InquiryInquiry(version: 652)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Markéta Lopatková, Ph.D. [32-UFAL], Mathematical Analysis I [NMAI054, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení s paní Lopatkovou by možná bylo vhodné pro někoho, koho matematická analýza baví a má solidní základy ze střední školy. Já jsem základy ze střední školy asi neměla, jelikož jsem se na cvičeních často ztrácela a přišlo, že mi chybí některé znalosti, které paní Lopatková považuje za samozřejmé. Stejný problém jsem měla i s domácími úkoly, takže jsem s nimi trávila opravdu hodně času. Navíc jsem často ani po dlouhé době nevěděla, co s nimi, tedy jsem si alespoň část postupu vygooglila (protože jinak bych neodevzdala nic) a myslím, že jsem se tedy nenaučila tolik, jako kdybych byla schopná je častěji vyřešit sama. Také mi příliš nevyhovoval jeden zápočtový test na konci semestru, přijde mi lepší, když je možné sbírat body na zápočet v průběhu celého semestru. Test jsem sice zvládla na první pokus, ale přišel i opravdu těžký a přesto, že jsem se nikde nezasekla, jsem jej nestihla ani zdaleka vyřešit celý.
Samotná cvičení se mi ale líbila. Nestávalo se mi, že bych přestala dávat pozor, protože se stále něco počítalo na tabuli. Cvičící velmi ochotně zodpovídala všechny dotazy (a možná jsem se měla častěji ptát a pak bych se víc chytala, co se zrovna děje, ale občas jsem byla ztracená tak moc, že jsem nevěděla, na co se zeptat).
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Paní docentka je jedna z nejlepších pedagogů na Univerzitě. Cvičení jsou poměrně těžká, ale naučí a úkoly donutí studenta pracovat celý semestr. Pokud některé cvičení odpadlo, nabídla nám náhradu na docvičení látky. Jediná škoda je jediný test a to na konci semestru - ale to je subjektivní.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2019, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Místy zmatené, ale na druhou stranu náročnější úkoly, takže naučí.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Hodně domácích úkolů, které ale člověka donutí v rámci domácí přípravy matematické analýze nějaký čas věnovat. Cvičení samotné není úplně jednoduché, někdy bývá malinko zmatené, ale vyučující je následně ochotná vše dovysvětlit a celkově si myslím, že dokáže na zkoušku perfektně připravit.
Student has disallowed display of personal data, 23.01.2019, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Formát cvičení je následující: dostaneme papír s velkým množstvím příkladů, ty pak (s přeskakováním) řešíme. Většinou cvičící zvolí příklad, pak hledá dobrovolníka, který by ho na tabuli vyřešil. Když se dobrovolník nenajde, tak nějakého "dobrovolníka" náhodně zvolí.

Tenhle formát mi hodně nevyhovuje. Zaprvé nikdo nechodí před tabuli rád, takže se často cvičení zastaví na návnadné otázce "jak bychom tenhle příklad řešili?", protože kdo se ozve, bude předvolán před tabuli.

Zadruhé studenti nevysvětlují řešení moc dobře a nepíšou moc srozumitelně, takže přestože s nimi Markéta na řešení toho příkladu spolupracuje, není lehké sledovat, co se tam dělá. Takže když člověk neví, jak pořádně příklad řešit, moc to z toho nepochopí.

Někdy je předvolaný student zase pomalejší, takže pak člověk řeší příklady z papíru a snaží se nenechat se rušit tím, co se dělá před tabulí.

Myslím si, že by bylo dobré změnit formát cvičení. Navrhnul bych jiný formát, který by mi přišel o hodně lepší.

Studenty před tabuli nepředvolávat, jenom si od nich nechat vysvětlovat, jak daný problém řešit. Jestli žádný student neví, jak dál, pomalu na tabuli příklad řešit a vysvětlovat. Markéta srozumitelně a dobře řešení vysvětluje, takže tenhle formát by měl fungovat dobře, zlepšilo by to problém s tempem řešení problémů a protože by se nepředvolávalo před tabuli, zvýšilo by to aktivní účast studentů. Tenhle formát jsme měli napr. na Diskrétce, a fungoval velmi dobře.

I jiné formáty by samozřejmě mohly fungovat dobře, ale ten navrhovaný je současnému podobný a myslím si, že by cvičení výrazně zlepšil.

Započtový test se narozdíl od ostatních cvičícíh píše jenom jenom na konci semestru, byl bych radší, kdyby se to rozložilo na třeba 3 testy, je to pak míň stresu, ale k tomu ještě větší motivace se průběžně učit.

Domácí úkoly jsou dobré a zajímavé, Markéta vyžaduje velmi podrobné vysvětlování a obhajobu postupu, ale to hodnotím pozitivně, obzvlášť v analýze to je třeba.
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2019, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Vyučující tématu rozumí, ovšem u jednotlivých příkladů se často zadrhává. Výklad je zmatečný, nepřehledný. Vyučující nedokáže zcela objasnit danou problematiku. Vadilo mi také její přezíravé chování ke studentům.
Student has disallowed display of personal data, 04.01.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Během cvičení mi přišel výklad poněkud chaotický a ze začatku jsem moc nerozumněl. Nakonec jsem si však na doporučení anket z minulých let domluvil konzultaci, která mě mile překvapila a nejasnosti mi byly vysvětleny.
Příklady, které jsou probírány na cvičení jsou záměrně vyšší úrovně, pro tréning a následně jednodušší složení zkoušky.
Závěrem bych chtěl doporučit, pokud něčemu nerozumíte, domluvte si co nejdříve konzultaci, a s tímto předmětem nebudete mít nejmenší problém.
Student has disallowed display of personal data, 24.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Na cvičení byla vždy připravená, byla ochotná odpovídat na dotazy a dovysvětlovat nejasnosti z přednášky. Je pravda, že její příklady patřily k náročnějším, ale nebyly nedatelné. Doporučuji všem, kteří se chtějí analýzu opravdu naučit.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Paní docentka je na cvičeních opravdu vstřícná a dokáže reagovat na sebemenší dotazy. Samotné cvičení rozhodně velmi dobře připraví na zkoušku.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení byla chvílemi trochu zmatečná, ale oceňuji týdenní, poměrně těžké, úkoly, na kterých si člověk procvičil látku.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičící má propracované přípravy na cvičení a zadává pravidelné domácí úkoly, které vždy do druhého dne pečlivě opraví. Při samotných cvičeních působí paní docentka občas zmateně (byť je zřejmé, že sama ví co a jak, student už podobný pocit nemívá). Úlohy řešené na cvičeních jsou místy rozsahem svého řešení zdlouhavé a během hodiny se pak vyřeší jen pár úloh.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Prístup k žiakom veľmi dobrý, občas sa pomýli vo vysvetľovaní
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Až na občasné zamotání se při počítání na tabuli dobré, na případné e-mailové dotazy odpovídá poměrně rychle, pokud nějaký dotaz nemůže/nestíhá zodpovědět během cvičení, sepíše a odešle naskenované emailem.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Má srdce na správném místě, ovšem působí jakýmsi... zmateným dojmem. Příklady na cvičení dává moc složité a špatně se na nich cvičí dovednosti pro analýzu nutné. Konzultace o moc lepší, ale obecně se na cvičení člověk naučí více méně kulové. Nejvíc se toho člověk naučí sám při počítání domácích úloh a trénování na zápočtový test.
Student has disallowed display of personal data, 05.01.2016, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Nevím, jestli to je cvičící nebo předmětem, asi obojím, ale jen se řekne matematická analýza a mě běhá mráz po zádech. Tato paní je vcelku přísná, nebojí se nasadit laďku dost vysoko a nedivila bych se, kdyby u ní půlka lidí nedostala zápočet, podmínky jsou opravdu kruté. Na druhou stranu to je možná i dobře, když se člověk bojí, víc se donutí k tomu učení a počítaní sednout. Laďka je vysoko, ale zas o to větší je naše snaha jí dosáhout a o to víc se látce věnujeme.
doc. RNDr. Markéta Lopatková, Ph.D. [32-UFAL], Mathematical Analysis II [NMAI055, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Veľmi príjemná cvičiaca, dokáže kvalitne vysvetliť všetky koncepty analýzy.
Author of entry is known to survey organiser, 06.06.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Toto cvičení je o něco náročnější, než ta ostatní, ale všechna zadání jsou férová a cvičení tak poskytne dobrý základ ke zkoušce.
Student has disallowed display of personal data, 28.06.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Paní docentka je velice ochotná zodpovědět jakýkoli dotaz a látku do hloubky vysvětlit, aby ji student pochopil.
Student has disallowed display of personal data, 22.06.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Výborná cvičící! Líbí se mi, že na cvičení stihnem od každého typu příkladu něco spočítat (vzhledem mnoha tématům z přednášek). Domácí úkoly jsou dobře akorát obtížné - člověk se to na nich naučí.
Student has disallowed display of personal data, 11.09.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Když chcete počítat příklady, které další hodinu řeší přednášející na přednášce čtvrt hodiny, tak jste správně. Nicméně pravdou je, že pokud uděláte zápočet, tak příklady ze zkoušky vám připadnou tak jednoduché, že se není potřeba učit.
Student has disallowed display of personal data, 08.08.2016, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Vynikajúca cvičiaca, veľmi ochotná a nápomocná, odpovie na všetky otázky, či už na cvičení alebo na konzultáciách. Keď vidí, že študent má záujem sa niečo naučiť a zlepšovať, vie byť veľmi ústretová.
Na cvičení sa vždy počítali príklady z pripravených papierov, z každého cvičenia bol domáci úkol, z nich boli body na zápočet, plus na konci sa písala zápočtová písomka.
doc. RNDr. Markéta Lopatková, Ph.D. [32-UFAL], Prague Dependency Treebank [NPFL075, přednáška]
Dominik Macháček, 03.06.2018, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Individuální a vstřícný přístup ke studentům. Na kurz jsme letos chodili 2.
RNDr. Jiří Mírovský, Ph.D. [32-UFAL], Prague Dependency Treebank [NPFL075, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.06.2017, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Dr. Mírovský was always very helpful and open to questions.
I did not like the amount of time I spent by fixing Perl/Tred errors, which were seemingly completely random, caused by Perl updates etc.
However, that was not Dr. Mírovský's fault.
Comment on course, Prague Dependency Treebank [NPFL075, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 03.06.2018, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
PDT je natolik komplikovaný a komplexní, že bez tohoto kurzu bych se s ním těžko naučil pracovat. Oceňuji srovnání s UD.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html