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Vyučující byl velmi milý, vždy látku srozumitelně vysvětlil, a pokud jste vše nepochopili, byl ochoten Vám ji vysvětlit znovu. Na začátku udělal krátké opakování přednášky, což se také hodí. Pak obcházel studenty a pomáhal s řešením úloh, pokud bylo potřeba. Poté úlohy vyřešil a krátce okomentoval před celou třídou. Oceňuji také komunikaci přes mail ohledně zpětné vazby k domácím úkolům.
Martin Buc, 05.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Pán doktor bol veľmi milý na cvičeniach, vždy sa snažil pripomenúť čo sa preberalo na prednáške a vysvetliť nezrovnalosti, ktoré neboli pochopene na prednáške. Jedinú trochu negatívnu skúsenosť mám s opravou prvej domácej úlohy, keď som nevedel čo všetko by som tam mal napísať. Ďaľšie úlohy už boli fajn, keď sa pán doktor vyjadril, že čo všetko by očakával v úlohách.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Skvělý cvičící, vždy vysvětlí látku, a pak nechá studenty pracovat a ptá se, jestli někdo nechce poradit. Doporučuji.
Jan Engler, 19.01.2025, 2. Year, Matematické modelování, Bachelor's
dobrý cvičící, balanc mezi vedeným cvičením a samostatnou prací byl ideální
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičící byl velmi ochotný zodpovídat individuální dotazy na cviku. Byl energický a ukazoval nám v rozumné míře správná řešení a ilustrace na projektoru a na tabuli. Na začátku jsem si připadala trošku hloupě a bála jsem se zeptat, ale pak jsem pochopila, že cvičící je vstřícný a rád odpoví.
Stefano Pozza, Dr., Ph.D. [32-KNM], Algorithms for matrix iterative methods [NMNV411, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2025, 1. Year, Matematické modelování ve fyzice a technice, Master's (post-Bachelor)
great tutorials
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2024, 1. ročník, Computational mathematics, doctoral
Prof. Stefano engages the students to learn how to apply the algorithms by examples.
Stefano Pozza, Dr., Ph.D. [32-KNM], Algorithms for matrix iterative methods [NMNV411, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2025, 1. Year, Matematické modelování ve fyzice a technice, Master's (post-Bachelor)
very nice and helpful, always smiling
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2024, 1. ročník, Computational mathematics, doctoral
Prof. Stefano teaches very well. You understand what he is teaching and does so at a good pace which is really nice.
Comment on course, Mathematical problems of non-mathematicians [NMAT100, seminář]
František Zápotocký, 13.09.2025, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Dobrý způsob, jak zjistit, že na VŠ nechcete získávat jen kredity, ale i si něco odnést.
Jsou to zajímavá témata, ale vlastně si z toho skoro nic nepamatuji.
Samuel Vaško, 03.09.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
ten kreditik fajn, mam pocit ze tento rok nejake trochu moc propagacne alebo proste nie az tak zaujimave. Rad si rozsirim obzory to zas nie ze nie.
Student has disallowed display of personal data, 01.09.2025, 2. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Příjemný odpočinkový předmět, kde jsem se dozvěděla mnoho zajímavého.
Student has disallowed display of personal data, 28.08.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přednášky byly zajímavé, ovšem některé byly příliš odborné a trochu jsem se v tématu ztrácela. Moc oceňuji, že přednášky je možné zhlédnout i zpětně ze záznamu a není potřeba fyzická přítomnost.
Student has disallowed display of personal data, 11.07.2025, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, Bachelor's
Zajímavá témata.
Student has disallowed display of personal data, 09.07.2025, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Zajímavé přednášky, oceňuji možnost jejich zhlédnutí ze záznamu či online.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2025, 1. ročník, Geografie a kartografie, Bachelor's
Velice zajímavé přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 16.06.2025, 1. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
zajímaví hostě, kteří dávali nahlédnout do oblastí, které člověk běžně nezná.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Organizátorům předmětu se skvěle daří získávat velice různorodé a zajímavé spektrum řečníků.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět obsahoval velmi zajímavé přednášky. Přednášky také nejsou nijak náročné a tak je možné si jimi zpestřit např. Vánoce a jednoduše tím získat kredit.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2025, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, Bachelor's
Velmi cením možnost dokoukáni streamu na YouTube a jen potom vyplnit dotazník. Témata jsou občas i zajímavá, některá prostě musíte vydržet. Ale je to dobré odreagování od všechny té teorie.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2025, 2. ročník, Finanční a pojistná matematika, Master's (post-Bachelor)
Jako veterán tohoto předmětu (9. absolvování) mi tento semestr přišly přednášky obzvláště zajímavé. Oceňuji relevantní zaměření na AI, jakožto i výběr oborů.
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2025, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Zajímavé přednášky na různá témata. Některá mi sedla více, některá méně, ale tak to prostě je. Velmi jsem na předmětu ocenil možnost sledovat přednášky a vyplnit dotazníky distančně.
Student has disallowed display of personal data, 26.01.2025, 1. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
zajímavé přednášky, které si stejně ráda poslechnu místo jiných podcastů, a ještě za to získám credit. super je, že si to člověk může pustit ze záznamu, klidně během vánoc.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2025, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňujem rôznorodosť predstavených tém a voľnosť akú pravdepodobne dávate prednášajúcim pri ich prezentovaní.
Student has disallowed display of personal data, 16.01.2025, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Zábavnost tohohle předmětu silně souvisí s přednáškami, které jsou zrovna naplánované. Předmět je často branný, jako kredit skoro za nic, ale pokud člověka přednášky opravdu nezajímají, a šel by do toho jen kvůli tomu kreditu, tak to je spíš nešťastné, protože, obzvlášť jestli se jen budete dívat na videozáznamy a pak vyplňovat dotazníky, tak je to celkem otrava. Navíc je zvuk ze záznamů většinou moc tichý a v anketách má člověk dát příklad matematických problémů z přednášky, i když tam žádný nebyl. Občas jsou ale přednášky vážně zajímavé.
Author of entry is known to survey organiser, 07.01.2025, 1. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Na předmětu velmi oceňuji, že je možnost semináře a besedy s externími hosty sledovat i online v průběhu celého semestru. Myslím si, že předmět je svojí strukturou zajímavý a každý si v průběhu semestru najde alespoň 1 přednášku, která ho zaujme. I když byly některé přednášky mimo můj obor studia a mé zájmy, tak jsem se alespoň dozvěděla nějaké zajímavé informace z různých oborů. Předmět je velmi jednoduchý na splnění, jelikož po každé přednášce je potřeba vyplnit pouze jednoduchý dotazník, který je v případě prezenční docházky opravdu jen formou zpětné vazby.
Petr Ševěček, 07.01.2025, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Osobně jsem předmět měl rád a poctivě chodil na všechny přednášky. Výběr hostů byl většinou super a rozhodně to splnilo co jsem očekával.
Student has disallowed display of personal data, 06.01.2025, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Seminar je dobry, vacsinou ma prednasky velmi bavili, len treba podla mna nejako vyriesit ten zapocet lebo s tym boli problemy a ludia sa snazili obist system. Prednasky ma celkovo bavia, asi len 1 bola taka, ktora ma nebavila.
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Předmět je příjemné odreagování. Nejprve jsem se přihlásil pouze protože mi to přišlo jako free kredit, ale následně jsem zjistil, že přednášky a témata jsou opravdu zajímavá a upřímně mě to docela bavilo. Dá se koukat i zpětně na záznamy, ale doporučuji si to nenechávat všechno na poslední den, kdy je deadline na vyplnění dotazníků (koukat na to s rychlostí 2 zdaleka není tak příjemné).
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Bohužel byly některé přednášky trochu o ničem (ve smyslu že se tam člověk vlastně nic moc nedozvěděl), naopak některé byly velmi zajímavé...
Author of entry is known to survey organiser, 15.09.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Veľmi dobrý seminár, pri ktorom som sa dozvedel veľa nových vecí. Je veľká výhoda možnosť pozerať seminár live alebo zo záznamu.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Výběr přednášek v tomto semestru mne příliš nenadchl; po určité době mi MPN připadaly jako seminář o čemkoliv nazvatelném umělou inteligencí. Na druhou stranu se z většiny z nich dalo něco odnést, takže jestli držet krok s módní vlnou bylo záměrem, předmět splnil účel.

Dotazníky… nejsou ok. Ačkoliv jde očividně stále o tutéž generickou šablonu, formulace jednotlivých otázek nejsou navzájem konsistentní, textová pole jsou jednořádková atp. A na konci pokaždé čeká otravná recaptcha.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2024, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, Master's (post-Bachelor)
Odpočinkový předmět, který dokáže člověk rozšířit obzory, co se aplikace matematiky týče. Cyklus v létě 2024 byl zaměřený na AI, což se mi osobně velmi zamlouvalo.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Zajímavé přednášky, fajn nenáročný volitelný předmět
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Zdá se, že konečně přestaly být přednášky reklamami na firmy, to je dřív hrozně kazilo :)
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2024, 2. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Upgrade mikrofonu a postprocesing (odstranění šumu, komprese a normalizace) by bylo pěkný. Ale jinak super.
Author of entry is known to survey organiser, 04.02.2024, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
většinou zajímavá témata, dost záleží na přednášejícím
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2024, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Skvělý předmět k získání náhledu do různých oborů.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2024, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, Bachelor's
v poradku vse a velmi zajimave
Author of entry is known to survey organiser, 15.01.2024, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Tak půlka přednášek pro mě osobně nebyla vůbec zajímavá a díval jsem se jen kvůli kreditu
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Fajn přednášky, některé zajímavější (JPEG, farmy, Škoda), některé trochu moc technické.
Maria Filtsova, 12.01.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Každý semestr se těším na nová témata, tento seminář je pro mě hodně inspirující a často nabízí zajímavá matematická a informatická zaměření, o kterých jsem dřív netušila.
Samuel Vaško, 03.01.2024, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Ked si to davate kvoli kreditom, uplne zbytocne - dealbreaker je aj tak spravit povinne volitelne a volitelne su zadarmo na filozofickej alebo programovanie na ekonomickej.

Ked sa chcete nieco naucit je to urcite dobry predmet, vtedy sa asi aj oplati chodit prezencne a pytat sa ludi, spravit si kamosov...

Ak je to mix obidvoch (to som bol asi ja) najlepsie (time-wise) je nechat si vsetky ankety (proof of attendance) po poslednej prednaske a pozriet to vsetko az potom na 2.5x speed, vyplnit ankety v rekordny cas a vriskat radostou.
Lukáš Vlasák, 03.01.2024, 3. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Nematematiků tam bylo dost, ale matematických problémů spíše minimum. Většinou to byla jen prezentace o/nábor do konkrétní firmy.
Student has disallowed display of personal data, 02.01.2024, 1. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Fajn odpočinkový předmět, zajímavá témata, jen občas přednášky byly příliš uspěchané.
Author of entry is known to survey organiser, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Tento předmět hodně závisí na vkusu každého jedince a aktuální přednášky. Za mě tento semestr povedené.
Author of entry is known to survey organiser, 18.08.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Oddychový predmet. Dozvedel som sa toho veľa počas neho. Páči sa mi aj možnosť si to pozrieť zo záznamu.
Author of entry is known to survey organiser, 18.07.2023, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Tento běh byl můj nejoblíbenější. Mnoho zajímavých témat a přednášejících.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
V tomto semestru skvělý výběr přednášek a přednášejících. Bylo to vskutku zajímavé.
Student has disallowed display of personal data, 12.06.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Zajímavé přednášky ze známých i neznámých oblastí a skvěle vybraní přednášející. Je skvělé, že se na přednášky dalo dívat i zpětně na Youtube.
Comment on course, Seminar for bachelor thesis [NMAT362, seminář]
Author of entry is known to survey organiser, 14.09.2025, 5. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Absolvování semináře bylo užitečné zejména pro včasné vypracování prezentace pro obhajobu, resp. průběžnou práci na ní. V úvodních hodinách byl navíc student seznámen s konvencemi psaní matematických textů. To bylo rovněž užitečné, ovšem mohlo být dle mého názoru obsáhlejší a obsahovat více „za léta nahromaděných“ tipů.

Zbytek semináře pak zabralo samotné prezentování studentů. Po prezentaci byl vždy prostor určený k tomu, aby ostatní studenti vznášeli dotazy a připomínky. To bohužel vypadalo tak, že většina přítomných zůstávala zticha a nikomu se příliš nechtělo mluvením vystupovat z davu. Přijde mi to jako velká škoda, protože se tak promarnila spousta příležitostí pro zlepšení a sdílení rad a tipů. Pomoci by mohlo např. zavedení nějakého „soutěžení“, kdy by každý sbíral body za své podnětné poznámky.
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2025, 4. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Dobré rady k vypracování práce, předmět motivuje k psaní
Author of entry is known to survey organiser, 29.05.2025, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Nejdřív jsem se bála prezentování před žáky, ale nakonec to vlastě bylo fajn odbourání strachu a dodání sebevědomí
Author of entry is known to survey organiser, 26.05.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Dobré shrnutí všeho potřebného pro nastávající státnice a obhajoby bakalářských prací. Oceňuji, že nás to donutilo připravit si prezentaci na obhajobu dostatečně brzy. Navíc ke každé prezentaci byly předneseny podnětné připomínky vyučujících, jak to vylepšit pro nastávající obhajoby.
Comment on course, Fundamentals of Numerical Linear Algebra [NMMB203, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 30.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Cvičení samotná mi přišla zprvu poněkud chaotická, nicméně při detailnějším pohledu se jim dalo poměrně dobře porozumět. Materiály ke cvičení jsou dobré a kvalitní. Přijde mi však trošku škoda požadavek na vysokou povinnou účast, protože mi přijde, že při podrobnějším nastudování problému se cvičení dá dobře nahradit samostudiem. Navíc velká část úloh byla zaměřená na to, abychom si zkusili různé algoritmy pro různé vstupy, což je přesně něco, na co člověk nepotřebuje sedět v hodině.
Comment on course, Fundamentals of Numerical Linear Algebra [NMMB203, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.01.2025, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Pro kontext: na MIT a modelování jsme měli přednášky pouze během první poloviny semestru.

Přednášky byly velmi informativní a dobře popsané. Látka byla zajímavá a poutavá, a paní docentka se nás během přednášky ptala na mnoho otázek, což bylo zábavné. Zkouška byla velmi přívětivá, a dala se zvládnout přinejhorším napodruhé. Materiálů jsme měli dost, někdy jsme si nebyli jistí, co bude/nebude u zkoušky, ale látky nebylo příliš moc na to, aby to bylo naprosto nezvládnutelné.
Author of entry is known to survey organiser, 03.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Musím říct, že v průběhu semestru na mě předmět působil vcelku nezáživně a chaoticky (což je spíše případ cvik než přednášky), nicméně během učení na zkoušku mi najednou začal připadat zajímavý a začal jsem chápat, proč je v praxi potřebný.
Comment on course, Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Ach jaj, numerika cviko bieda fiasko. Povinnosť účasti na tomto cvičení mi prišla jasne účelová, ľudia tam nechodili lebo ich to nezaujímalo tak ich nútia aby neboli prázdne učebne. Problémy čo mám s cvičením vôbec nesúvisia s učivom preberaným na prednáške, neviem kto vymyslel čo budeme robiť na tých cvičeniach ale fakt nič moc. Nemám pocit že by som sa tam niečo zaujímavé alebo užitočné naučil a vedomosti získané na cvičení aj tak skúšané neboli, takže aj prednášajúci ich zrejme považujú za druhoradé. Keby ma veľmi fascinovala numerika alebo by som sa chcel naučiť robiť v matlabe na to cviko by som dobrovoľlne chodil, bohužial ani jedno z toho neplatí (numerika je zaujímavá ale všetko má svoju hranicu) a na každom cvičení som odpočítaval čas kedy sa to skončí. Povinná nebola len účasť ale AKTÍVNA účasť na cvičení, nemohol som teda ani v pokoji robiť si domáce úlohy na iný predmet prípadne hrať sa fireboy & watergirl a iné čas zabíjajúce blbosti v pokoji ale raz za čas som musel otvoriť matlab a niečo spraviť. Celý problém by neexistoval keby bolo cvičenie dobrovoľné, dúfam že raz to tak bude. Cvičenie má určite hodnotu pre niekoho, ja som to nebol.
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Obsah cvičení vůbec nenapomáhá složení zkoušky. Také bych raději programoval v pythonu, který má mnohem širší využití a už se s ním učíme v prváku, než učit se nový jazyk kvůli jednomu předmětu.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Matlab může shořet v pekle. Hnusný jazyk.

Ani cvičení jako taková se mi nelíbila. S přednáškou sice spojena byla, ale nepřišla mi příliš přínosná, spíše jako opruz. Nic moc jsem si z nich neodnesl (leda trauma z Matlabu).

Nejvíc mi ale vadily DÚ, které žraly příšerně mnoho času, a kde kladné nároky na formu, nikoli obsah, byly nesmyslně vysoké.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Skvělý předmět, zábavný, naučný, inspirativní. Můj oblíbený
Jan Engler, 19.01.2025, 2. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Náplň cvičení byla dost dobrá a odpovídala přednášce, ale ocenil bych víc programování. Na přednášce jsme probrali spoustu algoritmů, ale s těmi algoritmy samými jsme si pohráli jen v některých DÚ a to ve formě "doplň pár řádků kódu". Na zkoušku jsem se pak vlastně učil spoustu věcí, které jsem neměl vůbec ošahané a přišlo mi to všechno dost "random". Například na přednášce doc. Hnětynková jásala nad QR algoritmem jako by to byl druhý příchod Krista, ale pak jsme ho na cviku vůbec neviděli, což bylo velice smutné. Co se týče analýznické části, tam mám stejnou připomínku.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Dobře koncipované cvičení, líbí se mi kombinace teoretické práce a programování. Zároveň oceňuji přístup k řešením ze cvičení i způsob získávání zápočtu.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičení byla spíše povrchní a byla sotva opakováním toho, co se dělalo na přednášce a samotnou látku nijak neprohlubovalo.
Práce s MatLabem zvláštní, vždy jsme dostali samotné kódy již připravené nebo jen bylo třeba je nějak doplnit, takže jsem se pořádně s Matlabem nenaučil.
Domácí úkoly byly jednoduché, vždy to byla přímá aplikace něčeho z přednášky, takže to nevyžadovalo hlubší zamyšlení a domácí úkol nic nového nenaučil.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Ngl trochu ztráta času. Nechte nás už prosím používat python.
Author of entry is known to survey organiser, 09.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Co bylo smyslem a cílem tohoto cvičení? Hlouběji procvičit numerickou matematiku, nebo naučit se pracovat s Matlabem? Dělalo se obojí, ale zároveň ani jedno se nezvládlo udělat pořádně, protože prostě to se dohromady neskloubí.
Comment on course, Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Prednáška základov z numerickej matematiky bola fajn, veľa učiva ktoré sme preberali ma ale nezaujalo. Chápem že to je užitočné vedieť a niektoré metódy alebo dôkazy boli veľmi elegantné a pekné ale dobrovoľne by som si túto prednášku nezapísal. Organizačne bolo všetko v poriadku. Páčilo sa mi že na 2 rôzne témy boli 2 rôzny prednášajúci, každý svojej téme rozumel veľmi dobre aj dobre ju vysvetľoval. Veľmi cením že sme mali záznamy prednášok, a aj písané poznámky z prednášok voľne dostupné (mohlo by to slúžiť ako inšpirácia pre iných profesorov). Na prednášky som moc nechodil a na skúške mi to nechýbalo, dalo sa dobre pripraviť s poskytnutých materiálov.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Opravdu jen úvodní/přehledový kurz z numerické matematiky, ale myslím, že díky vhodně zvolenému sylabu pokryje vše zásadní. Mám pocit, že jsem si odnesl mnoho užitečných principů a znalostí. Osobně mi přišla zajímavější "analytická polovina" kurzu (asi tím, že se probralo více témat).

Líbily se mi volně (a předem) dostupné zápisky a také občasné naprogramované ukázky. Co se mi nelíbilo byl test -- za 80 minut stihnout vše zodpovědět byl nadlidský výkon, zejména v lingebraické části. O trochu více času by neuškodilo.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Nejzábavnější předmět a nejlépe vyučovaný.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Dobře koncipovaný předmět, podaný na velmi dobré úrovni. Oceňuji i motivační poslední a první přednášku, výborně přehledný web a skvěle dostupné poznámky a literaturu.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přehledný, zajímavý a příjemně praktický předmět. Cením jeho strukturu a doporučuji chodit na přednášky :)
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Numerická matematika je zajímavý předmět. Po roce vět a důkazů se najednou učíte principy, odvození a algoritmy. Předmět jsou vlastně 2 předměty v jednom a každou polovinu učí jiný vyučující. I přes to dává syllabus smysl a témata jsou dobře uspořádaná.
Velkou nevýhodou je nedostatek učebních materiálů, a to učebnice, která se musí koupit, a zápisky z doby covidové, které jsou suboptimální.
Author of entry is known to survey organiser, 15.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
{část lineární algebry} Chyběl mi nějaký učební materiál, který by odpovídal přednášené látce a kterého by se mohl student držet, pokud na hodině (třeba z důvodu nemoci) chybí. Takhle je odkázán na pomoc spolužáků. A ne, fakt to není učebnice Analýza maticových výpočtů. Tu nám sice paní docentka důrazně doporučila, ale pak se podle ní moc nejelo, takže lituji těch, kdo za ní utratili 420,-Kč.
{zkouška} Na hodině jsme sice byli ujištěni, že bude na zkoušku opravdu hodně času, ale pak 60% lidí mluví o tom, že to nestíhali. Nespoléhal bych se tedy na to, že to vše vymyslím za pochodu, ono to chce tušit postup už při pohledu na otázku.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2024, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Lingebra - Doporučovaná kniha byla useless pro tento kurz - když jsem se např. snažil pochopit co je Krylův prostor, učebnice mě protáhla třemi kapitolami, kde bylo vysvětlováno učivo z pokročilejších kurzů.

Analýza - skipta by byly super
Author of entry is known to survey organiser, 04.01.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Chybí jednotná skripta předmětu.
Comment on course, Introduction to Numerical Mathematics [NMNM211, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Osobně mi vyhovoval přístup “každý si programuje sám, kdo má problém se přihlásí” a že cvičící chodil mezi námi a konzultoval případné problémy. Je třeba podotknout, že cvičení byla předimenzovaná a vše, co bylo v GoogleCollabu se nedalo za jedno cvičení stihnout, ale vždy bylo zdůrazněno, co je navíc, takže se člověk sám mohl rozhodnout, zda bude dělat jen nutné věci, nebo na tom stráví více času.
Student has disallowed display of personal data, 26.08.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičení z numeriky bohužel často sklouzávala ke cvičením z programování a numerika jako taková v nich leckdy zcela zanikla. Na každé z probíraných témat jsme měli připravený Google Colab s úkoly, který nás měl tématem postupně provést. Osobně bych uvítal více nápověd, ale na první pokus výtečně připravené. Škoda, že obě paralelky probíhaly v téměř tentýž čas a byla tak takřka nulová variabilita při sestavování rozvrhu.
Martin Kuba, 11.06.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičenia, predpripravené programy v Pythone, boli veľmi dobre nachystané. Tieto cvičenia ma naučili programovať lepšie, ako kurz Programování 1, z ktorého sme mali mať (ale nemali), dostatočné vstupné schopnosti.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Struktura a volnost cvičení mi přišla akorát. Není co vytknout.
Student has disallowed display of personal data, 22.06.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičení v matlabu zní dobře, ale bohužel mám pocit, že ctrl c ctrl v mě moc nenaučilo.
Comment on course, Introduction to Numerical Mathematics [NMNM211, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Poměrně náročný předmět, ve kterém je potřeba obsáhnout během nevelkého množství přednášek velké množství učiva. Zároveň jelikož se silně navazuje na lineární algebru a matematickou analýzu, tak pokud má člověk dobré znalosti (a dost si pamatuje) z těchto předmětů, tak je to určitě velká výhoda.
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Předmět samotný přináší náhled do různých témat numeriky. Pro rozšíření přehledu je to rozhodně zajímavé, nemyslím si ale, že předmet potřebuje tak velkou časovou dotací a nejspíš by se obešel i bez cvičení, když by se nějaká témata drobet osekala... Nemyslím si totiž, že by většina věcí byla pro finanční matematiky nějak velmi užitečná (i když jsou třeba zajímavé), a jedná se pouze o "přehledový" předmět, kde není potřeba probrat všechna témata, ale spíše nastínit, čím se numerická matematiky zabývá.
Student has disallowed display of personal data, 26.08.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Na předmět jsme dostali nového vyučujícího, který zřejmě garantem nebyl moc (nebo spíš vůbec) obeznámen s tím, s jakými znalostmi jsme do kurzu vstupovali. Přesně to by podle mě měl garant ohlídat a v tomto případě mírně řečeno selhal. Nezřídka se u nás počítalo se znalostí pokročilého učiva lineární algebry, které však nebylo odpřednášeno ani zkoušeno, znalostí teorie pravděpodobnosti, která se teprve probírala v souběžně vyučovaném předmětu, či znalostmi programování, které vysoce převyšovaly to, čemu nás bylo v prvním ročníku naučeno. Nemyslím si ale, že by cokoli z výše uvedeného bylo chybou vyučujícího.

Nevím proč má předmět přednášky hned po sobě, navíc v ne úplně brzkém odpoledni, na konci již pozornost značně upadala. Když je nás na oboru 50, není dobrý nápad mít výuku v učebně se 42 místy, zvlášť je-li výuka koncipována tak, že chodit na přednášky je silně doporučeno.

Předmět jako takový byl poměrně zajímavý, i když pro mě často hůře stravitelný, v numerice jsme se učili úplně jiné věci a postupy než dosud. Prokousat se učivem bylo docela náročné. Pomohlo, že jsme znali okruhy zkouškových otázek předem. Zkouška samotná odpovídala tomu, co bylo odpřednášeno, jen praktická část byla podle mě moc stručná na to, kolik času se věnovalo programování.
Author of entry is known to survey organiser, 11.06.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Po neúspešnej písomnej skúške je možnosť ísť na ústne preskúšanie. Táto forma skúšky však bola veľmi náročná - otázky boli na úrovni znalostí na jednotku, nie na trojku.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2025, 2. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Přednášející říkal, že překopal sylabus a musím říct, že se mu to povedlo, protože vše na sebe navazovalo a byla přednášena velice zajímavá teorie základů numeriky.
Comment on course, Analysis of Matrix Calculations 2 [NMNM332, přednáška]
Petr Rašek, 28.05.2024, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Velmi zajímavý předmět. Proniknout trochu víc do problematiky vlastních čísel a QR algoritmu se hodí. Kombinace počítacích svičení a praktických ukázek v Matlabu je výborný nápad.
Comment on course, Algorithms for matrix iterative methods [NMNV411, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2025, 1. Year, Matematické modelování ve fyzice a technice, Master's (post-Bachelor)
the tutorials were well strustured and explaining to the lecture
I especially appreciate that we were able to download exercise problems and after lecture the solutions, too
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2024, 1. ročník, Computational mathematics, doctoral
Algorithms are taught in MATLAB which makes things simpler as compared to other software.
Comment on course, Algorithms for matrix iterative methods [NMNV411, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2024, 1. ročník, Computational mathematics, doctoral
Very good course to learn about various methods of iterations of matrices which will be helpful to setup a base for research purposes.
Comment on course, Inverse Problems and Regularization [NMNV531, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 1. ročník, Numerická a výpočtová matematika, Master's (post-Bachelor)
Tento predmet poskytuje výborný vhľad do danej problematiky s množstvom zaujímavých aplikácií. Na prednáškach vládla pohodová atmosféra, a pani docentka vždy vedela podať príslušnú tému zrozumiteľne, pútavo a s poukázaním na širšie súvislosti.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html