InquiryInquiry(version: 652)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Matěj Konečný [32-KAM], Probabilistic Techniques [NTIN022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Dobra srozumitelnost vysvetlovanych prikladu a hintu. Ke spatnym resenim vzdy napise, co presne je spatne a prip. uvede protipriklad, takze se muzeme poucit z chyb. Pokud clovek ukaze, ze se nad prikladem zamyslel a nejaka reseni zkusil, tak poskytne napovedy, jakym smerem se vydat. V neposledni rade je velmi trpelivy, experimentalne jsem overil, ze je ochotny precist 4 spatna reseni k jedne uloze. Take se musi ocenit, ze na e-maily odpovidal do hodiny.

Krome obcasneho skrabopisu neni co vytknout :D.
Jakub Tětek, 16.01.2019, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Moc se mi líbilo, jak Matěj opravoval úlohy včas, odpovídal na emaily a byl velice ochotný. Jaké bylo cvičení nevím, tam jsem nechodil.
doc. Mgr. Robert Šámal, Ph.D. [32-IUUK], Probabilistic Techniques [NTIN022, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
He explains very good, but gets sometimes a bit messy at the blackboard.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2018, 3. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Výklad mi přišel trochu zmatený a poznámky na tabuli nesouvislé. Příklady byly (pro mě jako matematika, jde o povinně volitelný předmět na MSTR) příliš zaměřené na oblast informatiky, a tím nesrozumitelné.
Mgr. Tomáš Toufar [32-IUUK], Probabilistic Techniques [NTIN022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Letos bohužel docela vázlo opravování domácích úkolů a zadávání dalších sérií.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2016, 1. Year, Informatika, doctoral
Opravení úkolů bylo pečlivé, občas trošku opožděné, ale rozumím tomu, že buď je to pečlivé a pak to zabere čas nebo jenom sdělené a pak se nemůžeme poučit z chyb.

Více mi vadila angličtina na cvičeních, kdy jednotlivé příklady ukazovali různí lidé, kterým bylo různě rozumět. Takže ve výsledku jsem v podstatě často nepochopila, o čem je řeč (mám s angličtinou problémy). Možná jsem přehlídla, že je předmět učen anglicky, pak je to asi trošku má chyba, že jsem jej měla zapsaný. Ve výsledku jsem na cvičení přestala chodit, protože to pro mne byla jen ztráta času.
Mgr. Jan Voborník [32-IUUK], Probabilistic Techniques [NTIN022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2018, 3. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Jelikož bylo cvičení nahrazeno domácími úkoly, přišlo by mi vhodné, kdyby příklady v domácích úkolech byly řešitelné metodami z přednášky. Ve většině případů však domácí úkoly souvisely s látkou na přednášce jen minimálně a k jejich řešení bylo potřeba vymyslet nějaký trik, čímž byly časově velmi náročné.
Doba, za jakou cvičící úkoly opraví, byla naprosto nepředvídatelná a z mého pohledu vedla k částečně neférovému přístupu. Řešení domácích úkolů poslaná přes email byla někdy opravena prakticky ihned a student dostal příležitost k opravení chyb. Jindy však bylo nutné čekat na opravení úkolů 2-3 týdny, a tedy ani zaslání řešení týden před deadlinem nevedlo k možnosti si případné chyby opravit.
Comment on course, Probabilistic Techniques [NTIN022, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Misto cviceni byly domaci ukoly.

Ukoly mi prisly dost tezke, casto bylo potreba vymyslet nejaky "originalni" trik, po kterem uz uloha byla akorat o mechanickem pocitani. Ovsem kdyz uz clovek vedel, jak se uloha resila, tak ten trik v prednasce nasel (nevim, jak to zlepsit). Na druhou stranu se musi nechat, ze se tohle zminovalo na prvnim cviceni.

Bodove hodnoceni bylo misty nevyvazene -- 2 bodovy priklad byl obcas na primocare "dosazeni" a jindy byl na neco vymysleciho. Napriklad slo o ulohy 2.2 (jen trochu), 2.3, 3.1, 3.6 (ale uznavam, ze byla posledni). Explicitne bych v zadanich ukolu vyznacil, co je "jednoduche" (tzn. priklady typu neco dosad do definice, udelej 3 vypocty a hotovo) a co je tezke, to by napriklad mne pomohlo, protoze jsem si obcas vylamal zuby na zdanlive jednoduchem prikladu a pak uz nezbyl cas na skutecne lehke priklady.
Jakub Tětek, 16.01.2019, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Rád bych toto pole nechal prázdné, ale anketa mě nenechá :-(
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
I liked, that there were hints given and always a possibility to ask for help. It would be nice to get a detailed solution!
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2018, 3. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení v klasickém smyslu se nekonalo. Namísto cvičení byly domácí úkoly, po jejichž deadlinu cvičící ukázal řešení. Úkoly mi často přišly relativně těžké (v první řadě trikové) a jen nepříliš provázené s přednáškou.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2016, 1. Year, Informatika, doctoral
V průběhu řešení domácích úkolů se student vhodně seznámí s obsahem přednášky. Tzn. má příležitost dříve než ve zkouškovém vše pochopit a zkusit si využít v praxi.

Nápovědy bych ale uvítala konkrétnější - takto mi přišlo, že nápovědy často řekly něco, co bylo jasné už ze zadání, ale chyběl ten klíčový "poslední krok" a následný wow efekt z toho, že jsem dokázala spočítat příklad sama. Možná by pomohly 2 nápovědy - první třeba v podobě, co byla nyní a druhá již konkrétnější ("použijte přesně tuhle funkci...") třeba za čtvrtinu bodů. Prostě proto, aby byla ta možnost si nakonec příklad skutečně dopočítat samostatně. Typicky jsem skončila na tom, že jsem přesně věděla, jakou větu použít, že se něco musí nějak omezit - ale nenašla tu vhodnou přesnou funkci.

Uvítala bych zadání příkladů i v češtině případně na to mít více času. Takto jsem se občas pustila do řešení, zjistila, že to vůbec nefunguje a začla teprve řešit, kde je problém v mém překladu zadání a pak bylo méně času na řešení. První série by rozhodně měla mít termín odevzdání až po ukončení zápisu (s rezervou).
Comment on course, Probabilistic Techniques [NTIN022, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
I really liked this course! I'm not sure if we have a similar lecture at my home university eventhough it was very important to learn something about all this methods/topics. Since the lecture is built on lecture notes available in the library, no topics were lacking, because you could read about it by yourself.
I did not like, that the teachers switched in the middle of the semester.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2018, 3. ročník, Matematika, Master's (post-Bachelor)
Cílem předmětu pravděpodobně bylo ilustrovat pravděpodobnostní techniky v různých odvětvích matematiky. Předmětu však chybělo cvičení, na kterém by se řešily příklady obdobnými triky, které byly ukázány na přednášce. Na místo toho bylo cvičení nahrazeno domácími úkoly, které byly často dost trikové a s děním na přednášce měly jen málo společného.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2016, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Přednášce by prospělo důslednější rozdělení na témata. Často nebylo jasné, zda právě přednášená látka je aplikace předchozí nebo motivační příklad k nové, obzvláště když byly proloženy odbočkou k jinému tématu. Zmatení bylo zřejmě skupinové a ztížilo jak orientaci v látce, tak řešení domácích úkolů.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2016, 1. Year, Informatika, doctoral
Pro mě jako absolventa oboru Teorie pravděpodobnosti byl celý předmět jako výlet domů a přitom do úplně jiné epochy - termíny stejné, jasné, stejné věty, které jsem se učila. Stačí v podstatě absolutní základy teorie pravděpodobnosti. A přitom použití vět a technik, které jsem nikdy neviděla a ani by mne nenapadlo, že by to takto šlo použít.

Předmět bych doporučila nejenom studentům informatiky (úvodní kurs teorie pravděpodobnosti je více než vhodný), ale i studentům teorie pravděpodobnosti, kteří znají základy z teorie grafů. Rozhodně to vhodně obohatí jejich rozhled.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html