InquiryInquiry(version: 652)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Advanced C++ Programming [NPRG051, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.09.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Pan Bednarek se tomu rozumi a vysvetluje zrozumitelne i kdyz nektere priklady mi boli hodne nejasne a prisli mi hodne tazke a doted zostavaju pre mna zahadou. Jemu vdacim za to ze templaty uz nie su pre mna ciernou magiou.
Student has disallowed display of personal data, 04.07.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášky tohoto přednášejícího byly zajímavé, ale ve výkladu se dalo lehce ztratit. Oceňuji ale výborné a podrobné slajdy.
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Skáče od tématu k tématu. Pořád netuším co jsou to variadic templates, protože se to neukáže na příkladu. Vůbec se nerozebírají koncepty jak to funguje 'under the hood'.
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Pan Bednárek opravdu rád vypráví. Mluví tak rád, že je schopen u jednoho slajdu vydržet celých 90 minut. Nebýt pana Zavorala, tak mám strach, jestli vůbec stihneme za celý semestr něco probrat. :-)
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Někdy mi přišlo, že jsme se drželi jednoho tématu až zbytečně moc dlouho - pak mě to moc nebavilo. Všechna čest před znalostí C++ pana doktora, ta si zaslouží obdiv.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Compiler Principles [NSWI098, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2019, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Chodil som k obidvom cvičiacim, takže to viem porovnať. Pán Bednárek vysvetlil prvé 2 domáce úlohy prehľadne a prakticky. To sa však nedá povedať o pánovi Yaghobovi.

Pri 3. domácej úlohe sa to zase otočilo a vysvetľovanie pána Yaghoba bolo omnoho lepšie ako pána Bednárka.

Jeden vysvetľoval zadanie rovnakej úlohy strašne teoreticky a nedostal sa ani k tomu, kde v kóde vlastne máme čo doplniť a druhý zase toto spomenul ihneď. A potom sa jeden spoliehal na (príšernú) dokumentáciu, ktorú písal a teda na cvičeniach nepovedal skoro nič.

Ak máte čas a neviete si rady s domácou úlohou, tak sa určite oplatí ísť pozrieť na cvičenia aj druhého cvičiaceho. Bez tohto systému by som určite niektoré úlohy sám neurobil.
Petr Hudeček, 22.01.2015, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Na cvičeních se pouze vysvětluje, jak vyřešit domácí úkoly, což Bednárek zvládá výborně. Nedoporučuji začít s programováním domácího úkolu podle internetu před příslušným cvičením, protože vždy jsme dostali nějaké tipy navíc, které v písemném zadání nejsou.

Systém "doplňte pár části do tohoto systému a vytvořte tak překladač Pascalu" se mi líbil.

Nelíbilo se mi, že automatické testy, kterými jsou řešení kontrolována, nejsou vůbec podrobné. Zadání po studentech vyžaduje, aby implementovali velké množství věcí, jejichž implementace se pak nekontroluje. Člověk pak má trochu pocit, že nebyl odměněn za svou práci :). Navrhoval bych přidat několik dalších testů, obzvláště k domácím úkolům 5 a 6, a dát je k dispozici i studentům.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Virtualization and Cloud Computing [NSWI150, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Přednášející umí látku skvěle podat, navíc se u toho i člověk zasměje. Od zkoušky člověk ví co čekat.
Student has disallowed display of personal data, 26.01.2015, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Část přednášky o technikách virtualizace byla velice zajímavá. Kdyby byla látka více rozvedena do detailu, tak by z toho klidně mohla být samostatná přednáška.
doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. [32-KDSS], Computer skills [NSWI165, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení probíhá spíše jako přednáška, uvítal bych větší množství příkladů.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Velice ochotný vyučující. Látka z přednášek je doplněna o další informace sloužící k hlubšímu pochopení.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Tento predmet odporúčam všetkým, aj tým, ktorí o počítačoch vedia dosť. Okrem toho, že to bola skvelá príprava na skúšku z princípov, boli tam povedané aj užitočné veci navyše. Jediná vec, ktorú by som vytkla, je to, že dovednosti predbiehali princípy, takže občas sme precvičovali veci, ktoré som dostatočne pochopila až o dva týždne na prednáške.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Prijemny vyucujici
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Dobrý cvičící, vše srozumitelně vysvětluje, zopakuje i základní věci z přednášky Principů počítačů. Dostatek času na písemky, se zápočtem jsem neměl problém.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi jasný a srozumitelný výklad látky, kladený důraz na věci, které poté ve skutečnosti dělají problémy hlavně v Principech počítačů.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Na cvičení byla dovysvětlena látka z Principů počítačů a procvičeny příklady například i přímo ze zkouškových testů. Tempo nebylo příliš rychlé, ale cvičící se snažil ochotně a srozumitelně odpovídat na všechny dotazy. Získání zápočtu bylo proto taktéž relativně snadné.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Vyučující se snažil vysvětlovat látku jasně a názorně. Snažil se i přes malou dotaci hodin probrat rychle hodně věcí, bohužel kvůli nedostatku času nemohl vysvětlovat tak podrobně, jak by možná některým studentům pomohlo. Za nízkou dotaci počtu hodin však vyučující nemůže, a proto tuto výtku nesměřuji osobně na pana Buleje, který se maximálně snažil čas využít. Písemné práce byly hodnoceny mírně, což hodnotím pozitivně, vzhledem k tomu, že podobné typy příkladů řeší studenti často poprvé v životě.
Student has disallowed display of personal data, 05.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Pozdní zveřejňování materiálů (slidu) k písemce na net, mnohdy pouze den předem i když hodina proběhla před 14ti dny
Student has disallowed display of personal data, 05.01.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Pan doktor Bulej chodil vždycky na cvičení připravený, byl vždy ochotný se vším pomoci, konzultovat a věnovat nám čas. Občas jsem měla problém dávat pozor, ale to možná z části bylo i tím, v jaké skoro podkrovní místnosti výuka probíhala. Pokud člověk věnoval před každým cvičením aspoň půl hodinu až hodinu času na přípravu, písemku aspoň na polovinu bodů napsal a zápočet dostal. Často mi ale přišlo, že látku jsem pochopila až při písemce (častěji spíš až po ní), protože do té doby jsme si ukazovali nějaké jednodušší obecné příklady a v písemce se po nás chtělo je aplikovat na o řád složitějších příkladech. Každopádně dobrá příprava na principy, kde se toto praktikuje zcela běžně.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Programming in C++ [NPRG041, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičící dobře vysvětluje, má smysl pro humor a hodiny jsou zábavné.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Vynikající cvičící, díky němu jsem si ujasnil všechny věci v C++. Moc se mi líbila skladba cvičení, kdy jsme nemuseli moc programovat, ale hlavně se nám ukazovali principy a STL. Na programování došlo v domácím úkolu, který byl zadaný tak, že pokrýval úplně všechnu látku (+ nějaké další užitečné věci). Navíc cvičící každému DÚ prošel a upozornil nás na nejčastější chyby. Postupně jsem i pochopil, proč si občas dělá legraci z Javy.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Vyuka byla podávána pochopitelnou formou, srozumitelně.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Advanced C++ Programming [NPRG051, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.09.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Po 3 prednaskach som nevedel o moc vic z viacvlaknoveho programovania nez predtym. Treba viac prikladov a menej kecat okolo.
Student has disallowed display of personal data, 04.07.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Výklad tohoto přednášejícího byl opravdu poutavý a dala se při něm dobře udržet pozornost.
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Dobře vedená přednáška, nicméně na vlákna bylo příliš málo času.
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
To, že jsme schopni vytvořit multiplatformní program pracující s file-systémem když použijeme toto API a tamto API je fajn, ale jak ho máme použít se už neříká. Jak použít mutex a jak vůbec funguje se také nedozvíme. Je to jako listovat dokumentací. Díky bohu za přednášky s Ježkem, díky němu vím, jak to funguje.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Compiler Principles [NSWI098, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 22.02.2018, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Viz hodnocení k přednášce (cvičení mělo formát přednášky).
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Výklad ujde, předmět hovadina.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
+ výklad srozumitelný, pochopitelný
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2016, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Na cviku dobre vysvetli co se ma delat a jak - ale uz nevysvetli jak zprovoznit potrebne programy, jak funguje C++kovy zdrojak, na kterem bude postavene studentovo reseni atd., takze student bude muset stravit 2 az 4 hodiny jen timto.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Compiler Principles [NSWI098, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2019, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Pohodový výklad a ochota vysvetliť veci podrobnejšie. Celkom dobré slidy.
Student has disallowed display of personal data, 25.02.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Doktor Yaghob je velmi ochotný pomoci a přednáší velmi srozumitelně. Na přednášky jsem chodil rád.
Student has disallowed display of personal data, 22.02.2018, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Dost specifický vyučující. Sice zbytečně arogantní, ale z trojice Bednárek-Yaghob-Zavoral rozhodně nejméně, a navíc nejmilejší. Látce rozumí skutečně skvěle, a ve výsledku všechno vysvětlil dobře, pochopitelně a tak, že na sebe látka logicky navazovala. A jeho přednášky byly i docela zábavné, až na to, že většina vtipů spočívala v hejtování.

Kdyby studenty považoval za sobě rovné a Javu a C# za programovací jazyk, tak bych dal 1. Takhle dávám 3.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Na výklad jsem moc nechodil, tak ho nebudu ani moc hodnotit. Ale kompletně reflektuje předmět...
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
+ výklad srozumitelný, pochopitelný
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Pan Yaghob je vynikající přednášející, který dokáže zaujmout. Má velmi dobře srozumitelný hlas, nekuňká a podává věci s jistou dávkou emocí, neštítí se šířit vlastní názory prostřednictvím legračním poznámek. Často říká, že "to už máte umět, nevysvětluju, znáte", načež to stejně vysvětlí (možná nevědomky), takže rozhodně nehrozí, že něco nebudete chápat kvůli tomu, že jste o tom ještě neslyšeli. První hodina začíná v podstatě větou na způsob "teď vám řeknu, co všechno už máte umět, a jestli to neumíte, tak jste v háji". Myslím si, že zas tak hrozné to není a i lidi, kteří v C++ nikdy nedělali, předmětem v pohodě prošli.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení jako takové příliš zajímavé není. Z celého předmětu je nejdůležitější domácí úloha, na které jsem si vše vyzkoušel a pochopil o co kráčí daleko lépe než z přednášky. Tato "část" úkolu ale nemá se cvičením nic společného.

Cvičení jako by suplovalo dokumentaci k frameworku, a bez něj bych asi zbytečně tápal nad problémy s látkou nesovisejícími. Rozhodně se vyplatí cvičení navštěvovat.
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Dobré vtípky během přednášek. Odpovídá na dotazy ohledně úkolů docela rychle.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2016, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Prijemny clovek, rozumi tomu, ma hodne praktickych zkusenosti.
Petr Hudeček, 21.01.2015, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Témata se probírají přiměřeně rychle a přednáška se mi moc líbila. Byl to nejlepší předmět, který jsem si tento semestr zapsal.

Přednášející odmítali říct, jak vypadá zkouška, a říkali pořád jen, že na zkoušku nechceme jít, a že máme známku získat skrze domácí úkoly. Snažili se vzbudit dojem, že zkouška bude nepřiměřeně těžká. Myslím, že by prospěla o trochu větší otevřenost o tom, jak funguje zkouška (tj. aby nám řekli, co se zkouší, a také, kolik bodů můžeme na zkoušce získat nebo ztratit).

RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Virtualization and Cloud Computing [NSWI150, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Povídání je jasné a srozumitelné, vzhledem k povaze látky se k ní ale špatně dělají výpisky. To se pak projeví u zkoušky, otázky vypadají exaktně. Hodnocení je ale adekvátní, pokud si člověk dokáže o tématu povídat, neodejde s prázdnou, i když se do otázky úplně netrefí.
Student has disallowed display of personal data, 26.01.2015, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Látka není nezajímavá a dr. Yaghob je vtipný vypravěč, ale přeci jen si nejsem jist, že povídání o datacentrech je téma na přednášku na MFF.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Virtualization Infrastructure Administration [NSWI151, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení měla dobrou, odlehčenou atmosféru, která předmětu sedí. Vyučující ochotně pomohl právě tehdy, když jsme se dostali do situace, ze které jsme se nemohli dostat sami - tak to má být.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Computer skills [NSWI165, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Vše, co jsme probírali, bylo podáno jednoduše a srozumitelně. Výklad pana profesora se mi moc líbil. Jasně byla vidět snaha připravit nás na zkoušku z principů počítačů, nicméně myslím, že tuto funkci předmět velmi dobře splnil.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Pozitívne hodnotím koniec poslednej hodiny, kedy nám boli poskytnuté rady ako postupovať na skúške z princípov počítačov.
Písomky by boli možno aj nápomocné, keby boli skúšané informácie odprezentované na predošlej hodine a nie tesne pred písomkou. V podstate to bolo len o tom koľko si z toho 5minútového prúdu vedomia dokážete zapamätať a aplikovať to na písomke.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Vyučující dobře pomůže s přípravou na Principy počítačů, ale poměrně dost vystresuje studenty, když stále opakuje, že látka Principů je vhodná leda tak pro třeťáky. Ale někomu může vyhovovat, že to nebagatelizuje.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Pan doktor Yaghob vždy těsně před testem připomněl látku v testu, což bylo přínosné.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášející nám vždy na začátku prednasky před testem zopakoval látku z předchozí hodiny, ale leckdy ještě dovysvětloval látku, která se predtím nestihla ,ale v testu stejně byla.
Student has disallowed display of personal data, 10.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Pan doktor Yaghob mi prijde takovy lezerni svym pristupem k vyuce i pripravenosti na hodinu. Jeho pristup typu "jo tak to tam proste nejak nasazite" mi proste z nejakeho duvodu lehce vadi. Pocitove tedy hodnotim za 3. Na druhou stranu hodiny jsou pomerne zabavne, naucne a obcas se mi libi, ze se nam vec snazi priblizit tak, ze rekne treba" tohohle si nevsimejte, to jsou jen nejaky blbosti okolo a vlastne vas zajima jen tohle", coz je obcas presne ten lidsky pristup, co chcete slyset.
Jiří Pelc, 08.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Tisíceré díky za pomoc u zkoušek.
Maximilian Kulikov, 08.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Bohužel nemohu říct jedinou pozitivní věc. Naprosto nesrozumitelný výklad plný nejasností a neschopnost jasné odpovědi na dodatečné otázky. Pokud vám jde o dodatečný výklad k principům počítačů, tak pan Mgr. Pavel Ježek dle mého názoru všechna témata vysvětluje mnohem lépe.
Testy jsou opravdu časově náročné, asi to má simulovat zkoušku z principů. Např. v testu z compileru i po podrobném studiu assembleru, kdy jsem ho využíval v praxi, mi přišlo prakticky nemožné během několika minut ručně sepsat přeložený kód do assembleru včetně předávání parametrů do subrutin apod. Ten stres opravdů nestojí nějaký 1 kredit za tak náročný zápočet. Spíše je asi vhodné si předmět zapsat jen na vyzkoušení formátu testu zkoušky z principů.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Advanced C++ Programming [NPRG051, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.09.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Super prednaska, vzdy sa to dobre pocuvalo. Pan Zavoral je super a vsetko dokonale vysvetli nedava zbytocne detaily a rozprava to tak aby tomu clovek pochopil preco to tak je. najviac som sa tesil cely rok na type deducing co som si nacital uz predtym ale pan Zavoral dal tomu uplne inu dimenziu. Super.
Student has disallowed display of personal data, 04.07.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Výklad byl poutavý a zajímavý.
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Zábavná, velmi informativní přednáška.
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Nejlepší přednášející z C++, ale nic nemění to, že jak funguje lambda capture v C++ vím z přednášky Pokročilé programování pro .NET I :(
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Virtualization and Cloud Computing [NSWI150, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Látce by prospělo lepší strukturování, zdůraznění "nadpisů". K technologiím chybí motivace a není jasné co se vlastně zkouší. Výklad je však poutavý a dobře se poslouchá.
Student has disallowed display of personal data, 26.01.2015, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Obecné povídání o principech "cloud computing" plus nějakých technologií využitelných pro zpracování "big data" atd.
Moc detailů se nedozvíte, ale překvapilo mne, že se to poměrně exaktně zkouší.
Comment on course, Programming in Parallel Environment [NPRG042, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Domácí úkoly dobře pokrývají škálu paralelních prostředí, od všeho trochu. Oceňuji přístup na parlab, bez možnosti si vše volně zkoušet a hrát si by předmět neměl smysl.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
OpenMP mi dost chybělo. Chápu, nicméně, že se nedá za jeden semestr stihnout vše. Přesto bych zvážil zařadit úlohu na openMP místo triviální úvodní úlohy na MPI.

Domácí úlohy ale byly jinak velmi dobré, přístup cvičících taktéž.
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2016, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Zajímavý předmět, který umožňuje vyzkoušet si paralelní programování na větších strojích než co má člověk běžně doma. Rozhodně můžu doporučit, je ale potřeba počítat s tím, že úkoly zaberou poměrně dost času (člověku co nezná používané technologie). Je 5 úkolů a na každý jsou 2 týdny.

Pro potenciální zájemce následuje seznam úloh spolu s časem jak dlouho mi zabraly:
1. úloha - C++11 thready - zhruba 14.75 hodiny, z toho asi 7.5hod optimalizace - 4/4 bodů.
2. úloha - TBB - zhruba 4 hodiny, z toho asi hodina optimalizace - 3/4 bodů (těsně mi utekly 4 body).
3. úloha - OpenCL - zhruba 10 hodin, z toho asi 1.45hod optimalizace - 4/4 bodů.
4. úloha - triviální MPI - zhruba 2.5 hodiny (špatně jsem četl dokumentaci a divil se proč mi to nejde) - 1/1 bodů.
5. úloha - MPI - zhruba 24hod, z toho asi 6.5hod optimalizace - 4/4 bodů.
Comment on course, Programming in Parallel Environment [NPRG042, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.05.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Kvalitní předmět, kde se naučíte různé technologie a každou si procvičíte na povinném domácím úkole. Známka se uděluje na základě získaných bodů. Je třeba počítat s tím, že u domácích úkolů člověk stráví trochu víc času.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Z přednášky si odnáším smíšené pocity. Přijde mi, že se na ni často opakovalo to samé, jen tentokrát trochu jinak. Nejsem schopen si poznatky z přednášky utřídit a strukturalizovat.

Na předmětu je však stěžejní zkušenost z domácích úkolů, takže na přědnášce vlastně tolik nesejde.
Comment on course, Advanced C++ Programming [NPRG051, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 07.09.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Ulohy boli celkem tazke a travil som priemerne pri nich tak 2-5 dni fakt stale. Dali mi ale vela a hodne som sa naucil. Nie je to lahky predmet ale urcite stoji za to.
Student has disallowed display of personal data, 04.07.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňuji, že k získání zápočtu stačily domácí úkoly, a že známku bylo možné získat na základě těchto úkolů bez zkoušky. Také se mi líbilo zadávání a podrobný rozbor prvních dvou úkolů. Naopak u třetího úkolu mi chyběl detailnější rozbor a hlavně ukázka možného řešení.
Author of entry is known to survey organiser, 28.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Cvicenie spociva v domacich ulohach, preto budem hodnotit tie. Prve 2 ulohy boli zadane jasne, opravovane ferovo - mam pocit, ze mi tieto ulohy dali vela a s touto castou cviceni som spokojny.

Tretia uloha bola ale zadana mierne chaoticky. Na cvicenia, na ktorych sa mali riesit otazky k zadaniu zadavajuci nedosiel a preto odpovede na nase otazky boli viac-menej odhady. Spolocne s nedostatkom testovacich vstupov tak vznikali zbytocne straty bodov (co u tohoto predmetu priamo znamena zhorsenie znamky).
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Celkově jsem se toho tento semestr v C++ hodně naučil, ale kdyby jsme měli cvičení na kterých by jsme si nově probrané věci mohli vyzkoušet, tak by to určitě nebylo na škodu.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Osobne jsem mel problem s druhym domacim ukolem pana Kratochvila, ktery byl extremne narocny (rozsahem prekracoval zapoctove programy do "konkurencnich" predmetu) a bylo na nej pouze 14 dni. Pri primerene plnem rozvrhu (30 kreditu) tak realne neni mozne na programu pracovat vice nez zhruba 3-4 dny. Ocenil bych tedy bud vice casu na zpracovani, nebo mensi rozsah.

Byl bych rad, kdyby ukoly byly lepe promyslene (zadani, ktere dokazete stezi vysvetlit za hodinu a pul zrejme neni prilis dobre) a vice vyvazene a kdyby bylo venovano vice casu zpetne vazbe k nim.
Student has disallowed display of personal data, 16.09.2017, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Myslím, že koncepce cvičení (tři velké úkoly na semestr) je velice dobrá. Bod u mě cvičení ztratilo kvůli přestřelené obtížnosti druhého úkolu - hodnocení bylo rozumné, nemyslím, že někomu ublížilo, ale v porovnání se zbylými dvěma úkoly byl ten druhý několikrát těžší a několikrát časově náročnější.
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Normální domácí úlohy jsou v pohodě, jedna ale letos dost vybočila a i zadavatel uznal, že to bylo daleko složitější, než si myslel. Nakonec byla ale ohodnocena velmi mírně a popravdě při ní jsem se toho z C++ naučil asi nejvíce.
Student has disallowed display of personal data, 15.05.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení se stále konají ve formě pouhého zadání úkolů, a na konci ukázaného řešení. Úkoly jsou opět tři.
Přijde mi, že vzhledem k obtížnosti probíraných témat je tento způsob vedení cvičení nedostačující a předmět by si zasloužil normální cvičení každý týden. Tento semestr úkoly zadávali pánové Bednárek, Kratochvíl a Přemysl Čech.
Úkol od pana Bednárka byl relativně obtížný na pochopení. Pan Bednárek strávil velký čas tím, jak se úkol nemá dělat, a samotný fakt jak se dělat má, jsem úplně nepochopil. Kostra, do které jsme měli vepisovat svůj kód, byla obtížně čitelná i s pomocí slajdů, které nám byly poskytnuty jako další objasňující materiál. Body byly strhávány za různé malichernosti. Na krásu kódu (z toho co jsem pochopil) se nehledí, musí to fungovat, je jedno jak, a musí to být platformně přenositelné, i například na pračku nebo ledničku.
Úkol od pana Kratochvíla: Pro krátkou ilustraci, úkolem bylo naimplementovat asynchronní B-strom na vyřizování práce s diskem. Opět jsme měli kostru, do které jsme měli vpisovat své řešení. Dle slov vyučujícího "sebedokumentující kód" mi přišel nejasný (pro příklad obsahoval neokomentované příkaz (u_int64_t)-1, čti „maximální hodnota unsigned int 64-bit“). Ze zadání bylo ale po nějakém studiu relativně jasné, co se má dělat. Úkol byl ovšem natolik obtížný, že ho prakticky nikdo neměl správně. Bodován byl nakonec tak, že na to, aby člověk získal plný počet bodů, nebylo potřeba mít naimplementovanou ani asynchronicitu, ani pořádně B-strom. Stačilo to "nějak rozjet na malý vstup".
Na cvičení se mi líbilo, že u prvního úkolu nám přečetli zdroják, a cvičící nám byl schopen říct, co přesně tam je špatně, a co se mu nelíbilo = nějaký individuální přístup. U druhého úkolu cvičící tohoto schopen nebyl.
Na cvičení by se mi líbilo, kdyby se procvičovalo to, co se dělá na přednáškách. Lze se inspirovat u předmětu "Programování pro .NET I", kde jsou úlohy strukturované tak, aby si student osvojil, co mu bylo na přednáškách vysvětleno. Momentálně tento předmět funguje spíše na principu "hodíme tě do vody, plav, nebo se utop", což může být cenná zkušenost, ale určitě to podle mě není tak efektivní výukový přístup.
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Dost hard-core úlohy, ale hodně se na nich dá naučit, většinou při nich nejvíc pomohlo zkoumat zdrojáky a dokumentaci std.
Comment on course, Advanced C++ Programming [NPRG051, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.09.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Super prednasky clovek sa dozvi vsechno co potrebuje. I neco navyse :D
Student has disallowed display of personal data, 04.07.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášky všech přednášejících byly zajímavé. Předmět dobře navazoval na Programování v C++. Oceňuji, že byly ke všem přednáškám na webu dostupné slajdy.
Author of entry is known to survey organiser, 28.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Pomerne dobre podana prednaska. V porovnani s pokrocilym C# trochu zaostava - keby sa ale C++ chcelo prebrat do rovnakej hlbky, potrebovali by sme viac nez jednu prednasku. Preto predmet celkovo hodnotim kladne.
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Moc doporučuji, předmět mě opravdu hodně naučil.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 4. Year, Informatika, Bachelor's
Prednaska, ktera zacina slovy pana Bednarka: "Na zkousku nechodte, protoze si stejne akorat zhorsite znamku," snad ani nemuze byt prinosna. Jak muze vyucujici vubec neco takoveho rici a pritom predmet stale vyucovat?
Student has disallowed display of personal data, 16.09.2017, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Předmět je velice zajímavý a přínosný, navíc vcelku poutavě přednášen.
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Kéž by přednáška vypadala jako C# s Ježkem :(
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Zajímavý koncept předmětu: vystřídají se tři přednášející, každý mluví o jiných tématech. Celkově hodnotím jako výborné, předmět vám opravdu může hodně dát (hlavně tři domácí úkoly, při jejichž řešení se opravdu zapotíte).
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Exceptions bych spíše zařadil do základního kurzu, protože jsou často potřeba.
Comment on course, Compiler Principles [NSWI098, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2019, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Jediná dobrá vec na tomto predmete je, že ak vás nebaví a máte ho ako povinný, stačí robiť domáce úlohy. Prejsť s minimálnym počtom bodov z domácich úloh (na trojku) sa to dá, aj keď tým stratíte hromadu času.

Dokumentácia k domácim úlohám je veľmi zlá. Jeden text k domácej úlohe (ktorý sme si mali prečítať a všetko nám potom malo byť jasné), som si musel prečítať asi 10 krát, kým som pochopil, čo sa tam píše. Zvyšok dokumentácie pozostáva skôr z výpisu nič nehovoriacich metód bez popisu (alebo len absolútnym minimom popisu). Predpripravený kód, do ktorého sa vpisuje, je takisto veľmi neprehľadný, bez komentárov a z takou príšernou mierou abstrakcie (ktorá nie je zdokumentovaná), že niektoré veci bolo treba riešiť len metódou pokus-omyl.
Student has disallowed display of personal data, 22.02.2018, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení mělo celkem 6 úkolů, které na sebe navazovaly. Potíž byla, že když někdo jeden úkol neměl úplně správně, nemohl pak pokračovat v dalšíh úkolech, protože neměl prerekvizitu. Ve finále tedy nešlo plnit úkoly na méně než 100%, protože člověk by je stejně musel dopsat do příště. Líbil se mi obsah domácích úkolů - Mlaskal byl bezva, nebyl příliš složitý a přitom na něm byly vidět ty důležité koncepty.

Úkoly 1-3 byly v pohodě. U úkolu 4. mi ale naprosto chyběla dokumentace, ta dodaná nestačila. Vůbec jsem nechápal, kde mám vzít které hodnoty a jak ty celé tabulky fungují - přitom by stačilo, aby API tabulek používalo nějaká normální jména a ne tří písmenné zkratky. A to, že všechny pointery byly dumb_ptr programování jen zkomplikovalo, protože tím pádem skoro nešlo debugovat (protože všechny chyby proběhly v tichosti). Takže například řešní úlohy "zjisti, jakého typu je tahle proměnná" mi zabralo asi hodinu místo minuty.

U 4. úkolu jsem vůbec nepochopil, že se hodnotí 2 vstupní soubory a ne jen jeden - Dr. Bednárek vysvětloval zadání tak zmatečně, že mi z toho to nejdůležitější ušlo.

Předmět Programování v C++ jsem neabsolvoval, a přišlo mi, že mi to v absolvování Principů překladačů nebrání. To oceňuji. (A je to tak správně, vzhledem k tomu že C++ je PV a překladače jsou povinné.)

Oceňuji, že ke všem úkolům byly k dispozici vstupy a výstupy, to velmi usnadnilo debugování. Je ale pravda, že netestovaly všechno, co zadání úkolu vyžadovalo.

Velmi oceňuji, že pro úkoly existovaly hotové Visual Studio projekty, takže jsme mohli řešit skutečně jen náplň předmětu a nemuseli řešit build a to všechno kolem. Fakt skvěle připravené projekty, díky za ně!
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení = tutoriál k domácím úkolům, to často i s vysvětlením částí řešení které musíte následně doma naimplementovat. Na cvičení se vyplatí chodit, ale ne kvůli jejich zajímavosti nýbrž kvůli jejich pomoci při implementaci domácích úkolů. I se cvičením zaberou například 8 hodin čisté práce. Bez cvičení jistě o dost déle.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
+ povinnosti rozloženy průběžně během semestru
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Domaci ulohy byly hodne zajimave, i kdyz zorientovat se v tom frameworku bylo obcas peklo.
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Předmět je velmi zajímavý a je fajn si vyzkoušet naprogramovat kompilátor.

Co bych zlepšil, tak informovanost o tom, jak jsou úkoly náročné... neb mají zhruba exponenciální časovou složitost. Tím myslím že první zabere 1h, druhý 2h, třetí 4h ...
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2016, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Ukoly jsou moc tezke pro nekoho kdo neplanuje programovat prekladace. Je potreba znat C++. Zadani ukolu je misty vagni a student si to musi nejak domyslet.
Comment on course, Compiler Principles [NSWI098, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2019, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Tento predmet by nemal byť povinný. Ak sa niekto nebude venovať vyslovene prekladačom (čo je veľmi málo ľudí), tak skoro všetko z tohto predmetu zbytočné v akejkoľvek inej oblasti informatiky.

Na prednášky nemá zmysel chodiť, ak vás to nebaví. Informácie, ktoré tam dostanete skoro prakticky nepomôžu k robeniu domácich úloh. Aspoň, že to je to jediné, čo treba robiť. Prakticky nejde o skúšku + zápočet ale o klasifikovaný zápočet z domácich úloh. Aspoň, že existujú slidy - ak to niekoho zaujíma, tak verím, že sa z nich niečo naučí.
Student has disallowed display of personal data, 25.02.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Na tenhle předmět jsem šel s mindsetem, že se bude jednat o zbytečně těžký předmět plný zbytečně hlubokých informací, avšak odcházel jsem s tím, že se jednalo o jednu z nejzajímavějších a nejužitečnějších přednášek, co jsem zatím na MFF navštěvoval.

Co se obtížnoti týče, na začátku se vás vyučující pokusí trochu zastrašit, ale ve skutečnosti se jedná o předmět s poměrně průměrnou obtížností - ne lehký, ale v žádném případě nějaký zabiják studentů. Podařilo se mi získat za 1, přestože jsem do teď nenapsal v C++ ani řádku a Automaty a gramatiky jsem zatím nenavštěvoval (co je gramatika vám musí dojít než skončíte lexikální analýzu).
Student has disallowed display of personal data, 22.02.2018, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Užitečný předmět. Jsem rád, že jsem ho absolvoval, ale mám k němu spoustu výhrad.

Dr. Yaghob na první hodině arogantně vyhrožoval, že jde o nejtěžší předmět, jaký jsme dosud studovali a že rozhodně musíme jako prerekvizitu umět perfektně látku z automatů a gramatik. Mohl si to odpustit. Ve finále byl předmět spíše časově náročný než těžký a nejtěžší pojem z autogramů, na který jsme narazili, byla bezkontextová nejednoznačná gramatika, a i tu Dr. Yaghob (dle mého zbytečně) 10 minut vysvětloval.

Škoda, že jsme tak dlouho probírali syntaktickou analýzu, že nezbyl čas na Bottom-up parsing, který jsme nestihli pochopit (což mi přijde jako veliká škoda) a jenom jsme proletěli, jak se technicky dělá.

Přijde mi zarážející, že z předmětu není zkouška. Sice jsem byl rád, že mám o jednu zkoušku snazší zkouškové, na druhou stranu však nikdo neověřoval naše znalosti z přednášky (úkoly šly často dělat i bez nich) a pokud někdo na přednášky vůbec nechodil, má teď předmět splněný a vyjde z MFF s tím, že rozumí překladačům, i když to není pravda. (Je pravda, že formálně zkouška existuje, ale Dr. Yaghob od účasti na ní odrazuje tak vehementně, že bych se divil, kdyby na ni vůbec někdo šel.)
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Víceméně hovadina. Překladače samotné jsou spíše nezajímavé téma a předmět je koncipován jako těžký a otravný. Dá se na něm něco málo najít, ale celkově nic moc.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
+ povinnosti rozloženy průběžně během semestru
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět považuji za vysoce zajímavý a dobře koncipovaný. V podstatě se koncepty naučíte tím, že je používáte při řešení domácích úkolů. Osobně si myslím, že každý student informatiky (možná snad kromě těch teoreticky zaměřených) by si měl tímto předmětem projít, neboť pochopí, k čemu slouží ty záhadné automaty a gramatiky, které nám cpou do hlavy ve druháku.

Nicméně dovolím si jednu zcela zásadní připomínku (zároveň píši i do ankety o studijních oborech): proč je ksakru předmět Principy překladačů povinný v oboru Programování a softwarové systémy, ale Programování v C++ už ne, když je v tomto předmětu potřeba!?
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Zejména první půlka přednášky pokrývá zajímavou, praktickou a užitečnou látku. V druhé půlce mě odradilo krokování algoritmů, které nebylo příliš zajímavé. Navíc na domácí úlohy (= zkoušku) nebyla třeba, takže nebyla ani motivace na poslední přednášky chodit.

Z celého předmětu je nejlepší domácí úloha, jejíž forma a cíl se mi velmi líbí. Navíc testování nad známou sadou testů zaručuje hladký průchod předmětem (pokud si napíšete automatické testovátko).
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Mrzí mě, že na přednášky není v podstatě potřeba chodit, protože pro vypracování úkolů nejsou potřeba.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2016, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Student pochopi jak vlastne funguji prekladace a proramovaci jazyky jako C.
Comment on course, Virtualization and Cloud Computing [NSWI150, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 23.01.2019, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Zajímavý předmět, který se věnuje virtualizaci jak z technického hlediska na úrovni implementace, tak z hlediska využití virtualizace v praxi. Zajímavé by mohlo být cvičení, ve kterých by si studenti vyzkoušeli nejčastější nástroje.

Velmi oceňuji organizaci zkoušky, zejména její paralelizaci, ale hlavně to, že byl zaveden funkční systém s propracovanými detaily, které dávají smysl (barevné papírky pro různá témata atd.).
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Zajimava prednaska, na ktere se konecne dozvite, co je to cloud, kontejnery a jak funguje virtualizace.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2017, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
zajimave, velmi obsahle, technicke detaily misty velmi slozite. zkouska tezka.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Zajímavé povídání o zajímavé látce. Nejzajímavější byla technická část, jak se realizuje virtualizace na hardware. Zasloužila by si větší díl času. Druhá část (v obvyklém pořadí) připomínala neformální sbírku historek, ale rozhodně stály za to si je poslechnout. Poslední pak pro mě byla přehlídka buzzwordů a úplně jsem asi nepochopil její smysl.

Ze závěrečných dvou přednášek hostů mám smíšené pocity, bezpečnost a virtualizace byla skvělá, technologie od IBM mi vůbec nic nedaly, nebo se to schovalo pod nánosem manažerských pojmů.
Comment on course, Virtualization Infrastructure Administration [NSWI151, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Mohli jsme si vyzkoušet vSphere a Hyper-V na vlastní kůži, se všemi problémy které technologie mají. To je zkušenost, která se jinak získat nedá, nebo stojí nemalé peníze.
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2017, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Velmi zajimavy predmet, kde si clovek muze vyzkouset virtualizacni technologie na profesionalni urovni. Navic je pri hodinach casto i spousta zabavy.
Comment on course, Computer skills [NSWI165, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Boli odprezentované skrátené a orezané informácie z princípov počítačov.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňuji test každou hodinu.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět slouží jako cvičení k předmětu Principy počítačů. Je zaměřeno především na reprezentaci čísel, pracování s pamětí a na procvičení assembleru (i když jiného, než je využíván na přednáškách).
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2019, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Super predmet na pripravu
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2019, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Super předmět na lepší pochopení Principů počítačů.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět je dle mého názoru dobrým doplňkem k přednášce z principů. Testy jsou udělané tak, aby připravili studenty na test u zkoužky, což jsem ocenila.
Student has disallowed display of personal data, 05.01.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
V podstatě je to cvičení k přednášce z Principů počítačů.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Velmi dobrý předmět, především se procvičují praktické dovednosti potřebné pro Principy počítačů (počítání v 2-kové a 16-kové soustavě, asembler,...).
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Dobrý doplněk k principům počítačů.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Vítám tento předmět. Možná by bylo užitečnější mít ho každý týden. Osobně mi přišlo, že kvůli různému prohazování přednášek a cvičení vznikaly zmatky, ve výuce se spěchalo a kvalitu by šlo zvýšit.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi užitečný předmět pro udržení kroku s Principy počítačů.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Velice užitečný předmět pro ty, kteří si chtějí procvičit a lépe porozumět znalostem z Principů počítačů.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Velmi užitečný předmět, připraví na zkoušku z principů, dá se říci, že nahrazuje cvičení k principům.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Na předmětu oceňuji, že vznikl, aby studentům, kteří toho o počítačích moc neví, pomohl zvládnout zkoušku z Principů počítačů. Zároveň si ale myslím, že vzhledem k obsáhlosti probrané látky na přednáškách je dotace 1/0 nedostatečná. Spoustě témat z přednášek jsme se nestihli věnovat a ten zbytek jsme probírali dost rychle, protože jsme v každé hodině psali písemku, která část hodiny ubrala.
Student has disallowed display of personal data, 10.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Dobre se snazi priblizit latku k principum pocitacu. Mozna by stalo i za to zvazit, jestli by nestalo za to udelat hodiny ne jednou za dva tydny, ale kazdy tyden.
Jiří Pelc, 08.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Děkuji za vytvoření tohoto předmětu, snad mi pomůže.
Maximilian Kulikov, 08.01.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Měl by dodatečně připravit na zkoušku z principů počítačů hlavně ty, co nemají s tímto tématem moc zkušeností. Ve skutečnosti však šlo spíše o samostudium, kvůli naprosto nesrozumitelnému výkladu vyučujícího a pokus o "intuitivnější" výklad bez "drátů" podle mě naprosto selhal. Jediným přínosem bylo vyzkoušení si "nanečisto" podoby testů, co bude na zkoušce z principů.
Student has disallowed display of personal data, 05.01.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Počítačové dovednosti je předmět koncipovaný jako dobrovolné cvičení k principům počítačů. Dovednosti se vyučovaly jednou za 14 dní a každou hodinu se psal test zhruba na 20 minut. Všem nám to přišlo na nepovinný předmět za 1 kredit jako spousta práce, co se týče domácí přípravy. Ale ono se to v závěru hodně vyplatilo. Lidi tam chodili přestože třeba věděli, že už nemají šanci na zápočet, protože otestovat si reálně svoje znalosti v testech bylo hodně užitečné. Občas se stáválo, že dovednosti lehce předbíhaly učivo brané na principech, ale to záleželo od toho, na kterou paralelku člověk chodil. Předmět bych určitě doporučila všem, kdo zatím neslyšeli nic o pojmech jako assembler, pointer, floating-point, alignment,... (případně třeba slyšeli, ale nikdy s nimi dál nepracovali). Líbilo se mi, že v případě, že člověk třeba chyběl, mohl přijít na cvičení druhé paralelky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html