InquiryInquiry(version: 662)
In the summer semester of the academic year 2019/2020, data collection is allowed from 08.06.2020 until 21.09.2020.
  
Suggestions to education (Both semesters)
   
Course: Department:
Type:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
PhDr. Miluša Bubeníková, Ph.D. [32-KJP], English Language [NJAZ091, nic]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Měl jsem u paní Bubeníkové ústní část zkoušky a musím říct, že je velmi milá a velmi hezky se s ní povídalo.
Jay Michael Kashdan, BA [32-KJP], English Language [NJAZ091, nic]
Student has disallowed display of personal data, 11.07.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
Na ústním zkoušení nepůsobil nijak přísně. Bohužel získané body za zápočty mi ke zkoušce neuznal, i když by dle psaných pravidel měl.
  • Dear Milan,
    Your score without class points was 118 which earns a 2. The class points are used towards a final mark at the teacher's discretion. I cannot remember what took place at the oral test. If you would like to discuss it come see me. Jacob Kashdan
    PhDr. Milena Režná [32-KJP], English Language [NJAZ091, nic]
    Student has disallowed display of personal data, 25.07.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Příjemná zkoušející. Při zkoušce mi ale vadilo, že pokud jsem udělal chybu, tak jsem byl okamžitě přerušen a musel jsem se opravit. Ze střední jsem byl zvyklý, že se chyby psali na papír a na konci se společně prošli... To přerušování mě hodně rozhazovalo, vadilo mi a řekl bych, že jsem kvůli němu dělal další chyby (mám pocit, že bylo snad i v češtině).
  • Musím se zásadně ohradit. Studenty vždy zkouším v angličtině a na češtinu přijde řada výjimečně a pouze, když si ověřuji některý výraz v odborném textu, respektive je student vyzván k překladu určité pasáže odborného textu. Pokud jde o opravu chyb, připouštím, že studenty někdy opravuji hned, zejména pokud díky chybě jeho projev přestává být srozumitelný. Škoda, že se autor připomínky neměl odvahu podepsat, když už má zkoušku za sebou. Třeba bych si lépe vybavila situaci, kterou popisuje. V každém případě mne velice mrzí, že jsem na studenta takto negativně působila. Vždy mi totiž záleží na tom, aby při zkoušce vládla dobrá atmosféra, a dosud jsem měla pocit, že se mi to i dařilo.
    M. Režná
    Jazyková poznámka na závěr, když už tak ráda opravuji ty chyby: ...že se chyby psalY... a... prošlY :-)!
    Carl Alois Svoboda, M.Sc. [32-KJP], English Language [NJAZ091, nic]
    Student has disallowed display of personal data, 23.06.2016, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
    Thank you for pleasant course of exams. Also noticing all mistakes during oral part and then discussing them is a very good idea.
    Comment on course, English Language [NJAZ091, nic]
    Student has disallowed display of personal data, 13.09.2019, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
    Zkouška z angličtiny - absolvovala jsem pouze část pro lidi s certifikáty. ESP část byla směšně lehká, člověk s certifikátem se ani nemusí připravovat. Ústní část byla akorát o tom, že student musel říct pár slov o textu, který si přinesl. Také nic složitého. Z mého termínu odcházeli všichni s jedničkou
    Student has disallowed display of personal data, 15.06.2019, 1. ročník, Matematika, Bachelor's
    Zkouška z angličtiny je předmět na nic nenavazující a nemající žádnou výuku. Uvítal bych tedy vypsání zkoušek i během semestru, například jednou měsíčně v pátek vypsat tuto zkoušku. Zkouškové mají všichni plné důležitějších předmětů a posunutí angličtiny do prostředka školního roku by bylo jen prospěšné.
    Student has disallowed display of personal data, 11.06.2019, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
    Z písomnej časti som robila iba ESP, takže ostatné neviem hodnotiť. Tento test bol ale podľa mňa primerane náročný. Neboli v ňom žiadne chytáky, naozaj iba angličtina bežne používaná v matematických textoch. Myslím si, že človek, ktorý niekedy v živote videl odborný článok a prelistoval si učebnicu angličtiny pre MFF, nebude mať s testom problém.
    Student has disallowed display of personal data, 30.05.2019, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
    Obtížnost zkoušky je nastavená dobře, času na jednotlivé části je tak akorát, jen člověk musí počítat s tím, že tam stráví přes půl dne. Zkouška mi začínala v 9:00 a odcházel jsem v 15:45.
    ---, English Language [NJAZ091, nic]
    Student has disallowed display of personal data, 09.09.2018, 3. ročník, Matematika, Bachelor's
    Zkouška odpovídala látce prezentované v přípravných kursech a přišla mi jako docela férová. Nicméně se domnívám, že by bylo vhodné revidovat oblast odborného jazyka. Velká část učiva se se příliš nevztahuje k obsahu vyučovaných matematických předmětů (algebra a diferenciální počet). Učebnice navíc obsahuje značné množství chyb.
    Comment on course, English Language [NJAZ091, nic]
    Student has disallowed display of personal data, 07.09.2018, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
    S kvalitní průpravou ze střední není problém, ale zase nepodceňovat.
    Student has disallowed display of personal data, 06.09.2018, 2. ročník, Fyzika, Bachelor's
    Myslím si, že při výuce angličitiny (alespoň u rodilých mluvčích) je kladen malý důraz na to, co bude potřeba z ESP. Velkou část učebnice tvoří pojmenovávání geometrických útvarů, na zkoušce 5. 9. nic takového nebylo potřeba. Naopak ustálené fráze (bez újmy na obecnosti, definujme atp.) jsou pouze v jedné kapitole, ale jejich znalost byla dost podstatná pro složení zkoušky.
    Jinak je zkouška asi rozumně uspořádaná. Zvláštní mi ještě přišlo, že naší skupině nebyla zastavována nahrávka při poslechovém cvičení (druhé ano, nám to bylo řečeno taky), oproti třeba FCE jsme měli výrazně méně času na pročtení otázek před prvním poslechem.
    Student has disallowed display of personal data, 24.06.2018, 2. ročník, Matematika, Bachelor's
    Zkouška se zabývá v matematické části slovíčkařením a znalostí učebnice místo reálného použití jazyka v matematice.
    Student has disallowed display of personal data, 04.06.2018, 3. Year, Informatika, Bachelor's
    Celkom v pohode skúška. Limit sa môže zdať dosť neprimeraný (min 70% na prejdenie k ústnej časti), ale písomka nie je nijako extra náročná. A ústna časť je len o takom bežnom rozhovore po anglicky (o bežných veciach a o pripravenom článku).

    Trochu však nechápem dôvod eseje ako súčasti skúšky. Je na ňu 30 minút, čo je veľmi málo. Čo to má testovať? Že dokážeme narýchlo napísať nepremyslený text plný chýb, ktorý aspoň ako-tak sedí na jednu zo zadaných tém? Nakoľko z časového hľadiska nie je čas na písanie konceptu a dostatočné premyslenie si témy, príde mi to veľmi čudné.

    Takisto, prečo je dĺžka eseje tak neprimerane obmedzená? Nie je to len prípad tejto skúšky, ale všetkých esejí z rôznych predmetov angličtiny. Napísať esej na 190 slov s odchýlkou +-10 slov je šialené. Pri písaní eseje napr. na maturite zo slovenčiny máme odovzdať 1,5 až 3 strany. To je rozumné rozpätie. Viacerým skúšajúcim síce nevadí, aj keby sme mali o 30 slov cez limit, ale potom sa zase otvára otázka, načo takýto limit vôbec existuje.)
    Student has disallowed display of personal data, 15.02.2018, 1. Year, Informatika, Bachelor's
    Já osobně bych uvítal, aby ústní část byla delší a byl na ni kladen stejný důraz jako na písemnou část. Psaná angličtina a gramatika je velmi důležitá, ale ve finále, pokud člověk neumí mluvit, je mu to často k ničemu.
    ---, English Language [NJAZ091, nic]
    Student has disallowed display of personal data, 07.07.2017, 2. Year, Matematika, Bachelor's
    Dost písemných částí, je nutné udržet po celou dobu pozornost. Připravit se moc nedá, jen na odbornou část (ESP). U slohu neváhat moc nad tématem a nepsat nanečisto, nestihnete to. U ústní jsem natrefila na R. Simpsona, byl velice milý, text ho zajímal jen okrajově, jinak se ptal, proč jsem si vybrala svůj studijní obor a co budu dělat o prázdninách. Závěrečnou známku jsem si podle mého ani nezasloužila, byl opravdu moc hodný. :)

    Quite a lot of written parts, it is necessary to keep your attention during all of them. You can only prepare for ESP, not for the other parts (in my opinion). Don't waste your time in the beginning of writing an essay, choose your topic quickly and don't make a draft, there is not time for it. My oral examiner was R. Simpson, he was very kind, he asked me why I had chosen my subject of study, what were my plans for holiday and only a few things about the text. I didn't deserve the final mark, I think. He was so nice. :)
    Comment on course, English Language [NJAZ091, nic]
    Student has disallowed display of personal data, 20.09.2016, 3. Year, Informatika, Bachelor's
    U zkoušky mi vadilo to, že na rozdíl od testů Cambridge ESOL či obdobných spočívala obtížnost (zejména křížkovacích a doplňovacích testů na gramatiku) nikoliv ve volbě otázek, ale spíše v času na doplnění testu. ¨

    Některé části byl poměrně problém stihnout vyplnit ve chvíli, kdy si člověk nebyl odpovědí stoprocentně jistý a trochu se nad některými otázkami pozastavil. Myslím si, že to není správné a že by se na testy mělo nechat větší množství času.

    Například i u eseje nebyl čas vymýšlet moc rozumný text, cestou k úspěchu bylo spíše téměř ihned začít psát gramaticky správný téměř bezmyšlenkovitý blábol, případně doplněný širší slovní zásobou. I s rychlým přepočítáním slov to vyšlo tak tak. O psaní verze na nečisto nemůže být ani řeč - přitom výsledný text nesmí obsahovat větší množství škrtání. Záleží tedy, co je cílem zkoušky, jestli umět napsat rychle anglický text, který je gramaticky správně a používá správné formulace, či zda vyjádřit své myšlenky a názory dostatečně kvalitně v cizím jazyce.
    (S podobným problémem jsem se potkala na ústní části zkoušky FCE - byla spíše o schopnosti vycucat si z prstu spoustu věcí k obecnému obrázku, jakkoli takové věci nemá moc smysl říkat a slouží čistě k tomu, aby člověk něco řekl.)
    Student has disallowed display of personal data, 25.07.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Přišlo mi, že díky skladbě studijních skupin nebylo možné naučit se něco opravdu nového. Na druhou stranu oceňuji, že jsem se mohl dostat do kontaktu s rodilými mluvčími, což mi dodalo jistotu, že se domluvím.
    Student has disallowed display of personal data, 11.07.2016, 2. Year, Matematika, Bachelor's
    Mrzí mě, že mi u zkoušky NEBYLO uznáno 20 bodů za zápočty z aj, přestože to v pravidlech bylo jasně napsané a na hodinách aj opakovaně řečené. Pravděpodobné záleží, ke komu jdete u zkoušky na ústní. Já jsem měl se započtením bodů asi 99% bodů z písemky, stejně mi na ústním řekl, že mohu mít nejlépe dvojku!..
    Student has disallowed display of personal data, 27.06.2016, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
    Temer bez pripracy se da splnniit vetsina testu krome ESP.
    Zkouska se sklada z:
    Writing part:
    Listening (10 points, 30 minutes)
    Essay (15 p., 30 mins)
    ESP (30 p., 30 mins)
    Grammar (50 p., 30 mins)
    Reading (25 p., 30 mins)

    Speaking part (English book (30+ pages) involved)
     
    Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html