InquiryInquiry(version: 682)
In the summer semester of the academic year 2021/2022, data collection is allowed from 30.05.2022 until 16.09.2022.
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. Milan Straka, Ph.D. [32-UFAL], Deep Learning [NPFL114, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2021, 1. ročník, Computer Science - Language Technologies and Computational Linguistics, Master's (post-Bachelor)
Prof. Straka responded to people's questions on Piazza, both general and personal (i.e. about their individual models) very quickly. He did a great job, although it seemed like he deserved a TA to help, as running these practicals seemed like a lot of work.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičenie prebieha formou zadávania súťaží a vysvetľovania kódov, ktoré treba dopĺňať vrámci domácich úloh. Pri väčšine domácich úloh je potrebné odniesť si z cvika aspoň náčrt, čo treba kam doplniť, ale v prípade, že si neviete rady, pán Straka odpovedá na maily a je veľmi ochotný pomôcť. Za mňa osobne je však tempo príliš vysoké. Do konca apríla to bol prakticky časovo najnáročnejší predmet, aký som mal a následne v máji, keď prichádzali prvé predtermíny som si povedal, že už nemá zmysel tráviť 10-20 hodín týždenne čítaním článkov a vymýšľaním modelov do súťaží na toto cviko. Je to ideálny predmet ak máte o väčšine tém dobrý prehľad a chcete zhrnutie, alebo ak máte tento predmet ako jediný v semestri. Veľmi časovo náročné.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Pan Straka je velmi vstřícný, rychle odpovídá na dotazy a je vždy ochoten pomoci, když si člověk s něčím neví rady.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Skvělý cvičící, na e-maily s dotazy odpovídá prakticky ihned - to bylo důležité při distanční výuce - novinky a změny komunikuje obratem, má přehlednou webovou stránku předmětu. Vedl zoomová cvičení pro každou paralelku a přednášel online. Vlastně jsme skoro nezaznamenali, že se výuka nějak změnila.
Student has disallowed display of personal data, 19.09.2020, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
given the covid situation, the fact that the professor kept giving and sgaring lectures online with as much detail as possible meant a lot. 5*
Student has disallowed display of personal data, 10.09.2020, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Pan Straka měl cvičení perfektně zvládnuté a je vidět, že dané problematice skutečně rozumí. I přes ne příliš příznivé podmínky a nutnost distanční výuky byla zachována vysoká kvalita cvičení. Obzvláště oceňuji to, že pan Straka byl k dispozici na emailu a poskytoval dostatek feedbacku k domácím úkolům.
Michal Töpfer, 31.08.2020, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičící vysvětluje vše potřebné. Pokud si student neví rady s domácím úkolem, nemusí se bát napsat cvičícímu o radu a většinou ji dostane velmi rychle.
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2020, 1. Year, Computational linguistics, doctoral
The basic to in depth analysis about each and every topics.
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2020, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Na cvičení mi často nebylo úplně jasné, o čem se mluví. Doteď jsem to úplně nezjistil. Ale úkoly šly řešit i tak - byly dobře připravené a pomohly k pochopení látky, což je to hlavní.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2020, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
The teacher is extremely knowledgeable. Sometimes the teacher should be more clear when it comes to what part of the theory should be focused on the most. Maybe also having more condensed lectures.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2020, 1. ročník, Informatika - Vizuální výpočty a počítačové hry, doctoral
Vyučující dobře uvádí i komentuje úkoly. Velmi aktivně odpovídá na dotazy
v mailech, což bylo obzvlášť obdivuhodné, vzhledem k tomu, že předmět studovalo okolo stovky studentů.
Student has disallowed display of personal data, 22.08.2019, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Domácí úkoly byly zajímavé, ale zabraly mi opravdu hodně času. Vyučující byl ale nadstandardně ochoten studentům pomoci. Bez předchozí znalosti jazyka Python se dalo obejít.
Student has disallowed display of personal data, 19.08.2019, 1. Year, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Výborný.
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2019, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Pan Straka má skvělý přístup, hodně oceňuji maximální ochotu pomoci s čímkoliv.
Student has disallowed display of personal data, 04.06.2019, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Ocenuji ochotu vyucujiciho, na maily odpovidal v podstate behem minut, se vsim pomohl, vsechno vysvetlil a jeste k tomu srozumitelne.
Student has disallowed display of personal data, 27.05.2019, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Ocenil bych, kdyby se hned na začátku člověk dozvěděl o colabu (ideálně ze stránek), protože ne každý má výkoný stroj, na kterém může cvičit (a pak to zabere zbytečně mnohem víc času a i bez toho úkoly zabírají mnoho času).

Ocenil bych záznamy z vysvětlování úloh protože toho je najednou mnoho a člověk to na první poslech nestihne pobrat vše (nicméně úloh bych nepřidával)

Ocenil bych nějaký návod, jak používat tensorboard na colabu (google mi nepomohl... možná to souvisí s tensorflow2.0.0a0?).

Oceňuji ochotu radit při řešení úloh.
Oceňuji možnost spolupráce v týmu.
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2019, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Výborný vyučující, ochotná pomoci.
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2019, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Na cvičení sa vysvetľuje, čo sa chce v jednotlivých úlohach a na čo si pri riešení dávať pozor.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Instructor and his colleagues who helped during the practicals provided with great assistance during practicals.
Student has disallowed display of personal data, 16.07.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Professor Straka is one of the best professors I have ever seen. He is extremely smart with what he does, he has the passion to teach students, and always nice to help students by email or in person.
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Milan is very patient, approachable and available, both during the practical as well as by appointment. He was flexible with deadlines and fair in his grading. I did not work in a group and wish I had, because it was quite easy to get stuck and be in need of help. Milan normally replied to email within several days. I imagine with so many students that he was overwhelmed. I recommend a student forum and that the course TAs help him with student correspondences so that students can keep up with the rigorous course pace.
Student has disallowed display of personal data, 22.05.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Milan před každým cvičením podá doplňující výklad k přednášce, který byl ale občas dost dlouhý (úvod do cvičení zabral půlku cvičení); rozhodně ale zajímavý.
RNDr. Milan Straka, Ph.D. [32-UFAL], Deep Learning [NPFL114, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 24.09.2021, 2. ročník, Informatika - Umělá inteligence, Master's (post-Bachelor)
Výborný přednášející, je poznat, že tématu opravdu rozumí a umí ho vysvětlit. Zároveň ochotně odpovídá na dotazy i pomáhá při zaseknutí se na nějakém domácím úkolu.
Student has disallowed display of personal data, 22.09.2021, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Veľmi oceňujem ochotu nám pomáhať. Vôbec nebol problém vyžiadať si odloženie termínu odovzdania, pri niektorých úlohách sa termín dokonca predlžoval automaticky. Na začiatku každej hodiny a cvičenia bol Q&A session k učivu a taktiež boli každý týždeň dostupné konzultácie k úlohám a učivu, ktoré mi zo všetkého pomohli asi najviac.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2021, 1. ročník, Computer Science - Language Technologies and Computational Linguistics, Master's (post-Bachelor)
Milan's lectures were solid, and he was quick to answer questions on Piazza about lecture content. However, the lectures often went over time. Tightening up the lectures slides and removing less necessary material would ensure the lectures finish on time and help keep students' attention.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Neviem koľko káv denne pije pán Straka, no vždy na prednáške som mal pocit, že má predomnou náskok tak o 3-4 dvojité pressá. Veľmi príjemný výklad, zrozumiteľná angličtina. Nikdy to nevyzeralo, že by bol výklad postavený na vode a vždy ak som neskôr posielal mail, kde som sa pýtal na nejaké nejasnosti, tak odpoveď mi väčšinu nejasností vysvetlila.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Skvělý přednášející. V průběhu distanční výuky jsme téměř nezaznamenali, že se přednáší na dálku - všechny přednášky nahrané, svižná komunikace...
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Vyjimečně dobrá přednáška po všech stránkách. Pan Straka posouvá svojí výukou umělou inteligenci na mff na jinou úroveň. Obzvláště oceňuji, že přednášky jsou nahrané, a tak člověk při osvěžování/učení látky nemusí dlouhou dobu zkoumat slidy, nebo knihu, ale stačí si pustit video.
Student has disallowed display of personal data, 19.09.2020, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
given the covid situation, the fact that the professor kept giving and sgaring lectures online with as much detail as possible meant a lot. 5*
Jonáš Kulhánek, 10.09.2020, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Vyučující přednášel srozumitelně, přednáška byla dobře připravená. Bylo skvělé, že vždy rychle odepisoval na emaily a řešil konkrétní problémy studentů. Zkouška byla jednoduchá s mírným hodnocením.
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2020, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Pan doktor Straka je jeden z nejlepších vyučujících na MFF. Na přednášky je vždy připraven a jsou velice poutavé. Umí své obsáhlé znalosti studentům velmi dobře předat.
Michal Töpfer, 31.08.2020, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Výborný přednášející. Skvěle zvládl i distanční výuku.
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2020, 1. Year, Computational linguistics, doctoral
From basics to in-depth analysis about each and every topics.
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2020, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Přednáška byla skvěle vedená a přístup dr. Straky byl až neuvěřitelně energický a vstřícný. Jediné co bych mohl vytknout: pojmout v kuse celou přednášku bylo velmi náročné, někdy v druhé půlce jsem často začínal ztrácet pozornost. To platí i pro distanční přednášky, které si ale člověk mohl
ze záznamu dávkovat.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2020, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
The teacher is extremely knowledgeable. Sometimes the teacher should be more clear when it comes to what part of the theory should be focused on the most. I think concepts are not presented properly on the theoretical side, and teacher should focus more on that.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2020, 1. ročník, Informatika - Vizuální výpočty a počítačové hry, doctoral
Vyučující tématu zjevně velmi rozumí a vysvětluje jej velmi srozumitelně - včetně matematicky náročných pasáží. V době distanční výuky byly přednášky publikovány videoformou, která byla taktéž výborná.
Student has disallowed display of personal data, 22.08.2019, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Vyučující se snaží přednášet zajímavě. Výklad se mi ale někdy špatně sledoval (obzvlášť ke konci přednášky, která byla opravdu dost dlouhá, krátká přestávka podle mě moc nepomáhala). Myslím si, že by pomohlo, kdyby byla na slajdech ke všem tématům alespoň krátká osnova, případně několik poznámek (někdy tam byly jenom obrázky). Během přípravy na zkoušku mi často nebylo jasné, do jaké hloubky bychom měli látku znát (např. které vzorce ze slajdů si máme pamatovat). Zkouška ale nebyla těžká a hodnocení bylo poměrně mírné.
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2019, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Skvele rozumi tematu, je energicky, chce studentum predat vse co vi
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2019, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Viz hodnocení předmětu.
Vojtěch Mach, 13.06.2019, 1. Year, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Viz hodnocení přednášky. Jednim slovem perfektní.
Student has disallowed display of personal data, 04.06.2019, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Nejlepsi prednasejici, co me kdy ucil.
Student has disallowed display of personal data, 27.05.2019, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Výborně energetický výklad. Ochota zopakovat již dříve probrané koncepty.
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2019, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Vynikající vyučující! Jeden z nejlepších, jaké jsem kdy měl!
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2019, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Prednáška je zábavná a užitočná.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
The teacher was extremely well prepared, great at communication and presentation. Engaging students in a way that stimulates and cultivates the culture of research.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Vyučující přednáší velmi energicky, rozhodně nehrozí problém s usínáním na přednášce. Zároveň je vstřícný, rád zodpoví otázky a pomůže s jakýmkoli problémem. Nenapadá mě moc věcí, které by se mu daly vytknout.
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2018, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
One of the best teachers I've had so far. No complaints whatsoever.
Felipe Nascimento Vianna, 20.08.2018, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Great Professor. Super dedicated and helpful, fair, and with great knowledge on the subject.
Author of entry is known to survey organiser, 27.07.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Prednaska ma dobru strukturu, ucivo je podane zrozumitelne. Prednasajuci latke viditelne rozumie a co viac, svoje nadsenie pomaly prenasa aj na studentov. Komunikacia so studentmi taktiez vynikajuca. Skuska aj zapocet su primerane narocne.
Student has disallowed display of personal data, 16.07.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Professor Straka is great. I will definitely take his courses again.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2018, 3. ročník, Ekonomické teorie, Bachelor's
Vyucujuci velmi dobre rozumie problematike predmetu, je ustretovy co sa tyka zapoctu/skusky a zaroven velmi rad pomoze kazdemu kto ma nejaky problem.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Přednášející je do problematiky opravdu zapálen a rád o ní hovoří.
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Milan is very knowledgeable and personable. He has a good rapport with his students and a dynamic teaching style, which makes the two and half hours more bearable. I would suggest that he slow down the pace at which he introduces new material. His explanations are in general good, but there are times when I get lost and feel many of the slides summarize the material, but lack a framing and introduction to more basic concepts and could benefit from more concrete examples. A list of exam topics are given, as well as listed readings for each topic and a quite complete bibliography on the course site. I suggest a more digestible list of readings (or some indication of priority), as many of the readings are quite advanced and it is not clear which readings we are responsible for knowing for the final exam.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
It is obvious that the professor has great knowledge in the field and stays updated by reading many new papers. What is even better is that he was able to transfer the knowledge to the students. I really recommend the course.
Student has disallowed display of personal data, 04.06.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Přednášející byl vždy kvalitně připraven, mluvil poutavě, k věci a velice dobře zvládal předat všechny podstatné myšlenky.
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Milan Straka přednáší srozumitelně a je vidět, že problematice rozumí. Je milý a ochotný. Dává důraz na intuici spíš než na teorii, což je mi sympatické. Navíc při vysvětlování gradient descent skákal sem a tam po schodech S9, aby ilustroval problémy s příliš velkým learning rate.
Comment on course, Deep Learning [NPFL114, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 24.09.2021, 2. ročník, Informatika - Umělá inteligence, Master's (post-Bachelor)
Líbilo se mi pojetí cvičení - zaměřit se na porovnání možných řešení domácích úkolů, ukázání vlivu jednotlivých hyperparametrů apod.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2021, 1. ročník, Computer Science - Language Technologies and Computational Linguistics, Master's (post-Bachelor)
The practicals for this course were excellent. They covered a wide swath of material, and allowed us to implement just about every network in the course.

In some cases, I almost felt there was too much hand-holding; I worry that in the real world, without all the instructions given in this course's assignments, I might struggle. But, since the assignments are assessed with respect to a reference implmentation's exact performance, I can see how this would be difficult.

The only other problem with the lectures was SVHN, which was rather difficult. I think that the assignment could have been reasonable, had we known clearly that we had to resize images, start with one size / shape of anchor, etc. However, this small lack of detail was compounded by a lack of understanding (on my part) of the actual model.
Student has disallowed display of personal data, 20.06.2021, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Vyčerpávající úkoly vedoucí k procvičení probírané látky. Vysoká časová náročnost. Princip hodnocení motivující k plnění úkolů.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičenie je vedené pánom Strakom a úplne dopĺňa prednášku.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Předmět i domácí úkoly jsou velmi zajímavé i když dost časově náročné. Člověk si může vyzkoušet implementovat sítě z přednášek, přičemž velmi oceňuji předpřipravený kód. V žádném jiném předmětu (na Matfyzu) jsem se toho nenaučila tolik o neuronových sítích. Taky se mi líbí možnost práce ve dvojicích/trojicích.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Předmět je časově velmi náročný, neboť je potřeba udělat docela dost úkolů - většinou nalezení architektury sítě a její natrénování pro určitý problém. Na druhou stranu se člověk opravdu naučí, jak s hlubokými sítěmi pracovat - pokud je něco hands-on, tak tento předmět. Součástí cvičení jsou také soutěže za bonusové body, což může být fajn challenge, pokud jste trochu pokročilí anebo hodně zarputilí. Rozhodně doporučuju komukoli, kdo je ochoten věnovat předmětu čas.
Student has disallowed display of personal data, 19.09.2020, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
i really liked the course, especially the focus given to new research/results
Student has disallowed display of personal data, 10.09.2020, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Výborné cvičení, spousta zajímavých domácích úloh které mohou být časově náročnější, ale určitě se vyplatí jim ten čas věnovat a vyzkoušet si jich co nejvíce.
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2020, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Na cvičeních se převážně konzultují a vysvětlují domácí úlohy a určitě se na ně vyplatí chodit, jelikož se člověk dozví spoustu zajímavých věcí. Není to ovšem nutnost.
Michal Töpfer, 31.08.2020, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Na cvičení se vyplatí chodit, protože se student dozví rady k tomu, jak má řešit domácí úkoly, které jsou často celkem náročné. Taky se tam probírají řešení už uplynulých úkolů.
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2020, 1. Year, Computational linguistics, doctoral
I found the course very interesting.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2020, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
The course is extremely interesting although it would benefit from a narrowing of scope as it deals with a big multitude of topics each of which deserves a course on its own. Maybe the course should focus more on theory and present it in a more detailed way, instead of just skimming over it. This would require narrowing the scope of the course a bit. I feel that I have benefitted greatly on the practical side, but on the theoretical side I am still a bit lacking.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2020, 1. ročník, Informatika - Vizuální výpočty a počítačové hry, doctoral
Spousta dobře vytvořených úkolů, kde si člověk může vyzkoušet rozličná témata hlubokého učení, s dobrým komentářem a následným "debriefingem" od vyučujícího. Je také skvělé, že jsou vytvořené pro TensorFlow 2, které vyšlo relativně nedávno. Člověk nabyde spoustu praktických zkušeností. Jediným zádrhelem je vysoká časová náročnost, předmět by možná zasloužil ještě více kreditů?
Student has disallowed display of personal data, 17.09.2019, 3. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Spousta rad k domácím cvičením, velmi užitečné cvičení
Student has disallowed display of personal data, 19.08.2019, 1. Year, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Výborný, zajímavý předmět.

Líbila se mi hlavně cvičení a úkoly. Přednášky byly také zajímavé, ale pokud by měly (pro mě) dosáhnout dokonalosti, líbilo by se mi, aby byly slidy obsáhlejší (= více vysvětlené termíny, obrázky, atd. - jsou tam sice odkazy na papery, ale ty nejsou psány tak, aby se z nich dalo učit).
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2019, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
The best practicals on Matfyz.

- Well-prepared, automatically evaluated tasks in ReCodEx that cover the material from the lecture and allow us to "get our hands dirty".
- Competitions!
- Where else can you get results that would have beaten state-of-art just a few years ago?
Student has disallowed display of personal data, 10.06.2019, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Celkově bylo cvičení fajn, nicméně pokud člověk neumí pořádně s tf, tak jsou úkoly hodně časově náročné.
Student has disallowed display of personal data, 04.06.2019, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Cviceni koresponduji s prednaskami, coz ocenuji. Je tam plno prostoru na reseni komplikaci s vyucujicim ohledne detailu v implementaci. Vsechno je detailne vysvetleno, clovek vi, jak k ukolum pristupovat.
Richard Hladík, 29.05.2019, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi zajímavý předmět, dá se absolvovat i bez předchozích znalostí strojového učení a člověk se toho hodně dozví. Domácí úkoly jsou zajímavé a dělají se v nich cool věci (klasifikace obrázků, rozpoznávání řeči, taggování slov), ale zabírají vážně hodně času a je potřeba s tím počítat. Navíc velká část úkolů jsou soutěže, kde lze získat bonusové body za umístění v porovnání s ostatními, takže na nich jde strávit ještě mnohem víc času.
Student has disallowed display of personal data, 27.05.2019, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Cvičeních je poměrně hodně, ale díky tomu si člověk osahá stavění neuronových sítí a ke konci kurzu už umí vymyslet síť, která řešení relativně jednoduché (na přednáškách a cvičeních) probírané úlohy.
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2019, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Domácí úkoly byly velice zajímavé, obzvláště ty soutěžní úlohy, ale připadalo mi, že jich je příliš mnoho a náročnost je příliš vysoká i na to, že je za předmět 7 kreditů. Co se týče cvičeních jako takových, moc mi nevyhovovalo, že to většinou byly spíše přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2019, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Cvičenie spočíva v riešení praktických úloh. Dobre naučia postupne človeka pracovať s dnes v de facto industry standard frameworkom TensorFlow. Úlohy sú celkovo dobre pripravené.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Practicals were structured and very easy to follow thanks to the templates designed by the instructor. The assignments enabled the student to be exposed to a very good practice of how to code use tensorflow while allowing students to focus on the important and relevant design choices by eliminating the time that would be needed to build the code from scratch otherwise. Thanks to all these improvements the instructor was able to make students success in implementing a large number of high level deep learning tasks.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Cvičení bylo o trochu slabší než přednáška - vzhledem k tomu, že se na něm především předváděly řešení zadaných úkolů a nápovědy pro nové úlohy, nebyla účast moc nutná.

Úkoly ovšem byly zajímavé a byly výborně připraveny. Oceňuji předpřipravenost struktury řešení (byť kvůli ReCodExu bylo bohužel občas potřeba prozradit i věci, na které by měl přijít student), práci s reálnými daty a možnosti zobrazování výsledků, což bylo motivující - člověk klidně strávil nad úkolem hodiny, aniž by ho to přestalo bavit.
Student has disallowed display of personal data, 16.07.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
This course was one of the best courses in this faculty. I obtained strongly useful skills, most updated techniques, and various deep learning theory.
Student has disallowed display of personal data, 14.07.2018, 3. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Předmět je velmi náročný, zejména co do množství domácích úkolů a času nad nimi stráveného. Úkoly ovšem velmi úzce souvisejí s probíranou látkou a výuka by bez nich nebyla úplná.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Na cvičení se jenom vysvětlují zadání domácích úkolů a potom se začínají řešit. Ovšem máte jedinečnou šanci je konzultovat se cvičícím. Občas je problém vyznat se v technikáliích tensorflow. Úkolů je hodně a jsou docela časově náročné, ale je možné je řešit v týmu a body nad rámec zápočtu se počítali přímo ke zkoušce.
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
There are 3-5 assignments per week for the practical. Even the seemingly trivial ones which introduce implementation in tf take days (some weeks), and it is quite easy to get stuck. I would recommend that we do these in the practical in the presence of the instructors and have access to the ‘correct’ solutions afterward, in order to complete the more difficult ‘competition assignments’. The pace of the course for me has been overwhelming (even for the 7 credits). There is a steep learning curve for tf, which is not easy to debug. This is further complicated by the Recodex grader framework which does not provide details of code failure and is quite frustrating to use. I feel that learning tf is useful, since it is a popular framework. However, at the same time, I feel that a lower level introduction, particularly toward the start of the course (e.g. using only numpy) would give students more of a 'hands on' approach and allow them to gain more intuition about how neural nets work than several lines of tf code. It seems like there are many advanced students in the class. However, I am aware that there are quite a lot of students like me with not so strong a background in ML who have struggled and it would be nice to find some sort of compromise.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
If you wish to spend approximately 10 hours a week doing assignments, take this course. The bright side is that you will learn a lot and it will be fun at the end, as well. The assignments are well organized and I do believe that the professor spent even more hours preparing them.

One little recommendation - after the end of the course, I would be unable to code a tensorflow program from the scratch. Therefore it would be good to have at least one homework, in which the whole code needs to be written.
Student has disallowed display of personal data, 04.06.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Myslím, že je cvičení velice dobře koncipované. Na úlohách dvojího typu (implementační, kdy je třeba do templaty doplnit poměrně přesně popsané části kódu, aby se člověk seznámil se syntaxí Tensorflow a osahal si věci z přednášky, a open-data, kdy je třeba - opět s nachystanou templatou - navrhnout celou síť, naučit ji, klasifikovat s její pomocí testovací data a výsledky odevzdat) si člověk osahá všechny koncepty probírané na přednášce.

Úlohy jsou kvalitně připravené, se správnou podrobností je popsáno, co a jak je třeba udělat. Nikdy předtím jsem Tenforflow ani Python (ani hluboké sítě) neviděl, ale po absolvování předmětu jsem schopen navrhnout a implementovat v podstatě jakoukoli rozumnou síť.

Znalost Pythonu pomůže, ale pokud je člověk ochotný s tím ze začátku trochu bojovat, tak není nutná.

Ještě bych rád zmínil, že časová náročnost rozhodně neodpovídá dotaci. Nemyslím si, že to vadí, 7 kreditů je hodně a navíc je tento předmět přínosný mnoha jinými věcmi než kredity, ale je dobré na to být připraven.
Student has disallowed display of personal data, 22.05.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Na prakticky veškerou probranou látku je nějaké cvičení, takže si člověk osahá opravdu všechno. Negativem je odevzdávání Recodexu (hlavně v prvních cvičeních), které je citlivé na malé implementační detaily programu - když člověk udělá to samé jiným způsobem, než vzorové řešení, dostane "špatná odpověď". Nejzábavnější byly Keggle-style úlohy, kde jsme se snažili dosáhnout co největší přesnosti na nějakém datasetu.
Comment on course, Deep Learning [NPFL114, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 24.09.2021, 2. ročník, Informatika - Umělá inteligence, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji zahrnutí i nejnovějších výsledků.
Student has disallowed display of personal data, 24.09.2021, 3. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
P5edmět je časově náročný, ale rozhodně stojí za to.
Student has disallowed display of personal data, 22.09.2021, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Veľmi oceňujem hĺbku učiva, rozsah tém ktoré pokrýva, možnosť vyskúšať si látku na veľkom počte praktických úloh a to že môžme na tomto predmete pracovať a učiť sa v skupinách. Predmet však bol pre mňa veľmi časovo a vedomostne náročný - hlavne čo sa týka vedomostí programovania v tensorflowe. Vždy sa však dalo prekúsať cez všetky problémy s nesediacim shape, či už s pomocou vyučujúcich (zriadili nám veľmi aktívne používané fórum) alebo kamarátov v skupinove. Úplne super bolo, že prednášky aj cvičenia sa počas dištančnej výuky nahrávali v češtine aj angličtine a teda som sa mohol vždy vrátiť k učivu ktorému som nerozumel. Celkovo tento predmet považujem ako veľmi dobrý štart do oblasti deeplearningu.
Student has disallowed display of personal data, 01.07.2021, 1. ročník, Informatika - Umělá inteligence, Master's (post-Bachelor)
Nejtěžší, ale zároveň nejlepší předmět, jaký jsem v životě zažil. Hodnocení mi trošku zkazilo netriviální množství úkolů zadaných těsně před zkouškovým obdobím.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2021, 1. ročník, Computer Science - Language Technologies and Computational Linguistics, Master's (post-Bachelor)
This course was a good overview of deep learning. Material was up-to-date and relevant. We went slightly too far in depth in some cases - reviewing all of the different variations on a given network and their performances was not really necessary, and made my feel tired by the time we got to more important content (see lecture 5, where transfer learning is at the end).

I also feel that this course covered a lot of CNN / image content, and could have focused a bit more on language, since as far as I know, there is no other class in ÚFAL that involves neural approaches to CL / NLP broadly.
Student has disallowed display of personal data, 20.06.2021, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Kvalitní zpracování a dobrý přístup k učebním materiálům.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Predmet by mal byť aspoň 2-semestrálny. Je podľa mňa hriechom, že sa na témy ako transformer, alebo gan vyčlení len 1-2 prednášky. Potom podľa mňa študent nemá šancu chytiť nejaké hlbšie porozumenie. Každopádne predmet ako taký mi dal strašne veľa námetov, čo robiť počas dlhých letných večerov, keď som si postupne narýchlo prebraté témy čítal a pozeral.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Přednášky bylý výborně připravené, přestože většina semestru probíhala dálkově. Výklad je srozumitelný a velmi oceňuji to, že přednášející zahrnuje do přednášek novinky z oboru.
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2020, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
S přehledem nejlepší předmět na magistru. Přednáška je strukturovaná a zajímavá, aktualizovaná o nejnovější metody (důležité - obor se vyvíjí prakticky v každém okamžiku) a obsahuje také mnoho příkladů. Rozhodně předmět doporučuji.
Student has disallowed display of personal data, 19.09.2020, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
I really liked the course, especially the focus given to new research/results and the details of it
Student has disallowed display of personal data, 10.09.2020, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Je škoda ze vzhledem ke své náročnosti není předmět ohodnocem znatelně větším počtem kreditů.
Jonáš Kulhánek, 10.09.2020, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Předmět byl zajímavý, výborně zpracovaný. Je to nejlepší předmět informatický předmět na mff. Kvůli velkému počtu domácích úkolů je časově náročnější než ostatní předměty se srovnatelným kreditovým ohodnocením.
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2020, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Skvělá přednáška ohledně moderních metod strojového (hlubokého) učení. Učí se zde jak základy hlubokého učení, tak i velice nové věci, které jsou pouze pár měsíců staré. Předmět je velice obsáhlý a o to více zajímavý. Určitě jeden z nejlepších kurzů na MFF. Dle mého názoru (a nejen mého) by měl nahradit předměty o neuronových sítí ve zkušebním okruhu Neuronové sítě, oboru Umělá inteligence. Je zvláštní, že si na předměty o Neuronových sítích z tohoto okruhu studenti stěžují již několik let a stále se s tím nic neudělalo.
Jan Uhlík, 07.09.2020, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Jednalo se o bezkonkurenčně nejlepší předmět v letním semestru. Navíc distanční forma výuky byla zvládnutá dokonale. Z přednášek i cvičení byly pořizovány záznamy, takže student nemusel být v konkretní čas online. Celkově je předmět velmi časově náročný, odhaduji že 70% času věnovaného škole padlo na tento předmět.
Michal Töpfer, 31.08.2020, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Skvělý předmět, který pokrývá teorii i praxi trénování neuronových sítí. Líbilo se mi, že je předmět každý rok modernizován, aby odrážel aktuální trendy.
Student has disallowed display of personal data, 17.08.2020, 1. Year, Computational linguistics, doctoral
I found it very interesting.
Student has disallowed display of personal data, 11.07.2020, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Probably the best subject in the AI field. Great explained with up to date information up to state of the art. Plenty of homework, so you can put hands on everything you learned in the lecture - this causes the subject to be very time consuming, but it is worth it. If I picked up one subject only, it would be this one.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2020, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
The course is extremely interesting although it would benefit from a narrowing of scope as it deals with a big multitude of topics each of which deserves a course on its own. Maybe the course should focus more on theory and present it in a more detailed way, instead of just skimming over it. This would require narrowing the scope of the course a bit. I feel that I have benefitted greatly on the practical side, but on the theoretical side I am still a bit lacking.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2020, 1. ročník, Informatika - Vizuální výpočty a počítačové hry, doctoral
Jedno z nejdůležitějších témat v umělé inteligenci dnešní doby, probrané do až překvapivé hloubky v jedné přednášce. Dle mého názoru by mělo jít o povinný předmět pro obor umělá inteligence.
Student has disallowed display of personal data, 16.09.2019, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Hluboké učení, aneb jak opakovanou šikanou hromady algebry na přehřívající se grafické kartě, na které si mezitím smažíte vajíčka, získat něco naprosto fascinujícího. Jako nováčkovi v Pythonu a NumPy mi chvíli trvalo zvyknout si na nicneříkající chybové hlášky, ale člověk se do toho rychle dostane. Předmět byl celkové velmi dobře strukturovaný i vyučovaný.
Student has disallowed display of personal data, 22.08.2019, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Obsah přednášky byl zajímavý a aktuální. Bylo skvělé, že jsme měli k dispozici videozáznamy přednášek z loňského roku a ještě několik dalších zdrojů. Navíc byly zveřejněny zkouškové otázky.
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2019, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Vynikající a skvěle připravený předmět! Doktor Milan Straka předmětu a taky studentům věnuje skvělou péči, kdy množství práce, které přes semestr uděla je obrovské a zaslouží si za to velké ocenění. Na předmětu se to vše odráží a za mě to z něj dělá jeden z nejlepších předmětů, co jsem měl možnost absolvovat.
Moc chválím také koncepci předmětu - hodně praktických cvičení; soutežní úlohy byly super; rozpis zkoušek v časových intervalech je relativně drobná vychytávka, ale hezky ilustruje, že se jde studentům naproti a studium se jim i tímto zpříjemňuje; skvěle připravené materiály s články a odkazy na kapitoly v DL knize; práce v týmu a možnost získání bodů ke zkoušce přijde velmi vhod, protože látky je opravdu velmi mnoho.
Jediná pozmánka či pozorování: místy jsem doktoru Strakovi hůře rozuměl, protože z mého pohledu mluvil docela rychle, ovšem na cvičení, které bylo vedeno v angličtině už mluvil pomaleji a rozuměl jsem lépe. :)
Vojtěch Mach, 13.06.2019, 1. Year, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
NPFL114 je rozhodně mezi 3 nejlepšími předměty co jsem na VŠ měl a pan Straka je jeden z nejlepších, ne-li nejlepší učitel, kterého jsem potkal. Smekám před jeho lektorskými výkony a nevyčerpatelným nadšením (vážně by mě zajímalo kde bere tu energii :-). Jedinou nevýhodou je to, že jsem si uvědomil o kolik jsem přišel, když jsem místo MFF šel studovat ČVUT. Pan Straka mi bude asi jako jediný učitel po ukončení školy chybět. Děkuji za perfektní práci.
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2019, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
This course surpasses everything else on Matfyz:

- The material is modern, relevant and deeply interesting.
- Well-organized lectures, references to literature (the Deep Learning book, research papers).
- Professionally made video recordings of lectures! (from 2018)
- Awesome practicals.

This is the only course that really teaches something about the recent AI breakthroughs and reflects the fact that there was some progress in the field from 1990's.
Student has disallowed display of personal data, 04.06.2019, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Predmet je zajimavy, skvele oduceny, neco si z nej opravdu odnesete a hlavne je aktualni, takze na posledni prednasce neresite veci z roku 2001, jako to nekdy byva.
Student has disallowed display of personal data, 27.05.2019, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Super je, že to je relativně aktuální téma, probírané v praxi.
Přednášky jsou mají přiměřeně zvyšující se obtížnost
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2019, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Náplň přednášky je skvělá. Velice mi pomohlo, že je ML i DL vysvětlován úplně od začátku, bez potřeby předchozích znalostí neuronových sítí.
Student has disallowed display of personal data, 22.05.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Very good presentation of the field. I wish we had more theoretical exercises (all exercises were very practical, which is good, but I feel my theoretical justifications for why stuff works are weak).
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2019, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Výborný predmet, vysvetľuje problematiku hlbokého učenia od základných modelov neurónových sietí až po state-of-the art v spracovaní najmä obrazu a prirodzeného jazyka.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Course is very comprehensive, up to date and extremely relevant to the latest breakthroughs in machine learning applications. Everything you learn in the subject is very suitable to apply in many industries.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2018, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Jedna z nejlepších přednášek, které jsem na MFF absolvoval. Vyučující tématu rozumí a dokáže ho energickým a srozumitelným způsobem předat. Samotné téma je vysoce aktuální, řada probíraných témat obsahovala informace z článků z posledních několika let.
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2018, 2. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Excellent class, one of the best I've taken. "Improvements" -- I might have preferred teaching in dynet or Pytorch but these are just preferences and not really improvements as such.
Student has disallowed display of personal data, 08.09.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
U třech předmětů o strojovém učení, které jsem (z části) absolvoval, a u většiny dalších podle jejich sylabu se dá říct, že po složení zkoušky lze většinu naučených věcí zapomenout, protože nabyté znalosti mohli být aktuální před 10 lety, ale dnes již určitě nejsou.

Předmět Deep Learning, bohužel snad jako jediný z předmětů věnujících se strojovému učení na Matfyzu, je úplným opakem a prezentuje klidně i pár měsíců staré trendy. Určitě doporučuji všem studentům vzhledem k dnešní tendenci "vše AI".

Jako pro člověka, kdo neznal nic o neuronových sítích po roce na Matfyzu mi dotace (před 2 lety) 2/2 přišla málo. Po odchození předmětu oficiálně letos s dotací 3/2 mi samozřejmě přijde, že 3/2 je zbytečně moc. Určitě ale souhlasím, že 2/2 je málo. Spíš se z mého pohledu přednáška občas vlekla. Hlavně v případě vyhlašování výsledků a pozdějšího začátku přednášky se začalo přednášet klidně (pokud si to dobře pamatuji) i půl hodiny po oficiáním začátku. Vzhledem k mé práci mi to vždy trochu přišlo jako zbytečná ztráta času. Možná kdyby se tedy buď např. zrušila poslední přednáška v semestru nebo o jednu přednášku prodloužil sylabus (chápu, že to je těžké)... :)

Oceňuji ale, že některé těžší věci z konce předcházející přednášky se opakovali na následující a že občas se diskutovalo "správné" řešení soutěžních úkolů.

Chápu ale, že můj komentář nemusí být úplně relevantní :)
Felipe Nascimento Vianna, 20.08.2018, 1. Year, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Teaching and evaluation methods were great. Although not an easy course, the students were always motivated to work hard on assignments, trying to keep the pace to follow this course.
Author of entry is known to survey organiser, 27.07.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Celkovo je predmet zaujimavy a uzitocny. Okrem toho je jeden z mala predmetov ktore obsahuju aj najnovsie pristupy/objavy. Narocnost je nadpriemerna a 7 kreditov mierne neodpoveda usiliu potrebnemu na splnenie predmetu.
Student has disallowed display of personal data, 16.07.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
It was my favorite lecture, and probably the most popular lecture in this faculty. Useful deep learning techniques, interesting applications, and most up to date skills. The length was a bit long, but I have not got bored. Also, it was a good idea that the lecture is recorded and we can watch the lecture videos online.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2018, 3. ročník, Ekonomické teorie, Bachelor's
Tento predmet bol velmi zaujimavy, ocenujem aktualnost prednasok ako aj formu uloh a samozrejme sutaze.
Student has disallowed display of personal data, 26.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Skvělá přednáška plná užitečných informací a novinek z oboru, nelze než doporučit!
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
I have learned a lot in the course, but it has not been easy. The course is extremely fast paced and a little too ambitious for an introduction to neural network, deep learning, some other ML/AI applications, as well as Tensorflow (tf), which is required for the programming assignments. I like that the course has been recorded, as I have had to replay the lectures several times in order to understand the material. I would suggest trimming the curriculum, prioritizing what is needed for a first course in DL, perhaps also splitting the course into two.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2018, 1. ročník, Informatika, Master's (post-Bachelor)
Excellent topics, the most up-to-date knowledge was presented and the slides are well organized accompanied with numerous links to great articles. I wish we would have more courses like this!
Student has disallowed display of personal data, 04.06.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Absolvováním předmětu člověk získá - pokud to mohu posoudit - dobrý přehled o všech hlavních aktuálních trendech v (hlubokém) strojovém učení, ať už konvoluční sítě a rozpoznávání obrazu, rekurentní sítě a všemožné lingvistické záležitosti, nebo generativní modely či reinforcement learning. Myslím, že (ač to zní paradoxně) uspokojí předmět jak ty, kteří chtějí jen získat nějaký pocit z toho, o čem se teď pořád mluví, tak ty, kteří se chtějí hluboké učení naučit používat a aplikovat na vlastní problémy. Přednáška je navíc dobře vedená a koncipovaná. Rozhodně doporučuji.
Student has disallowed display of personal data, 16.05.2018, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Nejlepší přednáška, na které jsem zatím byl; i když je to zčásti samým tématem. Stihnuli jsme pokrýt velké množství témat a vždy se dělo něco zajímavého; udržet pozornost posluchačů po čisté dvě hodiny je opravdu výkon. Vytknul bych možná jen to, že se slidů je těžké dovodit, co se vlastně dělalo; na webu se sice postupně objevovaly záznamy přednášek, ale ke konci už s poměrně velkým skluzem.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html