InquiryInquiry(version: 716)
In the summer semester of the academic year 2023/2024, data collection is allowed from 27.05.2024 until 15.09.2024. (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Stanislav Daniš, Ph.D. [32-KFKL], Practical Course IV - Atomic and Nuclear Physics [NOFY130, laboratorní práce]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji pomoc s Hroznýšem i reklamu na gnuplot.
RNDr. Vojtěch Hanzal [32-KVOF], Practical Course III - Optics and Atomic Physics [NFUF206, laboratorní práce]
Student has disallowed display of personal data, 14.07.2023, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, Bachelor's
Rád si povídá, praktika s ním příjemně ubíhají. Jako jediný byl schopný se věnovat studentům (měl na starosti oddělení atomové fyziky), a to i když měl třeba 4 studenty najednou. Jako jediný tak prokázal stejnou kvalitu jako vyučující na 1. a 2. praktikách, kteří se nám věnovali.
RNDr. Peter Kúš, Ph.D. [32-KFPP], Practical Course IV - Atomic and Nuclear Physics [NOFY130, laboratorní práce]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Záleží mu na tom, aby student skutečně pochopil, o co v experimentu jde. Praktikum H2 určitě z těch nejlepších a nejzajímavějších.
Comment on course, Practical Course IV - Atomic and Nuclear Physics [NOFY130, laboratorní práce]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Ze série praktik I-IV nejzajímavější a lektoři nepůsobí, jako by tři dny nejedli, s některými je dokonce i sranda(!)

Pořád ale praktikum.
Devětkrát za semestr odevzdat něco, o čem vím, že je mizerné kvality, a inkasovat za to někde mezi 11 a 20 body podle toho, na jakého opravujícího s jakými požadavky zrovna narazíte, ve mně opravdu neprobouzí radost z experimentu, byť samotná měření jsou zajímavá a dají člověku novou perspektivu na věci, co se učí. Těch v průměru dvanáct hodin, co člověk stráví nad protokolem a zpracováním dat, už člověku nedá --vůbec nic--.
Praktikum mi určitě nepřijde zbytečné, ale způsob provedení (důraz na kvantitu, nikoli kvalitu) je těžce nešťastný.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Nejlepší ze série čtyř praktik, přesto se však vyskytly některé problémy, z rozhovorů s kolegy se zdály být nejvíce problematické úlohy A6 (zejména přístup opravujícího) a A7 (velmi složité zpracování změřených dat, úloha často nevycházela). Didaktické hodnotě předmětu by taktéž prospělo, kdyby nebylo nutné odevzdat 9 referátů za semestr, neboť kvalita takto odchází na úkor kvantity.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Závěrečný semestr praktikální ságy. Stejné nedostatky jako v praktrikách předchozích. Jsem líný to tu znovu všechno vypisovat, stejně zjevně není vůle nic měnit. O to vtipnější je to caps-lockem psané oznámení na začátku ankety o tom, jak moc je názor studentů důležitý.

Jeden problém navíc, který předešlá praktrika neměla, je spojen s tím, že odpovídající přednáška k polovině úloh probíhá odpovídající přednáška ve stejném semestru. Někteří vyučující totiž mají pocit, že studenti již znají věci, které ale reálně probírají třeba až v druhé půlce semestru. Jako příklad se nabízí snaha jednoho vyučujícího ze mě vydolovat ve druhém týdnu semestru mezonový oktet, o kterém jsme se oficiálně dozvěděli až někdy v druhé půlce listopadu.
Taky studijní texty by chtělo poupravit, především úloha A6 by si to teda rozhodně zasloužila, i s ohledem na následné požadavky opravujícího, které se sposkytnutým studijním textem moc nesetkávají. Připadá mi docela smutné, že my musíme všechno citovat a studijní text pak nemá citaci ani jednu a ani není uvedena žádná doplňující literatura.

Ať tu ale nepíšu jen negativa. Ten systém praktrik je otřesný, ano, ale vyučující jsou vesměs moc fajn. Ochotní dovysvětlit věci, které nejsou jasné, nebo pomoct, když se něco nedaří. Opravující si zaslouží velkou poklonu, své protokoly jim nezávidím. Ale tak alespoň je vidět k čemu ta povinná praktika doopravdy vedou.
Také oceňuji částečný přesun do 20., výjimečně i do 21., století.
A Matematiku pro fyziky III ničí upoutávka, tedy, 'zajímavé video' na stránkách praktika IV. Kdo ho viděl, jistě volí praktrikum. Neustále mám nutkání přidávat za každé 'Dobrý den' dovětek 'měříte něco?'. Tak moc mě to nadchlo. Škoda jen, že se Stern-Gerlachův experiment otevřel až poté, co jsem měl již odměřeno.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Toto se týká všech praktik včetně tohoto. Studijní texty často moc toho neřeknou a daném měření a člověk se musí například spolužáka, který už tuto úlohu měřil, aby mu to shrnul. Hodnocení protokolů je velmi zavádějící, několikrát se mi stalo, že si některé připomínky k protokolům protiřečili. Chybí mi, že učitelé moc neoceňují kreativitu třeba v postupu měření a nápadů na zlepšení. Samotné měření bylo zajímavé.
---, Practical Course IV - Atomic and Nuclear Physics [NOFY130, laboratorní práce]
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Praktikum IV je zvláštní směsicí velmi příjemných, zajímavých a zábavných úloh na Karlově a podivně otravných úloh na Troji. Velice si cením toho, že experimenty v tomto praktiku nejsou již jen školní modely, nýbrž reálné experimenty. Na druhou stranu tyto reální experimenty vyžadují řadu znalostí, kterou v tomto semestru typicky studenti nemohou stihnout nabrat na přednáškách, tedy by měly být studijní texty adekvátně koncipovány, což v několika výrazných případech naprosto nejsou (konkrétně např. úloha A6, v menší míře A2).
Mohu ale doporučit prakticky libovolnou úlohu na Karlově, tamní úlohy jsou velice poutavé, dobře uchopitelné a mají reálné a často viditelné výsledky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html