InquiryInquiry(version: 643)
In the summer semester of the academic year 2017/2018, data mining is allowed from 14.05.2018 until 14.09.2018.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Martin Děcký, Ph.D. [32-KDSS], Middleware [NSWI080, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 30.09.2010, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení je prakticky jen samostatná práce s možností dotazů. Organizace je lehce nedomyšlená - zatímco některé paralelky mají na přípravu takřka 14 dní a na cviko jdou jen odevzdat hotovou práci, jiní mají na přípravu jen jeden den a pak není lehké stíhat. Jinak je ale rozhodně fajn, osahat si všechny důležité technologie na praktických příkladech.
Student has disallowed display of personal data, 30.08.2010, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Váš vzťah k študentom mi príde absolútne nedostatočný. To, že vy niečo viete, ešte neznamená, že to vieme aj my. Sme v škole od toho, aby sme sa to naučili a nie, aby ste mi po jednej mojej otázke odvetil, že som si to mal naštudovať sám dopredu pred cvičeniami. Potom ste kľudne odišiel. Nepríde mi to ako prístup vhodný na matfyze.
Určite odporúčam iných cvičiacich, ktorí majú lepšie pedagogické schopnosti a prestup k nim mi výrazne pomohol k absolvovaniu predmetu.
Student has disallowed display of personal data, 28.09.2009, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Přínosná cvika, která člověka donutí si v praxi vyzkoušet probíranou látku.
RNDr. Vladimír Matěna [32-KDSS], Middleware [NSWI080, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji, že cvičící se snažil udělat cvičení zajímavá i přes nečekanou jazykovou bariéru. Tréma není na místě, dobrá práce!
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2016, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Příkladný přístup ke cvičením, výborná komunikace.
RNDr. Andrej Podzimek, Ph.D. [32-KDSS], Middleware [NSWI080, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2011, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení k předmětu mi připadají silně nevyužitá. V podstatě šlo jenom o zadání domácího úkolu, které bylo stejně dostupné (dostatečně podrobně) na webu. Dle mého názoru by se tedy cvičení mohla zrušit (a zadání zveřejňovat jenom na webu) nebo alespoň více využít. Například řešit podobné příklady jako jsou za domácí úkol, zajímavé by mohly být ukázky praktického využití middlewaru v existujících aplikacích nebo návrhové vzory pro distribuované systémy, jak navrhoval někdo v loňské anketě. Domácí úkoly bych každopádně zachoval, určitě přispěly k pochopení látky.
prof. Ing. Petr Tůma, Dr. [32-KDSS], Middleware [NSWI080, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Všechny přednášky vyučujícího jsou výborné. Abych pravdu řekl, předmět jsem si zapsal spíše kvůli vyučujícímu než tématu samotnému.
Student has disallowed display of personal data, 18.05.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Mr Tuma is perfect in the classes, he provides information about every topic, understanding questions from students and explaining the answers precisely. He interacts well with the students and encourages participation. The best teacher I had in Charles University this year, and probably one of the best ones in the faculty.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2016, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Předmět jako takový se mi líbil a nelituji, že jsem chodil. Na přednášky chodilo poměrně málo lidí, ale možná o to byly ještě lepší. Líbí se mi předvádění živých příkladů ke každé technologii. Velmi oceňuji ochotu pana Tůmy přizpůsobit přednášku zájmům studentů a například více rozvést některou část látky. Ke zlepšení bych doporučil slidy - sjednotit jazyk, doplnit, moderně nastylovat. Nicméně základní úlohu studijního materiálu splňují dobře. Na cvičeních je super, že dostaneme kostru řešení každého problému, kterou jen rozšíříme podle zadání. To ušetří spoustu času s nastavování prostředí atd. Líbilo se mi programovat v Pythonu úkol na DHT - Chord. Jen z mého pohledu bych změnil technologii na první úkol z RPC na .NET Remoting, případně .NET WCF, ať se více prostřídají jazyky a polovina úkolů není v Javě.
Student has disallowed display of personal data, 26.09.2012, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Řekl bych, že zkouška je zbytečně vyčerpávající. 15 otázek (místo 22) by mělo stačit k rozumnému pokrytí látky.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2011, 3. Year, Informatika, Bachelor's
K middlewaru byl podaný nejen celkový přehled, ale u vybraných témat se zabíhalo i do větších detailů. To se mi líbilo, přispěly k většímu pochopení principů middlewaru, ale přitom byla zachovaná rozumná obtížnost zkoušky, kde nebyly všechny detaily požadované. U zkoušky také oceňuji, že bylo jasné, co je k ní potřeba nastudovat.
Student has disallowed display of personal data, 30.09.2010, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Srozumitelná přednáška ve srozumitelné angličtině. Příjemná je hromada praktických příkladů, přesto ještě zbývá dost (možná až moc) teorie okolo. Potěšily by příklady ke stažení na webu, plus kompletnější slajdy/materiály tamtéž.
Student has disallowed display of personal data, 30.08.2010, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Pri skúške mi trochu vadilo, že sa dosť dlho čakalo na výsledok (2 týždne) a hlavne bol len formou známky. Nevedel som ani počet bodov, ani to, kde som mal chyby a aké mali byť správne odpovede. To by som Vám odporučil zmeniť, napr. formou zapísania počtu bodov na web, alebo do grupíčku s možnosťou prejdenia písomky pri zapisovaní známky do indexu (podobne ako to má pán doktor Žemlička pri OZD).

Druhá pripomienka je v miernom chaose jazyka výuky, ktorý bol najprv čeština, potom angličtina. Vždy to bolo len kvôli jednému študentovi, ktorý na koniec na prednášky nechodil. Nabudúce by som sa držal toho, čo je napísané v SISe (Viem, že nám chcete ísť v ústrety, ale niekedy je lepšie to nechať tak).

Samotnú prednášku chválim, výborný prístup so zaujímavým podaním látky. Časom možno dopracovať skriptá a bude to ešte lepšie :)
Student has disallowed display of personal data, 14.07.2010, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Nejprve jsem mel o predmetu pochybnosti, protoze se jedna o prehled technologii. Nakonec se z Middleware stala jedna z nejzajimavejsich prednasek tohoto semestru. Zvlaste proto, ze byl duraz kladen na architektury a ne na specifika. Rozsiril jsme si prehled a o softwarovych systemech ted premyslim v upne novych rovinach. Mozna bych do budoucna pridal treba prednasku na tema "navrhove vzory pro distribuovane systemy" (nebo tak podobne). Nicmene kazdemu doporucuji. Prednaska je velmi dobre pripravena a srozmitelna. Dokonce i v anglictine jsme nemel problem rozumnet kazde slovo, protoze prednasejici nemluvi zbytecne rychle.
Student has disallowed display of personal data, 29.09.2009, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Vyučování v angličtině je zajímavé zpestření, ale má tu nevýhodu, že celkově toho přednášející vyloží méně než při výkladu v češtině (přece jen, ani on ani studenti nejsou rodilí mluvčí). Zřídka u obtížnějších partií je výklad méně srozumitelný. Jinak je panu Tůmovi velmi dobře rozumět.
Student has disallowed display of personal data, 22.09.2009, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Přednášku pana Tůmy rád doporučím všem zájemcům nejen o konrétní technologie, ale i o přehled "best practices" z middlewaru i z příbuzných oborů - namátkou: pravidla návrhu protokolů, jak zajistit spolehlivost po nespolehlivém spojení, jak dodržet kauzalitu u zpráv v asynchronním systému, princip hot swapu, na co se ptát u architecture patternů než je začneme implementovat...
Poměr obecných (pro přehled) a konkrétních (pro možnost srovnání) znalostí mi přišel dobře zvolený na to, abych se pak mohl rychle doučit jakoukoliv další middleware technologii, a zároveň se bude hodit i když bych se s middlewarem už nikdy nesetkal (tím spíše když softwarový svět spěje k asynchronosti a loose couplingu). Děkuji.
Student has disallowed display of personal data, 04.06.2009, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Celkově spokojenost, ovšem scházelo mi téma ze zkušebních požadavků ke státnicím: Replikace a mobilita v distribuovaném prostředí (konzistence replik, přenos stavu).
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2008, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Všechny přednášky doc. Tůmy, které jsem měl tu čest navštěvovat (a že už mi chybí jen jediná :)), se vyznačují vysokou kvalitou, zábavností a podnětností. Skutečně jsem po zkoušce z ani jednoho z jeho předmětů nezahodil své výpisky, naopak jsem byl jat neodolatelnou touhou se o daném oboru dovědět více a ještě více.
Jediné, co bych si dovolil vytknout middlewaru, je zkouška samotná a to buď její časové nebo složitostní hledisko. Ačkoliv jsem celou hodinu a půl psal jako divý, stejně jsem nestihl asi 4 otázky v písemce dopsat. Nevím, jestli jsem měl smůlu, že se generátor otázek rozhodl nakupit vedle sebe zrovna takové kousky, které vyžadovaly dlouhé odpovědi, ale myslím, že by neuškodilo buď pár otázek ubrat nebo přidat půl hodiny na vypracování. Pokud se navíc člověk chce ještě nad svými odpověďmi zamyslet a ne přijít napapouškovaný z domova, nemá podle mne šanci to v té hodině a půl dopsat.
To je ovšem skutečně ta jediná chyba, co jsem na tomto předmětu shledal. Jinak za něj velice děkuji!
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2007, 4. Year, Informatika, Bachelor's
Moc se mi libilo mnozstvi praktickych ukazek na prednaskach a prikladu v poznamkach. Myslim, ze nejlip se clovek szije s MW technologii, kdyz si v ni vyzkousi napsat alespon nejakou variaci na hello_world. Priklady to znacne usnadnuji.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2007, 4. Year, Informatika, Bachelor's
Middleware byl muj prvni predmet na MFF vyucovany v anglictine. Prednaseni nekolika predmetu v anglictine jsem pochopil jako pilotni projekt a na pripadu MW bych ho hodnotil jako nadmiru uspesny. V budoucnu bych ocenil vice predmetu v anglictine. Myslim, ze prinosy jak pro studenty tak pro skolu bohate vyvazi nekolik moznych nedostatku.
Student has disallowed display of personal data, 02.03.2006, 4. Year, Informatika, Master's
Privítal by som viac priestoru pre .NET technológie.
Martin Děcký, 28.01.2005, 4. Year, Informatika, Master's
Zajímavá přednáška, příležitostné poznámky přednášejícího na okraj tématu bývají tradičně zlatým hřebem semestru ... Snad jen ten vtip s prázdnými slajdy je už trochu ohraný.
Comment on course, Middleware [NSWI080, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení byla fajn, domácí úkoly byly dobře zvolené a zvládnutelné. Zabraly poměrně hodně času, ale nejspíše by jim šla věnovat i jen třetina bez efektu na hodnocení :) Pro lidi jako jsem já by bylo pěkné občas stanovit objektivnější kritéria splnění úkolu.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2016, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Dobře připravené a přiměřeně náročné domácí úlohy.
Comment on course, Middleware [NSWI080, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Na tomto předmětu není co vytknout. Přednáška je plná informací podaných zábavnou formou. Témata jsou dobře zvolena, navazují. Snad jen studijní materiály mají trochu jiné pořadí a obsah, než přednáška, to ale nijak nebrání v učení se na zkoušku.

Byl bych raději za ústní zkoušku. Při zkoušce jsem psal valnou většinu času, snažil se psát rychle, a stejně jsem nenapsal vše, co jsem chtěl. Naštěstí hodnocení s omezeným časem počítá.
Student has disallowed display of personal data, 18.05.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Since the middleware is in the 'middle' it feels like the content embraces more sides not just the middleware part of some technologies, like database management, network resources etc, and certainly is because the middleware has to somehow provide some things to others, and is needed to talk about those parts. Its okay its just that maybe I thought that middleware was more wide than I thought.
Maybe is just my understanding, it's not important, the content is very interesting from start to end with no excuse.
About the content itself, it's good structured, and the information is presented in the slides, with code examples and even web resources, and the teacher also writes and draws some explanations in the blackboard. But I would ask for more in this latter part, just because is very easy to follow the lectures because Mr. Tuma is a very good speaker and I can't almost write notes about what is he telling without miss something, because everything said is useful. That's good yes, but writing more in the blackboard would help to catch the more important points so the students could take some notes. Everything else is perfect.
I just can ask for more crossing-edge technologies.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html