Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Multiplatformní API uživatelského rozhraní pro C/C++
Název práce v češtině: Multiplatformní API uživatelského rozhraní pro C/C++
Název v anglickém jazyce: Crossplatform user interface API for C/C++
Akademický rok vypsání: 2005/2006
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Filip Zavoral, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.11.2005
Datum zadání: 14.11.2005
Datum a čas obhajoby: 11.09.2006 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.09.2006
Datum odevzdání tištěné podoby:11.09.2006
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2006
Oponenti: RNDr. Jiří Dokulil, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapovat aktuální stav nástrojů pro vývoj GUI, vybrat z jejich charakteristik to nejlepší a implementovat samotný systém knihoven. Ten má být určen pro běžné aplikace nezávislé na vlastnostech jednotlivých cílových platforem a s
důrazem na grafický vzhled a rychlost. Tím je vyloučeno použití interpretovaných platformně nezávislých jazyků jako např. Java.
Seznam odborné literatury
Adrian Nye: XLib programmin manual for Version 11
Matthias Kalle Dalheimer: Programming with Qt
Microsoft: MSDN
Předběžná náplň práce
Požadavky :
- Výsledné aplikace by mělo být možné zkompilovat na cílových systémech bez nebo s minimálními změnami zdrojových kódů.
- Styly na bázi pluginů. Implementace stylů by mělo být možné načítat za běhu. S tím kvůli různým velikostem a vzhledu komponent (control) souvisí např. i systém pro automatické umísťování komponent.
- Cílové platformy na bázi pluginů - ne jen okna vlastní dané platformě, ale kupříkladu virtuální okenní systém uvnitř OpenGL. Opět s možností načítání za běhu.
- Bude definován protokol při jehož dodržení bude přístup thread-safe.
- Systém bude obsahovat kompletní set základních komponent, které ale nutně nemusí odpovídat dnešním klasickým komponentám (co se týče vzhledu a obsluhy), pokud autor najde vhodnější náhradu.
- Budou implementovány pluginy alespoň pro nativní okna ve Win32, a systémy s podporou XLib (unix-based). Nezávazně též virtuální okna pod OpenGL, případně nativní Mac.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK