InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (PřF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
prof. RNDr. Jan Buchar, DrSc. [31-170], Specialized invertebrate zoology [MB170P07, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 05.10.2005, 4. Year, Biologie, Master's
Zkuste příště oznámit termíny dříve! V případě, že opravdu nemůžu absolvovat cvičení v termínu, který mi byl vnucen, jsem handicapovaná u zkoušky. Jednak znalostmi, jež jsou vyžadovány, a jednak se na mě jistý pedagog dívá jako na toho flákače, který nechodil na cvičení. Za druhé mě samotnu to mrzí, protože co je suchý text v učebnici proti tomu vidět některé breberky na vlastní oči, ale to zde snad nemusím zdůrazňovat.
prof. RNDr. Jan Buchar, DrSc. [31-170], Specialized invertebrate zoology [MB170P07, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 05.10.2005, 4. Year, Biologie, Master's
Zkuška nebyla spravedlivá ani ylem, alespoň nás, kteří jsme byli zkoušeni jen edním vyučujícím. Zkušení prof. uchara a statních se nedá srovnat!!! Ke známce od prof. Buchara by se mělo dopsat: "bezobratlí pro pokročilé"!!! Nejsem proti dokonalému prověření znalostí studentů, podmínky by však měly být rovnocenné tak, jako jsou rovnocenné všechny jedničky v indexu, tak jako všechny dvojky jsou psány a chápány stejně.
Jinak hezky vyprávíte o pavucích, to se musí nechat.
Student has disallowed display of personal data, 04.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Panu profesoru Bucharovi se podařila nevídaná věc - svými přednáškami a posléze i na praktikách mě přesvědčil o tom, že ti pavouci nejsou zas takové obludy a že někteří jsou vlastně docela dost hezcí a zajímaví. A ostatní přednášející byli také výborní - poskytli nám ucelený přehled všech kmenů - okořeněný "pohádkami", které si člověk dobře zapamatuje - včetně různých fylogenetických hypotéz, což se rozhodně hodí :) Ke zkoušce je učiva dost, ale dá se to v klidu zvládnout, obvzlášť pokud vás zvířátka baví a učíte se to vlastně tak trochu i na státnice...
prof. RNDr. Ivan Čepička, Ph.D. [31-170], Specialized invertebrate zoology [MB170P07, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 04.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Panu profesoru Bucharovi se podařila nevídaná věc - svými přednáškami a posléze i na praktikách mě přesvědčil o tom, že ti pavouci nejsou zas takové obludy a že někteří jsou vlastně docela dost hezcí a zajímaví. A ostatní přednášející byli také výborní - poskytli nám ucelený přehled všech kmenů - okořeněný "pohádkami", které si člověk dobře zapamatuje - včetně různých fylogenetických hypotéz, což se rozhodně hodí :) Ke zkoušce je učiva dost, ale dá se to v klidu zvládnout, obvzlášť pokud vás zvířátka baví a učíte se to vlastně tak trochu i na státnice...
prof. RNDr. Ivan Čepička, Ph.D. [31-170], Invertebrate zoology [MB170P09I, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2007, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Co se tyce casti praktik s panem Cepickou mela bych vyhradu k tomu,ze system prvoku,ktery nam vykladal on, se rozchazel s vykladem na prednasce.Chapu,ze systematika se stale meni,ale urcita "provizorni" jednotnost by nezpusobovala zmatky treba pri uceni:)
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Fauna of the Czech Republic [MB170P02, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 04.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Moc hezká přednáška plná zajímavých informací, na níž se podílí více lidí a proto uslyšíte vždy zasvěcený výklad - zjistíte, jak moc jsou Čechy rozmanité a jak se nám to tu vyvíjelo, určitě stojí za to si zapsat. Poněkud ubíjející by tahle přednáška mohla být pro "obratlovcáře", neboť se týká především (ale nejen) bezobratlých. Terénní čtyřdenní cvičení byla úžasná, jinak to říct nejde :)
Student has disallowed display of personal data, 12.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Vynikající přednáška, líbilo se mi povídání o přírodních fenoménech - fenomén je fenomén :-)
Student has disallowed display of personal data, 21.12.2008, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Je velmi příjemné, že přednáška probíhá v rámci terénního cvičení a také možnost domluvit si zkoušku individuálně.
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Specialized invertebrate zoology [MB170P07, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 04.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Panu profesoru Bucharovi se podařila nevídaná věc - svými přednáškami a posléze i na praktikách mě přesvědčil o tom, že ti pavouci nejsou zas takové obludy a že někteří jsou vlastně docela dost hezcí a zajímaví. A ostatní přednášející byli také výborní - poskytli nám ucelený přehled všech kmenů - okořeněný "pohádkami", které si člověk dobře zapamatuje - včetně různých fylogenetických hypotéz, což se rozhodně hodí :) Ke zkoušce je učiva dost, ale dá se to v klidu zvládnout, obvzlášť pokud vás zvířátka baví a učíte se to vlastně tak trochu i na státnice...
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Zoology of invertebrates [MB170P09I, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 23.05.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Ze všech vyučujících ženského pohlaví, co jsem zatím na PřF potkala, přednášíš a vykládáš nejsrozumitelněji a výklad má hlavu a patu. Toho si moc cením!
Student has disallowed display of personal data, 10.07.2006, 2. Year, Ekologie a ochrana prostředí, Bachelor's
I ostatní vyučující měli cvičení výborně zvládnuté a zorganizované.
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2007, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Praktika byly moc přínosné, ale myslím, že možná chybí nějaká komunikace mezi panem profesorem a páteční částí praktika-hmyz. Hmyz se na přednášce totiž víceméně nevykládá, a na praktiku asi není nějaká ucelená dohoda a povědomí, co bude u teoretické části zkoušky vyžadováno.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2007, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Mně se ten týden líbil, cvičení je dobře koncipované a člověk se zde bez problémů naučí potřebné věci.
Student has disallowed display of personal data, 31.12.2008, 3. Year, Biologie, Bachelor's
fajn
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2010, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Praktika se mi velmi líbila. Skoro všichni přednášející byli pohodoví, byli schopni odpovídat i na záludné otázky a vypadali opravdu zapáleně pro věc. Vytkla bych snad jen slečně/paní, která nás měla na Crustacea v týdnu od 19. října, její naprostou posedlost "správnými" nákresy v našich sešitech. Pochopila bych, že nám kontroluje velikost každého obrázku a jestli ho máme dostatečně přesný, kdybychom byli na základní škole, ale na vysoké předpokládám, že jsme všichni již dostatečně zodpovědní na to, abychom dokázali zhodnotit, jestli obrázek ve svém sešitě vůbec potřebujeme a případně jak by měl vypadat, abychom z něj něco vyčetli... Druhá, závažnější, připomínka se týká turnusů. Proč nemohou být cvičení normálně rozvrhovaná několik hodin každý týden? Takhle je to možná pohodlnější pro přednášející, ale studentům to dle mého názoru velmi komplikuje život. Když zameškám celý týden přednášek, těžko se to dohání, zvlášť u přednášek, kde nemáme k dispozici presentace ani skripta.
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Invertebrate zoology [MB170P09O, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 29.02.2008, 1. Year, Geologie, Bachelor's
Nesmírně hodnotné cvičení, které svou názorností velmi přispělo k porozumění probíraným živočichům a bylo svou rozmanitostí a praktickými úlohami zábavné. Bohužel jsem se musela zúčastnit až v zápočtovém týdnu, což pro mne byla značná komplikace. Praktikum mne ale bavilo a celkově ho hodnotím velmi kladně.
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Invertebrate zoology [MB170P09U, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 28.12.2007, 3. Year, Chemie, Bachelor's
Některé části byly super (škeble a ulity), jiné trošku ubíjející, dlouhé, únavné, ale ne nezajímavé! Moc se mi líbily medúzky. Oželela bych pitvy, i když chápu, že je ostuda, aby učitel biologie tímto neprošel. Nevím, proč existuje zvyk pitvat žížaly a šneky, nemyslím, že je to významně obohacující (nejde tu z mé strany o soucit se zvířátky). Škoda, že není terénní cvičení o prázdninách, o zkouškovém si je nemůu dovolit. Kdyby byla někdy v budoucnu v červenci, srpnu, případně v září, hned se hlásím, moc ráda bych na něj.
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Zoology of invertebrates [MB170P09U, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 12.06.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Velmi přístupná, pohodový vyučující.
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Malacology [MB170P34, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 21.08.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Krásné prezentace se spoustou textu, živý výklad a určovací praktika s mnoha ulitkami - co víc si mládě od malakologa může přát! :-)
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Marine and terrestrial fauna of the Mediterranean - excursion [MB170T103, exkurze]
Student has disallowed display of personal data, 26.09.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
Paní docentka předávala zkušenosti studentům příjemnou a nenásilnou formou a dokázala nás nadchnout nejen pro malakologii. Děkuji
Student has disallowed display of personal data, 13.12.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
myslím, že k této exkurzi lze dodat pouze: SUPER!!!:)
Student has disallowed display of personal data, 24.09.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Možná se opakuji, ale píšu prakticky totéž co do hodnocení kurzu z ekologie. A znovu třikrát. Tato exkurze, stejně jako zmíněná ekologická, není "jen" o lidech. Alespoň ne "jen" o těch zde jmenovaných. Bylo by záhodno hodnotit celek a poděkovat všem, kteří ho spoluutvářeli a byli kdykoliv po ruce s radou či vysvětlením, a to včetně odborníků terestrických. "Fauna Středomoří" byla exkurzí, která rozhodně stojí za absolvování. Organizace brilantní, informace zajímavé a zážitků dostatek. Závěrečný test adekvátní obsahu kurzu. Není co dodat :o)
Olga
Student has disallowed display of personal data, 04.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Chcete zažít, co jste ještě (možná) nezažili? Chcete poznat ostrov Brač a přilehlé okolí? Chcete zjistit, co všechno žije pod hladinou moře a co vám to případně může udělat? Chcete vidět spousty a spousty krásných nejen vodních zvířat? Chcete si udělat aktivní dovolenou spojenou s nějakým tím studiem? Chcete poznat nové kamarády? Pojeďte na tuto exkurzi :)
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Field course in zoology [MB170T24, terénní práce]
Student has disallowed display of personal data, 30.05.2010, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Celkovy dojem z terenniho cviceni byl velmi dobry, hlavne prvni cast (bezobratli) byla super - Peta Dolejs je skvelej:-)
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Field course in zoology I. [MB170T24U, terénní práce]
Student has disallowed display of personal data, 02.06.2006, 2. Year, Chemie, Bachelor's
Bylo to moc fajn. Nezbývá mi než poděkovat. :-))
doc. RNDr. Lucie Juřičková, Ph.D. [31-170], Fauna of the Czech Republic - field practise [MB170T27, terénní práce]
Student has disallowed display of personal data, 09.06.2007, 5. Year, Biologie, Master's
Byla to nejpřínosnější a nejpříjemnější exkurze, kterou jsem naštěstí měla tu čest absolvovat.
Student has disallowed display of personal data, 16.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Stejně jako přednáška - vynikající! Viděli jsme nejen ohromné množství nejrozmanitějších měkkýšů, ale i ploštěnky a dokonce strunovce!!!
doc. RNDr. Judita Kinkorová, CSc. [31-170], Zoology of invertebrates [MB170P09I, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 23.05.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Dost se liší, co se od paní Kinkorové dozvíme a co bychom se dozvědět měli. Chtělo by to taky lidštější přístup.
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2007, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Praktika byly moc přínosné, ale myslím, že možná chybí nějaká komunikace mezi panem profesorem a páteční částí praktika-hmyz. Hmyz se na přednášce totiž víceméně nevykládá, a na praktiku asi není nějaká ucelená dohoda a povědomí, co bude u teoretické části zkoušky vyžadováno.
Mgr. Lenka Kubcová, Ph.D. [31-170], Specialized invertebrate zoology [MB170P07, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 05.10.2005, 4. Year, Biologie, Master's
zvolnit tempo!!!
Student has disallowed display of personal data, 04.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Panu profesoru Bucharovi se podařila nevídaná věc - svými přednáškami a posléze i na praktikách mě přesvědčil o tom, že ti pavouci nejsou zas takové obludy a že někteří jsou vlastně docela dost hezcí a zajímaví. A ostatní přednášející byli také výborní - poskytli nám ucelený přehled všech kmenů - okořeněný "pohádkami", které si člověk dobře zapamatuje - včetně různých fylogenetických hypotéz, což se rozhodně hodí :) Ke zkoušce je učiva dost, ale dá se to v klidu zvládnout, obvzlášť pokud vás zvířátka baví a učíte se to vlastně tak trochu i na státnice...
RNDr. Jan Mourek, Ph.D. [31-180], Zoology of invertebrates [MB170P09I, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 23.05.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Srozumitelně a jasně podané ústní ústrojí hmyzu. Co víc si přát?
RNDr. Jan Mourek, Ph.D. [31-180], Selected chapters of invertebrate zoology II. [MB170P83, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 20.12.2008, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Velmi se mi líbilo, že základem přednášky byly referáty studentů o různých recentních, nejen zoologických, problémech. Výsledky našeho "mikrobádání" v různých článcích jsme pak přednášeli formou powerpointové prezentace, za což jsem zpětně ráda (původně se mi příliš nechtělo), možností k vylepšení umění přednášet není nikdy dost...
RNDr. Marcela Pálková, Ph.D. [31-170], Marine and terrestrial fauna of the Mediterranean - excursion [MB170T103, exkurze]
Student has disallowed display of personal data, 13.12.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
myslím, že k této exkurzi lze dodat pouze: SUPER!!!:)
Student has disallowed display of personal data, 24.09.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Možná se opakuji, ale píšu prakticky totéž co do hodnocení kurzu z ekologie. A znovu třikrát. Tato exkurze, stejně jako zmíněná ekologická, není "jen" o lidech. Alespoň ne "jen" o těch zde jmenovaných. Bylo by záhodno hodnotit celek a poděkovat všem, kteří ho spoluutvářeli a byli kdykoliv po ruce s radou či vysvětlením, a to včetně odborníků terestrických. "Fauna Středomoří" byla exkurzí, která rozhodně stojí za absolvování. Organizace brilantní, informace zajímavé a zážitků dostatek. Závěrečný test adekvátní obsahu kurzu. Není co dodat :o)
Olga
prof. RNDr. Adam Petrusek, Ph.D. [31-162], Seminar Marine fauna of Mediterranean [MB170S105, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 24.05.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Tenhle seminář se mi moc líbil, protože byl spíš odpočinkový a během semestru přede mnou defilovaly běžné druhy živáčků Středozemního moře a dozvěděla jsem se o nich nejen základní informace, ale i všeliké zajímavosti.
prof. RNDr. Adam Petrusek, Ph.D. [31-162], Marine and terrestrial fauna of the Mediterranean - excursion [MB170T103, exkurze]
Student has disallowed display of personal data, 13.12.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
myslím, že k této exkurzi lze dodat pouze: SUPER!!!:)
Student has disallowed display of personal data, 24.09.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Možná se opakuji, ale píšu prakticky totéž co do hodnocení kurzu z ekologie. A znovu třikrát. Tato exkurze, stejně jako zmíněná ekologická, není "jen" o lidech. Alespoň ne "jen" o těch zde jmenovaných. Bylo by záhodno hodnotit celek a poděkovat všem, kteří ho spoluutvářeli a byli kdykoliv po ruce s radou či vysvětlením, a to včetně odborníků terestrických. "Fauna Středomoří" byla exkurzí, která rozhodně stojí za absolvování. Organizace brilantní, informace zajímavé a zážitků dostatek. Závěrečný test adekvátní obsahu kurzu. Není co dodat :o)
Olga
prof. RNDr. Jaroslav Smrž, CSc. [31-170], Fauna of the Czech Republic [MB170P02, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 12.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
Poutavá přednáška nejen ze zajímavého života střevlíků, mohu jen doporučit!
prof. RNDr. Jaroslav Smrž, CSc. [31-170], Invertebrate zoology [MB170P09I, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 31.12.2008, 3. Year, Biologie, Bachelor's
fajn
prof. RNDr. Jaroslav Smrž, CSc. [31-170], Zoology of invertebrates [MB170P09I, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 26.09.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
Pěkný typ přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 03.10.2005, 2. Year, Biologie, Bachelor's
Hodnocení testu by mohlo být o trochu mírnější. Ne příliš, nicméně stávající hranice jsou opravdu tvrdé.
Student has disallowed display of personal data, 05.10.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
Přednáška byla výborná, v žádném případě se tam člověk nenudil (jak to na některých přednáškách bývá).
Horší už to je se zkouškou, konkrétně s testovou částí. U některých testů to není o znalostech, ale o štěstí. Na některé testové otázky nenajdeme odpovědi ani v poznámkách z přednášek. Jde většinou o drobnosti, na které se asi při výkladu zapomene, ale minulé roky se přednášely.
Barbora Vokatá
Student has disallowed display of personal data, 10.07.2006, 2. Year, Ekologie a ochrana prostředí, Bachelor's
Výborná přednáška!!!
  • Děkuji.JS

    Jaroslav Smrž, CSc.
    Student has disallowed display of personal data, 02.09.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Třikrát hurá profesoru Smržovi! Skvělá přednáška, barevná, spousta zajímavostí, vtipný výklad. Snad nejlepší z kurzů, které jsem avsolvovala.
  • Velmi děkuji.JS

    Jaroslav Smrž, CSc.
    Student has disallowed display of personal data, 25.09.2006, 3. Year, Ekologie a ochrana prostředí, Bachelor's
    Profesor Smrž utáhne tři hodiny přednášek s jednou přestávkou pro 80 odhadem studentů, aniž by to bylo nudné. Společným jmenovatelem v posluchárně je totiž jeho stálý kontakt se studenty a to, že každý pozná, že učí rád. Přednáší s lehkostí, srozumitelně, je otevřený diskusím.
    Student has disallowed display of personal data, 25.01.2007, 1. Year, Biologie, Bachelor's
    Výborná přednáška, výborný přednášející, ale absolutně chybí nějaká komplexnější literatura. Počet exemlářů Bruscy v knihovně od loňska přibyl, ale 17 kousků je na tolik lidí dost málo, navíc ne každý po ni sáhne, leč je tak výborná a měl by ji mít úplně každý. Zkouška je sice obtížná, ale možná i proto, že lidi jsou neponaučitelní svými chybami. Bodové hodnocení je sice drsné, ale dá se zvládnout. Myslím, že výsledky zkoušky nejsou zas až tak vinou učitele, ale lidí, kteří to berou jako telefonní seznam, ne jako perfektní příběhy.
    Student has disallowed display of personal data, 31.01.2007, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Jak bylo jiz v minulych letech receno,prednaska byla dokonala.Zajimavy vyklad doplneny hezkymi prezentacemi.Zkouska nebyla lehka, ale z vlastni zkusenosti mohu rict,ze v testu bylo 99% veci,ktere jsem mela ve svych poznamkach z prednasek,to ze jsem si nevybavila vsechny mozna az prilis pitoreskni detaily byl muj problem.Nektere otazky byly tvorene tak,ze vyzadovaly uvazovani nad souvislostmi,ackoli se mozna na prvni pohled zdaly jasne a jednoduche.
    Student has disallowed display of personal data, 12.02.2007, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Zoologie bezobratlých je předmět dvou tváří. Na jedné straně skvělé přednášky, na které byla radost chodit, přestože byly brzo ráno (ty páteční). Za to nelze než poděkovat! Na druhé straně je evidentní záliba pana profesora vyhazovat od zkoušky velké množství lidí. Vysoké požadavky samozřejmě nejsou na škodu. Test šťourající se v těch nejmenších detailech (občas na přednášce ani nezmíněných) se mi ale vzhledem k určení přednášky jako základní a průřezové nezdá býti vhodným. Navíc test příliš neodráží kvalitativní rozdíl mezi suverénně nejčastějšími známkami 3 a 4, rozhoduje spíš štěstí (to je dáno hlavně způsobem hodnocení - nejhorší a v detailech se nejvíc rýpající otázky jsou obvykle za dva body). Poslední výtku bych měl ke studijní literatuře - v knihovně je jí akutní nedostatek. Přes výše zmíněné vady na kráse bych všem doporučil si tuto přednášku zapsat - bezouši jsou fenomén:-)
    Student has disallowed display of personal data, 15.02.2007, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Krásná přednáška úplně nabitá (někdy řekl bych až přebitá) zajímavými informacemi. Velice přínosné praktikum.
    Student has disallowed display of personal data, 19.05.2007, 1. Year, Geologie, Bachelor's
    Předmět je to dost těžký, to je pravda. Přednášky jsou ale super, nenudila jsem se tam ani minutu. Pokud na ně budete chodit a zapisovat nebo nahrávat výklad, žádnou studijní literaturu potřebovat nebudete. Pan profesor Smrž je fakt třída; vřele doporučuji, protože jeho přednásky jsou vážně vynikající:)
    Student has disallowed display of personal data, 25.09.2007, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Rád bych se potenciálním čtenářům předem omluvil, že moje hodnocení této přednášky bude velmi dlouhé, ale je to myslím dáno její povahou a kontroversemi, které vyvolává.

    Když jsem se ptal lidí, které znám (ať už si tuto přednášku zapsali, či ne), zda si ji mám zapsat a jaká je, setkával jsem se s velmi různými názory. Velmi často se mezi nimi objevovaly názory jako ?Smržova přednáška má naprosto zastaralou kostru, takhle starý systém jsme neměli ani na gymplu?, ?ta zkouška je zbytečně těžká, ale když máš stažené otázky z biofora, tak je to jako autoškola?, ?Smrž přednáší hezky, ale ta zkouška je strašně těžká, choď tam, ale nezapisuj si to? a také méně korektní a méně věcné komentáře.

    Nakonec jsem si přednášku zapsal a jsem přesvědčen, že opravdu nemám čeho litovat. Pan profesor Smrž je opravdu vynikající přednášející. Je to, dle mého názoru, způsobeno dvěma fakty (i) jeho přednes je velmi poutavý sám o sobě a má v zásobě dost historek, díky nimž si člověk přednášené zapamatuje (svým způsobem je přednáška trochu show, budu se tímto zabývat ještě dále, zde pouze chci konstatovat, že to vnímám jednoznačně positivně) (ii) pan profesor velmi dobře zvolil, co nám bude povídat. Přednáška je zaměřena na lidi, kteří se s bezobratlými ještě moc nesetkali a mnozí z nich se o ně ani dále zajímat nebudou. V takové situaci je pak myslím správné soustředit se na ekologii ? ?kde žiješ, co žereš?. Snažím se zabývat populační biologií a ekologií rostlin a z bezobratlých se pouze trochu zajímám o šneky, mnohem méně pak o pavouky a hmyz, ale jsem jednoznačně přesvědčen o tom, že role kroužkovců (Annelida) v půdě bude pro moje úvahy stokrát důležitější než zda vláknonošci (Pogonophora) jsou jejich vnitřní skupina či ne. Myslím, že podobně na tom bude i většina ostatních, co chodí na tuto přednášku . Zejména pro učitele je důležité, aby jednou učili ?co ta zvířata jsou? než zase jenom další telefonní seznam (byť sebeaktuálnější).
    Pro své velmi kladné hodnocení mám ještě jeden důležitý důvod. Setkal jsem se s různými názory na charakterní vlastnosti prof. Smrže a netroufám si soudit, co z nich je pravda, ale poznal jsem jenom velmi málo přednášejících, kteří by byly ochotni se věnovat studentům s takovýmto nasazením jako prof. Smrž. Je skvělé, že na této fakultě se ještě pořád vyskytují lidé, kteří zájem o jejich obor, který nechtěně přesahuje jejich rozsáhlou erudici, považují za výzvu k posunutí našeho poznání a ne za útok vůči jejich osobě. Několikrát jsme se dostali do takové situaci a velmi si cením toho, že pan profesor obětoval část svého volného času na to, aby se po informacích, které nám chyběli podíval, a sám se pak o nich při našem dalším setkání zmínil. Stejně tak je myslím prvním vyučujícím, který prokazatelně čte slovní poznámky u kroužkovacích testů a zvažuje jejich platnost a účelnost (zejména co se týče formulace otázek). V tomhle směru se ještě musím zmínit ještě o jedné důležité věci ? ačkoliv prof. Smrž často zastává fylogenetické hypothesy, které jsou považovány za zastaralé či konservativní, tak mu nečiní nejmenší problém uvažovat i jiná schemata možné fylogenese, diskutovat o nich a dávat literaturu k nim. To je v naprostém kontrastu k velmi pevnému názoru skoro bych řekl až zaslepení, se kterými jsem se setkal u jiných kapacit ve svých oborech, např. u prof. Ročka či prof. Zrzavého.

    Zkouška
    Lhal bych, kdybych tvrdil, že zkouška mi vůbec nepřišla tak těžká, jak jsem slyšel předem. Na druhou stranu si myslím, že šířené pověsti ji přeci jenom značně zveličely. Učil jsem se na ni oproti jiným zkouškám opravdu poměrně dlouho a rozhodně jsem si pak nemohl dovolit číst otázky v testu s pocitem typu ?v pohodě?, ale kladu si otázku, má to takhle vypadat??? Jsem přesvědčen, že kdybychom šli na zkoušku s pocitem, že s největší pravděpodobností ji uděláme, stalo se někde něco špatně ? buď víme téměř úplně všechno známé o daném oboru, anebo víme na co se nás budou ptát. Verse testu, kterou jsem viděl já, sice byla těžká, ale rozhodně v ní nebyly otázky, které by byly záludné. Rozhodně jsem se nesetkal s tím, že by otázky byly nějak krkolomně napsány tak, aby ve skutečnosti ptaly na něco jiného než se zdá (s tím se setkávám u mnoho přednášejících a pak je spíše zkouška o ?uvažuješ stejně jako tvůj přednášející?? než o porozumění předmětu). S výjimkou asi 3 otázek, jež, dle mého soudu a dle následného konsensu s prof. Smržem, nebyly zcela jasně zformulovány (nebraly v potaz některé výjimky) byly i formulace bezproblémové. Opravdu nevím, co lidem na té zkoušce vadí (krom bodů zmíněných níže, které se mi zdají oprávněné), dere se mi na mysl stále jedno ? námaha, poctivost (a ne Bioforum) a věnovaný čas.

    Kritika
    Zatím jsem hlavně chválil (a dle mého názoru po právu), ale jsou i body, v nichž lze kritisovat, pokusil jsem se některé tyto body, s nimiž jsem se setkal, zde diskutovat:

    ?ty Smržovi vtipy jsou opravdu trapné, otravné, šovinistické, oplzlé a to je tak všechno, k čemu jsou?
    Může být, někdy jsem si také myslel, že jsou za hranicí únosnosti. Na druhou stranu ale kdybych se měl horšit u přednášejících nad něčím podobným, tak bych musel začít u mnohých jiných. Co se týče jiných historek, nezkoumám jejich vtipnost nebo pravdivost, ale s potěšením kvituji, že si to člověk pak lépe pamatuje. To, že jsou mnozí lidé na to alergičtí mi přijde svým způsobem jako přirozené. Vsadím se, že za 20 let budou mnozí lidé podobně alergičtí na doc. Jana Černého, ačkoliv se dnes drtivá většina lidí (včetně mne) shodne, že přednáší velmi pěkně. Svým způsobem vidím určité paralely mezi nimi oběma. Zejména tu, že oba se rozhodli pojímat své přednášení v určitém směru jako představení (povšimněte si, jaký je rozdíl v našem vnímání, když stejnou Biologii buňky přednáší Dr. Půta, a to si myslím, že co se týče uspořádanosti a obsahu, je přinejmenším stejně dobrý, spíše lepší). Show buď zaujme, nebo ne, estrády ze šedesátých let zaujmou naše prarodiče či rodiče, ale nás ne. Každá show je svázaná s dobou svého vzniku, prof. Smrž už přednáší tuto přednášku více než 10 let a asi by bylo absurdní po něm chtít, aby každý rok přednášel se zbrusu novým přednesem a historkami. Vsadím se, že před 10 lety by se našlo mnohem více lidí, kterým by se přednášky prof. Smrže líbily a zkouška by jim nevadila.

    ?Smržův systém je fosilní a v dnešní době naprosto nepoužitelný?
    Z určitých úhlů pohledu naprosto legitimní argument. Vlastně musím přiznat, že tento názor jsem zastával, než jsem na Zoologii bezobratlých začal sám chodit. ?Dobrý fylogenetický systém je základem veškeré biologie...? a ?ekologie bezobratlých nepotřebuje žádných systémů...? To asi zní dost absurdně, je jasné, že nějaký systém je třeba, ale tato přednáška spolu s přednáškou Jana Zrzavého Evoluce živočichů mi pomohly pochopit, že to opravdu nemusí být ten nejnovější up-to-date. Možná je v první řadě důležitější najít si takové ?škatulky? (taxonomické skupiny), které jsou vnitřně homogenní a dokázat si tyto pojmy naplnit smysluplným obsahem (viz zmiňované ?kde žiješ, žereš?). Zamýšlení se nad vztahy těchto ?škatulek? je totiž zcela jiný (také nutný a užitečný) a v zásadě oddělený proces.
    V tomto směru bych pak ještě rád zmínil jednu důležitou skutečnost, kterou lze krátce vyjádřit větou ?Smrž a systém na přednášce se mění?. Měl jsem možnost vidět systém, který používal v akademických letech 2004/2005 a 2005/2006. Když si vzpomenu s jakou tvrdohlavostí většina z nás trvá na paradigmatech (a často i odmítá o nich debatovat), která se naučíme v mládí a v jejichž kontextu pracujeme, tak musím konstatovat, že přechod z roku 2004/2005 do 2005/2006 a z 2005/2006 do 2006/2007 byly nebývalými kroky vpřed. Jsem zvědav, jak se s podobnou situací bude srovnávat současná generace molekulárních fylogenetiků až za 30 let dojde k pádu jejich paradigmatu.
    Ještě bych rád na tomto místě k tématu rád zdůraznil, že doporučuji si po absolvování Zoologie bezobratlých následně zapsat Evoluci živočichů od prof. Zrzavého, aby si člověk mohl udělat přehled o současném náhledu na fylogenesi.

    ?proč se na zoologii bezobratlých zabýváme i jednobuněčnými organismy dříve spadajícími do říše Protozoa, když zde máme celosemestrální přednášku z protistologie?
    Rovnou musím předeslat, že Protistologii si zapisuji až letos, takže mé srovnání přeci jenom trochu kulhá a je založeno spíše na mé znalosti prezentací a částečně nahrávek z této přednášky. Proto s konečným hodnocením bych počkal až po tomto zimním semestru. Zdálo by se logické, aby část o ?prvocích? byla vypuštěna a bylo tak více místa pro opravdové bezobratlé živočichy, neboť program přednášky je velmi napjatý. Myslím, že by toto mělo smysl při splnění 2 podmínek, a to jednak aby se na Protistologii vykládala ve stejném rozsahu i informace o ekologii těchto organismů, tak jako doposud (ke splnění tohoto bodu myslím není zase tak daleko) a pak také, aby studentů učitelských kombinací a OŽP byl příslušně pozměněn studijní plán a Protistologie by se dostala mezi jejich povinné předměty. Do té doby bych osobně považoval za nutné, aby studenti z těchto kombinací se setkaly s ?prvoky? na Zoologii bezobratlých (nevím, jaké je situace, možná už Protistologii mají povinnou teď, nerad bych šířil desinformace, ale nevím o tom).

    ?v testech se objevují otázky na látku, která nebyla probrána?
    S tímto tvrzením jsem se setkal často a myslím, že na něm bude asi něco pravdy. Je to i poměrně logické, protože testy jsou staré několik let a při rozsahu přednášky se nikdy nepovede říci vše. Myslím, že toto by bylo možné změnit. Možným řešením, ke kterému bych se přikláněl by bylo vypracování relativně podrobného sylabu (viz např. Biostatistika a plánování ekologických pokusů od prof. Herbena), který by byl pověšen na Internet a který by stanovoval okruhy pro examinaci. Zároveň by bylo možno na takové místo pověsit i poznámku, že je garantováno, že bude odpřednášeno řekněme 90% a ve zbývající části jsou studenti odkázáni k doplnění svých znalostí v rozsahu té a té literatury.

    ?prof. Smrž má své stinné charakterové stránky?
    V tomto směru jsem se setkával s různými tvrzeními a, jak jsem již poznamenal, necítím se být oprávněn k jejich posuzování. Myslím si však, že ať už jsou jakékoliv, na přednášku to nemělo nejmenší vliv.

    Závěrečné postesknutí
    Bohužel i zde na akademické půdě, alespoň mám takovou zkušenost, je zvykem směšovat názor na osobu pedagoga (a nejen pedagoga) často přikrášlenou i o slušnou dávku pomluv, s osobními dojmy a tím co vydáváme za +- objektivní názor na danou přednášku a výkon daného pedagoga v jejím rámci. Snažím se alespoň sám za sebe hodnotit tady na SISu přednášky analysovat co možná nejobjektivněji, jestli se mi to alespoň zčásti podařilo snad posoudí jiní.
    Dovolím si ještě jedno bohužel, spíše na adresu ?příliš těžké zkoušky? ? upřímně vzato ? jak často jsme ochotni hledat skutečné příčiny našich neúspěchů a nespokojeností, když se nabízí snadný terč (to se přeci rozumí, že zkoušky jsou od toho aby se udělaly a studium dokončilo, ne? A ignorant a kazisvět budiž ten, kdo má jiný názor...). Nejspíš nikdo nedokážeme vždy se pokusit objektivně hledat, ale to nás, dle mého názoru, neopravňuje dělat mrtvého brouka (popř. jiný, Vám blízký, organismus). Jak moc jsme si na této škole přivykli, že prakticky všechny zkoušky dostaneme zadarmo? Díval jsem se malinko do statistik, které visí na SISu a zjistil jsem, že ani ona pověstná bílá Biochemie či právě Zoologie bezobratlých zdaleka nedosahují ?kvalit? v počtu vyhozených a průměrných známkách u některých zkoušek,které třeba mají geografové, viz např. Endogenní dynamika země či Geomorfologie.
    Student has disallowed display of personal data, 12.12.2007, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Předmět není lehký, je potřeba se toho naučit dost, ovšem, že by jeho zvládnutí, jak by mohla vypovídat téměř nekonečná řada čtyřek z písemných termínů, bylo tak těžké si nemyslím. Člověk, jež zodpovědně chodí na přednášky, dělá si poznámky, by neměl mít problém s "uděláním", pouze s dobrou známkou. Bodování mi totiž přijde dost vražedné, především v porovnání s jinými podobnými "systémovými" předměty. V kontrastu se zoologií obratlovců jsem se ale dozvěděl mnohem více informací, za což jsem také rád.
    Student has disallowed display of personal data, 23.11.2008, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    V testu byly otazky na veci, ktere jsme si na prednasce nerikali.
  • Vazena kolegyne,
    jak jsem jiz napsal nekolikrat, vzdy budu ochoten tyto otazky slyset konkretne a ihned ucinim prislusna opatreni (doplneni do prednasky ci naopak vyrazeni z testu). Bohuzel, nikdy se mi nedostalo odpovedi. Tak snad ted Vy mne je reknete. Lze to resit i formou konzultace si setkani s vice zajemci.
    Zdravi

    Jaroslav Smrž, CSc.
    Student has disallowed display of personal data, 31.12.2008, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Přednášky člověka baví, želvušky jsou prostě roztomilá zvířátka. Je to dost těžká zkouška, hlavně biflování systému a latiny. Ale dá se zvládnout.
    prof. RNDr. Jaroslav Smrž, CSc. [31-170], Invertebrate zoology [MB170P09O, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 16.04.2007, 2. Year, Ekologie a ochrana prostředí, Bachelor's
    Velice dobré presentace,což mi u dalších přednášek chybí.A velice příjemný projev.
    Student has disallowed display of personal data, 01.05.2007, 2. Year, Ekologie a ochrana prostředí, Bachelor's
    Zoologie bezobratlých byl předmět zajímavý i když pro mé studijní zaměření(OŽP) nepotřebný v takovém rozsahu. Systém - celý latinsky z toho udělal nejtěžší zkoušku zimního semestru a kdo tvrdí, že se z toho dá udělat krásný příběh tak lže! Každý se to musí naučit a ten kdo se to učí postupně má výhodu, ten kdo s tím má praktické zkušenosti má ještě větší výhodu...Pro klasického studenta jiného oboru, ale platí, že začne ve zkouškovém s trouchou štestí udělá zkoušku na první pokus a během letního semestru to zapomene protože systém bezobratlých vytlačí systém rostlin, systém obratlovců a další "biflárny" Jednotlivé termíny byly nestejně težké což je vidět i ze statistik Prof. Smrže. Také bych vytkla nesehnatelná, prehistorická skripta ze kterých se snad ani nedá učit.Proč když jsou na nás kladeny takové nároky nemáme k dispozici dostatečný počet skript, které dané nároky splňují?
    Student has disallowed display of personal data, 05.04.2008, 2. Year, Ekologie a ochrana prostředí, Bachelor's
    Tato přednáška je zatím ta nejlepší, kterou jsem na této univerzitě zažil. Každou středu ve 14:50 jsem si neplánoval nic jiného než přijít včas do hodiny a chytit dobrého fleka. Ale na první přednášku jsem dorazil tak akorát a volná místa byla jen v zadu nebo první lavici, kterou jsem zvolil a neopustil ji až do poslední přednášky.
    Výklad probírané látky byl srozumitelný, relativně hodně pochopitelný, často doplněn odlehčenou historkou(samozřejmě k tematu) pro zasmání či ponaučení. Musím říct, že i přesto, že přednáška je tříhodinová, tak mě téměř vůbec jak se říká ´´nebralo spaní´´, což se bohužel na některých přednáškách stává a musí se to přetrpět, ale s prof.Smržem nikoliv.Zde bych ocenil úžasná videa bezzobratlých živočichů v ´´akci´´, u kterých si ruce od psaní trochu odpočinuly a oči naopak zbystřily. Tempo výkladu bylo rychlejší(pochopitelné kvůli velkému obsahu látky),ale co nestihlo mé ucho stihl můj diktafon, takže O.K.
    Kdybych měl něco vytknout....... musím říct,že teď dlouho přemýšlím a nic mě nenapadá. Zkoušku sice ještě nemám, za pár dnů mě to čeká. A to, že je těžká, no tak to se nedá nic dělat, buď člověk uspějě u písemné formy. A když ne tak své znalosti může předvést na třetím ústním termínu.
    Ještě jednou velké DIK za tuto přednášku .
    Student has disallowed display of personal data, 30.07.2008, 1. Year, Geologie, Bachelor's
    Jedna z nejlepších přednášek! Zajímavá i zábavná. Vyučující dokáže zaujmout a naučit. Ráda na tuto přednášku vzpomínám. Klidně bych chodila zvovu :)) Zkouška je vcelku těžká, hlavně co se týče hodně podobných možností, ale dá se zvládnout.. Hodnotím na 1*
  • Nezbývá, než poděkovat a slíbit, že nezpychnu. Díky.

    Jaroslav Smrž, CSc.
    Student has disallowed display of personal data, 17.09.2008, 2. Year, Ekologie a ochrana prostředí, Bachelor's
    Úžasná přednáška, byla jsem nadšená :-). Spousta doplňujících "příběhů" mi pomáhala i při učení, abych si vše lépe zapamatovala.
    1 ze zkoušky byla už jen malou třešničkou :-).
  • I zde moc milé a příjemné. Mohu slíbit neusnutí na vavřínech, kterých si od studentů, kteří jako bez diskuse jediní mohou posoudit kvalitu výuky skutečně spravedlivě, velmi vážím. I Váše prezentace u zkoušky byla osvěžující pro examinátora a pro mne představovala velkou třešni:-). Zdravím!

    Jaroslav Smrž, CSc.
    prof. RNDr. Jaroslav Smrž, CSc. [31-170], Zoology of invertebrates [MB170P09U, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 27.09.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    smrzovy prednasky jsou zazitek, dobre se pobavite. horsi uz jsou testy.......chce i to, co nevyklada.
    Student has disallowed display of personal data, 04.10.2005, 4. Year, Biologie, Master's
    určitě jedna z nejlepších přednášek
    Student has disallowed display of personal data, 06.10.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Prednasky byly uplne vynikajici. Ale prijde mi nespravedlive, ze jeden z terminu zkousek byl vyrazne lehci nez ostatni. Kdyz uz si pan profesor zaklada nanarocnosti, tak by nemel jen proto, aby alespon trochu vzrost pocet uspesnych studentu, davat lehci varianty a jeste to uvest tak, ze dnes doufam dorovname 100, kdyz do Te doby to udelalo 70 lidi.
    Student has disallowed display of personal data, 06.11.2005, 3. Year, Geologie, Bachelor's
    Výborný zábavný člověk, dokáže zaujmout, jeho přenášky jsou nabité informacemi a ke všemu vtipkuje a dokáže odlehčit téma. Vřele doporučuji všem, ale dost těžká zkouška!!!
    Student has disallowed display of personal data, 09.01.2006, 3. Year, Chemie, Bachelor's
    Myslím si, že je to jedna z nejlepších přednášek, kterou jsem za své studium na fakultě absolvovala. Má "hlavu a patu", je doplněna prezentacemi i ilustračními videi a místy je doplňována i "vtipnými historkami z natáčení", které zpříjemní a odlehčí dobu strávenou zapisováním poznámek. Kdyby takových přednášek bylo víc, rozhodně by to nebylo na škodu.
    Student has disallowed display of personal data, 02.06.2006, 2. Year, Chemie, Bachelor's
    Zoologie bezobratlých je jednou z nejlepších přednášek, které jsem měla možnost na této škole absolvovat. Obrovskou zásluhu na tom má profesor Smrž, který dokáže předat své obrovské nadšení pro všechny "breberky" i svým studentům. Líbil se mi nejen jeho způsob výkladu, ale i prezentace se spoustou obrázků a hlavně videí. Byla to jedna z mála přednášek na kterou jsme se opravdu těšili. Jediné, co bych hodnotila negativně je způsob zkoušení. Písemný test podle mého názoru není úplně spravedlivý. Záleží hodně na štěstí. Některé termíny jsou těžší a jiné lehčí. I když jsou písemné zkoušky teď "v módě" myslím, že je lepší klasická ústní zkouška. Minimálně to studenty více motivuje přečíst si i doporučenou literaturu.
  • Děkuji za pochvalu přednášky, nezpychnu a naopak mě to bude pořád pohánět k dalším připravám.S nevhodností písemného zkoušení souhlasím, ovšem při počtech studentů (před dvěma léty 330!) se jeví zcela nereálným zkoušení zvládat ústně. Takže to není móda či moje libůstka, ale , bojužel, nutnost. S lehčími či těžšími termíny naopak nesouhlasím. Zkouším tentýž test dát ve dvou náhodně vybraných termínech a každý rok to dopadá skoro stejně: dvě různá "skóre". Dle mého dojmu to spočívá spíše v přípravě různých skupin studentů. Leč, o tom by se mohla vést dlouhá diskuse. Jen pro ilustraci: ze zhruba 180-i potenciálních uchazečů v tomto školním roce udělalo zkoušku 129 a 31 z nich bylo hodnoceno známkou "výborně". Samozřejmě neslíbím snížit paušálně úroveň testů pro zlepšení hodnocení přednášky¨, ale lze se, byť to bude "po", sejít na naprosto neformálním sezení a třeba i vybrané problémy probrat. včetně lehčích a těžších testů. Rád celý problém proberu se zainteresovanými

    Jaroslav Smrž, CSc.
    Student has disallowed display of personal data, 12.06.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Poslouchat Smrže je opravdový zážitek (v kladném slova smyslu). Pestré, jen je toho trochu moc a 4 hodiny za sebou poslouchat jednoho člověka je docela náročné (i když je to právě pan profesor Smrž) :-)
  • Opět nezbývá než poděkovat a dále se každou jednotlivou přednáškou zabývat a ladit ji. Věřte, že se zase na přednášky těším. Na zkoušky, asi jako studenti, se netěším. Proč, to jsem již vysvětloval na přednášce.Jen pro upřesnění: přednáška trvá tři hodiny. I tak souhlasím s náročností udržet pozornost, člověk ji po hodině ztrácí a přichází epidemie spavé nemoci. Ale to je asi všude - výuka, projevy, sympózia.

    Jaroslav Smrž, CSc.
    Student has disallowed display of personal data, 22.06.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Přednášky byly vždy velmi zajímavé a dobře připravené. Problém bych viděl v obtížnosti některých variant zkouškových testů. Některé termíny tak byly mnohem více obtížné než některé další.
  • Děkuji za pochvalu. O testech jsem diskutoval s kolegyní v předchozím příspěvku, potvrzuji svoji ochotu to probrat na neformálním sezení.

    Jaroslav Smrž, CSc.
    Student has disallowed display of personal data, 20.05.2007, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Přednášky byly opravdu výborné a zajímavé. Studenty výklad, podaný zábavnou formou, bavil, o čemž svědčila i zaplněnost místnosti.
    Student has disallowed display of personal data, 02.10.2007, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Jedna z nejlepších přednášek, které jsem navštívila:o)
    Student has disallowed display of personal data, 28.12.2007, 3. Year, Chemie, Bachelor's
    Velmi zajímavé přednášky v úžasném podání. Pan profesor je sympaťák, který oživuje naši školu a pro mě je to veliký popularizátor svého oboru. Rozhodně se nás nesnaží ohromit tím, co všechno umí, ale tím, co všechno jsme my schopni dostat do své kebule a nad čím vším můžeme žasnout. Kdyby jeho přednášky běžely jako štědrovečerní program vedle tří oříšků a šreka, neváhala bych ani minutu ;-). Těším se, že až budu mít čas, stavím se na nějaké další přednášce a lituji toho, že jsem nemohla být na všech jeho přednáškách během semestru "mých bezoušů".
    Student has disallowed display of personal data, 02.01.2008, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Výborně vedené přednášky, celkový dojem z předmětu kazí mně nevyhovující formát zkoušky (aspoň tedy písemné termíny) a pocit občasného přílišného zaobírání se detaily na úkor odpřednášení všech taxonů bezobratlých.
    prof. RNDr. Jaroslav Smrž, CSc. [31-170], Fauna of the Czech Republic - field practise [MB170T27, terénní práce]
    Student has disallowed display of personal data, 09.06.2007, 5. Year, Biologie, Master's
    Jednoduše děkuju...
    Student has disallowed display of personal data, 16.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
    Znám jen málo lidí, kteří dovedou ostatní pro svůj obor nadchnout tak jako pan profesor! Komu se líbilo v Lednici, ať si určitě nenechá ujít Faunu!!!
    Student has disallowed display of personal data, 20.12.2008, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
    Velmi příjemný výlet tentokrát na Šumavu a spousta nových zvířátek - další exkurze, kterou mohu jen doporučit!
    RNDr. František Šťáhlavský, Ph.D. [31-170], Fauna of the Czech Republic [MB170P02, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 12.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
    V rámci této přednášky snad poprvé přišla řeč na neobyčejné obyvatele stromových dutin.
    RNDr. František Šťáhlavský, Ph.D. [31-170], Specialized invertebrate zoology [MB170P07, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 04.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
    Panu profesoru Bucharovi se podařila nevídaná věc - svými přednáškami a posléze i na praktikách mě přesvědčil o tom, že ti pavouci nejsou zas takové obludy a že někteří jsou vlastně docela dost hezcí a zajímaví. A ostatní přednášející byli také výborní - poskytli nám ucelený přehled všech kmenů - okořeněný "pohádkami", které si člověk dobře zapamatuje - včetně různých fylogenetických hypotéz, což se rozhodně hodí :) Ke zkoušce je učiva dost, ale dá se to v klidu zvládnout, obvzlášť pokud vás zvířátka baví a učíte se to vlastně tak trochu i na státnice...
    RNDr. František Šťáhlavský, Ph.D. [31-170], Zoology of invertebrates [MB170P09I, cvičení]
    Student has disallowed display of personal data, 23.05.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    František Šťáhlavský se v zápalu boje s mým rakem, kterému jsem nebyla schopná ustřihnout ty správné nožičky, střihl do prstu a přesto byl celou dobu milý a ochotný vše třikrát vysvětlit a znovu ukázat. Díky za materiály ke zkoušce!
    RNDr. František Šťáhlavský, Ph.D. [31-170], Fauna of the Czech Republic - field practise [MB170T27, terénní práce]
    Student has disallowed display of personal data, 16.10.2007, 2. Year, Biologie, Master's (post-Bachelor)
    Pochvalu vyjádřím jednoduchou otázkou: Kolik z vás vidělo na jiných exkurzích ŽIVÉ štírky???
    ---, Invertebrate zoology [MB170P09U, přednáška]
    Student has disallowed display of personal data, 22.02.2007, 2. Year, Chemie, Bachelor's
    Zoologie bezobratlých- fenomém PřF, ačkoli jsem byl od svých starších kolegů už dopředu vystrašen byl jsem překvapen neuvěřitelně zábavnou přednáškou o které neváhám tvrdit, že to byla pro mě zatím nejúžasnější přednáška vůbec.No a zkouška? Jak jinak než velice drsná(otázky týkající se detailů byly občas až moc "detailní".)
    Jinak ale musím panu profesorovi Smržovi moc poděkovat za úžasný výkon na přednáškách.
    Co poradit kolegům kteří si je ještě nezapsali? Aby si bezouše zapsali, protože jsou opravdu fenomenální..
    ---, Marine and terrestrial fauna of the Mediterranean - excursion [MB170T103, exkurze]
    Student has disallowed display of personal data, 19.10.2006, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Exkurze byla parádní, všichni z vedení se nám plně věnovali a hodně nás naučili. Pro další generace se ale přimlouvám za lepší autobus. Nevím, kolik z vybrané částky za kurz šlo na dopravu, a jak tedy byla jízda rozpadající se karosou výhodná, ale ta cesta byla takřka životu nebezpečná. Místa na nohy sice bylo požehnaně, ale na každé "technické zastávce" jsem se modlili abychom dojeli živí :)
     
    Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html