InquiryInquiry(version: 652)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
prof. RNDr. Jiří Bičák, DrSc., dr. h. c. [32-UTF], Relativistic Physics I [NTMF037, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Lidský přístup je dobrá věc, byla jsem za něj vděčná.
prof. RNDr. Jiří Bičák, DrSc., dr. h. c. [32-UTF], Relativistic Physics II [NTMF038, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2017, 1. ročník, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Přednes prof. Bičáka nebyl příliš srozumitelný, a zápis na tabuli byl pak dosti špatný. Důležité věci často nijak nezdůraznil. Bylo těžké dělat si poznámky do sešitu.
prof. RNDr. Pavel Krtouš, Ph.D. [32-UTF], Special Theory of Relativity [NOFY023, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednášející byl ochotný zodpovědět veškeré dotazy a nejasnosti a na svých stránkách taktéž skvěle vedl materiály a poznámky k předmětu.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednášející ví až moc věcí, všechny je potřebuje sdílet, ale bohužel neumí rozlišit mezi potřebnými a nepotřebnými informacemi. Je to náročné.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Zajímavá přednáška. Na začátku přehledně zmínil základní předpoklady a vlastnosti časoprostoru jsme odvodili od nuly (tedy ne jen jako korekci klasické fyziky). Zorientoval jsem se v práci s tenzory (částečně díky shrnutí tenzorů starším studentem na začátku semestru, které oficiálně nebylo součástí předmětu), přednášející s nimi většinou pracoval pomocí indexů a sumačního pravidla.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan Krtouš přednáší hezky, má to ale jeden háček je to tak o 150% rychlejší tempo než které dokážu poslouchat natož si něco napsat do sešitu. Ale přednáška byla zajímavá.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Trochu nečitelné písmo, ze začátku jsem třeba nevěděl, kdy je na tabuli 't' a kdy 'tau'. Taky bych uvítal trochu víc komentářů k výpočtům a odvozování, občas mi nebylo jasné, jak se od jedné rovnice dostalo k druhé (byť je to třeba primitivní přenásobení něčím, je lepší to říct či i napsat). Jinak si nemohu stěžovat, absolutně perfektní zpracování přednášky, vše jsem pochopil, zkouška férová.
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Neuvěřitelně snaživý učitel, klidný a zajímavý styl přednášení. Pokud jen 3 sekundy nedáváte pozor, tak se v jeho náhodně umístěných rovnicích na tabuli neobsahující téměř žádné nadpisy a popisky ztratíte. Výklad má krásně strukturovaný, kdyby k tomu ještě strukturoval psaní na tabuli, bylo by to perfektní.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Je vidieť, že vyučujúci je na prednášky dobre pripravený. Poskytol tiež svoje poznámky, vďaka ktorým bolo možné si dopísať chýbajúce poznámky z prednášok. Samotné prednášky boli dosť rýchle, nie je možné si počas nich zapísať poznámky z tabule zároveň so slovným komentárom (bez ktorého to na tabuli nedáva zmysel). Odporúčam si na začiatku semestra vytlačiť poznámky vyučujúceho, sledovať ich počas prednášky a do nich si prípadne dopisovať a značiť, čo sa na prednáške nepreberalo. Takto je možné sa sústrediť na výklad.
Author of entry is known to survey organiser, 06.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan profesor učivo celkem srozumitelně vysvětluje, jen občas při odvozování dělá moc velké skoky. Celkově ale hodnotím kladně.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi dobrý vyučující. Je vidět, že mu jde o to, abychom vše pochopili a proč k těm věcem dochází, ne jen se naučili vzorce a transformace.

Na všechny otázky uměl ihned odpovědět. Někdy byl i výklad látky vtipný. Dokáže posluchače vtáhnout do výkladu, takže to nikdy není nudné.

P.S. Umí velmi dobře malovat.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan profesor dokázal podat látku způsobem, který mi vnutil představu, že je (látka) jednoduchá (což se u zkoušky ukázalo nebýt úplnou pravdou, ale to je moje chyba).
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pán profesor Krtouš bol vždy výborne pripravený na každú prednášku. Oceňujem najmä vlastnoručne pripravené animácie, z ktorých sa dalo danú problematiku lepšie pochopiť. Vyučujúci poskytol vlastné poznámky k danej prednáške. Navyše bol ochotný po každej prednáške zodpovedať všetky otázky.
Student has disallowed display of personal data, 27.01.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Až překvapivě dobře vysvětluje tu neintuitivní podstatu STR, pak ale začne psát tenzorové operace rychlostí téměř nadsvětelnou a je zle. Pro nás, co do toho tolik nevidí, by mohl trochu zpomalit, nechat studenty se nadechnout a okomentovat kdy a kde jsme odvodili, co právě dělá...návaznost je v STR všudypřítomná, ale předmět bez cvičení nemotivuje k průběžnému učení.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pán profesor Krtouš bol na každú prednášku výborne pripravený, výklad bol podávaný zrozumiteľne a niekedy aj vtipne. Veľmi oceňujem jeho ochotu podať vysvetlenie k prípadným otázkam, dochvíľnosť v zverejňovaní materiálov k danej prednáške a možnosť interaktívne si vyskúšať a upevniť si preberanú látku pomocou ním pripravených programov. Celkovo som bol s jeho štýlom výuky veľmi spokojný.
doc. RNDr. Oldřich Semerák, DSc. [32-UTF], Special Theory of Relativity [NOFY023, přednáška]
Martin Zika, 25.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi poutavé a dobře strukturované přednášky. Přednášející nikdy neopomene zdůraznit důležité myšlenky a principy teorie, které by se někdy mohly ztratit mezi výpočty a důkazy.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
V přednášce je největší problém vstřebat formalismus. Ocenil bych podrobnější rozepisování a komentování prováděných operací.
Naštěstí jsou ale dostupná skvělá skripta. Zejména před zkouškou je tak možné uceleně pochopit probíranou látku.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednášející je na každou hodinu velmi dobře připraven, nemá u sebe ani poznámky a jeho hodina má perfektní strukturu. U zkoušky je velmi háklivý, když student neví nějakou základní věc.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi dobrý výklad a osvětlení té vší práce s rovnicemi. Viděl jsem co se odvozuje, jak a proč.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Docent Semerák je ve většině ohledů velmi dobrý pedagog s neuvěřitelným přehledem. Jedinou výtku mám k zápisu na tabuli - postupem hodiny je v zápiscích čím dál větší chaos i proto, že se pan docent pokouší zaplnit každé volné místo, které se na tabuli ještě nachází a na konci je tak na tabuli vidět jen jakási změt na sebe nenavazujících znaků.
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Při jeho přednášce si řeknete: "Jo, tak přesně takhle všemu chci rozumět."
Student has disallowed display of personal data, 10.01.2018, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednášející vykládá látku dobře, je schopen odpovídat na dotazy studentů bez problémů a má přednášku dobře zorganizovanou. Jediný menší mínus je, že občas v rámci upravování výrazu udělá hodně kroků zároveň, a možná by bylo v některých případech daný výraz rozepsat pomaleji, aby žáci byly schopni vstřebat všechny kroky výpočtu.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Hovorí to tak zaujímavo, ako zaujímavo len hovoriť lineárnu alegbru ide.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výklad živší ako výklad kolegu.
Na druhej strane už nebolo úplne všetko dopodrobna vysvetlované.

Celkovo hodnotím pozitívne.
Štěpán Šubík, 09.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Skutečně člověk na svém místě.
Viktor Skoupý, 21.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednášející srozumitelně vysvětloval látku a i když přednášel podle skript, zdůrazňoval důležité věci a látku jsem lépe pochopil z přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi oceňuji srozumitelnou a snadno dostupnou učebnici k tomuto předmětu. Z vlastních zápisků bych se toho moc nenaučil.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Tady není prakticky co vytknout. Doc. Semerák je velmi dobrý přednášející okořeňující přednášku lehkým často až cimrmanovským humorem. Díky tomu se velmi dobře poslouchala a vždy jsem si něco nového odnesl. Rychlost výkladu je tak akorát, uspořádání logické a v rámci přiřazeného času se stihlo probrat všechno, co bylo naplánováno.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Výklad byl ucelený a názorný, tempo bylo také přiměřené.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňujem veľmi kvalitné a zrozumiteľné vysvetlenie problematiky.
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Skvělý styl výkladu. Brilantní smysl pro humor.
Student has disallowed display of personal data, 24.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Hezky přednášená přednáška. U zkoušky byl pak Semerák moc milý a férový.
Vítek Veselý, 06.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Podle mě je pan docent Semerák jedním z nejlepších přednášejících, jeho hlas sice není nijak zvlášť zvučný, ale jelikož je látka podávána srozumitelně, a dokonce i intuitivně a jelikož je na přednášejícím vidět nadšení pro předmět, tak stejně je celá posluchárna potichoučku a všichni napjatě poslouchají (nebo aspoň neruší :-) ). Pan docent má ve zvyku udělat při výpočtu během jednoho rovná se pět úprav a více, já osobně si radši rozepíšu každý krok zvlášť, ale každý krok je alespoň slovně okomentován. Dalším pozitivem jsou skripta doc. Semeráka, která sice, jak sám píše, by celkem akutně potřebovala obrázky, ale jinak se jedná o kvalitní a čtivý studijní materiál.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2015, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Prednáška doc. Semeráka bola podaná zaujímavo, často s humorom. Nebol problém s pochopením prednášaného, vyzdvihnúť chcem aj moderne spracované skriptá.
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2015, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Velice poutavá a zajímavá přednáška. Látka je sice do doby, než pochopíte "jak věci pracují" trochu náročnější, neboť tenzorová algebra není vždy úplně jednoduchá a všemožné operace, které se provádí nejsou hned zřejmé na první pohled, nicméně i největší složitosti jsou perfektně a krok po kroku vysvětlovány a probírány.

Pokud ve vás přednáška nicméně i tak zanechává převážně myšlenkový chaos, jistě vše pochopíte z úžasných a čtivých skript. Neboť skripta doc. Semeráka k tomuto předmětu jsou opravdu skvělá, látka je v nich vystělena podrobně, ale naopak bez dlouhých nesrozumitelných pasáží, které přetékají všemožnými informacemi. Proto se skripta čtou velmi příjemně a nestává se, že byste museli něco stále dokola číst plni zoufalství a bez šance na pochopení. Vše tedy bývá již po pár přečteních jasné a srozumitelné.
doc. RNDr. Oldřich Semerák, DSc. [32-UTF], Relativistic Physics I [NTMF037, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 1. ročník, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Asi nejlepší učitel na mff...
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Výklad doc. Semeráka srozumitelný a uspořádaný. Není moc co vytknout.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Standardní přednáška relativity, stále stejný systém výkladu, který rozhodně není špatný.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2016, 2. ročník, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Naprosto vynikající přednes. Hodilo by se natočit video této přednášky.
doc. RNDr. Oldřich Semerák, DSc. [32-UTF], Relativistic Physics II [NTMF038, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2017, 1. ročník, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
O. Semerák přednášel jasně a srozumitelně. Není co vytknout.
doc. RNDr. Oldřich Semerák, DSc. [32-UTF], General Theory of Relativity [NTMF111, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Chvílema jsem zapomněl, že tuto teorii vytvořil Einstein, protože docent Semerák ji převyprávěl invariantně dokonalým způsobem.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Výborne vedená prednáška, veľmi si vážim ochotu a pripravenosť doc. Semeráka. Obsah prednášky bol vždy perfektne premyslený,pripravený a štrukturovaný, takže aj napriek tomu, že k predmetu nie sú skriptá, nebol problém prednášku sledovať, čomu napomáhala aj ochota prednášajúceho odpovedať na dotazy a vracať sa k nejasnostiam. Rovnako oceňujem férový prístup a dostatočný čas na prípravu počas skúšky.
Martin Zika, 13.09.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednášky ke středečním večerům - za odměnu. (Zasloužíme si? To asi ke všem budoucím narozeninám do zásoby.) Výklad je jistě napínavý, jen jedinému klišé narativ neuniká: každá kovariantní pohádka nevyhnutelně spěje k happy endu! (Tak přesně to ale nakonec máme rádi, přiznejme se.)

Kromě skvělé rétoriky je nutno vyzvednout hlavně perfektní tempo přednášky, student si odnese spolu s pamětí zásadních představ a výsledků i podrobné zápisky. Má totiž dost času a všechno důležité (čitelně) na tabuli. Student (konečně) nemusí páchat zmatečné kompromisy třídy ["Naškrábu rychle ještě jeden řádek nebo si stihnu poslechnout čtyři a půl slova?"]; ví, kdy poslouchat a kdy zapisovat.

Obrovský kolektivní i osobní dík přísluší za (mohutný) volný (vlastní) čas, který je přednášející často ochoten strávit se studenty po přednášce, odpovídaje na četné dotazy.

Zkoušky jsou typicky velmi příjemné (času dost), přesto student jistě nikdy neodejde nevyzkoušený. Jsou důkladné (být to punková skladba, přichází na jazyk výraz "vod podlahy"), ale nikdy nepřijde zrádná nebo zákeřná otázka.

Nakonec drobná výtka: ve výkladu OTR mi (narozdíl od STR) chyběla snad jen zmínka o výbuchu sopky Krakatau.
Student has disallowed display of personal data, 05.07.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Docent Semerak drzi velmi vysoky standard prednasek a bezpochyb jde o jednoho z nejlepsich prednasejicich na matfyzu. Neni co vytknout.
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Učivo dokonale předneseno a v rámci možností i srozumitelně vysvětleno, ačkoli dalece přesahovalo naše nynější matematické znalosti. Jen by se k tomuto předmětu skutečně hodila skripta (já vědomosti prostě nepochytím ani z natočených přednášek).
Student has disallowed display of personal data, 05.06.2017, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Výborné prednášky. Látka je preberaná systematicky a sú jasne zdôraznené logické náväznosti. Človek ani nevie, ako mu 2 a štvrť hodiny utečie.
Author of entry is known to survey organiser, 19.09.2016, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vyučující přednášel srozumitelně a složitější pasáže vysvětloval podrobněji. Tempo přednášky bylo pomalejší a vyhovovalo mi.
Student has disallowed display of personal data, 12.09.2016, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Netřeba nic dodávat, doc. Semerák je svým skvělým stylem přednášení známý a ani tato přednáška není výjimkou. Navíc dostupné záznamy jsou dobrým pomocníkem při učení na zkoušku.
Student has disallowed display of personal data, 23.08.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Ač jsem nikdy neplánoval se věnovat relativitě, styl přednesu docenta Semeráka mě zaujal natolik, že i tak jsem si tento předmět zapsal! To je co říct.

Za prvé (samozřejmě) veškerou látku vysvětlí pečlivě (jako kdyby to dělal už desítky let). Většinu důležitých vztahů navíc na potřebných místech připomíná i v následujících hodinách.

Za druhé můžete očekávat moc příjemný smysl pro humor. Občas mírně politický, ale způsob jakým to vykládá určitě ještě nikdy nikoho neurazil.
Dalibor Preisler, 13.06.2015, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Ačkoliv si teoretickou fyziku asi nevyberu jako mé další zaměření, přednáška mi připadala i tak velmi zajímavá a splnila má očekávání v tom seznámit se základy OTR a jejích některých důsledků. Oceňuji i veselý přístup doc. Semeráka (experiment na téma: gravitace funguje s knihou Gravitation apod.).
RNDr. Otakar Svítek, Ph.D. [32-UTF], Special Theory of Relativity [NOFY023, přednáška]
Martin Zika, 25.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
V rámci příjemného a pomalého historického úvodu je prostor pro dynamičtějí přednes, první přednášky jsou možná až moc odpočinkové. V kapitole o tenzorech by možná pomohlo dát větší důraz na to "kde se bere" prototyp vektoru/kovektoru, pro studenta bez zkušenosti s diferenciální geometrií jde možná o jeden z největších matematických kroků v přednášce.
Juraj Májek, 21.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pomohlo by, keby ste viac hovoril smerom k študentom a hýbal sa. Lepšie sa potom drží pozornosť a nezakrývate žiadnej časti prednáškovky stále časť tabule.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňuji vstřícný přístup, ochotu zodpovídat dotazy a případně je rozvést v debatu po přednášce.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na přednášky byl vždy velmi dobře připraven. U zkoušky je velmi háklivý, když student neví nějakou základní věc.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Z první půlky semestru, kdy přednášel pan Svítek, jsem si toho bohužel moc neodnesl. Spíše se jen odvozvaly rovnice, kde mi často nebylo jasné co se vlastně děje. Chyběl mi slovní komentář k akcím na tabuli. Jednak co se odvozuje a proč. Druhak nějaký rámec výkladu, co se rovnicemi vlastně snaží přednášející říct. Mně by dost pomohlo tuto strukturu výkladu alespoň bodově psát na tabuli.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Výklad je pro posluchače přehledný, danou látku by ale šlo vykládat i o něco poutavěji.
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velice příjemné přednášky. Ikdyž jsem tenzorům v té době nerozuměl, nějak se mi líbilo jak kompaktním a spojitým způsobem pan doktor Svitek vše vysvětluje. Na tabuli píše pečlivě a pomalu.
Student has disallowed display of personal data, 10.01.2018, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednašející látku vykládá dobře, umí dobře vysvětlovat až na několik menších zádrhelů.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vysvetľoval, čo píše a prečo, veľa sa venoval myšlienkovým experimentom a úvahám, ale niekedy som mal problém udržať pozornosť.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Mne osobne výklad v podaní tohto prednášajúceho vyhovoval. Možno bola prednáška trochu monotónna, ale látka bola podaná veľmi zrozumiteľne a tak sa dalo všetkému rozumieť už "za behu", čo je na matfyz nevídané. (:
Štěpán Šubík, 09.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednášky méně poutavé než u doc. RNDr. Semeráka, nicméně stojí za to.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Myslím, že by bylo lepší nějaké části výkladu urychlit i za cenu možného nepochopené, spoustu se toho nestihla, jinak dobrá přednáška
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2016, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
RNDr. Svitek je vynikajici cvicici, jeho cast prednasky byla pro mne vsak mene prehledna.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Doktor Svítek vyučuje asi třetinu přednášek. Ne že by to byly nějak moc špatné přednášky, ale při srovnání s doc. Semerákem, který přednáší zbytek prostě moc neobstojí.

Přístup Svítka ke studentům je sice velmi vstřícný, nicméně na přednáškách jsem měl pocit, že více, než k nám, vykládá látku tabuli před sebou. Často pokládal jakoby do místnosti otázky k tématu, což sice oceňuji, jako dobrou snahu, jak studenty do výuky více zapojit, avšak reálně to vypadalo spíše tak, že si něco povídal s tabulí, najednou zazněla otázka a nastalo ticho, protože ji nikdo nečekal.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Možná alespoň ze začátku by bylo dobré malinko více vysvětli význam použitého značení a vypointovat výklad.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Upozornila bych pouze na jistou nepřehlednost výpočtů, kdy přednášející neustále dělá mezivýpočty stranou a student, opisující z tabule, nemá moc šancí udržet výpočet v sešitě čitelný, natož přehledný.
Student has disallowed display of personal data, 24.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Občas trochu úmorná a nudná přednáška, ale velmi pečlivě odvykládaná, což se vždy hodí.
Author of entry is known to survey organiser, 06.01.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Výklad pana doktora Svítka mi přišel tak nějak monotónní a podávaný bez zápalu. Problém je také, že minimálně polovina přednášené látky je přednášena čelem k tabuli, tedy zády ke studentům. Je nutno poznamenat, že doktor Svítek je v nevýhodě už jen tím, že přednáší tu většinou méně atraktivní část STR, tedy matematický aparát (tenzorovou algebru). Myslím si, že v této části by neškodil občas nějaký příklad.
Comment on course, Special Theory of Relativity [NOFY023, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Bráno velmi matematicky, důraz na intuici mi často chyběl (to si však student může dodělat sám např. pomocí Semerákových skript, z nich se však na zkoušku učit nevyplatí, jelikož postupy jsou jiné a p. Krtouš je neuznává, jelikož celou relativitu odvozuje odjinud).
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Předmět systematicky vybudovává Speciální teorii relativity od začátků. Vše je zde od základů odvozováno a dokazováno, tedy člověk se nemá možnost ztratit a cokoli nechápat (alespoň při zpětném procházení látky nebo učení se na zkoušku :-) ).

K předmětu jsme měli k dispozici oskenované poznámky na stránkách prof. Krtouše, což je velké plus.

Všechna odvození byla pak aplikována na určité příklady, vysvětlena byla i spousta paradoxů např. paradox dvojčat, dlouhé auto v krátké garáži, rytíři s dřevci...

U předmětu je třeba často zapojit svou představivost, neboť velmi málo věcí je zde intuitivních.

P.S. Člověk se díky tomuto předmětu alespoň naučí malovat, pokud nic jiného.
Student has disallowed display of personal data, 27.01.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Inu, moderní fyzika táhne:)
Jenom doufám, že jsme převáděli akční princip do řeči relativity z dobrých důvodů...zatím je to spíš hodně práce na abstraktní zobecnění pro nic.
Martin Zika, 25.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi zajímavý předmět jak díky heuristickému přesahu, tak už ze své přirozené matematické elegance. Přednáška je nastavena na velmi příjemnou míru matematické formálnosti.

Obrovskou výhodou jsou vedle přednášek výborná skripta na míru, ohromně čitelná s úvodem rozsáhle protkaným historickými souvislostmi a důrazem na koncepční myšlenky na počátku teorie. K propojení fyziky a formalismu dochází přirozeně a v matematicky náročnějších pasážích je text kompaktní a přitom srozumitelný a moderní. Poznámky pod čarou jsou třešničkou na dortu (možná spíše na sopce Krakatau).
Odvážím se říct, že přinejmenším v Praze docent Semerák posunul pedagogiku relativity o století vpřed.
Juraj Májek, 21.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Stratil som sa na začiatku (na fyzikálne pochopenie Lorentzových transformácií som musel zaloviť až v originálnom článku z 1905).

Na prednášky som potom chodil len sporadicky, nedávali mi zmysel a prišlo mi, že chýbal dôraz na pochopenie látky a že väčšina poslucháčov na tom nebola príliš lepšie, než ja.
Oproti tomu oceňujem výborne napísané skriptá, z ktorých sa dal celý predmet dobre naučiť aj bez účasti na prednáškach, okrem toho boli vtipné a pútavé.
Celkovo som veľmi rád, že som predmet absolvoval, rozšíril mi obzory.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Tento předmět je dobrá příležitost k osvojení práce s tenzory. Věci z lineární algebry tak začínají dávat smysl.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Předmět navazuje na lineární algebru, hlavně v oblasti tenzorů. Ocenila bych nějaké rychlé shrnutí tenzorů.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
K předmětu jsou dostupná skvělá skripta, která obsahují stejnou látku jako přednášky a je tak možnost se k nejasným pasážím kdykoli vrátit.
Student has disallowed display of personal data, 10.01.2018, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednáška je zajímavá, ocenil bych zde ovšem 1 cvičení za 14 dní (případně nějakou formu prosemináře) pro procvičení 4-rozměrného formalismu, s nímž můžou mít studenti potíže.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Konečne predmet s férovou dotáciou, stíhal sa bez toho, aby sme polovicu kapitol preskočili a druhú preleteli. Látka možno málo motivovaná v tom, prečo skúmame to, čo skúmame (prečo nás práve teraz zaujíma, ako sa bude meniť hybnosť, v podstate definitorická vec).
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
STR je podľa mňa veľmi zaujímavý predmet. Oceňujem skriptá dostupné na internete.
Štěpán Šubík, 09.02.2017, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Zajímavý a poutavý předmět se smysluplným sylabem.
Viktor Skoupý, 21.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Zajímavý předmět, ke kterému jsou pěkně zpracována skripta od doc. Semeráka.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2016, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Naprosto úžasné! V předmětu jsme se naučili používat tenzory, zobecnit prakticky všechno dosud probrané učivo do čtvrté dimenze a matematicky odvodit řadu fyzikálních zákonů, které nám doposud byly předkládány jako základní. Sice myslím, že většina oborů fyziky pro tyto informace nemá žádné využití, ale já osobně studuji ze zájmu, takže za mě to byl jeden z nejpřínosnějších předmětů vůbec.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2016, 1. Year, Fyzika, Bachelor's
Dobrá a většinou srozumitelná přednáška. Akorát myslím, že by nebylo na škodu přednášku či skripta sem tam obohatit o nějaký příklad.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2016, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Ocenuji dostupna skripta kopirujici prednasku.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Skvěle sestavená přednáška, skvěle napsaná skripta, zajímavé téma. Taková kombinace prostě musí zanechat velmi pozitivní pocit.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Náročnost přednášky spočívá hlavně v samotných principech STR spíše než v probírané matematice. K přednášce není cvičení, přesto spočívá valná část předmětu právě v odvozování vztahů.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2016, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Predmet ma velmi bavil a bol prednasany zaujimavo. Jedine co by som zmenil bolo pouzivanie indexov hore pri kovariantnych tenzoroch na zaciatku semestra. Z linearnej algebry sme si zvykli ich davat dole a je zbytocne ich na par prvych mesiacov pisat hore, ked sa neskor zavedie konvencia ako z LA.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Musím ocenit hlavně skvěle zpracované skripta.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Výborná prednáška, k dispozícii sú dobre spracované skriptá doc. Semeráka, s ktorými je príprava na skúšku veľmi príjemná.
Student has disallowed display of personal data, 24.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Líbilo se mi, že se vystřídali dva přednášející.
Vítek Veselý, 06.01.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Předmět může být pro někoho poněkud složitý, jelikož je třeba si zvyknout na soustu nového formalismu i na to, že zákony mechaniky, jak je většina lidí zná, se zde hroutí a dá hodně práce aplikovat "zdravý selský rozum". Na druhou stranu si myslím, že přednášející se snaží všechny výsledky fyzikálně okomentovat a po jistém čase si snad každý na indexy nahoře a dole zvykne.
Comment on course, Seminar on Relativity [NTMF006, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 20.05.2017, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Síce ako prvák som mnohým veciam nerozumel, ale vždy som odchádzal inšpirovaný
a aspoň trochu fyzikálne obohatený. Tento seminár môžem len odporúčať.
V prvom ročníku človek môže aj trochu zabudnúť na to prečo študuje fyziku,
keď je neustále ponorený v praktikách a matematike.
Comment on course, Relativistic Physics I [NTMF037, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Studenti si připravují referáty a na cvičeních je pak prezentují. Přednes referátů byl tudíž často nesrozumitelný, zmatečný a neuspořádaný. Bylo těžké si dělat srozumitelné poznámky.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2016, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Pre študenta je určite užitočné a zaujímavé skúsiť si určitú látku naštudovať a odprednášať svojím spolužiakom.

Trochu nepríjemné je to však pre poslucháčov, keďže nie každý prednášajúci študent má dostatočné pedagogické schopnosti látku sprístupniť, čo robí aj následne učenie sa týchto témat zložitejším.
Comment on course, Relativistic Physics I [NTMF037, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
přednášky jsou pochopitelné a perfektně strukturované, většině látky člověk rozumí hned na přednášce a témata jsou nesmírně zajímavá.
Z referátů člověk často odnese mnohem méně, než by měl, ale samoržejmě menší zkušenost přednášení považuji za velice užitečnou.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2018, 1. Year, Fyzika, Master's (post-Bachelor)
Prednáška bola zaujímavá, akurát toho bolo niekedy až príliš veľa na jeden deň (aj s cvičením).
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Hezký systém referátů.
Comment on course, General Theory of Relativity [NTMF111, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Kvůli předmětům jako je tento, jsem přišel na matfyz studovat fyziku.
Martin Zika, 13.09.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Ohromně zábavný předmět, jako úvod do obecné teorie relativity je obsáhlý, přesto se z pohledu studenta zdá být poměrně (pohodlně!) stručný. Snad proto, že jednotlivé kapitoly jsou tak tématicky a logicky kompaktní, že stačí "strávit" mnohem méně informací "zvenku" a zbytek už takřka přichází sám, přirozeně. Matematicky je přednáška opravdu soběstačná a všechny důležité pojmy a struktury se definují a rozeberou v jednoduše srozumitelném jazyku souřadnicových složek tenzorů.

Přednáška určitě naláká budoucí relativisty a všem budoucím nerelativistům umožní užít si pohodlnou a fascinující "trial verzi" dobrodružství z 10. patra. (riemannovské geometrie, tématiky černých děr nebo kosmologie)
Author of entry is known to survey organiser, 19.09.2016, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednáška probíhala podobným stylem jako přednáška Speciální teorie relativity. Nepracovalo se pouze s matematikou, ale byly vysvětleny i fyzikální a historické souvislosti. I když je předmět ve studijním plánu obecné fyziky zařazen do 3. ročníku, lze jej zvládnout v 2. ročníku, kdy navazuje na speciální relativitu.
Student has disallowed display of personal data, 23.08.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pokud někdo chcete vědět, co si představit pod pojmem teoretická fyzika, tak pojďte na přednášky OTR. Nic teoretičtějšího jsem na MFF zatím neviděl a asi už neuvidím. Naprostá většina času je jen všemožné počítání s indexy veličin ("... Gamma, jota, fí, lambda, Gamma, jota, alfa, beta ... "), něco tak konkrétního jako jednotlivé složky vektorů se vyskytnou jen asi třikrát.

Jelikož se jedná o dost složitou teorii, počítejte s tím, že ač se celé přednášky počítá, moc do hloubky se za ten jeden semestr nedostanete (prý ještě 2-3 semestry následují :D ).

Jo a kdybyste to nevěděli, tak z roku 2014 jsou přednášky natočené a pověšené na webu, což se dost hodí ve zkouškovém.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html