InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (PřF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
---, Social and Economic Geography of European Integration [MZ340P43, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 27.05.2007, 1. Year, Geografie, Master's (post-Bachelor)
1. Bohužel musím říci, ze přednáška ze Sociální a ekonomické geografie evropské integrace mohla být daleko přínosnější, než ve skutečnosti byla.

2. Dílčí části prof. Dostála, dr. Kopačky a ani suplování dr. Tomeše nebyli příliš propojené.
Zhruba polovinu přednášek z kurzu bych označil jako přínosné (především aktuální témata ze současné evropské integrace!), druhou polovinu nikoliv.

3. Nelze říci, že bych byl spokojen s formou zkoušky. Student si podle mého názoru má z předmětu odnést znalosti (a vlastní názor!) o socioekonomické integraci Evropy. Zkoušet přesnou znalost explanačních proměnných ze 7 let starého článku nebo konkrétni jednotlivosti z "readings" k předmětu považuji za nepříliš šťastnou volbu.

Pokud by byla otázka na znalost "readings" položena tak, že by student mohl uplatnit to, co si po přečtení článku zapamatoval, a co ho zaujalo (a nikoliv na konkrétnosti), tak to považuji za korektní. V nynější podobě tomu tak podle mého názoru není. Bohužel.

Současný postup nevede v žádném případě k tomu, aby studenti četli. Naopak! Vede pouze k tomu, že ti "chytřejší" (nechť si každý čtenář za slovo v závorkách doplní příslušnou možnost) se místo nastudování obsahu předmětu naučí loňská zadání zkoušky (což ve výsledku značně poškozuje (a poškodilo!!!) studenty, kteří takto nepostupují!).

Osobně považuji za značně pokořující (a pouze v případě krajní nouze využitelné) pro studenta UK učit se odpovědi na loňské zadání.


Navíc když si student náhodou přečte jiné, aktuálnější, nebo i zajímavější články či knihy o evropské integraci, tak u zkoušky nemá šanci nabyté znalosti uplatnit.

4. Prezenci na cvičení z předmětu pro čtvrtý ročník považuji za nástroj středověký a nevhodný.

5. Doufám, že možnost zpětné vazby mezi přednášejícími a studenty bude ku prospěchu obou stran a v rámci idejí univerzitního studia.

Martin Šimon
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html