Syntéza animované malby
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Syntéza animované malby |
---|---|
Název práce v češtině: | Syntéza animované malby |
Název v anglickém jazyce: | Painterly animation synthesis |
Akademický rok vypsání: | 2005/2006 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.04.2006 |
Datum zadání: | 18.04.2006 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2006 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.09.2006 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 18.09.2006 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2006 |
Oponenti: | Mgr. Lukáš Maršálek |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je implementovat algoritmy pro rendering 3D
animace založený na simulaci malířského stylu (články Barbary Meier). V návaznosti na ročníkový projekt je potřeba dořešit některé komponenty: vstup dat ve formátu 3DS, použití externí knihovny pro výrobu animací (např. ffmpeg), aplikaci doplnit o jednoduché a snadno použitelné GUI. Aplikace vytvořená v rámci práce by měla být vhodná i pro běžného laického uživatele (který zná základy 3D grafiky a animace). Podle možností by bylo vhodné uvažovat o zavedení parametrů pro řízení syntézy obrazu nebo o implementaci časových přechodů. Navržené algoritmy a datové struktury je nutné dobře komentovat. |
Seznam odborné literatury |
1. Barbara J. Meier: Painterly Rendering for Animation, SIGGRAPH
1996 2. OpenGL ARB: OpenGL Reference Manual, The Official Reference Document to OpenGL, Version 1.4, Addison-Wesley Professional, 2004 3. Manuály ke knihovně ffmpeg (http://ffmpeg.sourceforge.net/) |