InquiryInquiry(version: 653)
In the summer semester of the academic year 2018/2019, data mining is allowed from 13.05.2019 until 18.09.2019.
   Login via CAS
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Jaroslav Hančl [32-KAM], Mathematical Analysis III [NMAI056, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 25.02.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Páčili sa mi podmienky získania zápočtu na základe získania bodov za dochádzku, domáce úlohy a krátke písomky na každom cvičení (plus body za aktivitu). Bodovací systém bol ale nastavený tak, že sme mohli vynechať ľubovoľnú z týchto troch častí a body na zápočet vyšli. Vďaka písomkám nás cvičiaci prinútil sa pozrieť do učiva pravidelne, čo som ocenil hlavne pri pripravovaní na skúšku. Jediné negatívum som videl v občasnej neistote cvičiaceho pri počítaní na tabuli, ak keď mám pocit, že sa do problematiky vyzná a dokáže učivo podať zaujímavo a náučne.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičiaci je výborný, dokáže vysvetliť. Podmienky na zápočet sa zdajú byť príliš jednoduché na začiatku semestra, ale ku koncu semestra sa ukáže, že podmienky sú primerané.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení mi příliš nevyhovovalo, částečně asi proto, že byl kladen důraz na látku, která mě v analýze nebaví (řady, limity, řady, limity), a zároveň se příliš neprobíralo to, co by mě bavilo (vše ostatní). Pokud máte opačný názor než já, cvičení vám mohu doporučit – na začátku jsou probrány klíčové pojmy, není těžké získat zápočet a ke zkoušce vás dobře připraví.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Skvělé cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Myslím, že testy na začátku každé hodiny možná zbytečně zabírají čas - než se přejde k probírané látce, trvá to víc času a i pak mi přišlo, že soustředění nějakou chvíli ještě všem chybí.

Oceňuji příklady + řešení na webu.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Veľmi sa mi páčilo zopakovanie potrebných definícii a viet z prednášky na začiatku cvičenia. Ukážkovo rátané príklady vždy potešili a následná prítomnosť cvičiaceho s radami bola veľmi prospešná. Cvičenie, ktoré mi spôsobom výuky zatiaľ najviac vyhovovalo.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Super cvičenia - ucelil som si vedomosti z MA1 a MA2, veľa vecí začalo dávať väčší zmysel. Na každej hodine sa písala krátka písomka - cvičenie potom malo väčší zmysel, lebo človek prišiel pripravený.
Mgr. Petr Honzík, Ph.D. [32-KMA], Mathematical Analysis III [NMAI056, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 4. Year, Informatika, Bachelor's
Způsob vedení cvičení nic moc... ukáže se vzorový příklad, pak se zadá hromada dalších příkladů a počítej... ve výsledku ani nevím, zda jsem postupoval správně. Nakonec vyučující spočítá nějaký další na tabuli, ale ve skutečnosti to cvičení mnoho nedá.

Zápočet za 40% bodů ze dvou testů, testy fér těžké, jemné hodnocení.

Povinná docházka na cvičení, asi rozumné, vzhledem k příkladům... Ale mohlo by být vedeno lépe, více interakce mezi vyučujícím a studenty. Takto to spíše bylo samostudium "pochop dle vzorového příkladu postupy, opakuj je"

Bez slušného základu z předchozích analýz (řady, konvergence, integrály, derivace, limity) velice těžko zvládnutelné.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňuji:
* rozumné požadavky na zápočet
* rozumné hodnocení zápočtových testů
* odpovídání na jakkoliv pitomé otázky

Co by šlo zlepšit:
* rukopis
* příklady by mohly být předem vytištěné a na webu

Někdy cvičící přeskakoval poměrně dost netriviálních kroků v příkladech, které se mu zdály jednoduché, ale my jsme je viděli poprvé.

Na zápočtové testy by mohlo být více času, na druhou stranu bylo třeba pouze 50% bodů, a tak se to dalo i tak.
Mgr. Petr Honzík, Ph.D. [32-KMA], Mathematical Analysis III [NMAI056, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Z čisto subjektívneho hladiska by som preferoval, ak by čas strávený motiváciou (napr. fyzikálnou) "niečoho" bol radšej strávený budovaním intuície o tom "niečom". Inak som bol ale spokojný.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 4. Year, Informatika, Bachelor's
Přednášející zásadně použivá písmenka, co vypadají skoro stejně (matematický standard) a k tomu škrábe. Často v zápise něco opomene, přepíše se či udělá jinou chybu, jelikož nejede dle předpřipravených slidů. Látce však opravdu rozumí a na dotaz vysvětlí, upřesní, opraví.

U zkoušky vyžaduje umět velké množství důkazů, na povinně volitelný předmět podle mne důkazů až moc.
Nicméně boduje testy jemně a lze zístak mnoho bodů i za pokus o řešení, co uplně nevyšel.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2019, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňuji:
* pdf s celou přednáškou kromě důkazů na webu
* rozumné požadavky na zkoušku
* rozumné hodnocení zkoušky

Co by šlo zlepšit:
* rukopis

V doporučené literatuře se daly najít všechny odpřednesené věty, avšak jejich důkazy často vyžadovali použití pro mě neznámého matematického aparátu. Bylo tedy opravdu nutné si důkazy opisovat z přednášek, což nebyl jednoduchý úkol vzhledem k nečitelnosti písma.

Vzhledem k tomu, že na zkoušce bylo vždy okolo 5 lidí, tak by se nemusela ústní protahovat až na další den.

Líbilo se mi, že se předmět částečně kryl s ADS2, konkrétně ve Fourierově transformaci.

Oceňuji občasné motivační příklady, které však byly spíše vhodné pro fyziky než informatiky.
doc. RNDr. Martin Klazar, Dr. [32-KAM], Mathematical Analysis III [NMAI056, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Výborné cvičení. Domácí úkoly daly trochu více práce, na druhou stranu se na nich dalo hodně naučit. Hrozně oceňuji zpětnou vazbu z domácích úkolů, ze které jsem se toho opravdu moc naučil a to nejen z hlediska analýzy.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení probíhá stylem tady máte příklady, řešte a ke konci si ukážeme řešení. Tento styl mi docela vyhovuje takže cvičení bylo ok. Získat zápočet bylo docela jednoduché, téměř všichni měli dostatek bodů již za domácí úlohy a závěrečnou písemku tak nemuseli vůbec psát.
doc. RNDr. Martin Klazar, Dr. [32-KAM], Mathematical Analysis III [NMAI056, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Je vidieť, že prednášajúci sa danému odboru nadštandartne rozumie. Na prednáškach odpovedá na dotazy a snaží sa vysvetliť tému, čo prednášku posúva na o niečo vyššiu úroveň ako len čítanie skrípt. Skúška výborne odpovedá náročnosti tohto predmetu.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňuji existenci zápisů z přednášek, naopak úplně neoceňuji, že myšlenkově složitější kroky důkazů jsou v nich popsané jako úloha - tedy nevysvětleny.
Na přednášku jsem přestala chodit, problém s "úlohováním důkazů" byl i tam.
Zkouška není nijak těžká, myslím že motivuje k pochopení, a předem zveřejněný seznam otázek je skvělý.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Hodně jsem váhal, jestli si předmět zapsat, protože jsem nebyl úplný fanoušek MA I a II. Přednáška doc. Klazara, ale byla moc zajímá a dala se dobře zvládnout. Navíc na webu přednášky byly přístupné velmi dobré zápisy. Díky přednášce jsem si srovnal hodně věci z MA I a II, a navíc jsem dostal pocit, že jsem trochu nahlédl do VŠ matematiky. Všem bych přednášku doporučil.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednáška je vcelku dobrá, i když některá témata mi přišla naprosto neprůhledná. K přehlednosti nepřispívá ani styl mazání a psaní na tabuli,naštěstí jsou k přednášce výborná skripta.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Ucelil som si vedomosti z MA1 a MA2, veľa vecí začalo dávať väčší zmysel. Zaujímavé témy, občas však až trošku moc monotónny prednes. Niektoré pasáže mi prišli neprehľadné, no po detailnejšom premyslení si štruktúry dôkazu už dávali zmysel.
RNDr. Dušan Pokorný, Ph.D. [32-MUUK], Mathematical Analysis III [NMAI056, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Líbí se mi způsob, jakým Dr. Pokorný vede cvičení.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Dobrá forma vedení cvičení. Jedna z nejlepších co jsem zažil. (Učitel chodí mezi žáky. Mně je trapně, když si místo počítání brouzdám na mobilu. Předpokládám, že cvičicímu naopak, když by náhodou nikdo nepochopil co se má dělat.)
Hezké ukázky aplikací, naprvní pohled divných, vet z přednášky. (Přečetl jsem si je i přesto, že se asi nezkoušeli)
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Uzitecne cviceni. Pan doktor zada priklady a na zacatku ukaze, jak se ktere typy prikladu resi. Potom uz postupne obchazi a pomaha kazdemu s resenim. Cviceni je pohodove a uzitecne. Zapocet byl pouze za dochazku "od oka" (proste slo jen o zkousku).
Student has disallowed display of personal data, 26.01.2017, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení byla fajn. Počítali jsme příklady a pan Pokorný chodil okolo a dbal na to, abychom se někde 'nezasekli'.
Radši bych asi psal nějaké zápočtové písemky, které by mě donutili si látku zopakovat, než abych to nechával všechno na zkoušku, ale znám mnoho spolužáků, kteří to mají opačně.
RNDr. Dušan Pokorný, Ph.D. [32-MUUK], Mathematical Analysis III [NMAI056, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Zřejmě na to mělo vliv i to, že se přednáška konala v pátek ráno, ale měl jsem trochu problémy udržet pozornost. Rozhodně za to zčásti mohlo poměrně pomalé tempo přednášky a zčásti to, že jsme téměř celou dobu dělali základní věci (tj. důkazy často byly jen technické manipulace s definicemi bez hlubší myšlenky).

Na můj vkus se Dušan Pokorný příliš často zastavoval a ptal se, zda je právě přednesený kus důkazu všem jasný. (Je samozřejmě správné se zastavit a získat zpětnou vazbu od posluchačů, ale je dobré to dělat jen u složitých myšlenek, nikoli u manipulace s výrazy a definicemi, kterou je potřeba prostě jen strávit)

Především mi ale připadalo, že ani přednášejícímu často nepřišla látka, kterou právě podával, jako příliš zajímavá, což byl pro mne asi hlavní důvod, proč přednáška vyznívala trochu monotónně a uspávajícně.

Myslím si, že by velice prospělo, kdyby Dušan Pokorný dal víc najevo zaujetí látkou. To se rozhodně dá i naučit a trochu naplánovat - stačí například občas zmínit, že právě přednášená věc se dá zobecnit/aplikovat/použít na řešení nějakého zajímavého/užitečného/překvapivého problému, který má ty a ty důsledky; že to, co právě dokazujeme dlouhou manipulací s výrazy, plyne z nějaké silné obecné věty, která se objevila při studiu zdánlivě nesouvislé látky, atp. Nebo jakkoli jinak proložit přednášku něčím, k čemu má vyučující vztah nebo co mu přijde super.

Nerad bych, aby můj komentář vyzněl nějak příliš negativně (Pokorný určitě patří mezi ty lepší přednášející, s nimiž jsem se na MFF zatím setkal). Píšu ho takhle proto, že Dr. Pokorný explicitně žádal o vyplnění ankety a o zpětnou vazbu, a tak jsem se snažil (ne zcela úspěšně) zformulovat své pocity.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášející je super. Dává po každém úseku příležitost zasáhnout posluchačům do přednášky, zeptat se. Občas (pro obeselení) volí už použité značení proměnných, lokální proměnné.. :-)
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Líbí se mi, jak se pan Pokorný látku opravdu snaží vysvětlit a zajímá ho, jestli danou věc chápeme. Jeho poznámky na tabuli ale občas působí trochu zmateně vzhledem k relativně častému mazání, dopisování, přepisování nebo přeznačování.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2017, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Dobra prednaska, byt latku jsem vetsinou pochopil az na cviceni. Jediny navrh na zlepseni by byla skripta.
Student has disallowed display of personal data, 26.01.2017, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Pan Pokorný je výborný. Kdykoliv nebyl nějaký krok jasný, velmi ochotně zpomalil a jakoukoliv nejasnost vysvětlil.
prof. RNDr. Aleš Pultr, DrSc. [32-KAM], Mathematical Analysis III [NMAI056, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2018, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Nejlepší přednášející matematické analýzy, se kterým jsem se zatím setkala. Látka je přednášena v širších souvislostech, zároveň však rád vysvětli detaily. Konečně mě analýza opět bavila!
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2018, 3. ročník, Bioinformatika, Bachelor's
Přednášku u pana profesora Pultra mohu všem doporučit! Látku umí podat zajímavým a srozumitelným způsobem, je nesmírně ochotný, cokoliv rád vysvětlí a odpoví i na tu nejhloupější otázku (a ještě to podá tak, že je vlastně jeho chyba, že dotyčný nechápe). K přednášce má moc pěkná skripta.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
I appreciate that the teacher actually seems interested in teaching his subject, it creates a positive atmosphere for learning and motivates me to study harder.
Filip Štědronský, 11.02.2016, 4. Year, Informatika, Bachelor's
When I decided to tako MA3 there was no question that I had to attend the English lectures despite being a Czech speaking student. Prof. Pultr is simply a superb teacher without competition when it comes to analysis. The lectures were clear not only about the formalism but also the idea behind it, building intuition, and, as importantly, appreciation for the wonders hidden in those few innocent-looking definitions. Sometimes it was like listening to a fairy tale: taking finite-resolution photos of metric spaces, playing with the undifferentiability of z bar, etc. And never to the detriment of formal precision. Only formal precision is much easier once you get the general idea. Running out of words there. Go see for yourself, it's great.
Matas Šileikis, Dr. [32-KAM], Mathematical Analysis III [NMAI056, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
He is very kind and listened to us. He often let us solve problems with him, which was nice.Also, he was willing to take additional class before the exam.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2018, 3. ročník, Bioinformatika, Bachelor's
Dr Šileikis diction is a bit unsure and he has quite a strong accent which makes it difficult to understand him at first (but I got used to it after a while). The exercises were OK, although sometimes the pace could be faster.
doc. Hans Raj Tiwary, M.Sc., Ph.D. [32-KAM], Mathematical Analysis III [NMAI056, cvičení]
Filip Štědronský, 17.02.2016, 4. Year, Informatika, Bachelor's
Very interesting exercises. A bit hard, quite time-consuming but interesting. Solutions were usually elegant and not requiring much manual computation. So I could know that when it seems manually hard, I'm probably doing it the wrong way. I considered the 75% requirement quite high and spent most of the semester in fear of not passing it simply because of time constraints, often waking up at five in the morning on deadline day to do a few more exercises. Perhaps if we were assured on the start of the semester that we would be able to fill in missing points with additional homework at the end of the semester or whatnot, it would be a more peaceful experience.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
The professor is able to choose problems that actually offer insight into the theory being studied, and when going over problems in class he demonstrates his thought process, not just the method being used.
Comment on course, Mathematical Analysis III [NMAI056, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2019, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Z čisto subjektívneho hľadiska by som bol radšej, ak by získanie zápočtu bolo skôr za vypracovanie domácich úloh ako za zisk aspoň 1/2 bodov z 2 zápočtových písomiek dokopy.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 4. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení k přednášce nutné.
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
The whole content was interesting.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Přijde mi škoda, že cvičení bylo zaměřeno hlavně na první půlku sylabu. Nemyslím, že to byla chyba cvičícího - odpovídalo to rozsahu příkladů u zkoušky.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
I value most the opportunity to solve a variety of problems related to the course. I would recommend to other students to only take this course if the are actually interested in the subject.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Super cvičenia - ucelil som si vedomosti z MA1 a MA2, veľa vecí začalo dávať väčší zmysel. Na každej hodine sa písala krátka písomka - cvičenie potom malo väčší zmysel, lebo človek prišiel pripravený.
Comment on course, Mathematical Analysis III [NMAI056, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2019, 4. Year, Informatika, Bachelor's
Učí se pro informatika spíše zbytečné věci, nedojde se k těm, co se skutečně dá využít v programování.

Mnoho vět a důkazů, neexistují pořádná skripta, jen učebnice pro fyziku a skripta pro matematiku, oboje je jiného rozsahu a pracuje s jinými pojmy než tato přednáška. Ve výsledku jsou prostě nutné dobré zápisky. Jsou skripta se zněním vět, ne už jejich důkazů. Důkazy však vyžaduje u zkoušky...
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2018, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Přišla mi trochu škoda, že celkem velká část přednášky byla věnována metrickým prostorům, které mi nepřišly potřebné k další látce a ani tolik zajímavé.
Student has disallowed display of personal data, 19.02.2017, 2. Year, Informatika, Bachelor's
MA III působí jako zájezd asijské cestovní kanceláře - jednosemestrální výlet se pokusí obsáhnout takové množství destinací, které by v pohodě vystačilo na výlety čtyři (a to i bez toho, aby se šlo příliš do hloubky). Důsledkem toho je, že sice máme pár fotek z mnoha různých míst, ale na každém z nich jsme se zastavili jen na krátký okamžik a mnoho času jsme naopak strávili cestováním (zaváděním základních definic, motivací atp.).

Nemyslím to nicméně jako nějakou silnou kritiku, měl jsem z předmětu sice trochu smíšené pocity, ale myslím si, že za daných okolností (poslední analýza pro informatiky) je takováhle koncepce nejlepší varianta.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Relax po analýze I a II.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Líbilo se mi, že přednáška byla průřezová, takže jsme stihli probrat hned několik témat dostatečně na to, abych měl pocit, že chápu, o co jde. Témata mi přišla zajímavá, navíc důkazy byly celkem přímočaré a dávaly smysl.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2017, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Předmět se mi líbil, jak do obsahu, tak do stylu. Přednášky byly vedeny velmi pohodově, každý dotaz z publika byl ochotně zodpovězen. Témata byla zajímavá a stavěla zajímavě nad z mého pohledu sušší teorií z Analýzy 1 a 2 (kterou si ale člověk musel projít). Vícerozměrné integrály, Fourierovy řady, fraktály, základy diferenciálních rovnic. Myslím, že by nebylo špatné alespoň přehledově probrat Hilbertův prostor a různé typy diferenciálních rovnic.
Student has disallowed display of personal data, 26.01.2017, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Přednáška byla super, není moc co vytknout.
Dostupnost materiálů bohužel není nikterak slavná. Jelikož je obsah a pořadí témat dost rozdílné od přednášek loňských, učil jsem se pouze z vlastních poznámek. Důkazy pana Klazara jsou velmi rozdílné.

Ačkoliv jsou metrické prostory velice zajímavé, tak na můj vkus jsou již dost teoretické. Mám radši aplikovanou matematiku, ale to je věc vkusu.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2016, 2. Year, Informatika, Bachelor's
I would recommend students to read an introductory chapter on point-set topology to get more context for learning about metric spaces.
Filip Štědronský, 11.02.2016, 4. Year, Informatika, Bachelor's
Just a note for future students: a great supplementary intuition-building resource for complex analysis (apart from Prof. Pultr's awesome lectures, of course) is this video series: https://www.youtube.com/playlist?list=PLP8japRypwHlTvYPEd7VYrwcsvpaNLRl9 It helped me a lot to sort things out before the exam.
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Ucelil som si vedomosti z MA1 a MA2, veľa vecí začalo dávať väčší zmysel. Zaujímavé témy, občas však až trošku moc monotónny prednes. Niektoré pasáže mi prišli neprehľadné, no po detailnejšom premyslení si štruktúry dôkazu už dávali zmysel.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html