Zobrazování povrchových detailů pomocí mapování textur
Název práce v češtině: | Zobrazování povrchových detailů pomocí mapování textur |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Rendering Surface Detail with Advanced Mapping Techniques |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Ing. David Ambrož |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.06.2006 |
Datum zadání: | 05.06.2006 |
Datum a čas obhajoby: | 28.01.2008 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.01.2008 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 28.01.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.01.2008 |
Oponenti: | RNDr. Josef Pelikán |
Zásady pro vypracování |
Prostudujte současné techniky zvyšování úrovně detailů členitých povrchů pomocí pokročilých technik mapování textur podporovaných v moderních grafických kartách.
- Zaměřte se na perspektivní a v praxi používané algoritmy, které simulují nebo skutečně mění zakřivení povrchů. Tyto algoritmy naimplementujte, porovnejte jejich složitost a kvalitu vizuálních výsledků. - Srovnejte efektivitu a možné způsoby implementace těchto algoritmů na různých architekturách grafických karet. - Popište možnosti resp. omezení grafických karet, které lze při implementaci využít resp. je třeba řešit. - Zvláštní pozornost věnujte metodě zvané ‘displacement mapping’ a problémům, které s ní souvisí – obecným i spojeným s její implementací na GPU. - Pokuste se o vylepšení některých publikovaných postupů. Práce by měla obsahovat podrobný popis implementovaných algoritmů a diskusi k zjištěným výsledkům (vizuálním i výkonovým). Součástí práce by měl být program umožňující vizualizovat a srovnávat jednotlivé metody, zobrazovat mapy resp. textury použité k výpočtu a měnit základní parametry jednotlivých metod. |
Seznam odborné literatury |
Advanced Game Development with Programmable Graphics Hardware, Alan Watt, Fabio Policarpo, A K Peters, Ltd. (August 1, 2005)
GPU Gems 2: Programming Techniques for High-Performance Graphics and General-Purpose Computation, Matt Pharr, Randima Fernando, Addison-Wesley Professional; Bk&CD-Rom edition (March 3, 2005) More OpenGL Game Programming, Dave Astle, Course Technology PTR; 2 edition (November 1, 2005) Advanced Graphics Programming Using OpenGL, Tom McReynolds, David Blythe, Morgan Kaufmann (February 2, 2005) http://developer.nvidia.com http://www.ati.com další literatura bude dodána vedoucím práce |
Předběžná náplň práce |
Implementovat a srovnat algoritmy pro zobrazování detailů nerovných povrchů využívající pokročilé techniky mapování textur současných GPU. Zaměřit se na metodu zvanou displacement mapping, její realizaci na moderních GPU a možná vylepšení. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Implement and compare algorithms for rendering details of uneven surfaces based on advanced mapping techniques offered by modern GPUs. Pay special attention to displacement mapping algorithm and its implementation on todays GPU and the possible improvements of this method. |