InquiryInquiry(version: 646)
In the winter semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 04.01.2019 until 25.02.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Vlastimil Dort [32-KDSS], Middleware [NSWI080, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2018, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Na cvičeních se ukázalo řešení předchozího úkolu a zadání nového. Oceňuji ochotu cvičíciho.
RNDr. Vladimír Matěna [32-KDSS], Middleware [NSWI080, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji, že cvičící se snažil udělat cvičení zajímavá i přes nečekanou jazykovou bariéru. Tréma není na místě, dobrá práce!
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2016, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Příkladný přístup ke cvičením, výborná komunikace.
prof. Ing. Petr Tůma, Dr. [32-KDSS], Middleware [NSWI080, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2018, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Skvěle vysvětlená látka, oceňuji aktivní debatu a dotazování během přednášek, které vyučující podporoval.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Všechny přednášky vyučujícího jsou výborné. Abych pravdu řekl, předmět jsem si zapsal spíše kvůli vyučujícímu než tématu samotnému.
Student has disallowed display of personal data, 18.05.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Mr Tuma is perfect in the classes, he provides information about every topic, understanding questions from students and explaining the answers precisely. He interacts well with the students and encourages participation. The best teacher I had in Charles University this year, and probably one of the best ones in the faculty.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2016, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Předmět jako takový se mi líbil a nelituji, že jsem chodil. Na přednášky chodilo poměrně málo lidí, ale možná o to byly ještě lepší. Líbí se mi předvádění živých příkladů ke každé technologii. Velmi oceňuji ochotu pana Tůmy přizpůsobit přednášku zájmům studentů a například více rozvést některou část látky. Ke zlepšení bych doporučil slidy - sjednotit jazyk, doplnit, moderně nastylovat. Nicméně základní úlohu studijního materiálu splňují dobře. Na cvičeních je super, že dostaneme kostru řešení každého problému, kterou jen rozšíříme podle zadání. To ušetří spoustu času s nastavování prostředí atd. Líbilo se mi programovat v Pythonu úkol na DHT - Chord. Jen z mého pohledu bych změnil technologii na první úkol z RPC na .NET Remoting, případně .NET WCF, ať se více prostřídají jazyky a polovina úkolů není v Javě.
Comment on course, Middleware [NSWI080, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2018, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení bych zařadil mezi náročné, na druhou stranu si neumím jinak představit, jak by se člověk měl seznámit s probíranou problematikou, takže za mě určitě +.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení byla fajn, domácí úkoly byly dobře zvolené a zvládnutelné. Zabraly poměrně hodně času, ale nejspíše by jim šla věnovat i jen třetina bez efektu na hodnocení :) Pro lidi jako jsem já by bylo pěkné občas stanovit objektivnější kritéria splnění úkolu.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2016, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Dobře připravené a přiměřeně náročné domácí úlohy.
Comment on course, Middleware [NSWI080, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2018, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Velice zajímavý předmět, značně usnadnilo seznámení se s danou problematikou.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2017, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Na tomto předmětu není co vytknout. Přednáška je plná informací podaných zábavnou formou. Témata jsou dobře zvolena, navazují. Snad jen studijní materiály mají trochu jiné pořadí a obsah, než přednáška, to ale nijak nebrání v učení se na zkoušku.

Byl bych raději za ústní zkoušku. Při zkoušce jsem psal valnou většinu času, snažil se psát rychle, a stejně jsem nenapsal vše, co jsem chtěl. Naštěstí hodnocení s omezeným časem počítá.
Student has disallowed display of personal data, 18.05.2017, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Since the middleware is in the 'middle' it feels like the content embraces more sides not just the middleware part of some technologies, like database management, network resources etc, and certainly is because the middleware has to somehow provide some things to others, and is needed to talk about those parts. Its okay its just that maybe I thought that middleware was more wide than I thought.
Maybe is just my understanding, it's not important, the content is very interesting from start to end with no excuse.
About the content itself, it's good structured, and the information is presented in the slides, with code examples and even web resources, and the teacher also writes and draws some explanations in the blackboard. But I would ask for more in this latter part, just because is very easy to follow the lectures because Mr. Tuma is a very good speaker and I can't almost write notes about what is he telling without miss something, because everything said is useful. That's good yes, but writing more in the blackboard would help to catch the more important points so the students could take some notes. Everything else is perfect.
I just can ask for more crossing-edge technologies.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html