InquiryInquiry(version: 718)
Data collection is currently not allowed (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
prof. RNDr. Roman Grill, CSc. [32-FUUK], Thermodynamics and Statistical Physics [NOFY036, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2025, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Ochotný se bavit, když už se zeptáte. Výklad není přímo nudný, ale přednáška byla prostě moc dlouhá a neudržel jsem pozornost.

Skvělá přednáška byla propagace tepelného čerpadla, do smrti si budu pamatovat, že má účinnost větší než jedna :)

Ocenil bych ale aspoň seznam témat, co se probrala na přednášce. Jede se podle Waldrama, ale neprobere se z něj zdaleka všechno. Taky by bylo trochu lepší, kdyby vypisoval termíny zkoušky v sisu.
Author of entry is known to survey organiser, 23.01.2025, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Myslím, že by přednášce prospělo, kdyby pan profesor více psal na tabuli. Jasně, nemůže se tam psát vše, ale zde toho moc nebylo. Jinak byl výklad jasný a srozumitelný.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Kvalitní přednáška, přednášející nezabíhal do přílišných detailů a zároveň bylo každé kapitole věnováno adekvátní množství času.
Student has disallowed display of personal data, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Prístup prof. Grilla je veľmi ľudský, výklad má priamy a v jeho úvahách je vidieť jasná logika. Tempo je primerané a látky sa stihne prebrať tak akurát. Občas som ale mal problém stíhať zapisovať (niekedy aj vôbec zachytiť) všetky podstatné myšlienky, keďže prof. Grill väčšinu úvah a úprav len slovne okomentuje a na tabuľu napíše len dôležité (medzi)výsledky. Najmä keď sme začínali pracovať s totálnymi diferenciálmi a odvodzovali Maxwellove vzťahy, zabralo mi dosť času zistiť, čo sa v rovniciach deje, pretože úpravy sú to síce jednoduché (a teda ich netreba písať), ale pre mňa celkom nové a nečakané. Aj napriek tomu, že po každej prednáške som potreboval niekoľko hodín nové učivo pochopiť a vstrebávať, som sa na prednášky tešil.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Přednášky se mi velmi líbily a byly srozumitelné. Dobrý nápad je neoddělování termodynamiky a statistiky. Myslím, že by se mohlo jít i do větší hloubky po matematické stránce a numerických metod, když je kurs určen pro modelování.
doc. Mgr. Tomáš Mančal, Ph.D. [32-FUUK], Nonlinear Optical Spectroscopy [NOOE119, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 22.08.2023, 1. ročník, Biofyzika a chemická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Jedna z nejlépe připravených přednášek. Docent Mančal vyučoval prezenčně i přesto, že jsme na předmět docházeli jen v malém počtu. Přednáška byla vždy srozumitelná, v ideálním tempu a bez chyb.
Navíc byla k dispozici videa (volně na YouTube) z loňských let, k nim v pdf poznámky a navíc i ručně psaná skripta. Každý si tedy mohl během přípravy na zkoušku vybrat jemu vyhovující studijní materiál.
doc. Mgr. František Šanda, Ph.D. [32-FUUK], Thermodynamics and Statistical Physics [NOFY036, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2025, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Přijde mi, že takovéty fyzikální úvahy dovede vyložit dobře, ale co do metod výpočtu bohužel občas vykládá tak, jako bychom už věděli, co dělat, jenom to potřebovali dopočítat. Jenže často (zrovna v TD) nevíme vůbec, jak na to, takže bychom potřebovali věnovat čas spíš tomu.
Author of entry is known to survey organiser, 24.01.2025, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Polovina cvičení probíhala tak, že studenti prezentovali domácí referáty, ve druhé byli studenti vyvoláváni k tabuli na počítání jednotlivých příkladů. Pedagogické působení docenta Šandy je tak omezeno na některé příklady, které počítá sám, a na doplňující otázky a komentáře k počítání studentů. Na vyučujícím nejvíce oceňuji, že nabízí možnost konzultací domácích referátů a toho, že se snaží radit během toho, když se student snaží počítat u tabule. V čem by se naopak mohl zlepšit? Ve srozumitelnosti a systematičnosti výkladu, v organizaci a čitelnosti zápisu na tabuli, aby bylo zadání jednotlivých příkladů jasné a studentovi bylo zřejmé, co zná, a co chce spočítat, v "soustředění" (občas nám přišlo, že nedával na 100% pozor a pak najednou upozornil studenta, že mu třetí krok od konce není jasný/je špatně) a hlavně ve vysvětlování jednotlivých postupů a myšlenek, aby byly lépe pochopitelné pro studenty.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Cvičící byl ochotný poradit s příkladem na prezentaci, což bylo fajn.
Během cvičení by bylo vhodné, aby cvičící více vysvětloval postup řešení příkladů, případně na Teamsy dodal více řešených příkladů.
Student has disallowed display of personal data, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Pedagogické pôsobenie cvičiaceho bolo slabé až žiadne. Väčšinu hodín vypĺňali študentské referáty, ku ktorým cvičiaci občas niečo doplnil. Vyvolávanie náhodných ľudí k tabuli pri počítaní príkladov bolo nepríjemné, hlavne keď vyvolaný človek prišiel na cvičenie ešte nechápajúci prednášku a dúfajúci, že cvičenie mu v tom pomôže (a vzhľadom k výberu príkladov nepomohlo). Zadanie cvičiaci väčšinou slabo vysvetlil a často nebolo jasné, čo je potrebné spočítať. Keď počítal na tabuľu cvičiaci, veľa vzťahov sa zdalo, že popadalo z neba (alebo skôr z kvantovky, ktorú modelári nemajú povinnú). Aby som nepísal len v negatívach, cvičiaci bol prístupný dotazom a otázkam k referátu, ak mal s jeho vypracovaním človek problémy.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Diskuze při řešení některých příkladů byly zajímavé a přínosné. Preferoval bych, kdyby cvičící řešil některé příklady sám a dodal k nim hlubší výklad, protože odpovídající znalosti rozhodně má. Jak se ukázalo, když to dělají studenti, přínos se docela vytrácí.
Comment on course, Thermodynamics and Statistical Physics [NOFY036, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Za mě velmi nepovedené cvičení. Souhlasím s tím, co jsem četl v anketách z minulých let.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2025, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Většina úloh mi přišla zajímavá. Rád bych se ale víc věnoval termodynamickým potenciálům, protože pořád nemám intuici, kdy kde který proč vyskočí.

Nevím, jestli jsou studenstské prezentace nejlepší způsob zápočtu. Jestli je účelem zápočtu, abychom se to naučili, tak to spíš nefunguje.
Author of entry is known to survey organiser, 24.01.2025, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Na cvičení z termodynamiky by se dala zlepšit provázanost mezi přednáškou a cvičením, provázanost mezi úlohami na cvičením a úlohami u zkoušky a zejména by pomohlo, kdyby někde měl pan cvičící na stránkách nějaké materiály a studenti tak nebyly odkázáni pouze na vlastní poznámky.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Příklady dobře navazovaly na přednášku. Bohužel však nebyly nikde poznámky k tomuto cvičení (příklady které jsme dělali a postup řešení), takže jsme byli odkázáni na poznámky ze cvičení. A ty jsem moc kvalitní neměl, což bylo způsobeno průběhem cvičení - prezentace spolužáků, tedy složitější úlohy, které jsem na cvičení moc nechápal. Pak jsme řešili úlohy, na které nás cvičící vyvolával k tabuli. Tam jsme se často trápili, řešilo se to dlouho a občas jsem v tom měl chaos (nevěděl jsem co se přesně počítá, jaké veličiny známe, jak se postupuje - spolužáci ani cvičící to moc nekomentovali).
Celkově mám tedy dojem, že jsem se na cvičení moc nenaučil počítat příklady a musím tak hledat vhodné sbírky příkladů, abych byl dobře připraven na zkoušku.
Student has disallowed display of personal data, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Čo sa pochopenia a precvičenia látky z prednášky a termodynamiky ako takej týka, cvičenie je takmer bezvýznamné. Za celý semester bola jediná hodina (niekedy behom decembra), kedy sa počítali príklady, aké sa majú objaviť na skúške. Na tej hodine sme rátali pomerne jednoduché a ilustračné príklady, ktoré súviseli s prednášanou látkou a vďaka nim som ju lepšie pochopil. Bohužiaľ taká hodina bola len jedna a zvyšné hodiny vypĺňali referáty prednášané študentmi, ktoré síce súviseli s učivom z prednášky, ale početne boli príliš náročné na to, aby si na nich niečo človek precvičil. Tiež veľmi záležalo na tom, ako mal daný študent príklad pripravený, ako tomu rozumel a na jeho schopnosti prednášať. Jediný referát, ktorý je potom pre študenta zaručene prínosný, je jeho vlastný, keďže tam musí niečo spočítať a rozumieť tomu. Vzhľadom k tomu, že na výsledkoch týchto referátov občas stavala aj prednáška, je tento spôsob výuky podľa mňa nevhodný. Priestor medzi referátmi bol síce vyplnený príkladmi, tie však boli náhodná zmes všetkého možného: mechaniky kontinua, kvantovky (ktorú niektorí z nás neabsolvovali a teda príkladom ledva rozumeli), kombinatoriky alebo lineárnej algebry. Súvislosť týchto príkladov s prednáškou, tak ako boli prezentované, bola pochybná. Myslím, že toto cvičenie sa dá urobiť omnoho lepšie, napríklad s použitím príkladov zo zbierky J. Brož, M. Rotter: Příklady z molekulové fyziky a termiky, ktorá je aj v odporúčanej literatúre. Určite by som nevenoval toľko času študentským referátom. Síce prehlbujú znalosti a pochopenie, ale najprv treba nejaké znalosti získať - a na cvičení v súčasnom formáte to nejde.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Náplň cvičení mi příliš nevyhovovala. Referáty na pokročilejší úlohy ze strany studentů by dávaly smysl, kdyby byly kvalitně připraveny. Ale zkušenost byla bohužel jiná a je smutné, když ve třetím ročníku student není schopen vyřešit jeden příklad za semestr správně, přestože cvičící nabízel rady, a vysvětlit ho ostatním. Preferoval bych vyřešení většího množství úloh s větším zapojením cvičícího.
Comment on course, Thermodynamics and Statistical Physics [NOFY036, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Bylo pro mě velmi těžké si z předmětu odnést nějaký větší přehled o probírané látce. Moc mi nevyhovovala ani literatura, podle které přednáška probíhala. Styl cvičení byl na celém předmětu z mého pohledu nejhorší.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2025, 3. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Termodynamika je fajn, když se člověk vymaní z věčného opakování Carnotova cyklu. Líbilo se mi, že se hodně brala statistická fyzika. Bez ní by to nedávalo moc smysl.
Student has disallowed display of personal data, 27.01.2025, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
I zpětně mám trochu problém pochopit, jaká je vize struktury předmětu. K popisu některých jevů se pochopitelně přistupuje kvantově, k jiným statisticky, k jiným čistě termodynamicky. Tyto přístupy se postupně propojují, což je zcela správné, ale někdy taky zmatečné a nedostatečně zdůvodněné. Nebylo by od věci začátkem semestru nastínit plán, jaká témata budou kdy probírána a během semestru vysvětlit, proč je látka představena právě v tomto sledu. Myslím, že by to přispělo k lepšímu pochopení vztahů mezi dílčími tématy a k větší přehlednosti.
Author of entry is known to survey organiser, 23.01.2025, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Doporučuji nedávat přednášku z termodynamiky a statistické fyziky v 8:10 ráno.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Přednáška probíhala v pomalejším, ale vyhovujícím tempu.
Studijní materiály pro tento předmět nejsou tak dobré jako u ostatních předmětů na Matfyzu. V podstatě jediná vhodná literatura je obsáhlá kniha z 80. let, ve které je mnohem více látky než se bere na přednáškách.
Student has disallowed display of personal data, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Užitočný predmet, ktorý dáva dobrý prehľad o termodynamike, ide do hĺbky tak akurát a dal mi veľa nových vedomostí. Avšak (asi pre samotnú povahu termodynamiky) ma to stálo nemálo úsilia. Skúška bola dobre postavená a nebola vôbec stresujúca.
Comment on course, Nonlinear Optical Spectroscopy [NOOE119, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 22.08.2023, 1. ročník, Biofyzika a chemická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Zajímavý a především užitečný předmět. Je možná vhodné před ním absolvovat předmět Teoretické základy molekulární spektroskopie (NBCM165). Některé základy jsou probírány již tam. Je však bez problémů možné absolvovat předmět i bez předchozího docházení na NBCM165. Všechny potřebné věci jsou vykládány i zde.

Volitelné cvičení (NOOE219) předmět velmi dobře doplňuje.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html