InquiryInquiry(version: 662)
In the summer semester of the academic year 2019/2020, data collection is allowed from 08.06.2020 until 21.09.2020.
  
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
prof. Mgr. Jakub Čížek, Ph.D. [32-KFNT], Practical Course in Physics III for General Physics majors [NOFY028, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 31.05.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vždy velice ochotný
RNDr. Petr Gabriel, Ph.D. [32-KVOF], Practical Course in Physics III for General Physics majors [NOFY028, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 18.09.2019, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
V praktiku II jsem nestíhal, před praktikem III jsme s ním přišli na lepší řežim odevzdávání protokolů - na příštím měření konzultovat rozpracovaný protokol a až na dalším odevzdávat. Pokud máte taky nárok na čas navíc, doporučuji to takto domluvit už od praktika I - při tak velkém počtu úloh je to asi nejsepší způsob, jak získat víc času, případně je aspoň lepší možnost něco dalšího dohodnout.
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Skvělý vyučující.
Martin Zika, 12.08.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Měření pod vedením doktora Gabriela jsou velmi příjemná, student skutečně odchází z praktika a ví, co změřil.
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Každou úlohu důkladně vysvětlí, takže student perfektně chápe, co zrovna dělá.
RNDr. Eva Kočišová, Ph.D. [32-FUUK], Practical Course in Physics III for General Physics majors [NOFY028, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Nejlepší vyučující na praktika. Studentům se při praktikách maximálně věnuje, vše vysvětlí, ukáže, je zábavná.
Mgr. Hana Kudrnová [32-KVOF], Practical Course in Physics III for General Physics majors [NOFY028, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 15.05.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Jediný, kdo mi utkvěl v paměti, a to velmi dobře.
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi trpělivá vyučující. Dává si záležet, aby student úlohu pochopil. Ochotně vše dovysvětlí.
doc. RNDr. Peter Mojzeš, CSc. [32-FUUK], Practical Course in Physics III for General Physics majors [NOFY028, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi vstřícný, měřit v praktiku pod jeho vedením bylo za odměnu.
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Docent ví spoustu faktů, ale občas o nich mluví až moc dlouho, bylo by lepší to shrnout do deseti minut povídaní, než do hodinového monologu.
doc. RNDr. František Němec, Ph.D. [32-KFPP], Practical Course in Physics III for General Physics majors [NOFY028, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Před měřením důkladně zkouší.
Comment on course, Practical Course in Physics III for General Physics majors [NOFY028, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 18.09.2019, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
9 úloh za semestr je moc velká honička, při menším počtu úloh (asi 6 - 7) by lépe šlo se něco dalšího naučit.
Student has disallowed display of personal data, 18.08.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Toto praktikum ve mně vzbouzelo nejvíce "fyzikální" dojem. Měl jsem pocit, jako bych si opravdu mohl na tu relativně "novou" fyziku sáhnout. Že už to není tak primitivní jako mechanika a zároveň jsem z toho nenabýval dojmu, že mě to připravuje na práci elektrikáře, jako v praktiku II. Že tady už se dělá fyzika, co před sto či sto padesáti lety měnila svět.

Na druhou stranu si myslím, že pokud by stačilo absolvovat sedm úloh namísto devíti, byli by studenti v mnohem menším časovém stresu a přesto by si z praktik odnesli dostatek.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Praktikum z Optiky bolo dosť zaujímavé a pomerne nenáročné, či už na meranie či samotné spracovávanie úloh.
Student has disallowed display of personal data, 03.06.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Celé praktikum mi přijde hodně uspěchané. Je tam spousta úloh, které trvají 1,5 hodiny. Z praktika se poté stává honba za splněnými 9 úlohami. Dle mého názoru by bylo lepší udělat více komplexních úlohy, které zaberou více času a člověk by musel opravdu porozumět dané látce a kvalitněji se připravit. Kdyby takových úloh udělal například 5, myslím že by si toho odnesl z tohoto předmětu daleko více. Líbí se mi, že v praktiku 3 už byla možnost úloh, které jsou hodnoceny jako dvě splněné úlohy vzhledem k náročnosti. To mi přijde jako správný směr, kterým by se tvorba úloh měla vydat. Škoda že jich není více i na variace jiných zajímavějších úloh, které jsou nabízeny s váhou 1.
Student has disallowed display of personal data, 31.05.2019, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cením uvolněnější atmosféru než v předchozích prakticích.
Student has disallowed display of personal data, 15.05.2019, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Optika a já nebudeme kamarádi. Dost úloh vyžadovalo dobré oči a/nebo vědět, co tam vlastně hledám (což pochopitelně nemůžu napoprvé vědět). Jinak nemám námitky.
Student has disallowed display of personal data, 12.09.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Nejpříjemnější praktika. Pohodová atmosféra, ochotní lidé, zajímavé úlohy a nulová touha zesměšnit studenty, když nedokáží hned na všechno odpovědět nebo všechno ovládat.
Student has disallowed display of personal data, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Ve srovnání s předchozími praktiky je Praktikum III jistě pohodovější, jak díky novým zajímavým experimentům a přístrojům, tak využití zkušeností z předchozích praktik.
A taky dávají hezčí razítka.
Martin Zika, 12.08.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Stejně jako předchozí fyzikální praktika předmět vyžaduje opravdu předimenzovaný objem času, co se týče zpracování naměřených dat. Devět měření typicky pokryje prakticky celý semestr, moje zkušenost je taková, že množství "tréninku" v tomto případě nevede ke zdokonalení, spíše frustruje a vybízí k jakési rezignované nepořádnosti.

Jako alternativní řešení se snad nabízí zredukovat počet měření, nahradit menší měření několika "většími." V jádru by pak mohlo být vracení opravených praktik - větší interakce mezi opravujícím a studentem, motivace k tomu, aby student pokaždé odvedl skutečně pořádnou práci.

Dalším elegantním řešení se mi zdá např. psát zprávu o měření jen u několika vybraných úloh (náročnějších na interpretaci výsledku), ostatní mohou sestávat jen z měření a statistického zpracování dat už v praktiku.

V porovnání s praktikem I a II je nutno poznamenat, že praktikum III je mnohem příjemnější. Kombinace studijní text + pokyny k měření je nesrovnatelně (!!) čitelnější než studijní texty v prvních dvou praktikách, to je obrovská výhoda. Úlohy působily také v průměru zajímavěji, lépe jsem rozuměl tomu, co měřím (v porovnání např. s praktikem II).
Juraj Májek, 07.08.2018, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňujem množstvo netradičnejších úloh vyžadujúcich kreativitu.
Student has disallowed display of personal data, 05.07.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Jako u vsech praktik plati, ze protokolu je zbytecne mnoho. S prilisnou kvantitou pak pada kvalita.
Student has disallowed display of personal data, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přínosný předmět, naučí se při něm hodně praktických věcí - jak při provádění měření, tak i při zpracování dat.
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Niektoré kusy vybavenia potrebujú opraviť, niektoré študijné texty potrebujú revíziu.
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
U některých úloh chybí studijní text, je potřeba ho doplnit, nebo dát studentům najevo, že existuje taky knížka (já jsem se to třeba dověděl teprve po třech semestrech praktik).
Student has disallowed display of personal data, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Naprosto zbytečný předmět který akorát studenty odrazuje od experimentálních oborů, časově moc náročné, což nutí studenty protoly odfláknout. Velice často má odfláknutý protokol o hodně víc bodů než ten velice poctivě zpracovaný. Je to nesmysl
Student has disallowed display of personal data, 20.09.2016, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Tretikrat to iste uz straca podla mna zmysel. Extremne mnozstvo casu venovane predmetu nas uci akurat tak vymyslat si podvadzat a minumalizovat usilie aby sa dali stihat ostatne veci. Predmet som z hlbky duse neznasal a az na par svetlych chvil pri merani ked islo o nieco zaujimave je to pre mna strateny cas.
Student has disallowed display of personal data, 09.09.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Organizace celého předmětu byla už od začátku roku špatná – zapsat se na praktukum byl často velký problém, pokud student neklikal na F5 přesně v 9:00.
Student has disallowed display of personal data, 23.08.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Musím uznat, že v porovnání s předešlými praktiky byla tato jednoznačně nejlepší. Úlohy bylo moc dobře připravené, svou povahou byly velmi různorodé a občas bych řekl i zajímavé (a to praktika obecně nemám rád).

Nevím, jestli to patří sem, ale osobně mi dost vadilo, že v místnostech praktik bylo často až nesnesitelné vedro. Tak jestli by bylo možné do příště trochu ubrat topení. Děkuji.
Student has disallowed display of personal data, 22.07.2016, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Stále platí, že čím vyšší praktikum, tím zajímavější experimenty. Problémem je extrémní časová náročnost, kdy (u mě) nebylo výjimkou, že vypracování protokolu zabralo celý víkend, nebo alespoň jeho valnou většinu. To pak ztěžuje přípravu na ostatní předměty.
Student has disallowed display of personal data, 02.07.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Experimenty boli zaujímavé, oceňujem široký výber, aj učebné texty boli pomerne kvalitné. Večný problém praktika: neférovosť pri hodnotení.
Vítek Veselý, 22.06.2016, 2. Year, Fyzika, Bachelor's
Pro mě zatím nejnáročnější praktika, na druhou stranu po praktiku z elektřiny a magnetismu je příjemná změna v tom, že už je zase vidět, co se děje a nejedná se o točení kolečkem a sledování, jak se mění čísla na voltmetru.
Comment on course, Practical Course in Physics III for General Physics majors [NOFY028, 1]
Author of entry is known to survey organiser, 05.09.2017, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
Typický problém praktík - každý vyučujúci hodnotí protokoly podľa seba - bol v praktiku III ešte výraznejší. Za jednotný spôsob spracovania a popísania chýb som dostal od plného počtu podov po -5 bodov. Navyše som mal občas pocit, že vyučujúci si niekedy sami neboli dostatočne istí, ako postupovať pri niektorých experimentoch. Občas sa stalo, že dvaja vyučujúci mali odlišné rady, ktoré si protirečili.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html