InquiryInquiry(version: 653)
Data collection is currently not allowed
  
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. Monika Balázsová [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 25.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičiaca bola veľmi milá a ochotná. Cvičenia vhodne zhrnuli základné pojmy z prednášok, no boli málo podnetné a zaujímavé. Najviac sa mi nepáčilo neskoré opravovanie domácich úloh.
Student has disallowed display of personal data, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Snaživá cvičící, vždy perfektně připravená. Oceňuju i to, jak skvěle mluvila česky, udělala jen pár chybiček za hodinu. Materiály (prográmky) vždy skvěle připravené a ačkoli jsme ze začátku semestru netušili, co z nich máme vyčíst, tak i díky její pomoci jsme tomu porozuměli.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Najväčšie mínus cvičiacej bolo, že nás vyvolávala k tabuli ako deti na základnej škole a stále sa pýtala kto chce ísť dobrovoľne niečo vypočítať, pričom reálne očakávala, že sa niekto prihlási (čo sa samozrejme ani raz nestalo). Nielenže sa týmto spôsobom vedenia hodiny stihne toho menej ako keby nám to ona predviedla, ale zároveň človek má stresy či náhodou nebude vyvolaný. Z toho dôvodu som po prvom cvičení prestal na cvičenia chodiť.
Ďalšie mínus bolo, že cvičiacej trvalo opraviť domácu úlohu niekedy aj mesiac, a kamarátovi dokonca dva mesiace.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vyučujúca bola milá a ústretová a cvičenia mala pripravené. Štruktúra cvičení mi však nevyhovovala, zväčša len opakovali prednášku a potom zahŕňali len jednoduché technické výpočty pri tabuli. Občas bol výklad nezrozumiteľný a vyučujúca nevedela odpovedať na otázky. Oprava domácich úloh niekedy trvala aj viac ako mesiac.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení sloužilo hlavně jako opakování z přednášky. Obsah a zejména ukázkové programy v MATLABu byly dobře připraveny. Občas ale nebylo jasné, co vlastně máme při hodinách dělat.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičící trvalo neskutečně dlouhou dobu opravit domácí úkoly. Až po tom, co jsme psali přednášejícímu, zveřejnila část výsledků a my se mohli podívat, jestli máme vůbec potřebné body, abychom mohli jít na předtermín.
Také mi nevyhovovalo, že cvičící nutila chodit k tabuli i studenty, kteří jasně řekli, že problém vyřešit neumí. Takže ve výsledku jsem se nemohla pořádně soustředit na příklady, když jsem byla pořád nervózní, jestli mě vyvolá.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
První předmět kde jsem čekal na opravení úkolu déle než měsic a půl. Chápu že může mít člověk občas málo času, ale já při čekání na tento úkol musel odevzdat další 3 úkoly a měsíc a půl se mi zda fakt hodně. Jinak byly cvika vcelku v poho
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičící byla vždy dobře připravená, zopakovala teorii z přednášky a poté jsme počítali příklady, nebo pracovali v matlabu. Jediné, co mi cvičení narušovalo, bylo časté vyvolávání k tabuli. Vím, že o nic nejde, ale vždy jsem byla lehce nervózní, že půjdu k tabuli, a tím pádem jsem se nemohla pořádně soustředit na počítání.
Author of entry is known to survey organiser, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vyborne pripravene cviceni. Akorat vyvollavani k tabuli neni podle me vzdy idealne reseni
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Oceňuji, že cvičící byla vždy řádně připravená. Za zcela zbytečné jsem pokládal nucené vyvolávání k tabuli. Pro studenty je to zbytečně stresující, hodina se tím zpomalí a (nevyvolaní) studenti pak nevidí čisté vzorové řešení. Cvičící často nebyla schopna řádně odpovědět na otázky mírně přesahující rámec hodiny, což samozřejmě není závažný problém. Dále bych býval ocenil, kdyby oprava domácích úkolů byla trošku rychlejší. Takto jsem zaprvé nevěděl, kolik bodů mi schází do zápočtu a zadruhé při obdržení bodů už zcela zapomněl, co to bylo za úkol a jak jsem ho řešil. Přes všechny tyto problémy však hodiny byly prospěšné a určitě mi pomohly.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Opravování úkolu trvalo velmi dlouho. Úkoly byly zadávány cca jedou za dva týdny a i tak se stávalo, že jsme třeba odevzdávali 5. DÚ a ještě neměli opravený 3. Ani ke konci semestru se to nezlepšilo, takže člověk moc nevěděl, kdy už má splněno.
Jinak Mgr. Balázsová byla na cvičení připravená a se studenty jednala vstřícně. Bohužel ale nebyla vždy úplně schopná reagovat na dotazy studentů.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vše nám bylo skvěle vysvětleno, dokonce nám i poslala poznámky z posledního cvičení těm, kteří jdou na předtermín a toto cvičení mít nebudou.
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Příjemná cvičící. Vždy zopakovala teorii z přednášek, pak jí předvedla na příkladech a pokaždé si připravila i program v Matlabu, která dost pomohla při představě, jak které numerické metody fungují.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
najlepsia vec na cviceni vacsinou spocivala v tom, ze sme zopakovali najdolezitejsie poznatky z prednasky, a preratali sme na nich zopar prikladov

co sa tyka problemov tak

hodina bola casovo zle organizovna a casto sa nestihlo to co sa malo stihnut

nedostatocne vyuzitie a vysvetlenie programu matlab, co bola dost skoda, kedze sme tomu mohli venovat ovela viac casu

zvlastny typ aktivity na hodine - nahodne vyvolavanie studentov na to, aby prisli vyriesit priklad, ktory bud nebol nicim zaujimavy (derivovanie) alebo bol trivialny, ci naopak velmi zlozity stracalo vela casu a studentom vobec nepomahalo - na interakciu by bolo vhodnejsie zvolit ine cvicenia

cviciaca pomerne casto prejavila nedostatky znalostiach, predmet mal sice velky rozsah, ale ocividne absentovala dostatocna priprava na cvicenie

domace ulohy suviseli s ucivom ale casto boli bud velmi trivialne alebo zbytocne pracne, co vacsinou spocivalo iba v opisovani skript, navyse opravovanie trvalo neskutocne dlho, niektore ulohy viac ako mesiac, co je absurdne vzhladom na to, kolko realne trva opravit riesenia uloh a navyse ani ich mnozstvo nebolo az tak obrovske
Student has disallowed display of personal data, 16.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Tato cvičící měla občas problémy látku vysvětlit. Také se do tématu někdy zamotala.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Moc hodná, ochotná. Hodiny má vždy dobře připravené.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Korektní přístup a rozumné požadavky na získání zápočtu. Jen je trochu mrzí, že jsme víc nepracovali s Matlabem
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičící měla výuku vždy připravenou. Její výklad mi vyjasnil některé věci z přednášky a celkově mě motivoval k tomu, dozvídat se nové věci v numerické matematice. Čeština není jednoduchá, a tak na mě dobře působí i to, že paní Balázsové chybí k jejímu dokonalému ovládnutí už jen drobnosti.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Na cvičeních mi asi nejvíce vadilo neustále opakovaná kritika způsobu vypracování zápočtových úloh, které jsme přitom (na rozdíl od některých jiných cvičení z téhož předmětu) dostali zkontrolované poměrně pozdě. Obecně příliš nechápu, k čemu má sloužit "obrázková část" cvičení v počítačové učebně, nemám pocit, že bych si z ní moc odnesl. Můj celkový dojem je takový, že by u tohoto předmětu (na rozdíl od většiny ostatních ve 2. ročníku) klidně bylo možné hodinovou dotaci cvičení zkrátit (navíc příkaldy nejsou vyžadovány ani u zoušky, pouze u zápočtových úloh).
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení mi opravdu pomohlo.
Mgr. Ondřej Bartoš [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Nepochybuji, že cvičící látce velmi dobře rozumí, byl schopen a ochoten zodpovědět naše dotazy. Bohužel ale látku přednáší potichu, nepoutavě a zmateně. Než jsem pochopila, který příklad dělá, a než jsem se v něm zorientovala, byl cvičící jinde a já musela začít nanovo... Ze cvičení jsem si bohužel nic moc neodnesla.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Snad Mgr. Bartoš učí proto, aby získal doktorát a ne proto, že by chtěl učit. Vůbec nepochybuji o jeho matematických kvalitách, jen jako pedagog velmi zaostává.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení mi bohužel moc nevyhovovala. Cvičící je poměrně tichý, mnohé věci považuje za zřejmé a pak se dlouho čeká, zda zřejmé přijdou i studentům. Komunikace trochu vázla a ačkoliv má cvičící velký přehled a znalosti, tak je potřeba velká aktivita studentů, aby se k nim mohly dostat.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Bylo vidět, že pan Bartoš byl na prvním cvičení velmi nervozní. To se časem zlepšilo. Bohužel kvalita výkladu nebyla moc dobrá. Mluvil docela potichu a moc látku nevysvětloval. Často se odvolával na to, že je to jasné. Věřím, že jeho další cvičení bude už určitě lepší.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Skvělý cvičičí, trpělivý a ochotný, i když to měl s námi dost těžké. Kromě příkladů mi cvičení pomáhala i s látkou z přednášek.
Velká pomoc ke zkoušce, díky :)
prof. RNDr. Vít Dolejší, Ph.D., DSc. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Po algebraické části příjemá změna. Největší problém s chápáním druhů chyb, sice byli několikrát vysvětleny na začátku, ale následně se začaly objevovat nové termíny a nejdnou je příliš mnoho pojmů, které se částečně překrývají (a jsou u různých metod definvané jinak nebo jen stejnou definici splňují různé předpisy?)
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Dobře připravené a zajímavé přednášky v pěkném tempu. Líbilo se mi ukazování animací a dalších výsledků na plátně.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Vcelku dobrý přednášející. Trochu tišší, nevýrazný a pomalejší projev, takže bylo občas těžké udržet pozornost. Když jsem ale dával pozor, tak nebyl nejmenší problém cokoliv pochopit, protože vše bylo dobře a jasně vysvětleno.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doctoral
Struktura i návaznost přednášky byla výborná. Bylo by skvělé, za předpokladu větší hodinové dotace, rozšířit cvičení o implementační část, kdy studenti sami programují úlohy v matlabu. Chválím prezentace s num. simulacemi, skvěle ilustrovaly přednášenou problematiku!
Zajímavá témata: konečná aritmetika a její vliv na přesnost výpočtu (k tomuto bych se rád dozvěděl více), aposteriorní odhady, poslední motivační přednáška k num. řešení PDR.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Skvělý, dobře rozvržený i ilustrovaný výklad, se kterým bylo možné stále držet krok.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Moc Vám děkuji za trpělivé a pečlivé vysvětlení tématiky ODR, moc mi to pak pomohlo u zkoušky z Matematické analýzy.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Líbila se mi jeho preciznost a ochota srozumitelně vysvětlit sebemenší detail. Možná by mohl vykládat o něco rychlejším tempem, aby studenti neztratili pozornost.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan profesor je milý, přívětivý ke studentům, ale přednáší až příliš nezáživně a monotónně, až byla přednáška lehce uspávající. Chválím poměrně časté ptaní se, zda-li studenti nemají žádné dotazy (i když v drtivé většině případů bez odezvy).
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Přednášky profesora Dolejšího patřili ve třetím semestru k těm lepším. Jediné, co bych vytkla je, že jsme poměrně dlouho věnovali důkazům, které po nás nikde nebyly vyžadovány, takže se k nim málokdo vrátil. Třeba to ale někteří z nás ocení v dalších letech. V každém případě účast na těchto přednáškách doporučuji.
Student has disallowed display of personal data, 25.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pekné skriptá, ktoré by sa zišli aj v českej verzii, no nevadila ani anglická. Prednáška sa viacmenej skrípt pridržiavala.
Student has disallowed display of personal data, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Milé vystupování, skělé vysvětlení problémů. Líbily se mi ukázky příkladů a algoritmů přímo na projektoru.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vyučujúci je veľmi príjemný a jeho výklad je zrozumiteľný, vie odpovedať na otázky. Škoda bola, že napriek tomu, že ho zjavne predmet baví, často sme takmer celé prednášky tvárili jednotvárnym odvodzovaním, miesto zaujímavejších partií látky.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Kvalitně vedená přednáška, látka vyložena srozumitelně a ilustrována příklady jak z teorie, tak numerické praxe.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přehledné a dobré přednášky
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednášky byly příjemné a srozumitelné. Nemám co vytknout.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přestože přednášky úpřímně nepůsobily příliš zábavně, objektivně vzato byly výborné - vhodné tempo, vše šlo krásně pochopit, dobře propojené se skripty atd. Celkem se mi líbila skripta, která byla spíše stručná, ale ne příliš na to, aby něco nešlo pochopit.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Výborná přednáška, líbí se mi pojetí této části Ta jedna přednáška na úvod ODR byla podle mě správné rozhodnutí, díky tomu jsme mohli bez problémů začít s nimi na numerice pracovat.
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan profesor umí hezky vysvětlovat a látku probírá pomalu, takže člověk udrží pozornost celou dobu, aniž by se ztrácel ve výkladu. Dobrá práce.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
dobre uvody do prednasok, kde sa vzdy snazil ilustrovat pouzitie numerickej metody v realnom zivote, v momente ked zacal robit dokazy tvrdeni (ktore na skuske nie su pozadovane), pricom tie casto spocivali iba v aproximacii pomocou taylorovho polynomu a naslednych upravach, ktore boli aj v skriptach, sa dala velmi lahko stratit pozornost,

mozno by sa na prednaske mohlo robit viac prikladov
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Část přednesená prof. Dolejším byla uspořádanější než část prof. Strakoše, více "klasická" (definice a důkazy) a tím i snadněji uchopitelná. Hodnotím však obě části stejně, neboť přednášky prof. Strakoše mi přišly o trochu záživnější.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Velmi dobré přednášky, kde nechyběla praktická motivace problémů ani ukázky důkazových metod numerické matematiky. Výklad bylo možné stíhat sledovat.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Na rozdíl od první části přednášky oceňuji u části týkající se matematické analýzy mnohem větší přehlednost, vytkl bych především velice drobné písmo, kterým přednášející píše, a které má i člověk s dobrým zrakem problém ze vzdálenějších lavic přečíst.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Skvely prednasejici, dobra atmosfera. Ochoten zodpovedet i na ty nejhloupejsi dotazy a vyborny pristup ke studentum. Vynikajici skripta.
Student has disallowed display of personal data, 20.01.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Anglický preklad skrípt prof. Dolejšího.
Student has disallowed display of personal data, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan profesor Dolejší se věnoval již konkrétním používaným numerickým metodám. Uváděl názorné příklady a látku vysvětloval přátelskou srozumitelnou formou.
prof. RNDr. Miloslav Feistauer, DrSc., dr. h. c. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Svůj názor popíši na malé historce. ZNM byla jediná úterní přednáška (tj. vstát o sedmé ráno, abych se dopravil na Křžíkou na devátou). Jednoho krásného úterka, vážně jsem se těšil na přednášku, namotivovaný, že jakkoli mě otravuje jet na jedinou přednášku, vytáhnu z ní tolik zajímavého, kolik jen půjde. V polovině přednášky jsem přestal zapisovat, jelikož jsem zjistil, že opisuji písmena z tabule. Nerozumněl jsem naprosto ničemu - co se dělalo, co se dokazovalo, ani náznakem jsem nerozumněl jediné věci, která se na přednášce odehrávala. Dokonce jsem ani nebyl s to se zeptat, protože jsem ani nevěděl, na co bych se vlastně měl ptát. To se mi NIKDE jinde ještě nestalo. Od té doby jsem přednášky zahodil (bohužel, nikdy to nebyl můj styl).
Pan profesor bohužel potřebuje naučit učit, jelikož v jeho přednáškách se bezhlavě opisují ani ne skripta (kdyby aspoň tak), ale písmena z tabule. Jakékoli moderní poznatky o tom, jak smysluplně učit, aby studenti pouze neopisovali, totiž pan profesor vůbec nereflektoval. Člověk by lépe zužitkoval čas tím, že by si četl skripta. Byť jsou napsaná velmi špatně srozumitelným až nesrozumitelným jazykem, aspoň by člověk neztratil hodinu a půl nesmyslným kreslením nepochopitelných symbolů.
Moc se za takové špatné hodnocení omlouvám, všech svých učitelů si velmi vážím, ale myslím, že bylo nutné toto napsat, aby se s tím něco dělalo. Času je málo, obzvlášť na vysoké škole, a tento předmět jej letos nesmyslně utrácel.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Vyklad vramci moznosti, sice nie vzdy vsetko bolo jasne vysvetlene no vcelku na urovni.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Nadměrné užívání řeckých písmen často bránilo porozumění, někdy bylo použito pro mě neintuitivní značení a musel jsem se kvůli tomu ve skriptech (i na přednáškách) vracet a pátrat po významu.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan profesor je strašně milý, má svoje zažité klasické historky, které neomrzí a je velmi vstřícný. Snaží se zapojit i obecenstvo do výkladu, což je fajn a skripta k tomuto předmětu jsou na jeho stránkách, a to se hodí.
Mgr. Tomáš Gergelits [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Obdivuji množství práce a energie, které jste vložil do přípravy na cvičení. Děkuji
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Velmi nápomocný cvičící s až téměř přehnanou mírou sebereflexe. Vždy dobře připravený na hodinu. Cvičení vedeno dobrým způsobem. Oceňuji, že po cvičení dával správné řešení úloh, které jsme nestihli, na web.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Pan Gergelits nás opakovaně upozorňoval, že by rád viděl zpětnou vazbu, i proto tuto anketu vyplním, i když jsem se cvičením spokojená nebyla. Začala bych s objektivním problémem, který není jen "můj dojem" a to je opravování domácích úkolů, které trvalo výrazně déle než u ostatních cvičících stejného předmětu, i když jsme měli totožné zadání s ostatními skupinami. Věc, která mě odradila ale asi nejvíc bylo povinné vyvolávání studentů, které mě odradilo od účasti na polovině cvičení nebo odchodu během jeho průběhu. Pravděpodobně to bylo zamýšleno dobře a mělo to vést k jakési diskuzi, ale obvykle to bylo spíš nepříjemné a nakonec odpověděli pokaždé ti stejní dva studenti. Jako poslední bych chtěla říct, že jsem měla pocit, že se mi dostávalo málo konkrétních odpovědí, chápu, že cvičení z numeriky fungují trochu jinak než předměty, kde se počítá jeden příklad za druhým, ale často mi dělalo problém si z projevu pana Gergelitse odnést, co vlastně chtěl říct tím, že to je "takhle nějak". Na kladnou stranu mohu přičíst to, že měl vždy připravené a vytištěné podklady pro cvičení a rozhodně mu nechybí snaha, snad mu to pomůže i k tomu, aby učil v dalších letech lépe.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Pan magistr se velmi snaží, kvůli čemuž má 3 (a ne 4-5). Ale bohužel jeho cvičení za moc nestojí. Zadrhává se, skoro zakoktává a bohužel moc není rozumět. Občas je najasný cíl cvičení. Určitě by pomohlo, kdyby zlepšil svou rétoriku (to zadrhávání se ničí komunikaci s námi i srozumitelnost výkladu), možná se před studenty nebál (? - trochu tak působí), a lépe vymezil, co se na cvičení dělá, lépe zdůraznil, co je cíl a co je jen postup, co je důležité a co ne, a také by měl předem vědět, co vlastně na tom cvičení chce říct - občas to působilo tak, že má jen rámcové téma, ale moc neví, co nám chce sdělit. Ale velké plusové body za to, že se evidentně snaží o co nejlepší výklad, věřím, že do budoucna se díky tomuto přístupu výrazně zlepší.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Vyklad bol dost roztraseny, caste chyby cviciaceho dost demotivovali velku vacsinu osadenstva. Treba popracovat na prednese.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Trochu neistý a nezrozumiteľný výklad. Oceňujem individuálný prístup pri oprave zápočtových úloh.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Dobre vedene cviceni,mozna jenom pridat trochu praktickych ukazek,na kterem ukazat jak teorie funguje.
Take by nebylo spatne dat zadani zapoctovych uloh driv-klidne i predtim nez bude vse probrano (se stejnym casem odevzdani)..Kazdy predmet na konci semestru ma neco,co se musi odevzdat a clovek nema tolik casu se priipravovat na zkouskovy..
Mgr. Eva Havelková [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Ze začátku byla vidět nezkušenost, ale během několika cvičení už to bylo bez problémů. Cvičící byla velmi ochotná, látku vysvětlovala dobře, na cvičeních byla pohodová atmosféra.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Na začátku jsem se bála, když naše cvičící nikdy předtím necvičila, jestli bude cviko za něco stát. Ale za mě to bylo nakonec nejlepší cviko ze všech, na které jsem se vždycky těšila. Cvičení nebylo nijak pomalé, ale přitom byl všechen obsah probrán pečlivě a srozumitelně. Navíc tam byl přesah do praxe, dozvěděli jsme se, co se dneska opravdu používá, s jakými metodami/softwarem se opravdu pracuje.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení, na které jsem se každý týden těšil. Vždy byla výborně doplněna přednáška a cvičící nás pak během hodiny obcházela a dávala prostor pro individuální dotazy a případně i doplňující otázky. Za velký bonus považuji výbornou mailovou komunikaci. Její cvičení bych si rozhodně zapsal znovu.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Poměrně zábavné cvičení. Na to, že to bylo její první cvičení, tak to bylo v pořádku.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Skvělá cvičící. Zřetelné a jasné vysvětlování, pokud student nepobere úplně vše, získá alespoň nějaký vhled do problematiky. Byly nám navíc převedeny zajímavé aplikace numeriky v praxi.
Student has disallowed display of personal data, 23.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Eva je skvělá cvičící. Příliš nedbá na formalismy, jde jí o to, aby studenti látce porozuměli. Výklad je srozumitelný, ochotně odpovídá i na hloupé dotazy.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2020, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Veľa veciam som pochopil až na cviku kde to bolo dopodrobna vysvetlené.
Mgr. Jakub Hrnčíř [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doctoral
Cvičící vedl hodiny skvěle, byl vždy dobře připraven a podněcoval nás na výuce k přemýšlení.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičící je velmi příjemný, ochotný odpovídat na dotazy a není problém se na čemkoli domluvit. Jen by mohl do budoucna dávat výsledky domácích úkolů na web.

Bohužel mi ale koncept cvičení příliš nevyhovoval. Cvičení je vedeno formou samostatné práce, která se pak po chvíli na rozmyšlenou řeší společně, respektive odpovídají. Většinou byla ale spousta času na rozmyšlení trivialit, které se pak znovu opakovaly společně, a nezbyl čas na významné body probírané látky. Koncept, kdy se cvičící někoho zeptá a dotyčný vysvětluje, je možná skvělý pro starší studenty na oborových předmětech, ale ve druháku na povinném předmětu to moc smysl nedává. Studenti dané látce často nerozumí, natož aby ji mohli vysvětlit ostatním.

Dál mě mrzelo, že jsme měli sice jedno cviko jako úvod do Matlabu, ale během toho se naučit nový jazyk příliš nedá a dále jsme dostávali pouze hotové skripty, které jsme spouštěli a dívali se, jak se něco mění a měli jsme si z toho něco vyvodit.

To je ale asi problém celého konceptu předmětu, cílem není naučit se pracovat v Matlabu (možná by tedy stálo za to, mít Matlab v samostatném předmětu). Celkově bych si celý předmět dokázal představit jen jako přednášku. (což je taky všechno, co ke zkoušce potřebujete)

Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Zásadní chybou bylo přesunutí cvičení na čas od 7:20. Cvičící rád nechává delší pauzy na promyšlení lehkých otázek, což takto brzo ráno vedlo usínání studentů. Dále jsme na cvičení měli používat Matlab, místo naučení základů to skončilo tak, že jsme si stáhli předpřipravený skript, který jsme pouze spustili a koukali se na grafy.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Mgr. Jakub Hrnčíř je síce milý, ale bolo by dobré ak by do budúcna dával výsledky z domácich úloh na jeho internetovú stránku, prípadne študijné materiály. O to viac, že tento rok bol zmenený čas konania cvičenia až keď sa začalo s vyučovaním a logicky sa to veľa študentom nehodilo do rozvrhu a vidieť počet svojich bodov sa vždy zíde.
RNDr. Marie Kubínová [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Skvely cviceni, stihlo se vzdy probrat hodne a i pres neprilis velkou aktivitu zvladla podat vysoce kvalitni vyuku.

Vzdy jsem odesel o neco vic chytry.


Jedine co bych mozna podotkl: U nekterych hloupych dotazu nedavat prilis najevo ze jsou stupidni:) -Muze to pak odradit nektere studenty od dalsich dotazu- (stalo se vyjimecne jen par-krat za cely prubeh a prosim, tutu "vycitku" nebrat nejak extra ve spatnem)
doc. RNDr. Václav Kučera, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2020, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Dobrý učitel
zapojením publika
oživí výklad.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Látka byla vysvětlována dobře včetně ilustrativních příkladů.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Nejlepšími částmi přednášky byly historky o matematicích.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Poměrně uspávající výklad.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vtipná historka v každé přednášce. Výklad přiložený ukázkami výpočtů na počítači, člověk tak věděl, proč co děláme.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan docent byl na přednáškách energický a vykládal hezkým způsobem. Důkazy byly vedeny pochopitelnou formou a celkově celý výklad byl srozumitelný.
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Srozumitelný přednes, nadšený vyučující.
Student has disallowed display of personal data, 23.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Oceňuji prokládání výkladu ukázkami na počítači, jak probírané metody fungují.
Student has disallowed display of personal data, 15.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Skvelý prednášajúci, ktorý dokázal udržať našu pozornosť a snažil sa nám učivo ukázať aj na problémoch z praxe. Oceňujem, že prednášajúci si vždy pripravil na prednášku vždy nejakú zaujímavosť naviac a bolo vidno, že mu na predáškach naozaj záleží.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan Kučera je sympatický, rád odpovídá na dotazy, rozumí probírané látce. Vždy je na přednášku připravený. Na přednášce mi jen vadila nedostatečná struktura. Čsto jsem nevěděl, zda daná látka ještě patří k předchozí nebo ne. Doporučil bych číslovat kapitoly a podkapitoly.
RNDr. Jan Papež, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Skvělé cvičení, pochopitelný výklad pojmů z přednášky, přátelský přístup ke studentům, zajímavé příklady. Na tomto cvičení se nebudete nudit.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
dobrý přístup ke studentům, jednoduchá spolupráce.
Mgr. Filip Roskovec, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2018, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Procvičilo se, co se procivičit mělo takže super.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Jako velké plus beru, že se cvičící snažil zodpovědět veškeré dotazy. Komunikace přes email byla bezproblémová a vždy velmi rychlá. Na druhou stranu mi často přišlo, že příklady na cvičeních byly relativně obtížné a alespoň já jsem byl poměrně často ztracen. To byla částečně ale i moje chyba, protože jsem nebyl tak úplně nejlépe připraven.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Bylo fajn, že na cvičení byla shrnuta a uspořádána teorie z přednášky, zejména u části prof. Strakoše.
Student has disallowed display of personal data, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičící se nám snažil opakovat důkazy z přednášky, což nepovažuji na cvičení za tak podstatné jako počítání konkrétních příkladů.
Ocenil bych tedy větší množství společně spočtených příkladů na cvičení.
prof. Ing. Zdeněk Strakoš, DrSc. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Na přednáškách prof. Strakoše se mi nejvíce líbilo, že dokázal vypíchnout, proč bychom se měli zabývat určitým problémem, jaké jsou důsledky různých metod apod. i jaké nevýhody může jejich použití obnášet. Také jsem uvítala, že jednotlivá témata nějak logicky navazovala.
Prof. Strakoš na tabuli spíše kreslí a píše méně, rozhodně ne v celých větách. Mně to nijak zvlášť nevadilo, ovšem měla jsem dojem, že většina studentů by ocenila trochu jiný přístup. Vskutku bylo někdy trochu matoucí jakési "dokazování mimochodem", jako příklad uvedu mocninnou metodu, kde jsme postupnými úpravami dostali závěr, tvrzení samotné však nebylo explicitně formulováno. Je pěkné, že "nic nespadlo z nebe", na druhou stranu mohou být studenti zmatení, co jsme vlastně předpokládali a dokázali.
Skripta k přednášce jsou srozumitelná a rozhodně využitelná.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Bylo podle mě užitečné, kdyby pan profesor detailněji rozepisoval to, o čem mluví. Každopádně oceňuji prostor pro dotazy při přednášce a celkový rozhled přednášejícího v oboru.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Oceňuji zápal pro předmět, který byl i na poměry MFF obdivuhodný. Na druhou stranu to byl, dle mého názoru, jeden z mála přínosů lineárně-algebraické části přednášky. Ze zápisů z přednášek se takřka nedalo učit, přednášející se v průběhu sice ptal, zda někomu není něco jasné, jenomže když si člověk ještě opisuje předešlý úsek, nebo když se prostě v zápise nevyzná, není na otázku snadné odpovědět. Na druhou stranu jsou k této části výborně napsaná skripta. K plnému pochopení a vnímání přednášky by asi bylo nejlepší vždy si příslušnou kapitolu nastudovat ve skriptech a poté si poslechnout výklad pro zopakování a získání nadšení pro numerickou matematiku.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Skvely prednasejici, dobra atmosfera. Snaha motivovat studenty ke studiu predmetu a ochoten zodpovedet i na ty nejhloupejsi dotazy,.. vyborny pristup ke studentum. Vynikajici skripta.

Jedine co bych mozna podotkl: Vice prikladu z praxe. Napr. pri Krylov. Podprostorech ukazat (treba na slajdech) nejakou ulohu, ukazat reseni (jak by se postupovalo pomoci krylov podprostoru) a ukazat porovnani mezi jinymi metodami.
Student has disallowed display of personal data, 20.01.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednášky byly bohužel často zmatené. Pan profesor nám toho chtěl předat tolik, až nakonec nikdo nevěděl, co je vlastně sdělením. Dle mého by prospěl více přístup "věta-důkaz", jak bylo nakonec v porovnání s druhou polovinou semestru vidět.
Student has disallowed display of personal data, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan profesor Strakoš má motivující úvodní přednášky, které občas pozbývají na struktuře a ucelenosti - z přednášek se těžko dělají použitelné zápisky, nicméně pan profesor toto vyvažuje svým velmi přátelským přístupem.
Přednášky profesora Strakoše hodnotím velmi pozitivně.
doc. RNDr. Petr Tichý, Ph.D. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Látka byla přednášena a vysvětlována dobře. Obtížně se psaly poznámky, čitelnost a organizace textu na tabuli byla horší. Byl neustálý spěch, ale to jde na vrub nedostatečné časové dotace.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Docela zajímavá přednáška, i když je celý předmět poměrně nudný.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Občas jsme se dozvěděli něco zajímavého o nějakém matematikovi, ale jinak přednáška byla pouhé přeříkávání skript, a tak se na část s docentem Tichým moc nevyplatilo chodit. Každopádně u zkoušky byl velice milý. Oceňuji také oprávnění zkoušky během ani ne dvou hodin.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2020, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Moc se mi líbily historické exkurze a příklady současných aktivních numerických matematiků. Výklad mi připadal trochu monotónní, což bohužel zvlášť vyniklo v kontrastu s doc. Kučerou.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednášky pana docenta se mi líbily. Hezké byly krátké prezentace o významných matematicích.
Docela často bylo písmo špatně čitelné, zejména indexy. To je při počítaní v maticích nepříjemné.
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vše předneseno srozumitelně.
Student has disallowed display of personal data, 15.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Veľmi dobrý vyučujúci, bol vždy ochotný problémy vysvetliť. Na niektorých prednáškach bol výklad odprezentovaný trochu monotónnejším spôsobom, ale oceňujem, že prednášajúcemu naozaj záležalo, aby sme si z prednášok niečo odniesli.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan Tichý nemluví moc nahlas a chvílemi se to stává nudné. Líbí se mi, že na každé přednášce udělá krátkou (5 min) prezentaci o nějakém matematikovi, se kterým daná látka souvisí.
prof. Ing. Miroslav Tůma, CSc. [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Z přednášek jsem nebyla schopná rozpoznat hlavní myšlenky. Skripta příliš neformální, takže ani zde záchrana nebyla. Sice profesor Tůma byl ochoten odpovídat na dotazy, bohužel během výkladu jsem neměla tušení o čem je řeč, takže otázky nebylo možné tvořit. Algoritmy se učí schématicky, ale obvykle je to jen nějaká část navazující na jiný algoritmus a často se ztrácí kde a na jaký navazuje a kdy se ukládá to, co je pak výstupem. Pro mne příliš zmatené.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Energický a pro přednášenou látku zapálený přednášející.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doctoral
Pan profesor předvedl nakažlivé nadšení a poutavý přednes. Jediná výtka patří k občasným sklonům ke zmatečnosti zápisu na tabuli. Ta však byla vyvážena skvělým doprovodným textem přednášky.
Zajímavá témata: maticové rozklady a jejich stabilita, pojem numerické stability vůbec.
Bylo by dobré říci více k aplikacím SVD.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Oceňujem nadšenie pána profesora pre svoj predmet. Považujem za nerozumné skúšať otázkami typu "aká je spätná stabilita GEPP". Tieto výsledky boli dokázané len v posledných desaťročiach, ich dôkazy sú iste náročné a nenašiel som ich ani v literatúre Hnětýnková Tebbens. Je fajn sa o nich zmieniť aby mali študenti prehľad ale memorovať niečo čomu nerozumejú a po skúške veľmi rýchlo zabudnú nemá zmysel.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Jedinou vytkou k vedeni predmetu je, ze se ze zacatku az moc predpoklada ze vsichni perfektne umime temata z kurzu Linearni Algebry II, takze vsem doporucuji si predem projit alespon LU, QR, SVD a GS algoritmy
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Bezpochyby pan profesor problematice výtečně rozumí. Ačkoliv je vhodné motivovat, k čemu výklad směřuje, místy mi připadalo, že předjímání bylo na škodu plynulému proudu myšlenek.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Styl přednášení mě bohužel nezaujal a napsaná skripta se mi také moc nelíbila - občas chybělo vysvětlení, kde se co vzalo, a některá témata byla dost nepochopitelně napsaná.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Po přednáškách jsem typicky odcházel s pocitem, že jsem se vlastně nic nedozvěděl a i později, když jsem během zkouškové se snažil svoje znalosti oživit koukáním na záznamy přednášek tak mi přišli nepřínosné. Neumím úplně vysvětlit, co bylo na výkladu špatně, ale občas jsem měl pocit, jako by prof. Tůma chtěl říci tisíc věcí najednou a ve výsledku neřekl ani jednu.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Chaotický a zmatený výklad, velmi těžké sledovat myšlenku. Navíc se za přednášce předpokládají znalosti z lineární algebry, které se opravdu nedělají na lineární algebře.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Děkuji za vstřícný výklad na přednáškách.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Skripta - lingebra téměř nepoužitelná.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Lehce doplácel na to, že většina jeho látky už byla námi vyslechnuta a přečtena z výborných skript Barta a Tůmy. Jinak ale dobrý přednášející, velmi zanícený při výkladu.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
"Toto znáte z lineární algebry." Toto říkal pan profesor Tůma při přednášce velice často, hlavně na prvních přednáškách, používání této věty by si však pan profesor měl alespoň trochu rozmyslet (třeba o Givensových rotacích a Householderových reflexích jsme z lineární algebry opravdu vůbec netušili). Tempo přednášek je téměř smrtící,až pan profesor svým způsobem přednášení naháněl strach a bylo v podstatě nereálné si z přednášky dělat něco na způsob zápisků.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Přednášky profesora Tůmy bych označila za průměrné. Líbilo se mi, že když narazí u výkladu na něco, co považuje za důležité, tak na to studenty upozorní a náležitě věc rozebere. Co ale velmi ubíralo na kvalitě výkladu byl slovní projev, pan Tůma mluví hodně monotonně, což vede ke ztrátě pozornosti nebo dokonce absenci studentů na přednáškách.
Student has disallowed display of personal data, 25.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Občas som sa na prednáške strácala.
Student has disallowed display of personal data, 24.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Trochu nuda a občas zvláštna formulácia otázky na skúške. Pri skúške pán profesor bodoval férovo.
Student has disallowed display of personal data, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednášející nám kromě popisu numerických aspektů stihl povědět, jak je numerická matematika krásná. Škoda jen, že z poznámek ze sešitu se kvůli nedostatečné strukturovanosti a přehlednosti nedalo učit. To však přednášející dohnal vlastním perfektním materiálem zachycujícím učivo přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Oceňuji zaujetí, se kterým prof. Tůma přednášel.
Často se ale stávalo, že něco začal horlivě psát na tabuli, aniž by bylo jasné co se chystá dělat. Například něco dokazoval, ale nebylo jasné, kterou implikaci právě dokazuje, nebo začal cosi počítat, ale to, co se snaží vypočítat a co značí použitá písmena, se mnohdy ukázalo až později.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vyučujúci chodí na všetky prednášky s nadšením a vidieť, že ho predmet baví. Jeho výklad je zaujímavý a dobre sa počúva. Prekážalo mi však, že mnohé informácie boli prednášané skôr populárnym štýlom a potom sa strácal kontext a väčšina matematických odvodení.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Látka přednášena s velkým nadšením a důrazem na porozumění, mimořádná ochota odpovídat na dotazy. Na webu byly navíc podrobné studijní materiály. Jedinou drobnou výtku bych měl k občas nepřehlednému zápisu na tabuli.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Obsah všech přednášek byl téměř shodný, nová látka byla často spíš jako detail k opakování té předešlé. Vzhledem k tomu bylo velmi náročné udržet pozornost a něco si z přednášky odnést. Jediná varianta jak přednášce porozumět bylo čtení textu zveřejněného přednášejícím na internetu. Bohužel přednáška k tomuto textu pak neposkytovala žádnou přidanou hodnotu.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přednášky se mi přiliš nelíbily, protože jsem měl vždy na konci pocit, že jsme nic moc neprobrali. Možná to však bylo částečně způsobeno tím, že algebraická část předmětu ze značné části opakovala lineární algebru. Detail, který přednáškám také příliš nepomohl, je skutečnost, že přednášející obvykle používal pouze 2 tabule (z 6 dostupných), což při jeho velikosti písma (cca 3 řádnů na tabuli), způsobovalo časté mazání tabule (suchým hadříkem). Rozhodně bych také ocenil lepší skripta. Ta byla v jejich finální podobě zcela v pořádku, avšak vzhledem k tomu, že vznikala teprve s průběhem přednášky, tak během semestru byla velmi strohá a obsahovala poměrně velké množství chyb, což komplikovalo průběžné studium.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Tato část mi přišla víc ve stylu zapamatujte si tady nějaké vzorečky na odhady chyb. Množství toho, co jsme měli chápat, bylo podle mě málo a nebo to bylo opakování z druhého semestru. Látka byla na tabuli vysvětlována spíše nesystematicky, ale velice oceňuji že psal velikým písmem a mluvil nahlas, to bylo opravdu výborné. Celkově to bylo relativně dobré, ale chtělo by to vzít více systematičtěji. Na zkoušku se lépe učilo z učebnice než ze zápisků z hodin, což se mi na Matfyzu stalo poprvé (vyjma předmětů, kde to tak bylo dopředu koncipované).
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan profesor postupoval v přednášce přesně podle zjednodušených skript, proto na přednášky nebylo nutné chodit. Přesto umí látku hezky vysvětlit, a tak jsem někdy na přednášky chodila.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
ocividne nadsenie pre temu casto sposobovalo mierny chaos a chyby na prednaske, co bola skoda, keby sa uvahy a upravy pri praci s maticami robili trocha poriadnejsie a organizovanejsie, tak by prednaska bola este ovela zaujimavejsia
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Úplně mě nadchlo zapálení prof. Tůmy pro daný předmět. Takovýto energický způsob výuky se mi líbil.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Neskutečně zapálený, zajímavě vykládá. Akorát si nejde moc dělat výpisky z tabule, protože jsou hodně nahodiné.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Pan profesor se velmi snaží. Pomohlo by mu naučit se lépe zapisovat, co říká, na každé hodině zdůraznit, co si máme pamatovat, co je důležité, jelikož jeho výklad splýval v jednu velkou řeku, z níž bylo občas náročné vytánout, co se vlastně učit a neučit, co je podstatné a co ne. Dále bych možná doporučil na každé přednášce ve zkratce říci - dnešní látku najdete ve skriptech na stránkách od - do, jelikož evidentně majorita myšlenek i jejich uspořádání se nacházely v učebnici, a propojení výkladu s učebnicí by pomohlo k oné přehlednosti, o níž jsem se již zmínil výše. Velké plusové body má za velkou snaživost a zájem učit žáky, který z něj sálal.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Raz za cas sa stalo, ze sa odbehlo od temy a uz sa k nej tazko studentom vracalo, ocenil by som lepsiu organzivanost prednasok, nech je to jednliaty vyklad. Hromada holych faktov, ktore su nam predkladane som tiez nevidel ako plus. Bud redukcia ich poctu, alebo hlbsie vysvetlenie ich podstaty by pomohlo vykladu.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Velmi poutavý výklad.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Pan Tůma má skvělý slovník, je na něm vidět nadšení, energie, a zápal do problematiky. Občas si úplně nejste jistý, co to vlastně povídá, ale z jeho nadšení je vám jasné, že to je určitě strašně super. Na zkoušce je pohodový a milý, nechce vás dusit, prostě si jenom pokecat o tématu a když víte, tak pohoda. Možná by bylo dobré trochu zlepšit zápis na tabuli, dát tomu trochu nějakou pevnější strukturu, ale jelikož je vše sepsáno v doporučených skriptech, tak naučit se na zkoušku nebyl problém.
Mgr. Lukáš Vacek [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vzorná příprava, vše srozumitelně vysvětleno.
Student has disallowed display of personal data, 15.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Skvelý cvičiaci, ktorý chodil vždy na cvičenia pripravený a bol ochotný pomôcť.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vstřícný a ochotný.
Během cvičení obchází studenty a vždy rád dovysvětlí, co je třeba.
Tento předmět nebyl ani trochu oblíbený a cvičení byla jedinou záchranou, bohužel celou látku není možné řešit na cvičeních.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Ze začátku se výuka pana Vacka vůbec nelíbila. Trvalo mi dlouho, než jsem pochopil, že problém není v cvičícím, ale v předmětu. Nakonec jsem začal mít cvičení celkem rád, pan Vacek je jako cvičící velmi ochotný a vždy mi poradil nebo něco vysvětlil. Velmi se mi líbilo poslední cvičení, kde jsme měli možnost pokládat dotazy z celého semestru, takže jsem si před zkouškou velmi dobře zopakoval náročnější části látky.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení se mi moc líbilo, látka byla vysvětlována dostatečně, úkoly hodnocené mírně. Ochota vysvětlit cokoliv i mimo čas cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Velmi příjemná cvičení, vše velmi dobře vysvětleno. Oceňuju ochotu ke konzultacím a to, že díky panu Vackovi numeriku nakonec nehodnotím jako nezajímavý předmět.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Velmi dobrý cvičící, jeho hodiny mi vážně pomohly k pochopení látky a vyzkoušení mnoha metod probíraných na přednášce. Skvělé byly konzultace před zkouškou, hlavně díky nim jsem s ní neměl žádný problém.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Na začátku jsem byl trochu v rozpacích, cvičící nepůsobí u tabule úplně nejjistěji, mluví o trochu rychleji a hlavně ne úplně srozumitelně, což je možná způsobeno hroší akustikou v K11, dále bych ocenil o trochu větší návaznost na přednášku (větu "Možná toto jste slyšeli na přednášce" není úplně nejšťastnější používat). Ale pan magistr se nepochybně snaží o individuální přístup, není problém si domluvit konzultace, které nejspíš způsobily úspěch u zkoušky už v předtermínu, za což cvičícímu velice děkuji a přeji mnoho štěstí dále.
RNDr. Andrea Živčáková [32-KNM], Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Oceňuji dobrou připravenost cvičení a opravdu velkou snahu nás to naučit.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičící se velmi snažila dobře nás připravit na zkoušku a vše nám ulehčit.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Velmi ochotná cvičící, snažila se nám pomáhat, jak jen to bylo možné.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení probíhalo spíš jako druhá přednáška. Spíš bych ocenila víc příkladů a praktického použití probírané látky.
Student has disallowed display of personal data, 09.01.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Čekal jsem více praktického řešení problémů a počítání.
Comment on course, Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Oceňuji pěkné materiály. Ale nemám pocit, že by mi cvičení nějak pomohla z domácími úkoly či zkouškou...
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Výborné materiály ke cvičením, zajímavá náplň cvičení i domácí úkoly.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Možná by stálo za zamyšlení změnit osnovu části lineární algebry, často se obsah kryje s LA z prvního ročníku a na rozšiřující látku už není tolik prostoru. Nejednou se stalo, že v daném týdnu první přednáška nepřinesla skoro nic nového a ta druhá naopak tolik věcí, že nebylo lehké je za tak krátkou dobu vstřebat.
Část analýzy se mi líbila, až na téma diferenciálních rovnic mi přišla dobře rozvržená. Právě toto téma ale hodnotím jako největší problém celého předmětu, jelikož mi nepřijde nejlepší, probírat aplikace něčeho ve stejnou dobu, jako úvod do dané věci v analýze, zvlášť když už to je na konci semestru a studentům klesá morálka a začínají se připravovat na zkoušky. Pokud ale má být tento předmět vyučován ve třetím semestru, je současné rozvržení asi nejlepší možné.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2020, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Pokud už se tento předmět musí učit, tak prosím nějak omezit (ideálně úplně zrušit) tyto cvičení k němu. Je to jen prázdná díra v rozvrhu, kam ke konci semestru chodí tak 3 lidi a tyto hodiny by se mnohem více hodily na cvičení teorie míre nebo algebry, kde hodin není nikdy dost.
Student has disallowed display of personal data, 15.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičenia boli pekne pripravené, oceňujem zverejňovanie vzorových riešení príkladov na webe. Niekedy však boli zbytočne dlhé, stačilo by na ne menej času, ktorý by sa viac zišiel napríklad na prednášku (alebo na cvičenia z analýzy alebo algebry).
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení se mi zdála spíše jako další přednáška. Většinu času člověk pouze sedí a poslouchá cvičícího, občas kouká na barevné obrázky. Z účasti na cvičeních jsem si bohužel neodnesl téměř nic.
Oceňuji existenci pěkných materiálů ke cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení pěkne navazuje na přednášku. Líbí se mi, že je k dispozici řešení ze cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Na cvičeních se probíralo i to, čemu na přednáškách nebyl věnován téměř žádný čas a o to méně byl pak prostor pro procvičení odpřednášeného.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doctoral
Oceňuji, že cvičení často rozšiřovala látku z přednášek a že obsahovala spoustu zajímavých úkolů. Mrzí mě, že nedostatek času nedovolil na cvičeních řešit všechny tyto úkoly. Osobně bych byl rád, kdyby se více času věnovalo uchování čísel v paměti počítače a problematice konečné aritmetiky. Zajímavá témata: Lagrangeova interpolace a intuitivní konstrukce báze, srovnání různých implementací Gram-Schmidtova algoritmu.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Nešťastně zvolený styl výuky. Na cvičení je snaha naučit studenty základy Matlabu, nicméně Matlab se používá pouze asi na 4 cvičeních a to ještě tak, že studenti dostanou napsané skripty (například na počítání QR rozkladu), ve kterých pak pouze upravují detaily (například matice, které je počítán QR rozklad). Ve výsledku jsem se Matlab vůbec nenaučil, takže mi cvičení, na kterých se používal, přišla trochu zbytečná. Všechny věci, při kterých byl použit Matlab, lze ukázat i bez něj a to rychleji, takže by zbylo více času na jiné věci.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přišlo mi, že na cvičení byla mnohdy těžší látka než na přednášce (to platí i pro domácí úkoly).
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Možná by stálo za to popřemýšlet. Jestli na cvičeních nepracovat ve skupinkách. Přišlo mi že když jsme každý o tom přemýšlel sám, tak
vznikaly stejné otázky a také dlouho trvalo, než cvičící se ke mně dostal.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Líbilo se mi, že cvičení skutečně pomáhala porozumět látce z přednášky, kdy jsme se více zabývali prací s probíranými numerickými metodami apod.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Zajímavé neotřelé cvičení vedoucí studenty k pochopení látky.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Obdivuji přípravu cvičících před cvičeními a pečlivou promyšlenost jejich výkladu (konkrétně Mgr. Gergelitse a Mgr. Hrnčíře).

Myslím, že celkový formát cvičení byl velmi zajímavý. Z mé vlastní zkušenosti však má několik nevýhod... vyžaduje velký zájem studenta o látku a průběžnou práci (myslím, že klasický formát cvičení toto vůbec nevyžaduje). To s sebou přináší to, že pokud student o látku zájem nemá nebo třeba i nenavštěvuje přednášky, tak vůbec neví, co se na cvičení děje a je zhola nemožné to pochytit v průběhu (to vím ze své vlastní zkušenosti).

Opět ale opakuju, že smekám nad množstvím práce a energie, které jste vložili do cvičení.
Děkuji.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Drtivá většina příkladů byla nudná a nezajímavá.
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Na cvičeních mi vadily dvě věci. Jednak pracovaní s Matlabem, které na cvičení probíhalo v časově extrémních podmínkách a nemohlo člověku skoro nic přinést. Druhá problematická věc byly materiály na cvičení k analytické části, kde docházelo ke kolizím s přednáškou. Protože pan profesor Dolejší na přednášce sumuje uzly od nuly a v materiálech na cvičení jsou uzly sumované od jedničky, dochází k tomu, že ve výsledku věty na cvičeních jsou formulovány podstatně jinak, než na přednášce.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Plusem byla aktivní zapojení při cvičení a ne pouze pasivní poslouchání cvičícího. Naopak moc se mi nelíbily domácí cvičení (to možná patří spíše k výtkám k přednášce, protože domácí úkoly byly zadávány centrálně, ale tam jsem to zapomněl uvést), jelikož se většinou soustředily na mechanický výpočet a ne na zamyšlení studenta nad problémem.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Stejný průběh všech cvičení není úplně špatný nápad, vzhledem ke koncepci předmětu nelze moc lepšího vymyslet, celý předmět by potřeboval změnu.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Cvičení mi přišlo průměrné. Náročnost domácích úkolů ani požadavky na zápočet nebyly přehnané, ale zároveň mě koncept výuky nijak zvlášť nezaujal, přestože se od cvičení z analýzy nebo algebry výrazně liší.
Student has disallowed display of personal data, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Ze začátku předmětu jsme nebyli nadšení, že musíme pracovat s Matlabem, ve kterém neumíme programovat a ani si jej nemůžeme nainstalovat. Na konci semestru hodnotím, že to byl užitečný nástroj, jak nám ukázat důsledky numerické matematiky.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení na přednášku navazovaly velmi dobře, látka se mi na nich upevnila a někdy i prohloubila.

Práce v MATLABU se občas povedla, ale často se projevovalo, že jsme neměli základní zkušenosti s prací v MATLABU. Dostali jsme sice přehled základní syntaxe, ale (jinak snadná) úloha "modifikujte kód GS algoritmu..." není snadná pro člověka, který otevřel prostředí podruhé a sotva se v něm orientuje.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičenia neboli veľmi obohacujúce, najzaujímavejšia časť bola keď sme pracovali s Matlabom sami, čo nebolo až tak časté. Drvivá väčšina cvičení bola venovaná prepisovaniu viet na tabuľu z prednášky a rátaniu jednoduchých príkladov, ktoré zahŕňali predovšetkým zdĺhavé technické výpočty.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Cvičení si neví rady jak zapojit počítače do průběhu. Sice jsme museli být v počítačovém LABu, ale téměř jsme je nepoužili. Předmětu by možná prospěla obrácená dotace času, 4 hodiny cvičení a 2 hodiny přednášky. Takto se na cvičeních sotva dala pochopit látka z přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Měl jsem pocit, že zatímco analytická část předmětu přinášela řadu nových informací, tak algebraická pouze opakovala poznatky z lineární algebry, akorát říkala, co je jak stabilní atd. To se myslím odráželo i na cvíčeních, kdy v analytické části bylo co cvičit, zatímco ta algebraická působila poněkud zvláštně. Například zmíněná stabilita lze úkazat v Matlabu, který však většina studentů viděla poprvé, a tak si z toho příliš neodnesla - opět jsme viděli jen která metoda přináší jaké výsledky, ale nemohli jsme přiliš prokouknout do toho, jak to funguje, a proč tomu tak je.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Přínos cvičení byl téměř nulový, když jsem chodila na přednášku. Obvykle se zopakovaly základní koncepty a pak počítaly příklady, které ale dost často obnášely pouze dosazení do vzorečku. Když jsem na přednášce nebyla, byla naopak přínosným shrnutím toho podstatného.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Tyto cvičení včetně domácích úkolů byly dobře koncipovány
Matvei Slavenko, 08.02.2018, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Myslim si ze je to docela dobry napad nechat studenty trochu bojovat s ulohami a jen po tom ukazat reseni.
Na druhou stranu, docela mne chybely web-verze uloh ze cviceni (idealne by bylo s navodami ke reseni, ale alespon samotne ulohy).
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Na cvičeních jsem byl často v nesnázích, to ale bylo i tím, že mě natolik nezaujal a příliš jsem tomuto předmětu přes semestr nedával.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
obsah cviceni nadvazoval na prednasku, metody ilustroval na prikladoch, vzhladom na to, ze prakticke priklady sa na skuske takmer nevyskytovali, islo len o zhrnutie teoretickych poznatkov (co bolo uzitocne) a pripravu na domace ulohy
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Kdybych cvičení vynechal, o nic bych nepřišel - to není dobře.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Doplnok prednasky.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2017, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Namiesto opakovania lineárnej algebry sme sa radšej mohli naučiť lepšie robiť v Matlabe.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Vyhovuje mi kombinace výuky u tabule s prací s matematickým software, každé má něco do sebe.
Student has disallowed display of personal data, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Na cvičení bych ocenil více počítání konkrétních příkladů, teorie bylo na přednášce dost, člověk potřebuje vzorečky vidět použité v praxi na konkrétních číslech.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
někdy trochu zmatené přeskakování od jednoho k druhému, zřejmě byl problém všechno stihnout, navrhoval bych cvičení navíc (ke každé přednášce jedno).
Comment on course, Fundamentals of Numerical Mathematics [NMNM201, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2020, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Nejasné pojmy,
z nebe spadlé vzorečky
zájem nevzbudí.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Zajímavý předmět, nepříliš náročný. Časová dotace na lineárně-algebraickou část je malá vzhledem k množství látky.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Fajn vědět, že příklady, které počítáme na analýze nejsou reálný svět a že je aproximace často nezbytná. Na druhou stranu to byl asi nejmíň záživný předmět tohoto semestru.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2020, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Asi nejméně zajímavá látka v semestru, ale určitě se hodí k dalšímu studiu numerické matematiky, které však bude určitě zajímavější.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2020, 2. Year, Matematika, Bachelor's
V lingebraické části nám bylo mnoho vzorců na odhady chyb předloženo bez důkazu, člověk neměl jinou možnost, než se je učit zpaměti.
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Na můj vkus bylo v přednášce až moc informací, které se nedají vyvodit, jen zapamatovat.
Student has disallowed display of personal data, 15.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Zaujímavé prednášky, avšak vzhľadom k časovej dotácií išlo naozaj skôr o úvodné odprezentoavanie najviac využívaných metód ako o hlbšie porozumenie učivu.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2020, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Předmět je chvílemi nudný. Tím, jak je rozdělen na dvě části, tak oba vyučující musí probírat látku velmi rychle, aby stihli vše potřebné.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Odlišné indexování na cvičeních a přednáškách vedlo k nejčastějším nejasnostem.
Unikal smysl celého předmětu, možná by pomohlo vyzdvihovat více rozdíli jednotlivých algoritmů a zdůvodnění, proč by se zrovna tohle mělo pužívat.
Teorie se omezila na nějaké odhady, které zdánlivě padají z nebe, stěžejní důkazy byly snad jen dva a u ostatních myšlenka v nedohlednu, pokud už se nějaký důkaz přednášel, tak jako změť nechutného množství proměnných.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Převážně zajímavá témata (hlavně druhá polovina - ale to je čistě subjektivní hledisko). Spoustu nových věcí a celkem pohodové přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Nutný, ale také nudný předmět. Spousta vzorců spadla odněkud z nebe, což vede k nutnosti memorování. Na druhou stranu musím ocenit velmi mírné hodnocení zkoušky.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doctoral
Přednášející byli dobře připraveni a s ochotou odpovídali na dotazy studentů. Oceňuji, že byl k oběma částem přednášky dostupný text, který kopíroval přednesenou látku. Navíc k první části výborně napsaná rozšiřující skripta!
Formát zkoušky a její náročnost by mohly lépe odpovídat rozsahu předmětu. Zkoušková písemka testovala spíše paměťové než analytické schopnosti studenta.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, Bachelor's
Celkovo bol predmet veľmi fajn, veľmi rozšíril moje matematické obzory. Mám jedinú výhradu: považujem za nerozumné skúšať otázkami typu "aká je spätná stabilita GEPP". Tieto výsledky boli dokázané len v posledných desaťročiach, ich dôkazy sú iste náročné a nenašiel som ich ani v literatúre Hnětýnková, Tebbens. Je fajn sa o nich zmieniť aby mali študenti prehľad ale memorovať niečo čomu nerozumejú a po skúške veľmi rýchlo zabudnú nemá zmysel.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Předmět by byl i zajímavý, bohužel ne tímto stylem. Bylo zde nacpáno všechno povrchně, asi abychom si udělali představu, ale přijde mi, že správnou představu si neudělal nikdo a že naopak to lidi spíš odradilo. Asi by bylo dobré nebrat témata jen tak povrchově (i za cenu, že se jich stihne méně), nebo klidně povrchově, ale s tím, že se nepřednáší věci bez kontextu (např. vzoreček pro odhad globální chyby ODR, spadl z nebe a byl na zkoušce).
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Můj osobní problém s předmětem byl, že mi prostě přišel nezajímavý a nudný. Ze začátku se mi toto stalo i v jiných předmětech, ale typicky, jsem postupně objevil zajímavost předmětu, ale v numerice se mi toto nepovedlo.
Obecně mi přišlo, že by to klidně mohl být předmět s jednou přednáškou týdně, protože první části se opakovalo hodně z lingebry a v druhé části zas spoustu času zabraly důkazy, které stejně nebyly zajímavé a moc nepřispěli k pochopení metody.
Na druhou stranu se mi líbilo, že zkouška nebazírovala na drobnostech a důkazech a bylo to spíše o hrubších chápání problematiky.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Předmět byl plný zajímavých věcí, které by byly podány většinou dost nezajímavě. Přišlo mi, že hlavní důraz se klade, aby se studenti všechno naučili zpaměti a nikoho nezajímalo, zda látce alespoň trochu rozumí.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Bylo super, že jsme probírali ODR zároveň v matematické analýze i numerické matematice, výklad z matematické analýzy mi totiž nestačil k pochopení problematiky a proto i děkuji prof. Dolejšímu za trpělivé a pečlivé vysvětlování.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Látka je nezajímavá, skripta - lingebra téměř nepoužitelná, skripta - analýza průměrná. Motivace řešení těchto úloh by podle mě potřebovala doplnit ještě o motivaci té motivace, protože ať dělám, co dělám, stejně mi většina metod přijde nakonec prakticky nepoužitelná.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Předmět nebyl veden špatně, ale příliš mě nezaujal. První část bylo vesměs opakování Lineární algebry z 1. ročníku, 2. část už byla zajímavější. Pozitivní je, že si student zopakuje polozapomenuté pojmy a vyslechne si je z jiného úhlu.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Divný předmět, odradil mě od dalšího studia numerické matematiky. Spousta různých informací, metod a algoritmů, nejspíše zajímavých, ale je jich příliš a ve výsledku jsem si z předmětu toho mnoho neodnesl. Alespoň že zkouška (předtermín) byla hodnocena poměrně mírně.
Student has disallowed display of personal data, 12.01.2019, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Obzvlášť část předmětu věnovaná numerické matematické analýze byla zajímavá.
Student has disallowed display of personal data, 24.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Zaujímavý predmet ktorý úplne vystihuje názov Základy numerické matematiky. Učenie sa na skúšku, už nebolo také zaujímavé.
Student has disallowed display of personal data, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Obtížnost první poloviny analytické části je mnohem nižší než obtížnost té druhé, avšak i tak se dá daná látka pochopit. Jinak zajímavý předmět přednášený zjevně přednášejícími, kteří mají numerickou matematiku rádi. Oceňuju zejména přístup k perfektním poznámkám jak v algebraické, tak analytické části.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Predmet ma nebavil. Prišlo mi to že sme chceli prebrať toho strašne veľa a učivo sme nebrali do hĺbky.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Začátek byl velmi povedený, a to jak od prof. Dolejšího (vliv konečné aritmetiky na průběh výpočtů), tak velmi prospěšný obecnější pohled na základní koncepty numerické matematiky od prof. Tůmy.
Část věnovaná numerické LA se mi líbila, akorát témata se brala v dosti chaotickém pořadí, což mě dosti zamotalo hlavu.
Část věnovaná numerické MA byla také povedená.
Ovšem zvážil bych výraznější přepracování kapitoly o numerickém řešení diferenciálních rovnic - mám pocit, že na to, kolik se tomu na přednášce věnovalo času, jsme si toho odnesli dost málo.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Predmet je veľmi zaujímavý, ale mala som dojem, že by mohol byť lepší. Konkrétne v prvej časti ohľadom lineárnej algebry sme prakticky väčšinu času trávili rozborom algoritmov, ale nie matematickému odvodeniu, prečo platia. V analytickej časti sme veľa času zase trávili jednotvárnymi odvodzovaniami.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Algebraická část působila jako opakování lineární algebry doplněné o poznámky o tom, jak je co stabilní. Analytická část na mě působila daleko lepším dojmem, ale zdálo se mi zbytečné strávit 4 přednášky rozebíráním různých metod na řešeni ODE, které jsme si teprve někdy tou dobou v analýze definovali. Místo toho bych viděl jako daleko smysluplnější se věnovat kupř. optimalizaci, na kterou jsme byli z analýzy vybaveni teoretickými znalostmi a kterou jsme na konci poměrně uspěchali.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Mám ráda, když i nám obecným matematikům se dostane občas praktičtějšího předmětu. ZNM mě nicméně úplně nenadchly. První polovina semestru se mi zdála v podstatě jako pokračování lineární algebry, při kterém byla občas zmíněna náročnost ukazovaných algoritmů. Druhá polovina už byla zajímavější. Tempo přednášek bylo nicméně docela pomalé a zároveň se značná část vět nedokazovala. Příprava na zkoušku byla zejména šprtání algoritmů.
Jsem ale ráda, že jsem se o této oblasti matematiky dozvěděla. Na to, co si z předmětu odnáším, by ale stačila výrazně menší hodinová dotace.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Tento předmět má své mouchy, ale minimálně v našem ročníku už jich byla většina vychytána. Dle mého názoru tento předmět patří do třetího semestru, avšak ta lineární část mně osobně z části přišla jako nudné opakování druhého semestru...
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Předmět byl asi nejméně zajímavý ze všech povinných, na které jsem 3. semestr docházel. Každý je ale jiného gusta a věřím, že se najdou jeho příznivci. Předmět jako celek fungoval dobře a přednášky byly přínosné.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
predmet obsahovo celkom zaujimavy, navyse prvy krat ukazal pohlad, ktory nie je len uplne teoreticky, ale riesi aj prakticke problemy, a ukazuje ze vela teoretickych poznatkov sa v skutocnosti neda aplikovat
zbytocne velka dotacia vzhladom na obsah prednasok
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Celkově předmět zklamal. S mnohými jsme se shodli, že tento předmět působí jako detergent k jakémukoli dalšímu studiu tohoto úseku matematiky. Neměl by působit naopak? Jako dobrá reklama? Mně osobně nejvíce mrzí špatná prezentace myšlenek a špatné načasování předmětu, ozvláště analytické části. K prvému - oba přednášející by měli zapracovat na své prezentaci, obzvláště na srozumitelnosti, jelikož z toho, co jsem vyčetl ze skript, tento předmět může být extrémně zajímavý, a zatím není. Zadruhé, uvádět numerické řešení diferenciálních rovnic, které jsme zpočátku ani nevěděli, co jsou? Ani jsem nechápali v čem spočívá úloha a už jsme hledali, jak ji řešit numericky, jaké jsou nevýhody klasického řešení? To nedává smysl (a nepomáhá to k pochopení, zato ke zmatení ano), analytická část by měla být v letním semestru.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Vcelku nudna prednaska. Je to taka zmes kadecoho, nie velmi zaujimave vety/dokazy i ked maju vcelku dalekosiahle dosledky, ktore ale nie su odprezentovane.
Student has disallowed display of personal data, 21.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Numerická matematika je poměrně zábavná, doporučená literatura je opravdu kvalitní, jen se skoro vůbec nedá sehnat.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Popravdě stále nevím, co si o tomto předmětu myslet. Je to takový pohled z rychlíku, spousta věcí se přechází, protože na ně nemáme potřebné znalosti nebo na ně nemáme čas. Nakonec se asi přikláním k tomu, že nám mělo být představeno, co to je numerická matematika a jakými problémy se například zabývá (vzhledem k budoucímu výběru oboru).
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Hodně pomůže, když si člověk sežene skripta Analýza metod pro maticové výpočty.
Student has disallowed display of personal data, 03.02.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Obě části předmětu se od sebe poměrně výrazně odlišují - část věnující se lineárně-algebraickým úlohám ze značné míry pouze opakuje to, co již bylo obsahem Lineární algebry v prvním ročníku. Nelíbí se mi také formát zkoušky, kdy otázky jsou hrozně obecné, na zkoušku je pouhá hodina, a tedy ke každé otázce lze napsat pouze něco. Co je však skutečně očekávanou odpovědí u mnoha otázek, to není vždy jednoduché odhadnout. Naví "naznačení konstrukce" a podobná zadání vedou k tomu, že celou konstrukci takřka není možno stihnout popsat, a i pokud člověk celou konstrukci umí, při "naznačení" se snadno splete (jelikož pokud se popíše celá konstrukce, je například snadno vidět, zda z jisté rovnice lze nějakou proměnnou vyjádřit, či nikoliv).
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Konečně (do jisté míry) predmet na aplikovanou Matematiku:)
Student has disallowed display of personal data, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
Velmi zajímavý předmět, sám považuji za jakýsi úvod do používání pokročilé matematiky (vyčíslování a odhadování přesnosti dosažených výsledků) v reálném životě.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html