Kreativní metody výuky německého jazyka s využitím obrazových materiálů II (5705)
Základní informace | |
Kreativní metody výuky německého jazyka s využitím obrazových materiálů II | |
Kód varianty (CID): | 5705 |
přijímací řízení ukončeno, kurz archivován | |
Zaměření: | Program CŽV - zájmový |
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
Katedra germanistiky [41-KG] | |
prezenční | |
čeština | |
Vzdělávací cyklus je sestavený ze 2 prezenčních seminářů. Konkrétním cílem I.semináře je probudit v účastnících jiný pohled na obsah učiva a využít dostupných prostředků, které mají k dispozici, a zároveň poskytnutých cílených ilustrací a grafických návodných forem pro změnu úhlu pohledu na výukový obsah – vnímat veškeré jednotlivosti v rámci celku a dílčích postupných „odhalovacích“ jednotl. kroků tématu; uvědomit si obvyklé pohledy dětí na danou problematiku a jaké nástroje výuky je nutno použít, aby se současný žák cítil vtažen do obsahu a ne demotivován memorováním, nezáživným předáváním znalostí a stále se opakujícími stejnými formami výuky, jak z hlediska grafického zpracování, tak z hlediska využitých aktivit. Konkrétním cílem II. semináře je prohloubit v účastnících jiný pohled na obsah učiva, který si již uvědomili a osvojili v části I. Zároveň si mohou výrazněji uvědomit přenositelnost takto pojaté výuky a jejích principů na jakékoliv další téma vlastní výuky, tedy jednoduchou aplikovatelnost osvojených zásad semináře ve vlastní praxi. |
|
MSMT-6714/2018-1-381 | |
MŠMT | |
MSMT-11914/2017-1 | |
Kreativní metody výuky německého jazyka s využitím obrazových materiálů II | |
2 hod. - přehled možností využívaných materiálů, vysvětlení jejich grafické podoby a důvodu zpracování - seznámení se základními principy materiálů, využití obrazových složek a souvislostí - praktické ukázky různorodých forem materiálů a způsob jejich používání ve výuce 12 hod. - využití jednotlivých typů grafických prvků za účelem zobrazení názornosti a provázanosti / souvislostí jazykových prvků - používání barev pro zdůraznění provázaných a souvisejících prvků obsahu (4 hod.) - používání návodných vizuálních prvků + jejich skládání za sebou do struktury výukového obsahu (4 hod.) - zobrazení souvislostí ve výukovém obsahu, principy „kategorizace“ jazykové oblasti (4 hod.) - ukázka několika ucelených materiálů zpracovaných pro konkrétní téma, jeho návaznosti, sled vizuálních kroků a stavebních kamenů zpracování výukového tématu - aplikace materiálů ve výuce - ukázka možnosti převodu uvedených principů na jiné výukové téma dle výběru účastníků - aplikace daných nástrojů na vybrané téma + příklady dalších možností využití daných nástrojů 2 hod. - další praktické příklady materiálů, komiksů, her, příběhů, grafických archů, cílených ilustrací apod. využívající představované principy aktivizačních metod - konkrétní využití ve výuce, možnosti rozšíření účinnosti materiálu - aplikace představovaných principů z jednotlivých materiálů na obdobná témata, která aktuálně účastníci řeší ve svých výukových hodinách - evaluace formou dotazníku spokojenosti a přímých zpětných vazeb účastníků semináře |
|
Cílovou skupinu tvoří učitelé německého jazyka na ZŠ, SŠ, VOŠ | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
Příprava učitelů s předmětovou specializací (0114) | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
jiná | |
Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
bez kreditů | |
Garant a místo | |
PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. | |
Katedra germanistiky | |
Katedra germanistiky | |
PedF UK, Magdalény Rettigové 4, Praha 1 | |
Termín a délka | |
2019/2020 | |
zimní semestr | |
Krátkodobé | |
16 (v hodinách celkem) | |
Poplatky a financování | |
2500 Kč / kurz | |
osvobozeno | |
Přihláška | |
Spálená 10, Praha 1 | |
Katedra germanistiky | |
Monika Mikešová | |
monika.mikesova@pedf.cuni.cz | |
221900355 | |
07.02.2020 | |