Prohlubující kurz Hejného metody ve vyučování matematice 1. stupně ZŠ, geometrie (5722)
Základní informace | |
Prohlubující kurz Hejného metody ve vyučování matematice 1. stupně ZŠ, geometrie | |
Kód varianty (CID): | 5722 |
přijímací řízení ukončeno, kurz archivován | |
Zaměření: | Program CŽV - zájmový |
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky [41-KMDM] | |
prezenční | |
čeština | |
Předpokládá se, že uchazeč o kurz je na dobré úrovni seznámen s jednotlivými matematickými prostředími na řešitelské úrovni a bude mít povědomí o jejich didaktickém zpracování v metodě Hejného. Bude mít aspoň dvouleté zkušenosti s výukou matematiky v duchu Hejného metody a bude mít bude mít povědomí o didaktických principech vyučování touto metodou. Hejného edukační metoda spočívá na dvou pilířích: a) důsledně konstruktivistickém přístupu k vyučování s důrazem na rozvoj autonomie žáka, budování klimatu ve třídě příznivému pro učení, budování dobrého vztahu k matematice a intelektuální činnosti, na individualizaci vzhledem k úrovni žáka v dané oblasti matematiky a na práci s chybou jako edukační situací. b) vyučování matematice orientované na budování schémat (VOBS), což je v koncepci učiva matematiky zajištěno vložením matematického obsahu do mnoha prolínajících se prostředí jak sémantických, tak strukturálních, která využívají žákových zkušeností a zajišťují žákům dobré porozumění pojmům, vztahům, procesům a situacím díky gradaci úloh, témat v souladu s mechanizmem poznávacího procesu žáka v matematice. |
|
MSMT-16033/2019-1-693 | |
Prohlubující kurz Hejného metody ve vyučování matematice 1. stupně ZŠ, geometrie | |
Témata a časová dotace: (1) Prohloubení prostředí 2D geometrie (8 h) – zaměřeno na propojení geometrických 2D prostředí, na pojmotvorný proces v geometrii, na strategie odhalování vztahů a propedeutiku odhalování geometrických vztahů probíraných na 2. st. ZŠ, zejména v grafických prostředích, jako např. čtverečkovaný papír, na evidenci procesů v rovinné geometrii. (2) Prohloubení prostředí 3D geometrie (8 h) – zaměřeno na pojmotvorný proces ve 3D, na metody poznávání průvodních jevů geometrických těles, na možnosti tvorby struktur geometrických objektů (3D i 2D). Budování pojmů míry ve 3D – objem, povrch, kostra. |
|
15 | |
Přihláška | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
Příprava učitelů s předmětovou specializací (0114) | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
nejsou stanoveny | |
Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
Garant a místo | |
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. | |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky | |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky | |
Termín a délka | |
2019/2020 | |
Říjen | |
Krátkodobé | |
16 (v hodinách celkem) | |
Poplatky a financování | |
4200 Kč / kurz | |
Přihláška | |
KMDM, PedF UK, M. Rettigové 4, Praha 1 | |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky | |
Kateřina Pelantová | |
katerina.pelantova@pedf.cuni.cz | |
221900248 | |
07.02.2020 | |