When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Jakub Klímek, Ph.D. [32-KSI], Data Formats [NPRG036, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňujem rýchlu komunikáciu v prípade problémov s úlohou a odovzdávaním.
Na niektoré otázky k úlohám by som ocenil priamočiaru odpoveď namiesto pripomienky, že to už niekde niekedy bolo spomenuté - veci by to často spríjemnilo a dokonca aj urýchlilo.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Docent Klímek cvičení nevede nejhůř, ale na otázky typu „Když je vzadání napsáno, že máme udělat tohle, můžeme to udělat nějak jinak?“ odpovídal velmi nejistě. Domácí úkoly opravoval velmi pedantsky, ale až na výjimky to dávalo smysl. Zadání je nutné dodržet úplně na sto procent a občas ani to nestačí.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Nejhorší zkušenost na MFF. Máte maximálně jednu šanci udělat chybu – tedy odevzdat řešení, ke kterému budou pouze major připomínky (které podle webu vyučujícího nejsou důvodem k nezápočtu). Jakmile však následně uděláte jakoukoli další chybu, třeba jen drobný překlep, nezápočet se okamžitě objeví v SISu.
Samotný předmět byl velmi zajímavý a přednášky poutavé, ale přístup vyučujícího ke studentům by se měl změnit – zvláště když o daný předmět mají zájem.
Filip Bubák, 15.02.2025, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Úkoly byly zadány jasně. Na případné nejasnosti odpovídá rychle. Feedback dává stroze, ale dá se z něj dobře pochopit, co máme špatně.
Samuel Vaško, 13.02.2025, 2. Year, Informatika, Bachelor's
vyjadril som sa v prednaske
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Pan docent byl vždy na cvičení skvěle připraven a je velmi ochotný a nápomocný. Oceňuje lidi, co na cvičení pravidelně chodí a pracují na nich.
Author of entry is known to survey organiser, 02.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Vyučujúci bazíruje na maličkostiach a vyhráža sa nespravením zápočtu na každom rohu.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Pan Klímek byl mi vždy pomohl a byl dobře připravený. Jsem s jeho cvičeními velmi spokojen.
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení kombinují procvičování na přednášce probrané látky a týmovou práci na úkolech. Je také možnost konzultovat se cvičím nejasnosti s úkoly, což oceňuji.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Vyučující se v problematice orientuje, otázky vysvětluje, dobře poradí a rychle odpovídá na emaily.
Michal Kolcun, 26.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Predmet je vynikajúco spracovaný. Kvalitné slidy s komentármi z ktorých sa človek dokáže veľmi ľahko učiť a čo nepochopí zo slidov pozrie so zo záznamu z prednášok čo pre mňa tvorí extrémne plus.
doc. RNDr. Jakub Klímek, Ph.D. [32-KSI], Data Formats [NPRG036, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Docent Klímek se mi špatně hodnotí. Byl celkem příjemný, občas působí trochu zmateně, ačkoli takový vůbec není. Zkouška funguje na principu „Cokoli zazní na přednášce, může být použito proti vám!“ Některé otázky byly zbytečně detailní, je nutné mít štěstí na otázky, ale bodování tak přísné není.
Filip Bubák, 14.02.2025, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Přednášky jsou připravené a zajímávé. Oceňuji nahrávky a slidy. Dalo se v nich dobře orientovat a přeskakovat věci, co mě buď nezajímají, jako manuál na otevření souboru, nebo jsem věděl ze zkušenosti, jako vzhled mainstream formátů. Uvítal bych, aby se větší čas věnoval tomu, k čemu jsou jednotlivé formáty stejného modelu dobré, kdy použít xml namísto json, kdy csv namísto sql dump.
Předmět je úvodem do vícero okruhů, kde se ničemu nevěnuje moc času a jede se jen po povrchu. Tedy zkouška je spíše memorizačka důležitých 200 slidů z jedné půlky a toho, co použil člověk během zápočtového projektu z druhé. Test hodnotí mírně a pokud víte aspoň princip technologie, tak vám dá většinu bodů.
Samuel Vaško, 13.02.2025, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Pan Klimek bol na skuske osobny, mily a pekne logicky mi vysvetlil chyby, jedine co ma trapi je, ze naozaj on bol ten clovek, ktory od nas vyzadoval na skuske a pocas semestra dane konkretne chore veci. Nedokazal som sa donutit pozriet sa mu do oci, s vedomim, ze viem ako velmi som sa na tento predmet stazoval rodine a kamaratom. Mam pocit, ze nadavok nebolo tak vela aby som definoval spocetne nekonecno, no ak by 1nadavka=1drep, asi by mi museli amputovat kolena.
Na dotazy mailom odpovedal celkom rychlo, no niekedy aj tie vedeli nahnevat, specialne ked nam pripomenul ze nieco uz raz povedal... ja som tiez vela veci povedal, ale namiesto toho aby som tzv "linkoval vyprodukovane data v case" - ich radsej zopakujem pretoze to nikoho nenahneva a kazdy tym usetri cas. O to viac bolo frustrujuce ak som vedel, ze on tu odpoved naozaj vie napisat na 3pismena (ano/nie) alebo do vety ale namiesto toho si vyberie napisat celkom inu o tom aki sme neschopni... Na cviku som niekedy byt nemohol a vacsinu casu vlastne ani nechcel - odkazovat sa na informacie povedane tam je rozumne ale zaroven nestastne..
Mimo toho asi fajn, skusku opravil napockanie celkom rychlo, terminy na skusku vypisal rychlo a dalo sa s tym dobre dopredu ratat, vsetky info boli exaktne napisane (resp tie ktore neboli tak zjavne neboli ale vacsina bola stukturovana a viditelna na jednom mieste). Vazim si videozaznami. Neviem ci to je natura druhej prace ale teda z tohoto pohladu asi najlepsi ucitel zo vsetkych s ktorymi som mal tu cest, zial. O to smutnejsie ked je to v podstate externista.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Pan docent Klímek dělá všechno správně. Na přednášky je vždy skvěle připraven, má jasný a srozumitelný přednes a opravdu moc hezky a přehledně udělané prezentace, ze kterých se dobře učí na zkoušku, zkoušku hodnotí férově a ještě k tomu poskytuje studentům nahrávky z minulých let v češtině i v angličtině s libovolnou nastavitelnou rychlostí. Na panu docentovi jde také vidět, že je v dané problematice velkým odborníkem a že ho to opravdu baví. Nedokázal bych si představit, aby tento předmět učil kdokoli jiný, než právě on.
Author of entry is known to survey organiser, 26.01.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Pan doktor Klímek má anglický i český záznam na YouTube a zároveň jsou i živé přednášky. Za mě bylo nejlepší si pustit české přednášky z nahrávek, protože kvůli studentům z Erasmu byly živé přednášky anglicky. Sice to chápu, ale osobně mě to rušilo.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Výborný přednášející. Přednášky byly informativní a příjemném tempu. Poskytuje studijní materiály, rychle reaguje na emaily a příjemně komunikuje. Velmi jsem ocenil, že pan Klímek má v oboruu velkou praxi a předává nám mimo strohé informace i osobní zkušenosti.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňujem, že prednášky boli nahrávané a detailné.
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Velmi dobře připravené přednášky. Trochu pomalejší přednes, proto oceňuji nahrávky, které se dají zrychlit.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Vyučující je dobře připraven, dokáže odpovídat na dotazy, má s problematikou velké zkušenosti.
Michal Kolcun, 26.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Veľmi sa mi páčil formát cvičení, kde sme počas roka vypracovávali tímový projekt, vďaka týmto zadaniam som učivo pochopil do hĺbky a bavilo ma to. Možno by som zmenšil počet členov tímu.
Comment on course, Data Formats [NPRG036, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičenia prakticky predvedú jednotlivé formáty a ich súčasťou sú 4 domáce úlohy. Tie vedia byť časovo náročné, špeciálne 2. a 3. (!!!) úloha.
Predmet by ma viac zaujal, ak by boli úlohy zahrňovali aj nejaké z koncových tém prednášok, napr. multimediálne formáty.
Vyučujúci má pomerne striktné medze na odovzdávanie chybných riešení - špeciálne fatal errors mi prídu zbytočne vyhrotené, hrozba straty zápočtu keď človek spravil už polovicu práce zbytočne pridáva na strese. Náš tím sa k nakoniec ani k žiadnej fatal error nikdy nedostal, napriek tomu, že sme sa o to báli asi pri každej úlohe - a preto nemám pocit, že by to bola nejaká častá záležitosť. Myslím si, že by bolo oveľa príjemnejšie nehroziť fatal errors - rozumiem však aj strane vyučujúceho, kedy vracať úlohy ktoré úplne preskočia časť zadania je zbytočná strata času.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Největší smysl měla ta cvičení, na kterých jsme měli prostor pracovat na domácích úkolech. Na procvičovací úkoly bylo málo času a při domácí práci to stejně vypadalo, jako by to člověk viděl poprvé.
Týmová práce je pro tento předmět neočekávaná forma, ale stálo to za to. Bohužel některé věci mému týmu trvaly zbytečně dlouho a sám(a) bych to zvládl(a) rychleji.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Nejhorší zkušenost na MFF. Máte maximálně jednu šanci udělat chybu – tedy odevzdat řešení, ke kterému budou nejvýše major připomínky (které podle webu vyučujícího nejsou důvodem k nezápočtu). Jakmile však následně uděláte jakoukoli další chybu, třeba jen drobný překlep, nezápočet se okamžitě objeví v SISu.
Samotný předmět byl velmi zajímavý a přednášky poutavé, ale přístup vyučujícího ke studentům by se měl změnit – zvláště když o daný předmět mají zájem.
Filip Bubák, 15.02.2025, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Úkoly nejsou náročné, ale míra stresu dost závisí na tom, jak dobře víte ukočírovat váš tým. Je dobré si dávat interní deadline pár dnů před oficiálním deadlinem, protože soubory, které vyprodukujete, budou dostatečně velké, že tam najdete několik major chyb, které automatické nástroje neodhalí.
Doporučuji u prvního úkolu, kde děláte konceptuální model, pokrýt požadavky s co nejmenším počtem tříd, asociací a atributů i kdyby to znamenalo změnu domény. Budete muset napsat tisíce řádků souborů, tak ať je to blíž k 1000 než k 5000. Vybírejte atributy, které budou mít krátkou hodnotu, která se dá lehce zapamatovat, protože je budete muset na znak přesně přepisovat.
Samuel Vaško, 13.02.2025, 2. Year, Informatika, Bachelor's
useless, skoda slov
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Zápočet je založený na týmové semestrální práci o čtyřech členech, ve které se postupně zpracovává vlastně navržený konceptuální model do všech různých datových formátů (a s nimi spojenými dotazovacími jazyky). Tahle forma zápočtu mi vyhovovala a úkoly mě bavily. Dané úkoly jsou popsány opravdu detailně a přehledně. Osobně doporučuji si najít dobrý a poctivý tým, protože deadliny jsou nekompromisní a práce není málo (i když sami o sobě nejsou těžké).
Author of entry is known to survey organiser, 02.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Ak ste si prečítali predmet a povedali ste si "to znie zaujímavo" opak je pravdou. Celý semester sa rieši depricated formát, ktorý vyučujúci miluje. Ak máte radi RDF tento predmet je pre vás. Pre všetkých ostatných sú zaujímavé posledné dve prednášky ku ktorým sa už ani poriadne cvičenie nerobí. Pre špecializáciu Vývoj Software, výrazne nedoporučujem.
Cvičení pomohly v tvorbě domácích úkolů, možnost konzultovat a zkoušet na přímých příkladech.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Forma cvičení je ideální. Hodně mi pomohly pochopit detaily co mi unikly na přednášce.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Okrem konzultácií, sa na cvičenia moc neoplatilo chodiť.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Na cvika chodí méně lidí, z čehož jsem vinen i já a následně jsem trávil strašně moc času nad úkoly 3 a 4. Doporučuji tedy cvika navštěvovat. S čím byl trochu problém bylo rozdělení práce - buď jsme se všichni angažovali na všem, což trvalo ve výsledku déle a počet 4 lidí na tým nám přišel jako moc (4 koukali na jeden monitor jak jeden píše), nebo jsme si dělili úkoly podle bodů, ale to se ne každý setkal se vším.
Michal Kolcun, 26.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Predmet rozhodne zaujímavý a prvých 9 som si veľmi užil. Zvážil by som prebratie tém z posledných prednášok viac dopodrobna (zmenšiť rozsah a viac do hĺbky).
Comment on course, Data Formats [NPRG036, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášky se mi s něčím kryly, naštěstí existují celkem slušné záznamy (starší, ale nic nechybělo). Témata byla zajímavá, ale bylo jich zbytečně moc (poslední tři přednášky se k těm ostatním moc nehodily).
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Predmet som si vybral bez nejakej väčšej predstavy, čo je jeho obsahom (a to je samozrejme čisto moja chyba), predpokladajúc, že bude zameraný primárne na multimediálne formáty a formáty z technického / programátorského, prípadne viac low-level hladiska.
Po prvých týždňoch som si teda prekvapene uvedomil, že hlavná náplň predmetu je koncept linked data, RDF a stránkam formátov XML a JSON týkajúce sa týchto konceptov. Špeciálne to platí pri cvičeniach, kde sú týmto konceptom venované všetky 4 úlohy (a žiadne napr. multimediálnym formátom).
Prednáška je inak vedená kvalitne, sylabus prejde do rozumnej hĺbky aj šírky. Ak človeka zaujímajú dáta na webe a špeciálne linked data, je to veľmi fajn predmet - určite ale odporúčam venovať chvíľu na preštudovanie si sylabu, aby človek vedel do čoho ide.
Mňa osobne linked data nejak výrazne neoslovujú a keby viem, že im je venované asi 2/3 predmetu, bol by som si asi zvolil nejaký technickejší predmet.
Najzaujímavejšia mi prišla práve až posledná prednáška o multimediálnych formátoch, textové formáty či veľmi dobrá guest lecture o geodátach.
Skúška obsahuje otázky aj na celkom špecifické časti učiva typu konkrétne časti RDF slovníkov a detaily syntaxe prezentovaných formátov a schém, no je v pohode zvládnuteľná a všetko je pokryté prednáškami.
Veľmi oceňujem kvalitné nahrávky prednášok.
Samuel Vaško, 13.02.2025, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Datove formaDy ~so called, na prvy pohlad znie ako super predmet, ktory cloveka nauci pracovat s roznymi formatmi, jeeej mozem sa naucit nieco co sa mi zide v korporate a vlastne zadarmo. WAKE UP!!! Okamzite si to vyhod z kosiku a idealne si vyber specializaciu kde to nie je povinne (pokial viem su to weby, to same o sebe je aj tak useless nechapem preco by toto na matfyze niekto studoval ale to uz je beyond repair)
Predmet vypadal presne tak jak si clovek ani nevedel predstavit ze to bude vypadat: zapocet trval trval 2nasobne tolko casu ako VaPL zapocet a este sa aj robili same totalne nudne technicke veci, rdf dookola jsonld urob hento fixni tamto prekonvertuj milion veci cez seba... Vsetko bolo len rdf aj ked sa robilo csv tak tam bol nejak zakomponovany rdf spatny hnusny. Snivalo sa mi o tomto predmete 3krat (to je o 3krat viac ako malo) a raz z toho som sa zobudil cely prepoteny. Su to presne tie CVUT sracky ktore nikto mentalne zdravy na matfyze nechce robit, stavim sa ze tento predmet dokoncili ludia len z principu ze nie su quitters - tak jak ja (strasne som sa tesil na tuto anketku) alebo to proste mali vynutene pretoze to robili v tretom rocniku.
Clovek by si povedal, ze ked zapocet bola hadam najtazsia (tym jak bola nudna a dlha) vec na svete tak aspon ta skuska bude okay. Well... Robil som ju 2krat a tam aj v testoch z minulych rokov ktore existuju, v kazdom jednom som nasiel vec ktoru som v prezentaciach pri uceni nevidel. Prisaham ze vzdy bola aspon jedna taka vec a to som si rewatchol vsetky prednasky a vedla mal otvorene slidy, daval tomu 100% focus bez rozptylovacich elementov.
Chcel by som nejake objasnenie, ze preco presne by som mal vediet aky syntax pouziva INI-file? Ake rfc je zodpovedne za csvw alebo co znamenaju 4pismenove inicialove skratky organizacii ECMA IETF...
ok pretrpim to, raz za cas si proste uletel ale aby som pisal este aj na skuske rdf syntax tak to je uz fakt ze drzost najhrubsieho zrna. Tak jak pekne boli vypisane terminy vsetkych skusok velmi skoro, tak velmi mi to pokazilo cele skuskove lebo som musel vsetko prekladat a realne vsetko sa z nejakeho dovodu neznameho konalo v piatok o 9am takze sa nestihalo (ano to je chyba na mojej strane organizacii, no netreba to vobec podcenit, chvilu som sa citil ze som na medicine a len si memorujem total turboshits)
Pisem to narychlo lebo nemam cas ale asi toto je to co som mal potrebu zdelit, vzdy sa najde viac veci ale nikto ma neplati (nastastie) aby som tu sedel kym nebude vsetko.
Istym sposobom mi tento predmet ukazal co vzivote nechcem robit, tym ze kontent tohoto predmetu bola totalna utrapa a neodpisanie tyzden po zapise najvacsia chyba aku som tento semester spravil. Vlastne bolo prospesne ze som si ho zapisal, no to ze to neni to prave kakaove som pochopil po par hodinach a kazda dalsia sekunda navyse mi len znechucovala cele studium a budovala frustraciu.
(+ z nejakeho dovodu ked som sa ucil na logiku tak som mal vkuse v hlave "manu sporny" - sporna teoria, dokaz manusporom...
asi toto individuum povazoval za tak velmi dolezite a musel ho spomenut)
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Předmět výrazně předčil má očekávání, je opravdu výborně zpracovaný a znalosti, které jsem si z něj odnesl, se hodí každému informatikovi, ať už je jakkoli zaměřený. Zkouška se mi zprvu zdála přespříliš detailní, nicméně pan docent ji hodnotí docela mírně a proto nakonec nebylo moc čeho se bát.
Author of entry is known to survey organiser, 26.01.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět za mě až příliš závisí na depricated a starších formátech a není to příliš zajímavé. Je to poměrně biflení se struktur jednotlivých jazyků, z čehož většinu asi člověk jinde než zde už moc nepotká (JSON se však určitě hodí takto nastudovat). Úkoly jsou asi úměrné kreditovému zisku.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Předmět výrazně předčil moje očekávání. Cvičení byla velmi praktiká a hodně jsem se toho naučil. Předmět má logickou strukturu. Už v průběhu předmětu jsem znalosti z něj začal používat v jiných předmětech a dokonce i mimo školu. Osobně tento předmět velmi doporučuji lidem na AI, protože parsování a reprezentace dat je pro ně velmi důležitá.
Michael Ševčík, 12.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Poskytuje pěkný vhled do světa datových formátů
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět dává dobrý vhled do všeho okolo datových formátů a jejich návrhů, v pozdější částech mi přijde jako jediný srozumitelný zdroj informací o datovém formátu (CSVW) na internetu - kromě několikaset stránkové dokumentace.