InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (PřF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Tomáš Havlíček, Ph.D. [31-340], Economic Geography - Industry and Transport [MZ340P99Z, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 25.09.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Cvčení z části průmyslu bylo zaměřeno na procvičení metod, které dr. Kopačka označil v přednášce zcela správně za překonané a nyní nepoužitelné. Jistě se mi bude hodit, že vím, jak najít nějaké číslo, ale ocenil bych, pokud by to mělo i nějaký další smysl.
Student has disallowed display of personal data, 29.09.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
měli jsme studenty doktorského studia, které tu nenabízíte
Student has disallowed display of personal data, 22.05.2006, 2. Year, Geografie, Bachelor's
Od takových úkolů bychom se už ve 21. století mohli odklonit, nemyslíte?! Proč řešit kilo sem či kilo tam, nejde přece o kvantitu, ale o kvalitu!!! Možná by neškodilo, kdyby přednášející navštívil přednášku dr. Kopačky
Student has disallowed display of personal data, 23.01.2007, 2. Year, Geografie, Bachelor's
Práce na průmysl dala celkem zabrat (časově), ale na to si tady člověk rychle zvykne...
doc. RNDr. Tomáš Havlíček, Ph.D. [31-340], Economic Geography - Industry and Transport [MZ340P99Z, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 03.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
v hodinách,kterých jsem se zůčastnil (cca 85%),jsem neměl tu čest T.M.
Student has disallowed display of personal data, 22.05.2006, 2. Year, Geografie, Bachelor's
Trochu více zaměření na syntézu a pochopení než na strohá čísla a tradiční pozitivistický kvantifikační přístup by neuškodilo.
RNDr. Ludvík Kopačka, CSc. [31-340], Economic geography - Industry and Transport [MZ340P99U, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 27.09.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
kopacka prednasi porad o tom samem, ovsem v testu se objevi hodne veci, o kterych se nezminil.
RNDr. Ludvík Kopačka, CSc. [31-340], Economic Geography - Industry and Transport [MZ340P99Z, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.09.2005, 2. Year, Geografie, Bachelor's
problémy s přípravou cvičení(kdo,kdy,kde)...jinak věcné,jasné,v pořádku.
Student has disallowed display of personal data, 25.09.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Přednášky byly v podstatě velmi podobné, neustále se opakovalo několik témat.
Student has disallowed display of personal data, 03.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
1)Pan Kopačka vyšel vstříc studentům poskytnutím CD s obsahem nutným ke složení Zk.
2)Zanícený projev se zajímavými příklady ze života podněcoval k uvažování nad problémy.
ale
bod č.1)"až za pět dvanáct"
bod č.2)příliš se opakovali stejné myšlenky, něco jsme slyšeli i vícekrát(než pětkrát).
3)přednáška rozhodně neměla hlavu a patu-nikam se neposunovala,student který se zůčastnil první přednášky(ta byla strhující)již po zbytek semestru nemusel chodit
4)nelíbilo se mi že to, na co pedagog kladl při přednáškách největší důraz jsem postrádal při vlastní zkoušce a naopak to, co sám zavrhoval(slepé ládování se fakty)nakonec rozhodlo o známce
T.M.
Student has disallowed display of personal data, 06.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Chtěl bych ocenit netradiční způsob přednášení Dr. Kopačky, který byl vcelku podnětný, a poskytnutí studijních materiálů, které se jinak k tomuto předmětu na fakultě nenacházejí.
Student has disallowed display of personal data, 11.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Pan Kopačka je zvláštní člověk, jeho užitečnost pro studenty i geografickou sekci mi asi navždy zůstane utajena...
Student has disallowed display of personal data, 22.05.2006, 2. Year, Geografie, Bachelor's
Chtěl bych zde trochu obhajovat přístup dr. kopačky. Dostupnost materiálu ke zkoušce je perfektní. Nezahlcuje a nezatěžuje zbytečným kvantem, ale kvalitním výběrem toho podstatného. To, že přednášky nemají hlavu a patu, jak se tvrdí, může člověku připadat jen na první pohled, při větší pozornosti si uvědomí, že se pan kopačka snaží poukázat svým přístupem na komplexnost- ne jednostranné vidění- což by oproti jiným předmětům NEMĚLO BÝT HANDICAPEM,ale POZITIVEM!!!! A že se příliš opakuje na přednáškách- opakování matka moudrosti- A STEJNĚ, KOLIK LIDÍ TO, CO STOKRÁT OPAKOVAL, NEBYLO DO TESTU SCHOPNO NAPSAT???!!!! A že zkoušel s faktů, které během přednášek odmítal. Věřím, že je to jen pokus zjistit, jakou máme představu- a určitě by nikdo nevyletěl jen proto, že by tam ta čísla neměl, kdyby ostatní bylo dobře. Myslím, že pan kopačka je jak u studentů, tak u kolegů nedoceněn.
Student has disallowed display of personal data, 25.10.2006, 2. Year, Demografie, Bachelor's
Ludvík Kopačka je velice cenným pedagogem pro svůj univerzální přístup a nadhled, kterým pomáhá studentům pochopit složitost a komplexnost geografie jako takové a hlavně soudobé ekonomické geografie, kdy rychlé změny a problém nespolehlivých údajů neumožňují studovat obor klasickým statisticko–kvantitativním způsobem, jak se to často dodnes traduje na středních školách. Myslím, že tento obecný přístup vůbec není na škodu. Zvláště pro demografy je hned zkraje v prním ročníku vhodným úvodem do geografické reality trvalé udržitelné nejistoty. Geografové tak díky studijnímu plánu vystřízliví z středoškolských iluzí často až ve druhém ročníku. Ludvík Kopačka se svým pojímáním přednášek snaží ukázat na tvůrčí a moderní přístup nikoli konvenčního pozorování, ale inovativního propojování jevů a procesů nejen v rámci ekonomické geografie, ale i mimo rámec, do politické, kulturní, fyzickogeografické aj. sféry. U zkoušky vyžaduje samostatné myšlení a vypíchnutí toho podstatného, tj. příčin a souvislostí. K této přednášce tedy nelze přistupovat jako k souboru dat a frází, které je třeba poté reprodukovat. Protože se ekonomická geografie velice rychle mění, nejsou dostupná kvalitní a aktuální skripta. Vše nahrazuje Ludvík Kopačka velmi detailními a propracovanými materiály, které poskytuje studentům na CD. Přestože se v nich občas něco opakuje, lze se z nich dobře učit a pochopit z nich některé klíčové zákonitosti a jevy. L. Kopačka je velmi vstřícný, je vidět jeho zájem o studenty a snaha poskytnou jim kvalitní servis a zdroje informací. Faktem ovšem zůstává, že tento obor je velice složitý a těžko ve své šíři postihnutelný, což se projevuje tím, že jednička se dává při zkoušce pouze In memoriam. Chtěl bych tímto povzbudit jednak pedagoga (aby pokračoval a nepřistoupil na lehkou, leč zbytečnou cestu), ale i studenty, nenechte se odradit prvotní obtížností, ekonomická geografie je velice výživná a pestrá směsice a lze si v ní najít své odborné místo. Byla by škoda, kdyby se zájemci o tuto oblast nechali odradit pro tyto prvotní překážky. Je férové, že L. Kopačka nemaluje realitu na růžovo a ukazuje studentům, že kdo si vybere tento obor, musí počítat s vyššími nároky.

Komplexní hodnocení: výborně

Citáty:

Základ geopoliky: máte sílu, kterou ale nepoužíváte, protože jste demokratičtí.
Na fakultu se dostala sociologizace – katedra je už jako sociologický ústav.
K čemu je někomu mozek Einsteina, když ho nemůže uplatnit. (o chudých zemích)
Sebevědomí a světovost – to se dnes vyžaduje.
Od toho tady jste, abych se já poučil od vás. Jste mladý a máte hlavu čerstvou. Rád bych se u zkoušek na rozdíl od minulého roku dověděl něco nového.

Chaos je kvas vytvářející obrovské hodnoty.
Geograf o ničem pořádně nic neví a o všem ví všechno.
Průměrná mzda je velký podvod statistiky.
Důležitá je ve vědě přidaná hodnota! Nikoli jenom papouškování.
Základní filozofická otázka: Kam směřujeme a proč?
Přehnaná spokojenost se současným stavem vede ke stagnaci a poté k úpadku.
Člověk je nejgeografičtějším subjektem!
Úpadek je, když jdu do debetu!
Geografie, kdyby se dokázala prosadit, má obrovský dar korekce negativních jevů.
Každý z vás je originál, už na vysoké škole!
Všude stojí nějaký čičmundové, jsou úplně zbyteční, a pak že je nedostatek pracovních sil. (o pracovnících bezpečnostních agentur a různých úřednících)

Příd se potápí, ale ještě se tancuje!
Až vystudujete a půjdete ze školy, všechno bude jinak, budete úplně jiný lidi.
Každé číslo musí někdo, někdy, za nějakým účelem, nějak získat. U každného N je nějaký zádrhel.

Utopie je nutná, vy musíte mít něco, k čemu chcete směřovat.
Kulturní změny mají mnohem delší poločas rozpadu než změny ekonomické a politické.
Všicí se liší.
Težební průmysl je dnes už průmyslový folklór.
Ropa, plyn, všecko to vybumbá Čína!
Pro čtvrt milionu lidí byl posun dna konečnou. (o vlně tsunami)
V tomhle státě něco změnit, to je sysifovský úkol.
Každá řeka si dělá svoji fyzickou geografii.
Prosim vás, za totality se pořád jenom chlastalo, všechno se slavilo, a přitom byly výsledky.
Zákon 5N: Nikdo nedá nikdy nikomu nic zadarmo.
Afganistán byl poslední hřebíček do ruské rakve.
Přírodní bohatství vytváří často bohaté země obydlené chudými lidmi.
Jde o to, aby geografie znovu nespáchala sebevraždu jako se to stalo v roce 1992, kdy zanikl pro vnitřní rozbroje Geografický ústav Akademie věd.

Proč hrozí geografii „vyhynutí“ ze školních osnov, je snad takovým „dinosaurem“?
doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D. [31-340], Sociogeographic Regional Systems [MZ340P14, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2009, 1. Year, Geografie, Master's (post-Bachelor)
Vysvětlení práce na cvičeních by někdy mohlo být vysvětleno lépe a postupně podle jednotlivých zpracovávaných úkolů. Práce na semináři byla přínosná ke zkoušce.
doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D. [31-340], Geography of Transport [MZ340P153, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.05.2010, 2. Year, Geografie, Bachelor's
výborný předmět, vyučující jeden ze nejlepších na geografii
doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D. [31-340], Cultural Regions of Czechia [MZ340P893, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2009, 1. Year, Geografie, Master's (post-Bachelor)
Předmět netradiční zábavný a obohacující, hodně diskuse, což oceňuji.
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2009, 1. Year, Geografie, Master's (post-Bachelor)
Předmět byl ohromně zajímavý a všestranně dobře organizovaný. Velmi oceňuji, že jsme v rámci předmětu absolvovali i exkurzi, která byla velice přínosná.
doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D. [31-340], Economic geography - Industry and Transport [MZ340P99U, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 27.09.2005, 3. Year, Biologie, Bachelor's
maradovi prednasky byly zabavne, ovsem nektere informace se hodili spise pro zakladni skoly ( co je to komunikace, doprava, silnice apod.)
doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D. [31-340], Economic Geography - Industry and Transport [MZ340P99Z, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 25.09.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
V nabídce vyučujících chybí Tomáš Hudeček, který zajišťoval cvičení z části doprava.
Student has disallowed display of personal data, 25.10.2006, 2. Year, Demografie, Bachelor's
Miroslav Marada má v rámci kurzu ekonomické geografie na starost tři přednášky o dopravě. Všechny přednášky prezentuje v powerpointových souborech, které jsou kvalitně připraveny a obsahují přehledné a pro zkoušku dostatečné informace. Svoji první přednášku uvedl krátkou anketou, kdy jsme na tabuli měli možnost zaškrnout, kolikrát jsme letěli letadlem. Tato anketa zaujala studenty a vytvořila pozitivní vazbu pedagoga s posluchači. Projev Miroslava Marady je velmi poutavý, kultivovaný a vtipný. Dokáže studenty zaujmout a vzbudit v nich touhu hlouběji pochopit dopravu a její geografické souvislosti. Prezentace jsou k dispozici na jeho webové stránce a jsou vhodným materiálem ke studiu spolu s odkazy v nich uvedenými. U zkoušky i při výuce je patrná mírná preference letecké dopravy, která ale bývá ze své podstaty pro většinu studentů nejzajímavější, takže to lze hodnotit jako pedagogicky logické a správné. Po odborné stránce nelze upřít Miroslavu Maradovi široký přehled, který hlavně v letecké přepravě vyplývá z jeho neskrývaného zájmu o tento obor a taky faktu, že měl možnost se na svých cestách do Austrálie, Kalifornie a mnoha dalších zemí proletět různými společnostmi a poznat mnohá velká infrastrukturní zařízení na různých kontinentech. Nejen svým věkem tedy patří mezi velmi nadějné pedagogy.

Komplexní hodnocení: výborně

Citáty:

Geografie dopravy se v dopravě zatím nedokázala moc prosadit.

Rád létám letadlem a tak o tom rád vyprávím. (Když popisoval, jak zaspal na letišti v Kuala Lumpuru při letu do Austrálie)
doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D. [31-340], Economic Geography - Industry and Transport [MZ340P99Z, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 03.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Přednáškám pana Marady nemám co vytknout, škoda že takhle kvalitních není většina přednášek
-student slyšel vše podstatné poutavou a především přehlednou formou
-navíc pedagog dokázal najít v pravý čas prostor k odlehčení a to opět nenásilnou formou různých anket.
BRAVO!!!
T.M.
Student has disallowed display of personal data, 06.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Pedagogicky výborná přednáška.
Student has disallowed display of personal data, 11.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Výborně zvládnuté přednášky, názorné a jasné. Klobouk dolů!
Přeci jen mladší vyučující se nezapře.
Student has disallowed display of personal data, 22.05.2006, 2. Year, Geografie, Bachelor's
odměřené, jasné, stručné, věcné, vstřícné, přínosné
Student has disallowed display of personal data, 25.10.2006, 2. Year, Demografie, Bachelor's
Miroslav Marada má v rámci kurzu ekonomické geografie na starost tři přednášky o dopravě. Všechny přednášky prezentuje v powerpointových souborech, které jsou kvalitně připraveny a obsahují přehledné a pro zkoušku dostatečné informace. Svoji první přednášku uvedl krátkou anketou, kdy jsme na tabuli měli možnost zaškrnout, kolikrát jsme letěli letadlem. Tato anketa zaujala studenty a vytvořila pozitivní vazbu pedagoga s posluchači. Projev Miroslava Marady je velmi poutavý, kultivovaný a vtipný. Dokáže studenty zaujmout a vzbudit v nich touhu hlouběji pochopit dopravu a její geografické souvislosti. Prezentace jsou k dispozici na jeho webové stránce a jsou vhodným materiálem ke studiu spolu s odkazy v nich uvedenými. U zkoušky i při výuce je patrná mírná preference letecké dopravy, která ale bývá ze své podstaty pro většinu studentů nejzajímavější, takže to lze hodnotit jako pedagogicky logické a správné. Po odborné stránce nelze upřít Miroslavu Maradovi široký přehled, který hlavně v letecké přepravě vyplývá z jeho neskrývaného zájmu o tento obor a taky faktu, že měl možnost se na svých cestách do Austrálie, Kalifornie a mnoha dalších zemí proletět různými společnostmi a poznat mnohá velká infrastrukturní zařízení na různých kontinentech. Nejen svým věkem tedy patří mezi velmi nadějné pedagogy.

Komplexní hodnocení: výborně

Citáty:

Geografie dopravy se v dopravě zatím nedokázala moc prosadit.

Rád létám letadlem a tak o tom rád vyprávím. (Když popisoval, jak zaspal na letišti v Kuala Lumpuru při letu do Austrálie)
doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D. [31-340], Seminar on Geography of Transport [MZ340S252, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 19.05.2006, 3. Year, Geografie, Bachelor's
bylo to super
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2009, 1. Year, Geografie, Master's (post-Bachelor)
Předmět ve mě vzbudil zájem o daný obor. Oceňuji i zajímavou exkurzi, díky níž jsme se dostali do míst, kam bychom jinak nemohli. I zbytek exkurze byl moc zajímavý. Pořádání exkurzí považuji za velmi přínosné. Jen tak dál!
RNDr. Jiří Vágner, Ph.D. [31-340], Economic Geography [MZ340P02U, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 02.01.2008, 3. Year, Biologie, Bachelor's
pedagog ukázal skvělé znalosti turistických lokalit po celém světě. je na něm vidět, že přednáší předmět, jehož obsah je zároveň jeho koníčkem.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html