InquiryInquiry(version: 647)
In the winter semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 04.01.2019 until 20.02.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Martin Čech [32-KMA], Number Theory and RSA [NMMB206, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Dostali jsme vytištěná zadání, hodinu počítali, občas bylo něco předvedeno na tabuli. Tak by asi cvičení na matfyzu měla vypadat.

Martin na mne působí plaše. To, že nás obcházel a individuálně se ptal, jestli potřebujeme pomoct, mi moc vyhovovalo.

Přijít s tím, že poslední úloha je za čokoládu je tak prosté a přece tak efektivní. Super nápad.
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičiaci je veľmi ochotný, obchádza celú triedu a vysvetlí všetko na čo sa opýtame. Ocenila by som, keby bola možnosť dostať sa k vzorovým riešeniam príkladov z cvičení. Nikdy som nestihla dokončiť všetky príklady a rada by som sa k nim bola vrátila, minimálne pred skúškou, a pozrela si aj vzorové riešenia.
Student has disallowed display of personal data, 03.07.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Vyučujúci má cvičenia dobre pripravené a systém cvičení bol pri obtiažnosti príkladov dobre nastavený. Páčilo sa mi aj, že na cvičeniach boli v sadách aj základné aj zaujímavejšie príklady. Zároveň vedel cvičiaci vždy pomôcť a dať dobrý návod k riešeniu príkladu.
Student has disallowed display of personal data, 22.06.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
trochu nepremyslena organizacia cvicenia, hlavne vysvetlovania na tabuli, inak vsetko ok a domace ulohy zvladnutelne a opravene na cas
Mgr. Vítězslav Kala, Ph.D. [32-KA], Number Theory Proseminar [NMAG160, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
Bohužel, přednášky v podobě studentů mě moc nezaujaly. Ale byli ochotní a vysvětlovali, když jsme si s něčím nevěděli rady.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2018, 1. Year, Matematika, Bachelor's
+ ochota a osobní přístup, zápisky z hodin a řešení úloh na webu
- občasná nejistota a chyby při ukázce důkazů.
Mgr. Vítězslav Kala, Ph.D. [32-KA], Commutative Rings [NMAG301, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Víťa je naprosto super! Vstřícný, pohodový, fakt to chce vysvětlit, nemám co vytknout.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2018, 3. Year, Matematika, Bachelor's
Víťa je skvelý v tom, že aj ťažkú látku vie podať tak, že človek tomu ľahšie a rýchlejšie pochopí. Veľmi oceňujem, že pred dôkazom nám najprv povedal jeho myšlienku a potom pri dokazovaní vysvetľoval každé náročnejšie kroky. Vďaka tomu sa dalo v nich veľmi dobre zorientovať. Prednášky boli vedené v príjemnom duchu, tak ako aj skúška.
Mgr. Vítězslav Kala, Ph.D. [32-KA], Modular forms and L-functions II [NMAG473, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji srozumitelný výklad a také neformální styl přednášejícího - fakt není třeba dokazovat všechno do největšího detailu a v největší obecnosti. Podmínky zápočtu by mohly být trochu drsnější, aby studenti víc počítali během semestru a méně se ztráceli v teorii :)
Mgr. Vítězslav Kala, Ph.D. [32-KA], MSTR Elective 2 [NMAG499, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Oceňuji přeskakování lehkých důkazů, které na ostatních přednáškách zabírají spoustu času.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2016, 1. Year, Matematika, doctoral
Trochu podobné jak Šťovíček -- vyučující působí do látky vskutku zapáleně a nadšeně, ale navzdory jeho tvrzením, jak je to jednoduché, to věru jednoduché není. Vybavuji si moment, kdy si vyučující udělal anketu, kolik lidí ví, co znamená nějaký pojem (nerozvětvené rozšíření, či něco takového) a byl trochu zaskočený, že to většina studentů (včetně mne) neví, a neozvali se.

Zkusím vysvětlit proč: Zkrátka jsem v tu chvíli už ani nebyl moc motivovaný pojmům rozumět. Už dříve u skládání forem přistál vzoreček jak z čistého nebe, a když jsem to zkoušel aspoň pro konkrétní případy, tak ani nefungoval. Ale to totiž nebyl vzoreček na to, aby se mu rozumělo, to byl prostě jen vzoreček. V případě ideálů, těles, rozšíření, atp. byla ale situace ještě zoufalejší. Tam se totiž nabrala teorie komutativní algebry (kterou příliš neovládám), Galoisovo rozšíření... to je vlastně přesně které? Usoudil jsem, že je to nějak jedno. Ostatně i přednášející říká, že "na důkazy moc nevěří". Budiž, že ideál je (krom kongruence okruhu :-) ) "něco jako číslo" v tom smyslu, že se umí rozkládat na prvočísla bych ještě pobral. Ale kdo si má zapamatovat všechny ty názvy co tancují okolo prvočíselného rozkladu -- štěpení, větvení, inerce, tak dejme tomu, že "větvení" je nějaká vlastnost. Příští přednáška na mě působí v podobném duchu, a najednou dotaz "Kdo si pamatuje, co je nerozvětvené rozšíření?"

Pořád do látky nevidím dost na to, abych měl představu, jak to říkat efektivně. Tak tady můžu psát akorát obecné fráze -- ke tvrzením je fajn repertoár příkladů, co může nastat. U tvrzení, které platí, ale dá práci to obhájit aspoň dát najevo, proč to není jasné, a ideálně mít dopředu vytyčené cíle. Líp na mně působí: "Chceme dokázat tohle, tak si to rozdělíme do těhle kroků" než "Dokážeme tohle, tohle a tohle lemma, a pak se ukáže, co z toho vypadne." (to je poznámka hlavně ke korespondenci těch různých grup, kde jsem se místy ztrácel, co už máme, a co dokazujeme).

Trochu si teď připadám, že jsem Víťu pořádně zkritizoval :-X. Ale určitě bych hodnotil pozitivně takovou tu kolonku "Vztah vyučujícího ke studentům." ;-) A možná prostě teorie čísel není až tolik můj šálek čaje, nebo jsem si zapsal moc dobré ostatní předměty...
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2016, 1. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Přednáška byla příliš rychlá a přestože to přednášející věděl, výklad nezpomalil. Ocenila bych probrání méně látky s větším porozuměním.
Mgr. Vítězslav Kala, Ph.D. [32-KA], Number Theory and RSA [NMMB206, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Výborný přednes. Fajn člověk. Nesnese, když mu na přednášce někdo kecá, což chápu. Pěkně vybalancovaná obtížnost zkoušky.
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Výklad bol na môj vkus trochu prirýchly.
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Výborná přednáška, vytkl bych jedině trochu rychlejší tempo, než bylo vhodné.
Author of entry is known to survey organiser, 29.07.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednáška s Víťou prostě super. Je vidět, že mu záleží na tom, aby to všichni pochopili. Všechno umí hezky vysvětlit.
Student has disallowed display of personal data, 03.07.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Prednášky sú dynamické a zrozumiteľné, je na nich príjemná atmosféra a nie je problém sa niečo opýtať alebo si nechať dovysvetliť. Skúška bola tiež dobre nastavená časovo aj obtiažnosťou.
Student has disallowed display of personal data, 22.06.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
nadsenie a vysvetlenie na super urovni, velmi rozumne hodnotenie skusky
Author of entry is known to survey organiser, 06.06.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Výborný prednášajúci a človek, veľmi milý pohodový vstrícny, presne aký má profesor byť. Z nejakého dôvodu sa mi vety na prednáške ťažko chápali, aj ked doma po prečítaní boli jednoduché. Možno by bolo na prednáške vhodnejšie viac sa snažiť vysvetliť princíp, a podrobný dôkaz by som si radšej pozrel doma
Author of entry is known to survey organiser, 30.05.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Příjemný vyučující, kladl důraz na názornost a ne na technické detaily důkazů, snažil se vyjít vstříc a aby bylo všemu rozumět.
Comment on course, Number Theory Proseminar [NMAG160, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
Seminář mě moc nezaujal, asi to bylo látkou (holt mám jiné oblíbené věci), ale na absolvování nebyl nijak těžký.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2018, 1. Year, Matematika, Bachelor's
Náplň prosemináře je zajímavá a hodně mne zajímá. Pár věcí jsem již znal, ale i tak docela hodně nových poznatků. Některé domácí úlohy byly hodně zajímavé.
Comment on course, Commutative Rings [NMAG301, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Komutatívne okruhy sú celkom zaujímavý predmet, ale tým že je toho veľa na prebranie, tak prednášky sú veľmi rýchle. To nám viacerým ľudom dosť nevyhovovalo.
Comment on course, Number Theory Seminar [NMAG470, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2018, 3. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Dobře zorganizovaný seminář, oceňuji možnost studentů vyzkoušet si prezentování výsledků na "domácí" půdě.
Comment on course, Modular forms and L-functions II [NMAG473, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2018, 2. Year, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Přišlo mi, že je trochu na škodu, jak tam chodili studenti z dost odlišných věkových kategorií, takže to pro mě na začátku bylo spíš opakování toho, co jsem už vícektrát slyšel.
Comment on course, Number Theory and RSA [NMMB206, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 29.07.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Ze začátku jsme na cvičeních dostali pouze příklady a počítali jsme si sami, což mi osobně nevyhovovalo. Po pár cvičeních jsme se ale dohodli, že se předvede pár ukázkových příkladů, a poté si zbytek budeme řešit sami. To bylo dle mého názoru nejlepší.
Student has disallowed display of personal data, 03.07.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičenie je previazané s prednáškou len čiastočne, ale dôležité veci boli objasnené a dovysvetlené. Páčilo sa mi, že sme na ňom robili niektoré dôkazy tvrdení, ktoré sa nestihli na prednáške a neboli ťažké, sami. Aj výber príkladov bol zaujímavý. V závere by som ocenila menej príkladov na diofantické rovnice, ktoré boli veľmi technické.
Student has disallowed display of personal data, 22.06.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
zo zaciatku zaujimave priklady ale ku koncu sa to zacalo zhorsovat, hlavne diofanticke rovnice riesene pomocov euklidovskych oborov boli absurdne
Comment on course, Number Theory and RSA [NMMB206, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednáškovka byla malá, docházely židle.
Student has disallowed display of personal data, 03.07.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
Obsahovo je predmet zaujímavý, aj keď nie je úplne jednoduchý. Názov predmetu je trochu zavádzajúci, o RSA sa človek dozvie len trochu, po prednesenej teoretickej látke je to v podstate len zmienka na kúsok prednášky. Určite je však zaujímavým rozšírením znalostí z teórie čísel. Posledná časť o dobrých aproximáciách mi však prišla veľmi technická.
Student has disallowed display of personal data, 22.06.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
fakt super, ale niektore dokazy boli dost zbytocne komplikovane
Author of entry is known to survey organiser, 06.06.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Ocenil by som lepšie skriptá a poznámky k prednáške, ak som chýbal na hodine len veľmi ťažko som si vedel dobrať čo sa prebralo
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html