Optická lavice
Název práce v češtině: | Optická lavice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Optical bench |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.04.2010 |
Datum zadání: | 07.04.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 16.09.2010 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.09.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2010 |
Oponenti: | RNDr. Jan Horáček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Prostudovat literaturu o vykreslování scény metodami Monte-Carlo (Light tracing) a o základních optických principech (odraz, lom a disperze světla).
Navrhnout a implementovat systém, který bude umět simulovat jednodušší optické soustavy. Scéna by se měla načítat z textového souboru (např XML), aby bylo možné pracovat v dávkovém neinteraktivním režimu. Popis scény by měl uvažovat CSG definici optické soustavy i přidružených prvků, definici zdrojů světla pomocí tzv. "zářících textur", zadání pozorovacích rovin (průměten), apod. Podle potřeby použít vhodné externí knihovny pro paralelizaci (multi-threading), načítání XML, vstup a výstup rastrových obrázků. Výslednou aplikaci je potřeba důkladně otestovat, vyhodnotit efektivitu užité paralelizace a vyzkoušet zejména opticky zajímavé situace (disperze světla, totální reflexe, apod.). Experimenty doložit spočítanými obrázky a přiloženými zdrojovými datovými soubory. Text práce musí obsahovat dobrou dokumentaci vytvořené aplikace, podrobně popsat všechny netriviální použité algoritmy a datové struktury. |
Seznam odborné literatury |
- E. Lafortune: Mathematical Models and Monte Carlo Algorithms for Physically Based Rendering, PhD dissertation, Katholieke Universiteit Leuven, 1996
- J. Plášek, M. Procházka, R. Antoš: Optics for Computer Graphics, lecture notes for NPGR030, MFF UK - A. Glassner: Principles of Digital Image Synthesis, Morgan Kaufmann, 1995 |